Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Kontrolka A/T TEMP
Autor Wiadomość
o_wmorde 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: biala podlaska
Wysłany: 15-06-2009, 17:32   [2.5 TD] Kontrolka A/T TEMP

PO PRZEJECHANI 4000 KM Z CZEGO OSTATNIM CZASEM 20 W CIEZKIM TERENIE (BLOTKO ) :p ZACZELA SIE ZAPALAC LAMPKA a/t temp (AUTOMATYCZNA SKRZYNIA V4AW2 ) KTORA PO POSTOJU GASLA , OBECNIE SWIECI NON STOP . OSOBISCIE SPRAWDZILEM I NIE WIELE JEST NAPISANE NA FORUM O TYM PROBLEMIE, TEMPERATURA OLEJU W SKRZYNI ODPADA GDYZ SWIECI I NA DRUGI DZIEN PO PONAD 24 GODZINACH NIE ODPALANIA , SKRZYNIA I RESZTA ZABAWEK (DYFERENCJAL) DZIALA BEZ ZARZUTU I CHODZI LEKKO, NIE ZGRZYTA, NIE STUKA
Ostatnio zmieniony przez Gene 16-06-2009, 08:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2009, 08:49   

w skrzyni jest czujnik temp. olej - po rozgrzaniu skrzyni (ok. 10 minut lub 20 km) powinien miec napiecie ok. 2.5V
rozumiem, ze temp. oleju tak ogolnie jest OK oraz poziom prawidlowy - to pewnie padl ten czujnik
 
 
o_wmorde 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: biala podlaska
Wysłany: 16-06-2009, 09:52   

dzieki za podpowiedz, zapytam jeszcze gdzie mozna zmierzyc to napiecie czyli gdzie znajduje sie ten czujnik. Temperatura no "otoczenia" bo nie odpalany od kilkunastu godz, ale tak jak pisałem najpierw po parunastu minutach postoju gasła-teraz swieci na stale. Poziom oleju na pracujacym miedzy kreskami, tylko taki jakis brazowaty.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-06-2009, 13:02   

jak brzydki olej, to trzeba go zmienic, jeszcze gorzej jak smierdzi spalenizna...
a czujnik - prawde mowiac nie wiem, nigdy nie widzialem skrzyni Pajero - opinie opieram na podobnych skrzyniach z Galantow
po prostu po zagrzaniu skrzyni sprawdz jaki jest jego opor (po zdjeciu wtyczki - pewnie bedzie 2 stykowa - czyli szukaj raczej malej wtyczki z 2 kabelkami)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 17-06-2009, 00:00   

na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu.

Nie jest to w takim razie termistor ktory zmienia opor tylko przelacznik.
Zeby go sprawdzic mozna kabelek ktory do niego idzie dotknac do masy.
Jezeli zwierajac do masy widac ze kontrolka dziala to napewno jest walniety czujnik.

Ale gdzie on jest w aucie to nie mam pojecia

Wg. schematu kolor przewodu ktory by trzeba bylo podlaczyc do masy dla sprawdzenia to granatowo-bialy
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-06-2009, 07:43   

tak jak pisalem - opieralem sie na skrzyni invecs z Galanta
owszem - moze byc tez przelacznik (cos na zasadzie termobimetalu) ale zeby byl 1 przewod, to oczywiscie jak najbardziej mozliwe, lecz jednak mocno bledogenne - bo jak sie masa zgubi to wazny czujnik trag szlafia (a raczej odczyty z niego) i dlatego wiekszosc czujnikow do ECU ma min. zasilanie i mase na kablach

pozostaje czekac na info od kolegi i dalszy rozwoj zdarzen
 
 
o_wmorde 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: biala podlaska
Wysłany: 17-06-2009, 22:35   

