Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
09-09-2009, 16:43
[2.5 TD] pęknięta rama
Autor Wiadomość
rafal_pajero 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-09-2009, 15:25   [2.5 TD] pęknięta rama

Witam wszystkich użytkowników Pajero:)

Mam mało ciekawy, jak i skomplikowany problem... wczoraj w moim misku pękła rama przy tylnim prawym kole w miejscu, gdzie mocowany jest amortyzator. Po bliższych oględzinach okazało się, że rama w tym miejscu była już kiedyś spawana. Wszystko nie wygląda za dobrze, jest w tym miejscu też sporo rdzy. Ogólnie rama, pomijając to felerne miejsce i swoje 20lat, wygląda całkiem przyzwoicie.

Tak więc co zrobić? oddać auto do spawania? tylko gdzie? mieszkam w Warszawie, może ktoś mógłby polecić warsztat który byłby to wstanie zrobić za rozsądne pieniądze?generalnie jak narazie zamożnym off-roadowcem nie jestem;)
na allegro są dostępne ramy od pajero II, może kupić taka ramę za 800-1000złzł? tylko teraz pytanie czy to się będzie opłacać.. przełożenie wszystkiego też pewnie będzie kosztowało...

Z góry dziękuje za wszystkie rady i pozdrawiam serdecznie!
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-09-2009, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2009, 14:08   

Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.
 
 
rafal_pajero 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero I '89 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 13:22   

dzieki, rama pospawana, pawie jak nowa;)
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2009, 17:50   

Zdjęcia zapodawaj dla potomnych. :D
 
 
Cytrus 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2009, 19:35   

Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 02-10-2009, 00:03   

to własnie typowe....\\
Sam sobie poradzilem i mam w dupie innych.

Sorry za słownictwo, ale nie da się inaczej
 
 
Brystol 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 1 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: Podlasie
Wysłany: 06-12-2009, 13:22   

acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?
_________________
123456
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2009, 14:38   

Brystol napisał/a:
acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?


:shock: o ile mi wiadomo migomat też elektrycznie spawa.
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 09-12-2009, 19:38   

Brystol napisał/a:
acinski napisał/a:
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze.



Spawać migomatem, czy elektrycznie?


spawane tak zwane elektryczne( elektrodami ) przetapia dokładnie blachę i lekko osłabia do okoła a migomat nie zawsze dokładnie pospawa gruba blachę więc do ramy dobre spawanie jest potrzebne (elektrodami) chyba ze ktoś ma duży migomat
 
 
dar0077 
Nowy Forumowicz
dar0077

Auto: Pajero 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 3
Skąd: Wyszków
Wysłany: 11-03-2010, 00:34   

Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy.
_________________
poszukiwacz wiedzy
 
 
watson1911 
Mitsumaniak


Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 90
Skąd: Iława
Wysłany: 11-03-2010, 18:32   

dar0077 napisał/a:
Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy.

Aby pisać o spawaniu trzeba spawać i mieć pojęcie,niech każdy wypowiada się o rzeczach,które robił,albo wie dokładnie jak to robić,a nie zasłyszanych w pubie przy piwie,bez urazy oczywiście.Ludzie tu szukają pomocy i po to zadają pytania by otrzymać odpowiedź konkretna,a nie "ja bym pospawał migomatem bo on jest taki amerykansky"Wybacz kolego,ale pojęcia chyba nie masz o spawaniu bo gdybym pokazał Ci moją rame pospawaną ELEKTRODAMI to kopara by Ci opadła.Nie pisze tego złośliwie,ale tylko po to by pomóc odpowiedzieć na zadane tu pytanie.Pozdrawiam wszystkich :)
_________________

 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 11-03-2010, 21:59   

No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda . A skutecznych metod łączenia metalu jest wiele . Ja osobiście jestem zwolennikiem spawania migomatem i tą sztukę jako tako opanowałem . Ale znam tez ludzi którzy używają klasycznej elektrodowej spawarki i przewyższają mnie o głowę albo i dwie. Także obie techniki są dobre i skuteczne. Przynajmniej do łączenie zwykłej stali bo z innymi metalami to różnie bywa
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 11-03-2010, 22:34   

Cytrus napisał/a:
Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją
nie wiem z której strony Warszawy ale jeśli południowa strona to w miejscowości Gołków na ulicy Łąkowej jest warsztat co robi terenówki->> wiadomość mam od jeep-niętego :wink: ->>motał w tym warsztacie swojego
Jeepa i jak oglądałem samochód to w Gołkowie znają się na rzeczy.
AndrzejM22 napisał/a:
No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda
i dobrze prawisz->> lepiej oddać do warsztatu co potrafi to zrobić odpowiedzialnie niż gdzieś w trasie ma rama się rozwarstwić. Tył ramy w Miśkach to newralgiczny punkt na rudę.
Gołków koło Jazgarzewa a Jazgarzew koło Piseczna :mrgreen:
http://www.piaseczno.eu/i...emid=95&lang=pl
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 11-03-2010, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dodgev;) 
Forumowicz

Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 48
Skąd: włodawa
Wysłany: 11-03-2010, 22:34   

witam grono :) długi czs przygladam sie tej dyskusi i robi sie coras ciekawsza :roll: , do rzeczy . Jakieś 2 latka temu spawałem swoją rame bo wyglądała jak ser szwajcarski od tego czasu siadła ponownie niestety w innych miejscach co ciekawe oddalonych od spawów . Zakupiłem drugiego ''żuczka" rozebralem i po wypiaskowaniu ramy ruwniesz nadawała sie do spawania :( w miejscach tylnych resorów wymieniłem cały element na nowy dopasowywałem z profili zimnogietych , teraz już jest w trakcie składania specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie .
(sorki za błędy)
 
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 12-03-2010, 09:11   

dodgev;) napisał/a:
specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie


No generalnie ruda zżera dolną cześć ramy i boki profilu tam gdzie zalega najwięcej błota . Także do tych miejsc jest całkiem dobre dojście. Ale na pewno zdjęcie budy z ramy bardzo usprawnia prace przy niej i jest zdecydowanie mniej gimnastyki.

dodgev;) napisał/a:
(sorki za błędy)


Na błędu ortograficzne i interpunkcyjne jest bardzo proste rozwiązanie pisanie postu w Wordzie albo jakimś innym programie przeznaczonym do pisanie co ma opcję sygnalizowani o błędach. Ja tak robię bo moje wypowiedzi bez korekty raziły by strasznie błędami. A tak są czyste ładne i czytelne .Ale to tak po za tematem. :)
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.