 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ekonomia (i nie tylko) |
Autor |
Wiadomość |
Gaweł
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 39 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 02-09-2009, 08:50 Ekonomia (i nie tylko)
|
|
|
To mój pierwszy post w tym zacnym gronie, dlatego też chciałbym bardzo serdecznie powitać forumowiczów (a zwłaszcza użytkowników Space Star). Myślę, że dzięki Wam wiele rzeczy/problemów będzie o wiele prostsztych.
Ale do rzeczy, chcę kupić Space Stara. Codziennie dojeżdżam do pracy (+/- 70 km) i koszty eksploatacji/paliwa to dla mnie priorytet. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy LPG a diesel.
Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8? MSS z silnikiem 1,6 jest chyba najbardziej popularny? Onegdaj jeździłem Astrą 1,4 na gazie, muł był niesamowity, ale palił 7 na 100km.
Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są?
Zdaje sobie sprawę, że podobne pytania były zadawane ( używam "szukaj"), ale jako, póki co, teoretyk w tym temacie nie mogłem się powstrzymać...
Mam "na oku" parę ogłoszeń, jeżeli mi pomożecie w ocenie będę niezmiernie wdzięczny... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 02-09-2009, 09:52
|
|
|
Gaweł napisał/a: | Jeżeli LPG to silnik 1,6 czy lepiej 1,8? | Silniki 1,6 raczej znoszą gaz, aczkolwiek było kilka przypadków gdzie silnik w wyniku używania gazu po prostu padł. Możliwe że to wada instalacji, a może japoński silnik gazu nie lubi. Ten silnik ma 98 KM więc może być troszkę mało (ale co kto lubi).
Silnik 1,8 GDI absolutnie nie nadaje się do gazu. Najwięcej na ten temat znajdziesz w dziale Carismy.
Jest jeszcze silnik 1,8 MPI, ale bardzo rzadko spotykany (chyba nikt na tym forum go nie ma.
Gaweł napisał/a: | Diesel? Obecnie używam Scenica 1,9 DT 1998 i ze spalania jestem zadowolony. Zresztą te silniki to chyba podobne są? | Silnik diesla w MSS to silnik konstrukcji Renault (oznaczony u nich jako DCi). Występuje w dwóch wersjach 102 i 115 KM. Prawdopodobnie ty miałeś wcześniejszy czyli DTi.
Więcej informacji znajdziesz tu: http://forum.mitsumaniaki...t=18200&start=0
Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy od tego jaką kto ma nogę Ja jeżdżę po zatłoczonym mieście i mam ciężką stopę więc diesel pali mi 6,8 i to jest chyba najwyższe zużycie na forum JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu. Jeśli chodzi o wersje benzynowe to wielu kolegów ma ikonke spalania w podpisie.
Temat o spalaniu masz tu: http://forum.mitsumaniaki...hlight=spalani* |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Gaweł
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 39 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 02-09-2009, 10:00
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Obecnie przy "trybie oszczędnościowym" mam w Sceniorze spalanie na poziomie 5 a 5,5 /100 (dojazdy do roboty). Myślę, że ni DID-ie będzie podobnie... |
|
|
|
 |
lucxxx
Forumowicz
Auto: Mazda Premacy 2.0 Sportive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 135 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 02-09-2009, 10:13
|
|
|
jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l. zakładając oczywiście że jedziesz w miarę spokojnie. Ja jeżdżę dużo po mieście na krótkich trasach i misiek pali mi około 6,2-6,5 litra. |
_________________ był MSS DID / jest Mazda Premacy 2.0 Sportive
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 02-09-2009, 13:28
|
|
|
Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) Uważam, że to dobry wynik.
Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp) |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 02-09-2009, 14:10
|
|
|
pablo eldiablo napisał/a: | Jeśli osiągi nie są dla Ciebie na pierwszym miejscu, może warto zastanowić się nad 1.3?
Ja swojego MSS'a mam dopiero od czerwca, w te 2,5 mies. przejechałem ok. 5k km w zasadzie wyłącznie po Warszawie, spalanie liczone przy każdym tankowaniu waha się 7,4-7,6 l/100km (miasto + włączona klima) Uważam, że to dobry wynik.
Nie jeżdżę kapeluszniczo, ale staram się jeździć ekonomicznie (płynnie przyśpieszać, hamować silnikiem itp) | najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gaweł
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 39 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 02-09-2009, 22:39
|
|
|
No właśnie te 7 litrów gazu to dla mnie bombastik...
Jasne, osiągi to dla mnie sprawa drugoplanowa, ale za mułem też nie przepadam.
Czyli chyba benzyna + gaz. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-09-2009, 08:23
|
|
|
xjacobs napisał/a: | 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu | Latem. Bo zimą chwilę potrwa zanim w ogóle przejdzie na ten gaz i spali go jakiś litr więcej.
lucxxx napisał/a: | jeśli te 70 km robisz poza miastem to myślę że spokojnie możesz zakładać spalanie około 5-5,2 l. |
Cytat: | JCH już swojego sprzedał, ale prezentował nam zużycie na poziomie 4,5 litra w dieslu. | Tego bym się bardziej spodziewał.
Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam) kosztująca 2,5 tyś zwróci się dopiero po 50 tyś porównując z dieslem. W porównaniu z benzyną zwróci się szybciej bo po ponad 20 tyś. Liczę tylko koszty paliw bez obsługi instalacji.
Ale jak wiadomo diesel w zakupie będzie ciut droższy od benzyny |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Gaweł
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 39 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 03-09-2009, 10:25
|
|
|
Cytat: | Porównując te dane to najtańsza sekwencyjna instalacja (którą z całego serca odradzam) |
jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS?
Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem. Oczywiście to pewne uogólnienie ale jak napisałem +/- .
