zużycie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-07-2009, 22:22 zużycie paliwa
|
|
|
słyszałem że spalanie Pajero z silnkiem 2.8 jest mniejsze niż przy 2.5 ? Może to jest sprawa obrotów ? Z ciekawości jakie są obroty silnika przy setce w pajero 2.8? |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2009, 22:57
|
|
|
jak pisalem w watku "Automat obroty przy 80km/h"
100 - 2700 po poluzowaniu linki, wczeniej bylo troszke wiecej
to sa obroty dla automata, manual nie wiem |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 28-05-2011, 21:48
|
|
|
może mi ktoś podać jakie ma średnie spalanie w pajero II long 2,8 bo w moim przypadku ostatnio wychodzi ponad 15 l w trybie 50% miasto 50% trasa a w opisach niektórzy podają 11-13 l |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 22:06
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | w moim przypadku ostatnio wychodzi ponad 15 l w trybie 50% miasto 50% trasa | Jeśli niczym nie obciążasz auta to raczej jest problem z pompą lub wtryskami. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 22:25
|
|
|
u mnie teraz pali srednio 13.7 (ostatnie 3 tys. km), regulowali mi dawke paliwa i chyba mam zbyt duza bo kopci przy dodaniu gazu. Kopcic powinien ale nie az tyle.
Teraz robie eksperyment. Zalozylem elektrozawor na weza z turbo do pompy.
Tymczasowo podlaczylem go pod swiatla. Jak sa zapalone to jest wszystko w standardzie - zawor otwarty. Jak zgasze to sie zamyka. Pompa nie daje dodatkowej dawki wraz ze wzrostem cisnienia w turbo. Efekt - mul niemilosierny, przyspieszenie 0-100 chyba ze 60s jak w maluchu. Jedzie bez problemu 120km/h. Chce przejezdzic bak i zabacze ja wyjdzie spalanie. Jesli mniejsze to mozna sie pokusic o zrobienie elektroniki ktora przy wcisnienieciu gazu bedzie otwierala zawor, przy ujeciu zamykala. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 23:12
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Chce przejezdzic bak i zabacze ja wyjdzie spalanie. | raczej się nie obniży.
Wbrew pozorom nie zawsze odjęcie dawki zmniejszy spalanie. Też nad tym kombinuję. Lepiej już popracować nad regulatorem wyprzedzenia wtrysku/ciśnienia w pompie, szybsza reakcja na zmianę położenia dźwigni gazu itp. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 29-05-2011, 12:30
|
|
|
Ja rowniez ostatnio walcze ze zuzyciem paliwa. Ustawilem mu kat zaplonu na 12 stopni (fabryczne), zrobil sie slabszy i zaczelo z tylu kopcic, spalanie takie samo. Wyczyscilem dolot do boost turbo pin (duzo oleju w srodku) i wyjalem podkladke redukujaca na pinie, spalanie nadal takie samo, choc zaczal lepiej sie zbierac. Co nastepne: zabieram sie za obnizenie dawki minimalnej (sruba z tylu pompy) oraz chce podciagnac sprezyne na boost pinie zeby cisnienie z turbo wolniej reagowalo na pompe. Ostatecznie cofne troche pompe, ale nie na poziom jak przedtem bo bylo 6 stopni, mysle o 9. Poprzednio wszystko bylo ok poza spalaniem, ale za wczesny kat wtrysku powoduje ze silnik pracuje glosniej i szybciej sie zuzywa
[ Dodano: 29-05-2011, 11:39 ]
przemo_wl napisał/a: | może mi ktoś podać jakie ma średnie spalanie w pajero II long 2,8 bo w moim przypadku ostatnio wychodzi ponad 15 l w trybie 50% miasto 50% trasa a w opisach niektórzy podają 11-13 l |
Zastanawiam sie nad jeszcze jednym, czy przypadkiem paliwo ktore jest obecnie na rynku nie jest drastycznie slabsze, moze o tym nie wiemy i zaklady paliwowe obnizyly jakosc paliwa pomimo tego ze sa tak wysokie ceny na rynkach swiatowych. Przeciez BP musi sobie odbic straty z zeszlego roku z zatoki meksykanskiej. Przyszlo mi to do glowy bo jakos wszyscy naraz zaczeli nazekac na spalanie, a pewna osoba w mojej rodzinie ma sporta, leje tylko czerwona i spalanie spadlo w porownaniu z paliwem ze stacji, auto jest rowniez mocniejsze |
