Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ekonomia (i nie tylko)
Autor Wiadomość
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 02-09-2009, 08:50   Ekonomia (i nie tylko)

To mój pierwszy post w tym zacnym gronie, dlatego też chciałbym bardzo serdecznie powitać forumowiczów (a zwłaszcza użytkowników Space Star). Myślę, że dzięki Wam wiele rzeczy/problemów będzie o wiele prostsztych.
Ale do rzeczy, chcę kupić Space Stara. Codziennie dojeżdżam do pracy (+/- 70 km) i koszty eksploatacji/paliwa to dla mnie priorytet. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy LPG a diesel.
Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8? MSS z silnikiem 1,6 jest chyba najbardziej popularny? Onegdaj jeździłem Astrą 1,4 na gazie, muł był niesamowity, ale palił 7 na 100km.
Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są?
Zdaje sobie sprawę, że podobne pytania były zadawane ( używam "szukaj"), ale jako, póki co, teoretyk w tym temacie nie mogłem się powstrzymać...

Mam "na oku" parę ogłoszeń, jeżeli mi pomożecie w ocenie będę niezmiernie wdzięczny...
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 02-09-2009, 09:52   

Gaweł napisał/a:
Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8?
Silniki 1,6 raczej znoszą gaz, aczkolwiek było kilka przypadków gdzie silnik w wyniku używania gazu po prostu padł. Możliwe że to wada instalacji, a może japoński silnik gazu nie lubi. Ten silnik ma 98 KM więc może być troszkę mało (ale co kto lubi).
Silnik 1,8 GDI absolutnie nie nadaje się do gazu. Najwięcej na ten temat znajdziesz w dziale Carismy.
Jest jeszcze silnik 1,8 MPI, ale bardzo rzadko spotykany (chyba nikt na tym forum go nie ma.
Gaweł napisał/a:
Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są?
Silnik diesla w MSS to silnik konstrukcji Renault (oznaczony u nich jako DCi). Występuje w dwóch wersjach 102 i 115 KM. Prawdopodobnie ty miałeś wcześniejszy czyli DTi.

Więcej informacji znajdziesz tu: http://forum.mitsumaniaki...t=18200&start=0

Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy od tego jaką kto ma nogę :) Ja jeżdżę po zatłoczonym mieście i mam ciężką stopę więc diesel pali mi 6,8 i to jest chyba najwyższe zużycie na forum ;) JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu. Jeśli chodzi o wersje benzynowe to wielu kolegów ma ikonke spalania w podpisie.
Temat o spalaniu masz tu: http://forum.mitsumaniaki...hlight=spalani*
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 02-09-2009, 10:00   

Dzięki za odpowiedź.
Obecnie przy "trybie oszczędnościowym" mam w Sceniorze spalanie na poziomie 5 a 5,5 /100 (dojazdy do roboty). Myślę, że ni DID-ie będzie podobnie...
 
 
lucxxx 
Forumowicz

Auto: Mazda Premacy 2.0 Sportive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 135
Skąd: Krosno
Wysłany: 02-09-2009, 10:13   

jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l. zakładając oczywiście że jedziesz w miarę spokojnie. Ja jeżdżę dużo po mieście na krótkich trasach i misiek pali mi około 6,2-6,5 litra. :rolleyes:
_________________
był MSS DID / jest Mazda Premacy 2.0 Sportive
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 02-09-2009, 13:28   

Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) 8) Uważam, że to dobry wynik. :wink:

Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp)
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 02-09-2009, 14:10   

pablo eldiablo napisał/a:
Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) 8) Uważam, że to dobry wynik. :wink:

Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp)
najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla :) Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu
_________________

 
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 02-09-2009, 22:39   

No właśnie te 7 litrów gazu to dla mnie bombastik...
Jasne, osiągi to dla mnie sprawa drugoplanowa, ale za mułem też nie przepadam.
Czyli chyba benzyna + gaz.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-09-2009, 08:23   

xjacobs napisał/a:
1.6 na trasie spali 6-7 l gazu
Latem. Bo zimą chwilę potrwa zanim w ogóle przejdzie na ten gaz i spali go jakiś litr więcej.

lucxxx napisał/a:
jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l.

Cytat:
JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu.
Tego bym się bardziej spodziewał.

Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam) kosztująca 2,5 tyś zwróci się dopiero po 50 tyś porównując z dieslem. W porównaniu z benzyną zwróci się szybciej bo po ponad 20 tyś. Liczę tylko koszty paliw bez obsługi instalacji.

Ale jak wiadomo diesel w zakupie będzie ciut droższy od benzyny :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 03-09-2009, 10:25   

Cytat:
Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam)

jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS?

Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem. Oczywiście to pewne uogólnienie ale jak napisałem +/- .

