Przesunięty przez: Gene 09-09-2009, 16:43 |
[2.5 TD] pęknięta rama |
Autor |
Wiadomość |
rafal_pajero
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-09-2009, 15:25 [2.5 TD] pęknięta rama
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników Pajero:)
Mam mało ciekawy, jak i skomplikowany problem... wczoraj w moim misku pękła rama przy tylnim prawym kole w miejscu, gdzie mocowany jest amortyzator. Po bliższych oględzinach okazało się, że rama w tym miejscu była już kiedyś spawana. Wszystko nie wygląda za dobrze, jest w tym miejscu też sporo rdzy. Ogólnie rama, pomijając to felerne miejsce i swoje 20lat, wygląda całkiem przyzwoicie.
Tak więc co zrobić? oddać auto do spawania? tylko gdzie? mieszkam w Warszawie, może ktoś mógłby polecić warsztat który byłby to wstanie zrobić za rozsądne pieniądze?generalnie jak narazie zamożnym off-roadowcem nie jestem;)
na allegro są dostępne ramy od pajero II, może kupić taka ramę za 800-1000złzł? tylko teraz pytanie czy to się będzie opłacać.. przełożenie wszystkiego też pewnie będzie kosztowało...
Z góry dziękuje za wszystkie rady i pozdrawiam serdecznie! |
Ostatnio zmieniony przez Gene 09-09-2009, 16:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2009, 14:08
|
|
|
Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze. |
|
|
|
 |
rafal_pajero
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '89 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 13:22
|
|
|
dzieki, rama pospawana, pawie jak nowa;) |
|
|
|
 |
acinski [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2009, 17:50
|
|
|
Zdjęcia zapodawaj dla potomnych. |
|
|
|
 |
Cytrus
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero I 90 Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2009, 19:35
|
|
|
Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 02-10-2009, 00:03
|
|
|
to własnie typowe....\\
Sam sobie poradzilem i mam w dupie innych.
Sorry za słownictwo, ale nie da się inaczej |
|
|
|
 |
Brystol
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 1 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 06-12-2009, 13:22
|
|
|
acinski napisał/a: | Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze. |
Spawać migomatem, czy elektrycznie? |
_________________ 123456 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-12-2009, 14:38
|
|
|
Brystol napisał/a: | acinski napisał/a: | Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze. |
Spawać migomatem, czy elektrycznie? |
o ile mi wiadomo migomat też elektrycznie spawa. |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 09-12-2009, 19:38
|
|
|
Brystol napisał/a: | acinski napisał/a: | Ja bym przyłożył karton do ramy i wyciął dokładnie kształt tylnego profilu ramy. Dociął dwa takie kawałki z blachy 4mm przyspawał po bokach, potem od góry i doły po płaskowniku ładnie doginanym do kształtu i spawanym elegancko i cieszył się pojarą. Zanim odpadnie to dłuuugo jeszcze. |
Spawać migomatem, czy elektrycznie? |
spawane tak zwane elektryczne( elektrodami ) przetapia dokładnie blachę i lekko osłabia do okoła a migomat nie zawsze dokładnie pospawa gruba blachę więc do ramy dobre spawanie jest potrzebne (elektrodami) chyba ze ktoś ma duży migomat |
|
|
|
 |
dar0077
Nowy Forumowicz dar0077
Auto: Pajero 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 11-03-2010, 00:34
|
|
|
Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy. |
_________________ poszukiwacz wiedzy |
|
|
|
 |
watson1911
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.8 TDi GLS 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 90 Skąd: Iława
|
Wysłany: 11-03-2010, 18:32
|
|
|
dar0077 napisał/a: | Tylko migomat do spawania . Po elektrodach metal szybciej rdzewieje i jest większa możliwość przetopienia podrdzewiałych elementów ramy. |