|
|
|
 |
przemo_wl
Forumowicz przemo_wl
Auto: mitsubishi l200, 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: psr, wielkopolska
|
Wysłany: 29-05-2011, 13:44
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Jeśli niczym nie obciążasz auta to raczej jest problem z pompą lub wtryskami. |
w moim przypadku jeżdżę raczej na pusto a co do pompy to poprzedni właściciel robił jej remont a wtryski dałem do sprawdzenia i są idealne
zastanawiam się czy rodzaj opon może mieć duże znaczenie bo jak kupiłem moje pajero było na szosówkach i spalanie kręciło sie koło 13 l a po założeniu na zimę terenówek (jeżdże na nich obecnie ) spalanie przekracza nawet 15 l |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 18:35
|
|
|
Boost pina u siebie mam podszlifowanego. Jest bardziej stromy. Ta grubsza czesc jest taka sama natomiast jest zwezony w tej waskiej czesci i scialem ta biala plaskikowa podkladke aby glebiej wchodzil. Ale to robilem ze 2 lata temu, po tych przerobkach wczesniej mialem spalanie ponizej 13l. Ruszana byla dawka, kat i wymieniona uszczelka. Teraz mam fabryczna C, a glowica miala 1 szlif. Bede musial pokrecic ta dawka i ewentualnie katem. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 23:32
|
|
|
przemo_wl napisał/a: | a co do pompy to poprzedni właściciel robił jej remont | ... hmm, poprzedni własciciel może mówić dużo, a na ile to jest prawdą?
Poza tym kombinacje z boostem dadzą wymierne korzyści (dynamika), ale nie zmniejsza to spalania, czasem wręcz przeciwnie. Ustawienie zapłonu tak samo. A wszystkiemu winny może być ten tłoczek na dole pompy wyprzedzający kąt wtrysku podczas przyspieszania. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2011, 00:04
|
|
|
Chodzi Ci o silownik woskowy ?
On sie przesuwa ze wzrostem temperatury i zostaje w takim polozeniu.
Jest tam gdzies jakas regulacja ?
W warsztacie mi mowili ze moze trzeba dokrecic jaka srube z tylu pompy ktora jest od ustawiania cisnienia, jest ona chyba miedzy tymi rurkami co idzie olej do wtryskow.
Podobno do tego jest jakis specjalny klucz i czasem wystarczy milimetr ruszyc i jest lepiej. |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 30-05-2011, 23:32
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Chodzi Ci o silownik woskowy ?
On sie przesuwa ze wzrostem temperatury i zostaje w takim polozeniu.
Jest tam gdzies jakas regulacja ? | Pod nim, na samym dole pompy jest dekielek, z drugiej strony pompy podobna zaślepka, tam w środku siedzi tłoczek - regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Działa niezależnie od tego woskowego, podparty jest sprężyną, a z drugiej strony działa na niego ciśnienie paliwa wewnątrz pompy - przy dodawaniu gazu/zwiększaniu obrotów ciśnienie przesuwa go zmieniając kąt wtrysku, tym samym poprawiając przyspieszanie. Ale niestety lubi się blokować, zacierać itp.
Również problem polega na tym, że jest on zależny od ciśnienia paliwa, a w leciwych autkach właśnie lubi nawalać regulator ciśnienia w pompie. Zaczynaja się problemy z odpalaniem zimnego silnika itd.
Co do regulatora ciśnienia to siedzi on z przodu pompy, przy kole napędowym, po drugiej stronie od wejścia zasilania paliwa - taka półokrągła śruba na płaski kluczyk 10mm (nasadkę 10mm wypiłować po przeciwnych stronach, tak żeby zostały dwie płaskie ścianki na przeciw siebie i pasuje ). Po wykręceniu tego często okazuje się że oring który powinien oddzielać ciśnienie jest juz zużyty i puszcza, a inna usterka to zużyta sprężyna dociskająca/regulująca ciśnienie- za luźna.
