| [EA6A/W 2.0TD] Drgania podczas przyśpieszania??? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Lukishivaki   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 17 Paź 2009
 Posty: 8
 Skąd: Krzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2009, 15:48   [EA6A/W 2.0TD] Drgania podczas przyśpieszania??? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam mam pytanko podczas przyspieszania moim Miśkiem 2.0TD cały samochód dostaje drgań;( nie wiem czym moze to byc spowodowane;( i nie wiem czy to prawda ale podobno jest  jakiś odwarznik na półosiach i jak go nie ma to temu drga i czy to prawda ze jest i jak to wyglad Prosze o pomoc;) |  
				| Ostatnio zmieniony przez Owczar 17-11-2009, 10:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kmer   Mitsumaniak
 Arek
 
  
 Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 37 razy
 Dołączył: 29 Cze 2008
 Posty: 921
 Skąd: Jawor
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2009, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lukishivaki, może to być przyczyna,po środku półosi powinien być takowy odważnik,a druga z przyczyn która może to powodować to to ze mogą być już lekko zużyte przeguby wewnętrzne,albo zgubiłeś odważnik przy felgach po wyważaniu kół. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2009, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lukishivaki, poczytaj bo na forum było już mnóstwo o tym, poza tym napisz w jakich okolicznościach, jakie prędkości, czy gwałtowne przyśpieszanie czy łagodne. 
 Półosie dają się we znaki przy większych prędkościach. Zakres 80-120km/h
 Ponieważ przy niższych nawet nie wyważone nie są w stanie wywołać drgań.
 Może poduszka pod silnikiem?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2009, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lukishivaki, jak miałem wcześniejszego gala E33, to przy pewnym zakresie obrotów przenosiło drgania na całe auto. Co się później okazało, po wymianie rozrządu drgania ustały. Z czego wynikało to, że drgania były przenoszone przez zawieszenie silnika znajdujące się po stronie rozrządu. Więc przyczyną tych drgań w Twoim aucie może być zawieszenie silnika... |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-11-2009, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lukishivaki napisz czy drgania zaczely sie z niczego czy bylo cos robione rozrzad, wymiana kol na zimowe itd. |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kunek   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 01 Mar 2008
 Posty: 72
 Skąd: Galway/Bardo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 03:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lukishivaki,  Jeżeli robiłeś rozrząd, i po tym zabiegu zaczęły się drgania to może masz wałek balansowy źle ustawiony (zgaduje, nie jestem pewien czy w dieslu występuje), albo któreś koło ma bicia i trzeba na nowo wyważyć. Najlepiej wszystkie. |  
				| _________________ -->Mój Galant<--
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 07:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie występuje. 	  | Kunek napisał/a: |  	  | może masz wałek balansowy źle ustawiony (zgaduje, nie jestem pewien czy w dieslu występuje), | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sampler   Forumowicz
 
  
 Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 62 razy
 Dołączył: 08 Gru 2005
 Posty: 2355
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 07:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywiscie ze wystepuje. Wszystkie rzedowki w Galancie maja balansy. Takze 4D68 ma takze mozliwosc zlego zlozenia rozrzadu co bedzie sie objawiac telepaniem |  
				| _________________ BYŁY:
 GALANT E34 1.8 TD
 GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
 GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
 Xsara 1.4i
 
 SĄ:
 CITROEN C5 X7 2.2 HDI
 Peugeot 308 2.0 HDI
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24479
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 08:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | potwierdzam - wystepuje balans (a nawet 2) takze w dieslu |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szatan666   Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero II V6 1996
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Mar 2009
 Posty: 114
 Skąd: Rzeszów / Amsterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-11-2009, 09:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie winne było lozysko , podnies auto i szarp kolem , jak bedzie stukac to lozysko do wymiany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sadeek   Forumowicz
 
 Auto: Galant VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2009
 Posty: 32
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2009, 13:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, u mnie podobnie sie stalo, po wymianie wlasnie kompletnego rozrzadu, ale po samej wymianie bylo dobrze z biegiem czasu zaczelo buczec, auto wpada w drgania i buczy przy ok 1400-1800 rpm, powyzej przestaje, co moze byc tego przyczyna? doprowadza mnie to do furii... rozrzad niby dobrze zalozony sprawdzany byl... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2009, 10:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sadeek, jaki masz silnik? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Sadeek   Forumowicz
 
 Auto: Galant VI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Wrz 2009
 Posty: 32
 Skąd: Kamień Pomorski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2009, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | 2.0 Diesla |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-11-2009, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sadeek, jak kiedys przerabialem podobne przypadki przy paru samochodach to powiem Ci ze wina byl skrzywiony korbowod, z tym ze w jednym auCie było to ewidentna wina ze wzgledu na to że ze spora predkoscia wpadl w kaluze i troche wody dostalo sie do komory filtra powietrza a dalej na cylinder, i tez wszystkie te auta mialy tak samo, dragania w okolicach 1600obr/min, ustajace przy wiekszych obrotach, drgania byly przenoszone na cala karoserie auta. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Owczar   Forumowicz
 
 Auto: CLS 450
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 282 razy
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 14394
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2009, 11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sadeek, sprawdź przewody podciśnienia od zaworu EGR. Takie buczenie występuje gdy zaślepi się EGR. Ja tak zrobiłem i buczenie było strasznie uciążliwe. Ostatecznie go odetkałem, bo problemów z dymieniem nie ma. 
 Ewentualnie mógł się przytkać zawór EGR, bo sadza się zebrała. Drgania mogą mieć z tym związek, ale pomyślimy jak sprawdzisz EGR.
 
 Lukishivaki, odpisałem na PW. Skoro tak jak pisałeś drgania występują przy prędkości 80-120 to sprawdź wyważenie półosi. Znajduje się na środku półosi między przegubem wewnętrznym i zewnętrznym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |