Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
L 200 Czy ktoś tym jeździ?
Autor Wiadomość
FUX
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2006, 21:39   L 200 Czy ktoś tym jeździ?

Jak w temacie. Będę wdzięczny za informacje na temat wrażeń z codziennej eksploatacji. Zużycie paliwa (diesel), koszty przeglądów, co ile, wymiana paska czy łańcucha rozrządu (koszt), etc. Chcę to auto kupić w przyszłym roku. Navalla wg. Crenscha odpada, Hilux za słaby, pozostaje L200. Mam nadzieję, że we Wrocku będę mógł obejrzeć z pełnymi nakładkami na błotniki, progi, etc. Na dzień dzisiejszy wygląd nie do końca mi leży. Żonie także. Woli, jak ja, bardziej kanciaste. Ale jak się nie ma co się lubi, to .....
Trochę szkoda, że o wyborze auta w przeważającej większości musi decydować możliwość odpisania VAT-u. Ale takie jest życie. Ponad 20 000 PLN ulicą nie chodzi. Vat z ON-u także nie do pogardzenia. Cena również do przeżycia.
Przy okazji, czy orientujecie się w możliwości pojeżdżenia dłużej niż 0,5 h L200?
Mogę nawet zapłacić za możliwość pojeżdżenia z 2 dni. Wtedy będzie to bardziej miarodajne.

Pozdrawiam

FUX
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2006, 10:46   

FUX napisał/a:
Navalla wg. Crenscha odpada, Hilux za słaby, pozostaje L200

Poczekaj niech się zrobi ślisko. I wtedy się okaże że tylko L200 ma napęd na 4 koła z którym można jeździć na co dzień ;-)

Było tu już kilku takich co mają L200. Gdybyś chciał zobaczyć jak i co zadzwoń do Katowic - MOTO Katowice. Ostatnio tam byłem z JCH i ucięliśmy sobie dłuższą pogawędkę z Właścicielem na temat L200 i "konkurencji".

Polecam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Patrol
[Usunięty]

Wysłany: 25-08-2006, 19:42   

FUX napisał/a:
Przy okazji, czy orientujecie się w możliwości pojeżdżenia dłużej niż 0,5 h L200?


Jeśli wycieczka do Warszawy nie jest problemem, to oczywiście jest taka możliwość...
Pozdrawiam
 
 
olneyman
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2006, 12:26   

<usuniete przez autora>
Ostatnio zmieniony przez olneyman 23-01-2008, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2006, 12:30   

olneyman, dziekujemy
FUX poproszę o dla kolegi.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 13:08   

olneyman napisał/a:
byc moze w tym aucie nie powinno sie uzywac tak czesto 1... nie wiem

1-ka sluzy do ruszania, jak sie auto choc troche toczy to mozna spoko z 2-ki startowac
 
 
crensch
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 15:29   

i taki maly myk...moc nie odpowiada za przyspieszenie...to moment robi dobrze :)
 
 
l200.uk
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 18:01   

autko soper. moj z 3.5 t przyczepa pali okolo 15l/100 po autostradzie + miasto, ale to auto nie do zabawy tylko do ciezkiej pracy
 
 
xartekx
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2006, 15:43   

FUX napisał/a:
Navalla wg. Crenscha odpada, Hilux za słaby, pozostaje L200

Myslę że L200 to jest jednak najlepszy wybór z wymianionych, miałem przyjemność w zimie prowadzić takie autko i naprawdę dobrze sie nim jeździ...
 
 
Gorzkim
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2006, 12:37   

olneyman napisał/a:

to tyle na teraz musze uciekac, jakby kogos interesowalo cos jeszcze to chetnie dopisze, pozdrawiam serdecznie Marcin


to ja mam pytanie:) bo ostatnio zacząlem sie interesować tym autem. powszechny jest pogląd że pikapy mają "problem" z "skaczącym" tylem - głównie w trakcie jazdy bez zaladunku po twardych drogach. jak tu wyglada sytuacja? da sie tym autem szybko podrozowac po szosie?

pozdrawiam
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-12-2006, 21:59   

Gorzkim napisał/a:
powszechny jest pogląd że pikapy mają "problem" z "skaczącym" tylem - głównie w trakcie jazdy bez zaladunku po twardych drogach

Pogląd skąd inąd niezwykle prawdziwy ;)
Gorzkim napisał/a:
jak tu wyglada sytuacja?

Lepiej niż u konkurencji (2 dni testów ;) ) ale do Evo lekko nie tędy ;)
L 200 to tylko pick-up, fakt - udany, zwrotny, dość szybki i JAK NA PICK-UP'A - wygodny ale jeżeli ktokolwiek spodziewa się sportowych osiągów mocno się zawiedzie (no chyba, że poprzez sport rozumiemy przejeżdżanie przez ściany ;) to L200 wychodzi niezwykle dobrze ;) )
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
jakublad
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2006, 00:34   

Witam,

Ja swoim przejechałem około 2,5 tysiąca kilometrów i jestem bardzo zadowolony. Przez pierwszy 1000 km wszystko dość ciężko chodziło (skrzynia biegów i rozdzielcza napędów), ale teraz nie ma się czego czepić. Dwójka wchodzi ciężko na zimno, ale to kwestia 2-3 minut pracy i jest dobrze.