Witam, po ciezkiej pracy (ale przy Pajerce to przyjemnosc).
Zaczne od poczatku, tak jak pisałem zaczeła na stałe świecić kontrolka A/T Temp. Kilka konsultacji i decyzja, przede wszystkim wymiana oleju w skrzyni biegów (tylko ile), przeszukałem internet i katalogi różnych czołowych firm olejarskich, wszędzie Pajero 92r. automat 2,5 TDI - biała plama, zero konkretnej informacji. Gdzieś tam, ktoś tam napisał 7,2 litra i tyle zakupiłem. Dwa, czyszczenie filtra olejowego, aby się do niego dostać odkręcenie miski olejowej. Żeby odkręcić miskę trzeba się pozbyć kupy żelastwa, --odkręcone. W tym czasie odkręcony korek i lekko ciepły olej spływa do wiadra, spłynęło go około 2 litry. Odkręcona miska z miski wylewa się około 0,5 litra, zdjęty przewód z chłodnicy z przodu i dmuchnięte powietrze jakieś dwie setki, odkręcony filtr jakaś setka troszkę rozlane i nakapane jakieś pułtorej setki. W sumie odzyskanego oleju jakieś 3-3,5 litra. Skręcenie wszystkiego z powrotem i zalanie świeżym olejem do skrzyń automatycznych powyżej 100 000 Km w ilości 3 lit. odpalenie silnika i za mało, dolanie około 0,7 litra, gorący silnik za dużo, zlanie 0,2 gorący pracujący silnik w sam raz. Jazda próbna miodzio, przełącza biegi przy 2100-2200 jedynka dwójka moment, trójka przy plus minus 50 km/h nadbieg 75-80 km/h. Przejechałem około 50 km wszystko gra, oprócz jednego, lampka jak świeciła tak świeci, gaśnie jedynie przy zdjętym kabelku po rozruchu silnika. Z tego pewnie wynika, wymiana czujnika :P . Czy ktoś takowy posiada na zbyciu (mieści się on z prawej strony skrzyni nad miską patrząc od tyłu, w pozycji pionowej, dochodzi do niego pojedynczy kabelek).

Pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-06-2009, 07:52   

Do skrzyni wchodzi 7,3 oleju, i wymienia się go na chodzącym silniku, w taki sposób w jaki ty wymieniłeś to nie uda się wymienić całego oleju.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-06-2009, 08:19   

pozostale 4 litry sa w sprzegle (konwerterze)
warto tez zmienic filtr - jego sie po prostu z zasady nie czysci :)

jak przejedziesz ze 100 km a nie chcesz zmieniac dynamicznie, na chodzacym silniku, to zrob ta operacje, ktora robiles wczesniej jeszcze raz - wtedy proporcje nowy/stary olej nie beda 50/50 lecz np. 75/25 (bo oleje sie wymieszaja)
 
 
o_wmorde 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 4
Skąd: biala podlaska
  Wysłany: 18-06-2009, 18:05   

czy jesteście pewni na 100%, w trakcie spuszczania uruchamiałem dwa razy silnik na jakieś 10-15sekund i nic już nie wyciekało. :shock:
A filtr to prościutka siateczka, jak pończoszka w rameczce wielkości dłoni, w sklepach w katalogach w ogóle nie mieli takiej pozycji jak filtr do Pajero 92r automat.
Faraonix napisał "na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu." Jeżeli wierzyć instrukcji jak pisze to lampka A/T Temp świeciła by w każdy cieplejszy dzień. :lol:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 18-06-2009, 22:23   

Zerknalem jeszcze raz w schemat i obok jest narysowany potencjometr T bez zadnego oznaczenia podlaczony do zlacza B11 - do pinów 1 i 2 (czarny i zielono-granatowy) - czyli moze byc to termistor.
Nie zajazylem ze temp jest za niska ale w schemacie pisze "włącz. przy temp. > 30 st. C"
Jest tez jeszcze jeden przelacznik termiczny do nadbiegu i ten zalacza sie powyzej 50 st. C

Złącze B11 ma 7 przewodow do ktorego sa podlaczone takze: sterowanie cisnieniem oleju, 2 silowniki oraz jakis chyba czujnik