Aby pisać o spawaniu trzeba spawać i mieć pojęcie,niech każdy wypowiada się o rzeczach,które robił,albo wie dokładnie jak to robić,a nie zasłyszanych w pubie przy piwie,bez urazy oczywiście.Ludzie tu szukają pomocy i po to zadają pytania by otrzymać odpowiedź konkretna,a nie "ja bym pospawał migomatem bo on jest taki amerykansky"Wybacz kolego,ale pojęcia chyba nie masz o spawaniu bo gdybym pokazał Ci moją rame pospawaną ELEKTRODAMI to kopara by Ci opadła.Nie pisze tego złośliwie,ale tylko po to by pomóc odpowiedzieć na zadane tu pytanie.Pozdrawiam wszystkich |
_________________

 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 11-03-2010, 21:59
|
|
|
No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda . A skutecznych metod łączenia metalu jest wiele . Ja osobiście jestem zwolennikiem spawania migomatem i tą sztukę jako tako opanowałem . Ale znam tez ludzi którzy używają klasycznej elektrodowej spawarki i przewyższają mnie o głowę albo i dwie. Także obie techniki są dobre i skuteczne. Przynajmniej do łączenie zwykłej stali bo z innymi metalami to różnie bywa |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-03-2010, 22:34
|
|
|
Cytrus napisał/a: | Witam jestem nowy niedawno kupiłem Pajero I i też mam problem z ramą jeszcze nie pękła ale jest mocno skorodowana w okolicy mocowania resorów piórowych mógł byś powiedzieć gdzie spawałeś swoją | nie wiem z której strony Warszawy ale jeśli południowa strona to w miejscowości Gołków na ulicy Łąkowej jest warsztat co robi terenówki->> wiadomość mam od jeep-niętego ->>motał w tym warsztacie swojego
Jeepa i jak oglądałem samochód to w Gołkowie znają się na rzeczy. AndrzejM22 napisał/a: | No niestety prawdą jest że sama spawarka nie pospawa czy to będzie migomat czy elektrodowa jak spawacz będzie do dup..... i na odwrót . Dopiero dobry spawacz z odpowiednim narzędziem potrafi zdziałać cuda | i dobrze prawisz->> lepiej oddać do warsztatu co potrafi to zrobić odpowiedzialnie niż gdzieś w trasie ma rama się rozwarstwić. Tył ramy w Miśkach to newralgiczny punkt na rudę.
Gołków koło Jazgarzewa a Jazgarzew koło Piseczna
http://www.piaseczno.eu/i...emid=95&lang=pl |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez jawaldek 11-03-2010, 22:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 11-03-2010, 22:34
|
|
|
witam grono długi czs przygladam sie tej dyskusi i robi sie coras ciekawsza , do rzeczy . Jakieś 2 latka temu spawałem swoją rame bo wyglądała jak ser szwajcarski od tego czasu siadła ponownie niestety w innych miejscach co ciekawe oddalonych od spawów . Zakupiłem drugiego ''żuczka" rozebralem i po wypiaskowaniu ramy ruwniesz nadawała sie do spawania w miejscach tylnych resorów wymieniłem cały element na nowy dopasowywałem z profili zimnogietych , teraz już jest w trakcie składania specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie .
(sorki za błędy) |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 12-03-2010, 09:11
|
|
|
dodgev;) napisał/a: | specjalistą nie jestem ale jesli sie chce to zrobić dobrze z zamontowaną budą nie pospawasz wszedzie |
No generalnie ruda zżera dolną cześć ramy i boki profilu tam gdzie zalega najwięcej błota . Także do tych miejsc jest całkiem dobre dojście. Ale na pewno zdjęcie budy z ramy bardzo usprawnia prace przy niej i jest zdecydowanie mniej gimnastyki.
dodgev;) napisał/a: | (sorki za błędy) |
Na błędu ortograficzne i interpunkcyjne jest bardzo proste rozwiązanie pisanie postu w Wordzie albo jakimś innym programie przeznaczonym do pisanie co ma opcję sygnalizowani o błędach. Ja tak robię bo moje wypowiedzi bez korekty raziły by strasznie błędami. A tak są czyste ładne i czytelne .Ale to tak po za tematem. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
|