Jeśli te rzeczy doprowadzi się do ładu, to nie ma mowy o dużym spalaniu silnika i problemach z odpalaniem silnika np. zimą
Niestety czasem te usterki doprowadzają do zbyt dużych uszkodzeń obudowy pompy i jedynie jej wymiana może pomóc.
Faraonix napisał/a: | W warsztacie mi mowili ze moze trzeba dokrecic jaka srube z tylu pompy ktora jest od ustawiania cisnienia, jest ona chyba miedzy tymi rurkami co idzie olej do wtryskow. |
Ta między rurkami do wtrysków jest do ustawiania zapłonu.
hajmanek jak musisz dodatkowo przyspieszać pompę żeby silnik normalnie pracował to na bank jest coś nie tak z tym co wyżej. Też z tym walczyłem |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 18:39
|
|
|
Po obserwacjach odciecie cisnienia z turbo do pomy powoduje znaczny spadek mocy i niewiele mniejsze zuzycie paliwa, gdyby zrobic sterowanie do tego zaworu zochowalo by sie dynamike ale spalanie nie wiadomo czy by spalo, jesli juz to nieznacznie tak ze dom sobie spokoj z elektrozaworem.
Przy chlodnym silniku choc temp. juz prawie normalna i przy pelnym bucie z tylu robi sie zaslona dymna Przy dobrze rozgrzanym (po 10, 15km) juz tego efektu nie ma.
Zastanawiam sie czy probowac zmniejszyc dawke czy moze przyspieszyc wtrysk aby paliwo mialo wiecej czasu na spalenie.
Auto odpala na zimnym i cieplym od strzala, obroty jalowe mam kolo 750 - 800.
Przy mniejszej dawce mialem ze 650 obr. i problemy z odpalaniem ale krecili tez pompa wiec nie wiem czego to byla przyczyna |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 31-05-2011, 21:19
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Przy mniejszej dawce mialem ze 650 obr. i problemy z odpalaniem ale krecili tez pompa wiec nie wiem czego to byla przyczyna | Pewnie przyspieszyli kąt wtrysku, bo na fabrycznym ustawieniu była kicha
Dawki na razie nie ruszaj. Najpierw lepiej zrób tak: wykręć ten zaworek rico.1 napisał/a: | Co do regulatora ciśnienia to siedzi on z przodu pompy, przy kole napędowym, po drugiej stronie od wejścia zasilania paliwa - taka półokrągła śruba na płaski kluczyk 10mm (nasadkę 10mm wypiłować po przeciwnych stronach, tak żeby zostały dwie płaskie ścianki na przeciw siebie i pasuje ). | żeby sie do niego dostac trzeba odkręcić rurkę zasilającą paliwo, bo przeszkadza. Wyciągnij go i sprawdź jak wygląda na nim ten dolny oring, jak jest już twardy to do wymiany. Potem potrząśnij tym zaworkiem (regulatorem), jak sprężynka w środku jest luźna i tłoczek po lekkim dociśnięciu dochodzi już do otworków przepustowych to masz przyczynę problemów z pompą - za słabe ciśnienie wewnątrz pompy. Albo wymienić na nowy albo poszukać jakiś dobry na złomowcu. Dlatego właśnie mechanik zwiększył Ci dawkę oraz przyspieszył kąt wtrysku, bo na słabym ciśnieniu nie reaguje już regulator kąta wtrysku. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 21:58
|
|
|
Tyle ze przed wymiana uszczelki glowicy bylo ok, przy oszczednej jezdzie schodzil ponizej 13. Ruszali tym bo auto nie mialo mocy i kopcilo, ruszyli dawke i kat, a przyczyna byl niedokrecony kolektor ssacy. Nie chce zabardzo dlubac w pompie zeby czegos nie popsuc i sobie roboty i kosztow nie narobic. Moze zostawie narazie ta dawke, a sprobuje pompa pokrecic i zobacze jak sie bedzie zachowywac. |
|
|
|
 |
|