Koszty eksploatacji. Doczytałem co nieco o kosztach diesla, ale jak z benzynką, to nie wiem.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-09-2009, 10:49   

Gaweł napisał/a:
jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS?
Polskie, holenderskie i włoskie instalacje (marek nie pamiętam) na ogół sobie radzą z silnikami 1,6, ale ilość problemów jakie maja ich użytkownicy prowadzi do pewnych wniosków:
1. Niefachowość montażu.
2. Nawet polecane warsztaty nie radzą sobie z tymi instalacjami i niektóre dobre warsztaty po prostu się z nich wycofały.
3. Same instalacje mają wady produkcyjne, które wychodzą w kilkunastu, może kilkudziesięciu procentach aut.

Moim zdaniem dobre instalacje to OMVL, BRC, LR, Prins, ale ich koszt czasem przekracza 5 tyś zł.
Chociaż ostatnio słyszałem o jakimś Prins'ie za 3,7 tyś zł.

Pewnie zaraz sie odezwą koledzy z gazem i będą pisali że ich instalacja chociaż holenderska za 2,7 tyś to chodzi dobrze. I będą mieli rację. Tylko pytanie jak długo ona pochodzi ? No oczywiście mogą być w tych kilkudziesięciu procentach, w których nie ma problemu także nie zarzucam nic ich instalacjom, ale jak dla mnie to za duża loteria :)

Dla przykładu dwie identyczne Corolle E12 moich znajomych z silnikiem 1,4 (instalka chyba na Stag'u), montowane w tym samym punkcie polecanym przez wiele osób na forach:
1. 100 tyś przebiegu i tylko czynności przeglądowe.
2. 85 tyś przebiegu - 3 krotnie wymieniana listwa wtrysków, w zimie gubi płyn chłodzący, za późno przełącza się na gaz, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach, dusi się podczas ruszania, muli przy redukcji, raz wywaliła jakiś błąd przepływomierza.

Co z tego że większość rzeczy naprawiają na gwarancji jak samochód co kilka tygodni jest unieruchomiony na 1-2 dni. W dłuższą trasę też strach jechać, bo albo się coś zepsuje, albo trzeba wracać na benzynie i nici z oszczędności :(
Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 03-09-2009, 15:16   

xjacobs napisał/a:
najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla :) Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu


Czy najgorszy? Co kto lubi. Do codziennych dojazdów 86HP dla tak lekkiego samochodu jest wystarczające, bez rewelacji, ale i nie jest się w żadnym razie zawalidrogą. Spalanie - raczej jednak niższe niż przy 1.6. Na pewno niższe ubezpieczenie...

A dla radości z jazdy kupuje się roadstery :wink:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 03-09-2009, 15:19   

W sumie różnica to raptem 12 KM niby nic, ale ja widzę róznicę między 98 KM w benzynie, a 102 KM w dieslu (raptem 4 KM). Testowane z kolegą lukasz921 :) zanim kupił swojego.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 03-09-2009, 15:49   

Gaweł napisał/a:
Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem.
Tylko jak kupisz już z instalacją to nie wiesz kto to montował i jak się sprawuje w dłuższym okresie. Ale nie o tym chciałem....
Jak już stwierdziłeś koszty zakupu podobne. Koszty eksploatacji pewnie też więc wydaje mi się, ze kryterium powinno być Twoje podejście do użytkowania auta i styl jazdy. Jeśli lubisz kręcić bardziej silnik i akceptujesz niedogodności LPG to szukaj benzyny i zakładaj gaz. Jeśli bardziej wolisz spokój (lecz nie skazujmy tu DID-a na mułowatość ;) ) i płynną jazdę w zakresie 2-3 tys obrotów (choć 3 tys obr. na V biegu to będzie już dość szybko) to szukaj DID-a. A jeśli jest Ci to obojętne to kup to, co będzie w lepszym stanie technicznym, ze znaną przeszłością.
Ja wybrałem DID-a - nie żałowałem 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Witek 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 29
Skąd: Narewka
Wysłany: 03-09-2009, 19:50   

Ja swojego miśka mógłbym polecić nawet najlepszemu przyjacielowi (odpukać puki co) i Tobie też doradzam kupno 1.9DID
Zalety które zauważyłem:
1 Niskie spalanie od 4 do 6l.
2 Mała awaryjność
3 Mam żonę dwójkę dzieci i nie narzekam na komfort podczas jazdy w dłuższych wypadach
Wady:
1 Podczas większych prędkości jest trochę głośno w środku
2 Odtwarzacz kasetowy powiązany z komputerem (spalanie itp.)
3 Koniecznie musisz zamontować chlapacze żeby mieć w miarę czyste drzwi
_________________
102KM MSS 2003r. 135tys.km.
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 03-09-2009, 23:01   

Oglądałem rok temu space stara, w którym została zdemontowana instalka - zakładana byla w firmie, gdzie wlasciciel ma identyczny samochod z identycznym silnikiem i tam dziala poprawnie, w misku do sprzedaży, nie szlo jezdzic... pomijam fakt palącej sie kontrolki check engine...
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.