 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zakup Galanta GDI '99 Tiptronic |
Autor |
Wiadomość |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 21:56 Zakup Galanta GDI '99 Tiptronic
|
|
|
Witam
Stanąłem przed zakupem Galanta GDI z roku 99.Pojazd sprowadzany z Niemiec.
Mam w zwiazku z tym kilka pytan i bardzo prpsze o rade i opinie,poniewaz nigdy jeszcze nie mialem Mitsu tylko same Mazdy.
Najbardziej co mnie boli to ten automat (Tiptronic dokladnie).bardzo mi sie podoba a jednoczesnie boje sie ze wzgledu na ewentualna awarie.jak to dokladnie wyglada z tymi skrzyniami?czy sa one awaryjne?Na co zwrocic uwage?co bedzie jak padnie ,itd.?
Kolejna sprawa to popychacze bo lekko stuka .szcegolnie na wolnych obrotach i na rozgrzanym motorze.W trakcie jazdy juz mniej slyszalne badz wogole.
Jaki jest ewentualny koszt w GDI bo w Mazdzie tragedia a tez tak bywa.
Przebieg udokumentowany 120 tys ,pierwszy wl. salon.
Tak poza tym po jezdzie probnej nic powaznego nie zauwazylem.Oprocz tego ,ze kola szumia no ale 215 R17 wiec nie ma co sie dziwic.Opony bardzo dobre.
Podobno w trakcie jazdy na sekwencji biegi ktorych jest 4 maja jakies pol biegi czy cos w tym rodzaju .czy to prawda?
I ostatnie pytanie dotyczace samego zakupu.czy ktos sie moze orientuje co do sameych
spraw akcyzowych?Czy cos sie pozmienialo czy jest dalej po staremu?
Aaaa....Bylbym zapomnial..jak wygladaja ceny czesci oczywiscie dobrych zamiennikow bo o takich mowa.Czy sa dostepne w przystepnych cenach?Mowa tu o elementach zawieszenia ,wydech ,ukl.hamulcowy itp.
Jest to wersja Sport Edition
Za wszelkie sugestie i porady z gory bardzo dziekuje.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 23:41
|
|
|
bokciu napisał/a: | Stanąłem przed zakupem Galanta GDI z roku 99.Pojazd sprowadzany z Niemiec.
Mam w zwiazku z tym kilka pytan i bardzo prpsze o rade i opinie,poniewaz nigdy jeszcze nie mialem Mitsu tylko same Mazdy.
Najbardziej co mnie boli to ten automat (Tiptronic dokladnie).bardzo mi sie podoba a jednoczesnie boje sie ze wzgledu na ewentualna awarie.jak to dokladnie wyglada z tymi skrzyniami?czy sa one awaryjne?Na co zwrocic uwage?co bedzie jak padnie ,itd.? |
jesli bedziesz dbal o skrzynie nic sie z nia nie bedzie dziac ale jak padnie to "boze bron..."
bokciu napisał/a: | Kolejna sprawa to popychacze bo lekko stuka .szcegolnie na wolnych obrotach i na rozgrzanym motorze.W trakcie jazdy juz mniej slyszalne badz wogole.
Jaki jest ewentualny koszt w GDI bo w Mazdzie tragedia a tez tak bywa. |
typowy objaw/bolaczka gdi, niektorzy przyzwyczajaja sie do tego inni probuja z wiekszym lub mniejszym skutkiem z tym walczyc, sporo nt mozesz poczytac w dziale carisma. ewentualny koszt w gdi to horror.
bokciu napisał/a: | Przebieg udokumentowany 120 tys ,pierwszy wl. salon. |
udokumentowac mozna wszystko, imho malo realny ale kto wie, moze dziadek jezdzil do kosciola w niedziele i swieta - uwielbiam takie teksty sprzedajacego.
mimo to sprawdz dokladnie zuzycie elementow wnetrza.
bokciu napisał/a: | I ostatnie pytanie dotyczace samego zakupu.czy ktos sie moze orientuje co do sameych
spraw akcyzowych?Czy cos sie pozmienialo czy jest dalej po staremu? |
w sprawie akcyzy nic sie nie zmienilo (pamietaj ze zaplacisz wiecej za 2.4)
obliczenie akcyzy i innych kosztow w linku http://sysinfo.pl/auto.php
bokciu napisał/a: | Aaaa....Bylbym zapomnial..jak wygladaja ceny czesci oczywiscie dobrych zamiennikow bo o takich mowa.Czy sa dostepne w przystepnych cenach?Mowa tu o elementach zawieszenia ,wydech ,ukl.hamulcowy itp. |
w tej kwestii niech sie wypowiedza posiadacze tych aut |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 01:04
|
|
|
arturro napisał/a: | jesli bedziesz dbal o skrzynie nic sie z nia nie bedzie dziac ale jak padnie |
no wlasnie...
