Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
18-10-2007, 00:12
[C51A]Obroty po odpaleniu 400 na rozgrzanym OK?
Autor Wiadomość
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2006, 22:46   [C51A]Obroty po odpaleniu 400 na rozgrzanym OK?

Mam dziwny objaw w moim colcie bo po odpaleniu trzyma ledwo 400 Rpm na zimnym silniku a jak sie rozgrzeje wszystko jest ok. Oczywiście jest to silnik na gaźniku. Co może być przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 12-09-2006, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-08-2006, 01:00   

Mój Colt też tak się zachowuje. W ogóle mam coś takiego, że po rozgrzaniu, gdy obroty są na 900 drżą wszystkie plastiki w środku. takie wrażenie jakby silnik miał ciężko się obracać :? Albo coś się zafajdoliło. Też mam gaźnik.
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2006, 07:13   

ragulacja luzow zaworowych sie pewnie klania
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-08-2006, 15:00   

wez pokrec taka korbka przy odpalonym silniku (jest za gaznikiem taka biala ) i sobie troszeczke podkrec obroty na luzie powinno pomoc (i plastiki przestana trzepac :D ) . swoja droga to kruca ja tez chcialem kiedys wyregolowac gaznik , zjezdzilem wszystkich panow szpacow od samochodow i nikt sie tego nie chcial podjac (pewnie dlatego ze Jelenia Góra to dziura :wink: ) wkoncu sam zaczolem sie bawic i sam sobie wyregolowalem obroty na zimnym silniku i na goracym 8)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2006, 20:17   

szpala85 napisał/a:
wez pokrec taka korbka przy odpalonym silniku (jest za gaznikiem taka biala ) i sobie troszeczke podkrec obroty na luzie


No właśnie problem w tym, że obroty na "luzie" są OK (900 rpm), a silnikiem telepie :shock:

borecki czyli zawory miałbym teraz za ciasne, czy za luźne. Regulowałem niedawno na gorącym silniku, rzecz jasna. tak sobie teraz myślę, że może mam dźwigienki "wklepane" i regulację skopałem. Wtedy byłyby za luźne.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 18-08-2006, 00:55   

Hugo napisał/a:
na "luzie" są OK (900 rpm), a silnikiem telepie :shock:


:shock: ooo.... przy 900 rpm ci telepie :shock: hmmm... to nie ciekawie :| , mi telepie jak obnize do 250 - 450 rpm ( kiedys tak obnizalem obroty bo myslalem ze benzyne zaoszczedze :wink: takiego wala :wink: potem okazalo sie ze mam te gumy powybijane od silnika i musialem wymieniac :wink: ) ............... moze to swiece , 1 gar nie chodzi i moze dlatego telepie :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-08-2006, 11:45   

Świece chyba nie-po wymianie na NGK przejechałem jakiś 1000 km. Może coś z regulacją zapłonu?
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2006, 12:15   

Przed wymiana swiec tez miales takie objawy? Wymieniales tez kable czy same swiece? To ze zmieniles na ngk wcale nie swiadczy o tym ze nie mogla ktoras pasc :!:
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 20-08-2006, 13:03   

Ustawiasz 900 na palmie czy na obrotomierzu? Ja po czyszczeniu przepustnicy musialem 1000 na obrotomierzu bo mniej to telepalo nim a po 2 miesiacach samo zeszlo do 600 na obr. Dzisiaj mam palma i mam 812. Nie wiem ile bylo jak bylo 1000 na obr ale nie dalo sie nizej zeby nie telepalo.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-08-2006, 14:47   

Zanim wymieniłem świece też się tak działo. Ogólnie jest tak, że czasami jest dobrze, czyli 900 obr. ale telepie, a czasami 500 obr. i wiadomo wtedy musi telepac. Wydaje mnie się, że chodzi na wszystkie gary, chociażby dlatego, że nie dusi się przy dodawaniu gazu z wolnych obrotów i nie szarpie przy przyśpieszaniu. Kable też wymieniałem kilka miesięcy wcześniej na Champion-y. Kilka dni temu wymieniłem kopułkę aparatu i palec (firmy Beru) i poprawy z obrotami nie ma. Poprawiło się jednak odpalanie auta zimnego-pali na dotyk (na LPG). Wcześniej musiał pokręcić.
Dzisiaj zwiększyłem mu nieco dawkę LPG i próbowałem podkręcić obroty śrubą na parowniku, ale nie reagował na kręcenie nią więc zostawiłem to w spokoju.
Podobno jest jakiś spray do czyszczenia gaźników? Używał ktoś z Was? Może mam zabrudzoną przepustnicę?

EDIT: Jeszcze chciałem trochę przestawić zapłon. Kręcąc aparatem w jedną stronę obroty się zwiększały, ale silnik zaczynał przy dodawaniu gazu "twardo" pracować, a w drugą stronę kręcąc obroty spadały za nisko. Więc to chyba nie w tym problem tkwi.
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2006, 15:11   

Po 1 ustaw zaplon tak jak powinien byc, najlepiej na lampe! Byc moze masz zle ustawiony zaplon i obroty! Wtedy jezeli " w drugą stronę kręcąc obroty spadały za nisko" Obroty spadaja co wynika ze zle ustawionych wolnych obrotow do tego konkretnego(nowego) ustawienia zaplonu.
1.ustaw zaplon na lampe
2. ustaw wolne obroty
3. jedz do gazowni bo zes sobie tym kreceniem przy parowniku gaz rozregulowal ;)
Dzieje ci sie tak na lpg i gazie? Jezeli na gazie tez to nie masz co czyscic gaznika bo to ci nic nie da.
 
 
tojek
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2006, 19:38   

a moze poduchy pod silnikiem? ja stawialbym na to. skoro obroty ok i telepie
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2006, 19:43   

tojek napisał/a:
a moze poduchy pod silnikiem?
Oczywiście mogą to być poduchy, ale należy najpierw porządnei wyregulować zapłon i obroty, a dopiero szukać dalej. Gdy ja miałem problemy z obrotami, też chciałem wymieniać poduchy. Jak się okazało, byłyby to zbędnie wydane pieniądze, bo po porządnej regulacji silnika wszelkie problemy zniknęły.
 
 
qbartx
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2006, 00:57   

Dokladnie gregorbu, po co wydawac kase, trzeba najpierw zaczac od regulacji i sprawdzenia wszystkiego co nie wymaga wydatkow :!:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-08-2006, 09:03   

Dzięki za porady.
Podajcie mi tylko jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w moim silniku?
A regulacja wolnych obrotów jest taką białą śrubą z tyłu gaźnika?

[ Dodano: 01-09-2006, 22:40 ]
Więc jaki jest ten kąt wyprzedzenia zapłonu???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.