 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 25-10-2007, 20:21 |
Sonda lambda - siada, chyba.... |
Autor |
Wiadomość |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 06:59 Sonda lambda - siada, chyba....
|
|
|
Witam
Ostatnio mój misiek (C52) strasznie dużo spalał beny, więc postanowiłem sprawdzić sonde Lambda. Po pomiarach stwierdziłem, że napięcie na wyjściu sondy zmienia się w zakresie 0 - 0,5V , a powinno (z tego co wyczytałem) w zakresie 0,2V - 1V.
Moje pytania:
Czy pordzewiały katalizator wpływa na wskazania sondy??
Czy napewno zakres dobrej sondy w Colcie powinien wahać się w granicach 0,2V do 1V ??
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 05-09-2006, 07:18
|
|
|
czym mierzone? i czy podczas jazdy? czy na postoju na wolnych? i jakie wartości przyjmuje sonda podczas otwartej na max przepustnicy?
zakres powinien być ~0.25-0.75 na wolnych (i wahać góra-dół) a podczas otwartej przepustnicy (w automacie podczas wyprzedzania, pedał w podłogę) ok. 0.90-0.98 V
a jak chcesz coś więcej to przeczytaj to: http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1370
palmtop - 100-200 zł, kabel 2 zł - działa jak miś |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 07:26
|
|
|
Witam
To było mierzone na postoju.
Wskazania oczywiście oscylowały. Środkową wartością pomiarów było napięcie 0,2V. Mierzyłem to miernikiem ze wskazówką.
Jak mi tata dodawał gazu to napięcie spadało przeważnie do 0V !!!
Wrazie czego chciałbym kupić sonde> http://www.allegro.pl/ite...a_nowa_gw_.html Będzie pasowała??
Lece do szkoły
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 05-09-2006, 07:56
|
|
|
Jak się dodaje gazu to może być różne zachowanie, należałoby wcisnąć do dechy i patrzeć czy trzyma te 0,9V, ale podjejrzewam że spadek następował już podczas odpuszczania pedału gazu - jak podczas jazdy przy 2000-3000 obr zdejmiesz nogę z gazu - faktycznie pokazuje 0,0V.
a najpierw porządnie sprawdź tę sondę, bo może masz dobrą i dopiero po wymianie ci się zacznie jazda |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24374 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 09:22
|
|
|
Z opisu wynika, że sonda is dead.
Ta z linku będzie pasować, ale to jakiś szajs - lepiej kup sondę NTK. Kabel i tak trzeba uciąć i przylutować do starej wtyczki. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 15:54
|
|
|
Witam
Faktycznie 0V jest przy puszczaniu gazu.... Jeszcze raz dzisiaj zrobię pomiary i będę powoli dodawal gazu
Gdzie szukać tych sond NTK?? Jaka cena??
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24374 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 16:07
|
|
|
1-przewodowa u Japaneze ok. 100 zł, o 2-prz. musisz zapytać |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2006, 16:59
|
|
|
SebaD napisał/a: | Gdzie szukać tych sond NTK?? Jaka cena?? |
Ja właśnie kupiłem na Allegro NTK Japan. jest 4-przewodowa ale bez problemu może zastąpić 2-przewodową. Kosztowała z wysyłką niecałe 100zł
P.S.
Obiło mi się kiedyś o "uszy", że Bartek chyba radził komuś jak podłączyć pozostałe 2 przewody do sondy 4-przewodowej. Znaczy się ogrzewanie tej sondy. Daje to jakieś korzyści oprócz tego że sonda szybciej zaczyna działać? Podgrzewanie włączać ma się tylko przy zimnym silniku czy działać cały czas? |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 06:41
|
|
|
Witam
To jeśli 4-przewodowa może być to znalazłem na allegro NTK http://moto.allegro.pl/sh...?item=125349913 za 89zł - chyba może być...
A co sądzicie o sondach uniwer BOSCH ??
Ale przed zakupem jeszcze raz muszę dokonać pomiarów
pozdro
SebaD
[ Dodano: 06-09-2006, 09:15 ]
Dokonałem pomiarów, więc tak:
Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V
Więc co myślicie teraz o tym?? Sonda do wymiany czy jest ok ??
Poprzednie pomiary wypadły źle ze względu na to, że za szybko się do tego zabrałem
pozdro4all
SebaD |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24374 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2006, 10:37
|
|
|
Boscha do kosza.
Z ostatniego opisu wynika, że Twoja sona żyje, wymiana - narazie - niepotrzebna. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-09-2006, 13:41
|
|
|
SebaD napisał/a: | Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V |
wg mnie ok
dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla
SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 06-09-2006, 14:02
|
|
|
tomusn napisał/a: | SebaD napisał/a: | Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V |
wg mnie ok
dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla
SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] |
Najlepiej i najdokładniej zrobić to oscyloskopem (nie oscylatorem, bo to nie afera ART'B )jeśli ktoś ma. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-09-2006, 14:35
|
|
|
cns80 napisał/a: | tomusn napisał/a: | SebaD napisał/a: | Pomiary były robione na postoju, gdy silnik i sonda się rozgrzała.
Na wolnych obrotach napięcie oscylowalo między około 0,2V do 0,85V
Gdy powoli dodawałem gazu oscylacja napięcia trochę się zawęziła do ok 0,4V - 0,6V
Jak obroty były już naprawde wysokie (jakby przy wyprzedzaniu) napięcie na sondzie utrzymywało się na 0,8V , może 0,85V |
wg mnie ok
dla innych na przyszłość:
Nie da się tych pomiarów przeprowadzić na mierniku z wyświetlaczem cyfrowym, zmiany następują bardzo szybko i miernik (opóźnienie wyświetlania?) nie wie co wyświetlać, tylko jakieś losowe liczby wyświetla z pewnego przedziału.
Pomiary należy przeprowadzić miernikim ze wskazówką. I patrzeć jak się wychyla
SebaD, jeszcze kliknij [POMÓGŁ] |
Najlepiej i najdokładniej zrobić to oscyloskopem (nie oscylatorem, bo to nie afera ART'B )jeśli ktoś ma. |
najlepiej to podłączyć furkę do Palma z MMCd i pojeździć po mieście lub wsi i z pomocą drugiej osoby zrobić odczyt
po zrobieniu logu można przejść do formy wykresu i odczytać wartości w górnej części wskazując rysikiem na wykresie , można też wrzucić na PC i obrabiać. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24374 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2006, 14:43
|
|
|
Albo tym wskaznikiem diodowym, ktory kiedys zrobilem. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 18:20
|
|
|
Witam
Z tym miernikiem "ze wskazówką" --> słuszna prawda
Przycisk POMÓGŁ ... poszło...
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
|
|