Koszty eksploatacji. Doczytałem co nieco o kosztach diesla, ale jak z benzynką, to nie wiem. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-09-2009, 10:49
|
|
|
Gaweł napisał/a: | jakieś konkretne uwagi co do instalacji LPG do MSS? | Polskie, holenderskie i włoskie instalacje (marek nie pamiętam) na ogół sobie radzą z silnikami 1,6, ale ilość problemów jakie maja ich użytkownicy prowadzi do pewnych wniosków:
1. Niefachowość montażu.
2. Nawet polecane warsztaty nie radzą sobie z tymi instalacjami i niektóre dobre warsztaty po prostu się z nich wycofały.
3. Same instalacje mają wady produkcyjne, które wychodzą w kilkunastu, może kilkudziesięciu procentach aut.
Moim zdaniem dobre instalacje to OMVL, BRC, LR, Prins, ale ich koszt czasem przekracza 5 tyś zł.
Chociaż ostatnio słyszałem o jakimś Prins'ie za 3,7 tyś zł.
Pewnie zaraz sie odezwą koledzy z gazem i będą pisali że ich instalacja chociaż holenderska za 2,7 tyś to chodzi dobrze. I będą mieli rację. Tylko pytanie jak długo ona pochodzi ? No oczywiście mogą być w tych kilkudziesięciu procentach, w których nie ma problemu także nie zarzucam nic ich instalacjom, ale jak dla mnie to za duża loteria
Dla przykładu dwie identyczne Corolle E12 moich znajomych z silnikiem 1,4 (instalka chyba na Stag'u), montowane w tym samym punkcie polecanym przez wiele osób na forach:
1. 100 tyś przebiegu i tylko czynności przeglądowe.
2. 85 tyś przebiegu - 3 krotnie wymieniana listwa wtrysków, w zimie gubi płyn chłodzący, za późno przełącza się na gaz, potrafi zgasnąć na wolnych obrotach, dusi się podczas ruszania, muli przy redukcji, raz wywaliła jakiś błąd przepływomierza.
Co z tego że większość rzeczy naprawiają na gwarancji jak samochód co kilka tygodni jest unieruchomiony na 1-2 dni. W dłuższą trasę też strach jechać, bo albo się coś zepsuje, albo trzeba wracać na benzynie i nici z oszczędności
Chyba nie o to w tym wszystkim chodzi ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 03-09-2009, 15:16
|
|
|
xjacobs napisał/a: | najgorszy wybór - ani to nie jedzie, a spala tyle samo co 1.6. na takie dojazdy do pracy jak mówisz, czyli ok. 70 km brałbym diesla Zresztą policz sobie, co wyjdzie Ci taniej - obstawiam, że 1.6 na trasie spali 6-7 l gazu |
Czy najgorszy? Co kto lubi. Do codziennych dojazdów 86HP dla tak lekkiego samochodu jest wystarczające, bez rewelacji, ale i nie jest się w żadnym razie zawalidrogą. Spalanie - raczej jednak niższe niż przy 1.6. Na pewno niższe ubezpieczenie...
A dla radości z jazdy kupuje się roadstery |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 03-09-2009, 15:19
|
|
|
W sumie różnica to raptem 12 KM niby nic, ale ja widzę róznicę między 98 KM w benzynie, a 102 KM w dieslu (raptem 4 KM). Testowane z kolegą lukasz921 zanim kupił swojego. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 03-09-2009, 15:49
|
|
|
Gaweł napisał/a: | Jak rozglądam się po ofertach sprzedaży to +/- za cene MSS w dieslu będę miał benzynę z gazem. | Tylko jak kupisz już z instalacją to nie wiesz kto to montował i jak się sprawuje w dłuższym okresie. Ale nie o tym chciałem....
Jak już stwierdziłeś koszty zakupu podobne. Koszty eksploatacji pewnie też więc wydaje mi się, ze kryterium powinno być Twoje podejście do użytkowania auta i styl jazdy. Jeśli lubisz kręcić bardziej silnik i akceptujesz niedogodności LPG to szukaj benzyny i zakładaj gaz. Jeśli bardziej wolisz spokój (lecz nie skazujmy tu DID-a na mułowatość ) i płynną jazdę w zakresie 2-3 tys obrotów (choć 3 tys obr. na V biegu to będzie już dość szybko) to szukaj DID-a. A jeśli jest Ci to obojętne to kup to, co będzie w lepszym stanie technicznym, ze znaną przeszłością.
Ja wybrałem DID-a - nie żałowałem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Witek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.9DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2008 Posty: 29 Skąd: Narewka
|
Wysłany: 03-09-2009, 19:50
|
|
|
Ja swojego miśka mógłbym polecić nawet najlepszemu przyjacielowi (odpukać puki co) i Tobie też doradzam kupno 1.9DID
Zalety które zauważyłem:
1 Niskie spalanie od 4 do 6l.
2 Mała awaryjność
3 Mam żonę dwójkę dzieci i nie narzekam na komfort podczas jazdy w dłuższych wypadach
Wady:
1 Podczas większych prędkości jest trochę głośno w środku
2 Odtwarzacz kasetowy powiązany z komputerem (spalanie itp.)
3 Koniecznie musisz zamontować chlapacze żeby mieć w miarę czyste drzwi |
_________________ 102KM MSS 2003r. 135tys.km. |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2009, 23:01
|
|
|
Oglądałem rok temu space stara, w którym została zdemontowana instalka - zakładana byla w firmie, gdzie wlasciciel ma identyczny samochod z identycznym silnikiem i tam dziala poprawnie, w misku do sprzedaży, nie szlo jezdzic... pomijam fakt palącej sie kontrolki check engine... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|