Ale co konkretnie sie kryje pod pojeciem "dbał"?
Wymiany oleju?,katowanie?
Jak o nia dbac? |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2006, 01:12
|
|
|
bokciu napisał/a: | arturro napisał/a: | jesli bedziesz dbal o skrzynie nic sie z nia nie bedzie dziac ale jak padnie |
no wlasnie...
Ale co konkretnie sie kryje pod pojeciem "dbał"?
Wymiany oleju?,katowanie?
Jak o nia dbac? |
Regularne wymiany oleju i stosowanie sie do regul dotyczacych poruszania sie autem z taka skrzynia www.automat.pl |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 08:36
|
|
|
dbanie o automata to tak jak pisze piwkotom: "kategoryczne/bezwgledne" terminy wymiany oleju, technika jazdy tj. po przelaczeniu z R na D nie wciskamy pedal przyszpieszenia w podloge itd. itd.
pewnie wszystkiego sie dowiesz z linka podanego przez piwkotom'a |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-08-2006, 09:43
|
|
|
Mam takie autko od 1,5 roku. Problem jeden napotkałem - zasyfiony silnik kiepskim jak na japońskie warunki paliwem. Automat nie ma żadnych półbiegów - mechanicznie jest to prawie identyczna skrzynia jak w "zwykłym" automacie. Wymieniłem w nim płyn i poza tym żadnych problemów przez 30 000 km. Jak auto jest zadbane, to będzie bardzo wdzięcznym misiem. Ceny części eksploatacyjnych są normalne, większość w przyzwoitych podróbach kupisz. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:09
|
|
|
Bartek napisał/a: | zasyfiony silnik kiepskim jak na japońskie warunki paliwem |
Mam nadzieje ,ze jeszcze sie nie zasyfił tak na dobre bo jedzil w Niemczech od poczatku a tam raczej paliwa sa lepszej jakosci niz u nas.lae jezeli faktycznie sie zasyfi to jakie beda objawy i jak temu zaradzic?Czyszczenie przepustnicy pomoze?
Bartek napisał/a: | Automat nie ma żadnych półbiegów |
No moze sie troche zle wyrazilem.codzi o to ,ze np. przyspieszajac na ktoryms z biegow (np.3) w trakcie wdepniecia gazu obroty rosna jak w normalnym manualu ,ale gdy lekko zdejmie sie noge z gazu aby ustalic jakas stala predkosc nagle sie same obnizaja.Oczywiscie dalej jedzie na 3 .tak to wyglada jak jechalby na polsprzegle czy jakos tak
dzieki za porady |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:18
|
|
|
jak rok temu jeździłem po niemczech, to miałem wręcz odwrotne uczucie - paliwo na byle jakiej stacji w Szczecinie (polecane przez kolegę Spidera) było lepsze niż na Shell w niemczech (auto dostało po nim muła, ale w PL shell też ma dziadostwo a nie paliwo) |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 11:05
|
|
|
bokciu napisał/a: | Bartek napisał/a: | Automat nie ma żadnych półbiegów |
No moze sie troche zle wyrazilem.codzi o to ,ze np. przyspieszajac na ktoryms z biegow (np.3) w trakcie wdepniecia gazu obroty rosna jak w normalnym manualu ,ale gdy lekko zdejmie sie noge z gazu aby ustalic jakas stala predkosc nagle sie same obnizaja.Oczywiscie dalej jedzie na 3 .tak to wyglada jak jechalby na polsprzegle czy jakos tak
dzieki za porady |
jest to raczej "wina" elektroniki ktora sama dostosowuje poziom obrotow do stylu jazdy kierowcy (min. redukcje lub ciagniecie do czerwonego pola). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-08-2006, 12:13
|
|
|
[quote="bokciu"] Bartek napisał/a: | zasyfiony silnik kiepskim jak na japońskie warunki paliwem |
Mam nadzieje ,ze jeszcze sie nie zasyfił tak na dobre bo jedzil w Niemczech od poczatku a tam raczej paliwa sa lepszej jakosci niz u nas.lae jezeli faktycznie sie zasyfi to jakie beda objawy i jak temu zaradzic?Czyszczenie przepustnicy pomoze?