W terenie radzi sobie bez zarzutów. Spalanie kształtuje się od 9 do 11 litrów na setkę. Więcej uwag wkrótce.

I jeszcze najważniejsze. Napęd 4x4 na asfalcie (centralny mechanizm różnicowy) jest nie do przecenienia przy naszych koleinach i pustej pace. ;-)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2006, 08:09   

taaa! super select rzadzi :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Axer
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2007, 18:20   

Witam
koledzy jak to jest z tym zapinaniem napędów w nowym L 200, za parę dni odbieram autko z salonu a stan mojej wiedzy na ten temat jest porażający, nie miałem do tej pory do czynienia z 4 x 4 i nie będe rżnął kozaka, odbieram INSTYLE SPORT, bez kontroli takcji ale z blokadą tylnego dyfra, mój dil... z mistsu cosik mi tam tlumaczył ale chyba sam ma nie wielkie doświadczenie wiec wolę zapytać się was jako doświadczonych w pomykaniu eleczką w róznych warunkach drogowych, moje pytanie brzmi:
czy przedni napęd moża zapiąć podczas jazdy ? jak wygląda sprawa włączenia reduktora oraz blokady tylnego dyfra, włączam na postoju ? bede wdzięczny za podpowiedź bo nie chcę spaskudzic napędu a z moim doświadczeniem to możliwe hehe, a moze bedzie mozliwośc udać się po odbiorze do kogoś z was w celu krótkiego pobrania wiedzy na ten temat, byłbym zobowiązany.
pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2007, 08:05   

Witaj, albo ja sie nie zanam albo Ty sie pomyliles, lub tez masz inna wersje niz opisales. Jest jeszcze 3 mozliwosc, ze doposazyli Ci wersje Ivite bo tylko ta wersja ma blokade tylnego mostu (mechanizmu różnicowego). W tej wlanie wersji masz skrzynie rozdzielcza Easy Select [ES] i w tym przypadku po czarnym kategorycznie nie powinno sie smigac 4WD.
Dlaczego? Bylo to juz walkowane na forum pare razy ale powtorze raz jeszcze (sam sie kiedys o to martwilem):
napęd na 4 koła zarówno w Sporcie, starym L-200, Pojarach I generacji i najtańszej wersji nowego L-200 jest tylko do nawierzchni o złej przyczepności. Chodzi tu głównie o szuter, śniegi, błota itp.
Po czarnym tylko z napedem na tyl 2H, oczywiscie, możesz jeździć na "4 łapy" 4H , ale naprężenia wynikające z braku międzyosiowego mechanizmu różnicowego, będą na pewno wywolywac dziwne zachowanie auta podczas wykonywania manewrow juz przy nieco szybszym poruszaniu sie pojazdem, dziwne hamowanie przy skrecaniu i opory w pokonywaniu lukow. Podczas spokojnej jazdy na wprost moze byc wszystko dobrze ale zaczniesz skrecac i na 100% poczujesz o czym mowie. Kosztować Cię to moze w najgorszym przypadku wymianę elementow napedu lub skrzyni redukcyjnej. A napewno doprowadzi do szybszego zuzycia opon i elementow podlegajacych naprezeniu.
Jeśli chcesz obrazowo zobaczyć, co "tam" się dzieje - to zapnij reduktor 4L na asfalcie i (bardzo powoli) zrób nawrót o 180st. Te przeskoki kół to właśnie "to". A teraz wyobraś sobie taką sytuację przy prędkości 60km/h lub wiekszej. Trachnie jak zapalka... no moze nie az tak ale gwarancja nie obejmuje napraw tego typu uszkodzen spowodowanych niezgodna z instrukcja obsluga samochodu.
Teraz skrzynia Super select 4WD [SS] - napęd na tylne lub stały napęd na 4 koła z centralnym mechanizmem różnicowym pozwalajacym na jazde po czarnym z napedem na obie osie.
W SS (taka skrzynia jest w wersji Intense i Instyle) i ES (Invite) można dowolnie zmieniać napęd bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po asfalcie (do 100 km/h). Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu. Kolejne położenie dźwigni (4HLc) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc (To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi - ten sam efekt co w ES podczas jazdy na 4H). W trudnym terenie załączamy tryb 4LLc, czyli naped na obie osie z blokada centralnego mechanizmu roznicowego i skrzynię redukcyjną. Z tego co pamietam do wlaczenia tego trybu (reduktora) konieczne jest zatrzymanie samochodu (w ES na pewno).
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.