Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
zagotowała mi się |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 11:20 zagotowała mi się
|
|
|
wczoraj zdarzyło się coś bardzo strasznego, mianowicie po przejechałem kilkanaście kilometrów po Warszawie zatrzymałem się i zauważyłem lekki dym spod maski otworzyłem ją a tam się gotuje w zbiorniczku wyrównawczym, zdarzyło się to po raz pierwszy, wcześniej jeździłem w upały i było ok, uzupełniłem płyn w chłodnicy odpaliłem wentylator się załączył i niby ok. Pociągnąłem linką gazu i na chwile jakby fontanna z chłodnicy (korek odkręciłem), co to może być? uszczelka pod głowicą , pompa wody (dodam, ze na wolnych obrotach popmpa wody pracuje widać jak płynie woda w chłodnicy). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-07-2009, 11:34
|
|
|
Jak "gotuje" się też na zimnym i woda robi się mętna to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 11:50
|
|
|
woda nie jest mętna jest czyściutka, a jak nie uszczelka to co może być? co sprawdzić na początek? dodam, że miałem problem z klimą i pojechałem do "specjalisty" i zrobił jakieś obejście na przekaźnikach, efekt jest taki,że jak zapodam klimę to po paru minutach się gotuje nie zależnie czy jadę 20 km\h czy 180 km\h (niby podczas jazdy nie powinien się gotować). Ale jaki ma wpływ klima do gotowania się wody??? No ale tak jest niestety. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2009, 12:09
|
|
|
Czyli teraz najprościej jedź do gościa który Ci tam grzebał i niech ściągnie te swoje "obejście" bo widocznie w tym tkwi problem. Wtedy sprawdzisz czy usterka jest dalej czy też nie. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 14-07-2009, 12:41
|
|
|
Prawdopodobnie wentylator od chłodnicy nie włącza się gdy powinien. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 12:52
|
|
|
no właśnie raz się włącza raz nie włącza,.... co może być przyczyną? czujnik na chłodnicy? jak tak to który to jest? |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-07-2009, 15:33
|
|
|
Rajek, po pierwsze czujnik załączania wentylatorów jest przy termostacie a drugi przy chłodnicy , ale najważniejsze skoro płyn sika jak fontanna podczas pracy silnika i to na dodatek ze zbiorniczka wyrównawczego to mogę być tylko 2 przyczyny
- albo się zawiesił termostat co jest dużo prawdopodobne
- albo poszła uszczelka pod głowica (miedzy cylindrem a płaszczem wodnym) i kompresja ucieka przez ukł chłodzenia
najprościej jest na zimnym silniku odkręć pokrywę termostatu i wyciągnij go weź go do domu i włóż do wody i zagotuj zobaczysz czy przy wrzącej wodzie się otwiera jeśli nie to jest szmelc
możesz złożyć wszystko do kupy bez termostatu i odpalić auto aż nie załączy się wentylator jeśli nadal będzie woda kipieć na ciepłym silniku to na bank masz trafiona uszczelkę pod głowica
[ Dodano: 14-07-2009, 15:35 ]
a będzie to wynik tego ze długo jeździłeś na uszkodzonym termostacie |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-07-2009, 17:52
|
|
|
jest bez termostatu, odpaliłem widać ruch wody w chłodnicy, płyn czysty nie bulkocze w zbiorniczku, chodziła do włączenia się wentylatora i nadal płyn nie kipiał. A więc dlaczego to się wczoraj stało? Dodam, że oba węże miękkie oba się jednakowo nagrzewają (jak jest bez termostatu) no i odpowietrzyłem cały układ. A kiedy się załancza drugi wentylator? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-07-2009, 17:55
|
|
|
Drugi wentylator załącza się jak włączysz klimę |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-07-2009, 22:09
|
|
|
Cześć, ja nie mam klimy a drugi wentylator też się załącza, niezależnie od pierwszego gdy jest taka potrzeba:P pozdrawiam |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-07-2009, 12:45
|
|
|
"Rajek, po pierwsze czujnik załączania wentylatorów jest przy termostacie a drugi przy chłodnicy"
Można gdzieś dostać te 2 czujniki sprawdzałem w inter cars i mają czujnik ale tylko od temperatury wody tzn. od zegara temperatury na desce rozdzielczej. a może ktoś z Was ma takowe?
[ Dodano: 29-07-2009, 13:58 ]
może jakieś symbole , modele tych czujników podacie chociaż?
[ Dodano: 18-08-2009, 15:03 ]
powracam do tematu i czekam na pomoc koledzy...pytanie które dokładnie to są czujniki od załączania wentylatorów??? Uszczelkę mam zdrową w warsztacie mierzyli mi jakimś narzędziem czy nie ma spalin w układzie chłodniczym nie było ale wczoraj znowu mi sie zagotowała i zauważyłem że wiatrak nie chodził , także chciałbym wymienić te czujniki... proszę o pomoc
[ Dodano: 18-08-2009, 15:10 ]
dodam jeszcze, że (małe sprostowanie):
płyn sika z chłodnicy przy otwartym korku jak dodaje gazu ale przecież to normalne, na wolnych obrotach jest ok widać jak pompa wody pracuje, aktualnie jest bez termostatu, chłodnica raczej jest niezakamieniona bo wymieniałem teraz płyn i ją płukałem wszystko czyściutkie, po tej operacji jakieś 500 km było ok ale od wczoraj znowu zaczyna wariować,
także to chyba te czujniki skoro widzę jak zaczyna się gotować a wentylator stoi w miejscu...? zgaszę silnik poczekam chwilę odpalę i wentylator się załancza i jest ok...I O CO CHODZI? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 18-08-2009, 20:46
|
|
|
Czujniki mam ale nie wiem czy od 12V podpasują do 24V |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-08-2009, 23:05
|
|
|
nie ma prawa sikać płyn..
nawet przy wysokich obrotach , musisz mieć obieg.. nie ma prawa ci fontanna sie robic.
moja sugestia to sprawdzić czy nie masz przedmuchów na uszczelce, nie wim czym mierzyli.. pozatym sprawdz pompe wody , może obieg jest nie taki. , pozatym jescze jedna sprawa.
Wymieniłem ostatnio ecu na kosiorowe z 12v , w moim diamante.. i niby auto jeźżdziło. ale.
po 30 minutach jazdy auto miało 3/4 temperatury i pracowało nierówno.. możę masz podobną sprawę. ecu mozę niby działa ale nie jest od tego co trzeba. mój zrobil sie nieco mułowaty i miał wysoką temperaturę... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-08-2009, 08:18
|
|
|
przy dodawaniu gazu aż tak nie ma fontanny tylko podnosi sie płyn , ale czy to nie jest normalne? popatrzcie w swoich maszynach, może to być pompa, ale czy jest jakiś magiczny sposób na sprawdzenie jej? niby widać jak jest obieg. Dalej niepokoi mnie brak włączonego wentylatora, nie chciałbym się doszukiwać problemów z ECU, i pompą skoro widzę, że wentylator mi nie chodzi, dobra nie ma co pisać tylko te nieszczęsne czujniki wymienić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-08-2009, 08:49
|
|
|
wiesz.. u mnie jest kupe sprzetu. ale nigdy nie mam ponad połowe wskaźnika temperatury.. moze to i wentylator - trzebaby sprzwdzić , jakbyś wpadł któegoś razu do mnie , to poszukam errora i nie skąp na czujniki... naprawdę.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|