/quote]
Może nie pomóc. U mnie po 120 000 km na szwajcarskim paliwie skończyło się na kompleksowym czyszczeniu całego wnętrza silnika (dolot, komory spalania, wydech)
bokciu napisał/a: |
Bartek napisał/a: | Automat nie ma żadnych półbiegów |
No moze sie troche zle wyrazilem.codzi o to ,ze np. przyspieszajac na ktoryms z biegow (np.3) w trakcie wdepniecia gazu obroty rosna jak w normalnym manualu ,ale gdy lekko zdejmie sie noge z gazu aby ustalic jakas stala predkosc nagle sie same obnizaja.Oczywiscie dalej jedzie na 3 .tak to wyglada jak jechalby na polsprzegle czy jakos tak |
To norma dla skrzyń INVECS II. Coś w guście półsprzęgła występuje również na D. Przy delikatnie wciśniętym gazie do 3000 rpm nie ma pełnego zasprzęglenia, co daje ciekawy efekt - jedziesz lajtowo 100 km/h na 4 - masz 2500 rpm, depczesz na tyle, żeby jeszcze nie zredukował, ale zdecydowanie - obroty spadają do 2300 i zaczyna rozpędzać |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 13:17
|
|
|
Bartek napisał/a: | żeby jeszcze nie zredukował, ale zdecydowanie - obroty spadają do 2300 i zaczyna rozpędzać |
heh to ciekawe.Dlatego tez nie czuc zbytnio w tym aucie przyspieszenia poniewaz silnik nie zwieksza obrotow jakos drastycznie a auto jedzie.
Bartek napisał/a: | U mnie po 120 000 km na szwajcarskim paliwie skończyło się na kompleksowym czyszczeniu całego wnętrza silnika (dolot, komory spalania, wydech) |
Ale powiedz jak sie to objawiało?Byl jakos zmulony,itp?Bo np. ten ktorym jechalem tez nie rozpieszcza jakos super przyspieszeniem.tylko ,ze nie mam punktu odniesienia bo nie jechalem innym.swoja droga to zastanawia mnie jedno,przeciez wszystkie auta sie syfia od paliwa.Przeciez gdyby rozebrac to co czysciles w innym aucie pewnie bylo by podobnie.Ja tez czyscilem w 626 przepustnice bo byla zasyfiona strasznie,az sie blokowala.Tak wiec problem dotyczy chyba wiekszosci aut a mowi sie tyle o tym tylko w przypadku GDI .Dlaczego?
Tak z apropos popychaczy,Tobie nie graja? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-08-2006, 14:16
|
|
|
Przyspieszenia nie czujesz jeszcze ze względu na dość twarde tylne zawieszenie.... Przyspieszenia w EA ze sprawnymi amorami nie czuć - tylko widać na prędkościomierzu......
Tak zamulenie było stylu 15 s do 100 i 15 l benzyny na 100 km. Syfienie się silnika GDi wynika z 2 powodów:
- Dużego udziału spalin jako wypełniacza w mieszance paliwowo-powietrznej - EGR celem obniżenia apetytu na benzynę+obniżenia temperatury spalin wynikającej ze spalania bardzo ubogich mieszanek
- Braku benzyny w kolektorze dolotowym, która na bierząco spłukuje syf z kanałów dolotowych i grzybków zaworowych do komór spalania.
Dolot w GDi ma absolutnie inną budowę niż w autach z pośrednim wtryskiem
Moje popychacze przez 10 000 od wymiany do wymiany oleju są ciche - zdarza się któremuś zastukać pod koniec okresu między wymianami, ale nie natrętnie - zazwyczaj po dłuźszej trasie, kiedy obroty żadko wychodzą ponad 2500. W mieście praktycznie cisza. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2006, 14:17
|
|
|
przepustnica się brudzi przez zawór recyrkulacji spalin (EGR) - głównie - i to w każdym silniku
a filozofia pracy GDI - bezpośredni wtrysk, uboga mieszanka itd. PLUS kiepskie paliwo - daje dodatkowe powody do - nazwijmy ogólnikowo - niezbyt ładnego wnętrza silnika |
|
|
|
 |
bokciu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2006, 16:21
|
|
|
No to teraz juz mam jasność.Wielkie dzieki.
Duzo roboty z czyszczeniem?Czy to dosć skomplikowana operacja?Chodzi mi glownie o rozebranie tego i poskładnaie?
Tak wogóle to na jakim oleju on powinien jezdzic?Syntetyk czy połsyntetyk,jaki jest zalecany do GDI?
Bartek napisał/a: | Przyspieszenia nie czujesz jeszcze ze względu na dość twarde tylne zawieszenie |
No faktycznie moze tak byc.Poprostu nie siada tyl przy przyspieszaniu bo o to chyba chodzi. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-08-2006, 20:38
|
|
|
Qurcze, ja jeżdze tylko na shellu, i żadnych problemów z paliffkiem jeszcze nie miałem!! Grunt to dobre , systematyczne(np. co 15tys.) jeżdzenie do servisu na przeglądy! Jesli chodzi o olej, to nie mam pojęcia na jakim jeżdze( ASO zawsze mi wymienia). Wiem tylko, że ma oznaczenie 5w30 .
Ps: to jest tylko moje zdanie, ale uważam, że silniki GDI są prze- prze świetne!!
Pozdro 4all
narqa |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|
|