Przewod Czarny (pin 1) jest zwarty do masy wiec nalezaloby opor mierzyc pomiedzy masa a przewodem zielono-granatowym (pin 2)
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 19-06-2009, 02:55   

o_wmorde napisał/a:
czy jesteście pewni na 100%, w trakcie spuszczania uruchamiałem dwa razy silnik na jakieś 10-15sekund i nic już nie wyciekało. :shock:
A filtr to prościutka siateczka, jak pończoszka w rameczce wielkości dłoni, w sklepach w katalogach w ogóle nie mieli takiej pozycji jak filtr do Pajero 92r automat.
Faraonix napisał "na schemacie czujnik termiczny (A105) jest zwierany do masy wiec moze byc nawet jeden przewod. Temparatura jego zalaczenia jest 30 stopni wedlug schematu." Jeżeli wierzyć instrukcji jak pisze to lampka A/T Temp świeciła by w każdy cieplejszy dzień. :lol:


poczytaj sobie o sposobach wymiany oleju w ASB są dwa podstawowe i tylko jeden gwarantuje wymianę całego leju - dynamiczny. Ty zrobiłeś to metodą statyczną.
 
 
Wojt@s 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,8TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-05-2010, 15:03   

Jestem tutaj nowy wiec na poczatku Witam wszystkich forumowiczow :)

Kupilem niedawno Pajero 95r 2,8 TDI z automatyczna skrzynia biegow...
Od samego paczatku swieci sie przy zegarach kontrolka A/T temp... szukalem w necie i nic na ten temat nie znalazlem... widze ze tutaj kolega sie tym zajmowal tyle ze nie napisal na koniec czym tak naprawde bylo to spowodowane...
ktos mial z tym do czynienia?

Druga sprawa jest zablokowana dzwignia zmiany napedow, zablokowala sie w pozycji 4H i nie da sie jej ruszyc...

prosze o pomoc osoby ktore mogly by podpowiedziec cos w tym temacie
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-05-2010, 20:21   

Wojt@s napisał/a:
swieci sie przy zegarach kontrolka A/T
być może że masz włączony przycisk A/T który (w moim Miśku) znajduje się na tunelu pomiędzy siedzeniami też z napisem A/T to ten bardzo optymistyczny wariant. Możesz mieć go zainstalowanego również w innym miejscu przepatrz deskę rozdzielczą,konsolę itp itp.
Wojt@s napisał/a:
Druga sprawa jest zablokowana dzwignia zmiany napedow, zablokowala sie w pozycji 4H i nie da sie jej ruszyc...
próbowałeś cofnąć samochód i rozłączyć->> w sumie to powinieneś mieć skrzynię SS a ta nie potrzebuje tyle zachodu co ES przy rozłączaniu. W Twoim rejonie specem od Miśków jest zbyszekm2 warto się z Nim skonsultować. Jeśli jest to Twój pierwszy automat to też warto pogadać a raczej przejechać się z kimś kto ma też automatyczną skrzynię->> to w celach szkoleniowych.
Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Kostek56 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5D + Colt 1,8D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska end Zahorów
Wysłany: 17-05-2010, 10:20   

Dobrać korek średnicy 15-17mm wykręcić czujnik (prawa strona skrzyni biegów, króciec z przewodem sztywnym) wcisnąć w to miejsce korek żeby olej nie wylewał się. Czujnik włożyć do zamrażarki, powtarzam - do zamrażarki - żeby było tak z minus 20 celsjusza.
Jeśli chcesz go potem sprawdzać to tylko w frytkownicy, gdzieś jakieś 150-170 stopni.
Mój czujnik zawiesił się w zeszłym roku i po tej srogiej zimie odpuścił wiosną (jeździłem z odpiętym przewodem) :roll: . Bardzo ważne wymień olej w skrzyni, to on był najprawdopodobniej powodem przegrzewania. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytanka wal śmiało.
Wątek zapoczątkował mój syn. Odpowiedział bym od razu ale miałem kłopoty z logowaniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.