[E5xx] Poduszki silnika |
Autor |
Wiadomość |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 02-12-2009, 19:13 [E5xx] Poduszki silnika
|
|
|
Mobile długo myślałem nad tym co może być przyczyną drgań przy dodawaniu gazu przy prędkości od 80 do 100 km/h i zauważyłem dzisiaj że poduszka odchodząca od tylnej strony skrzyni biegów jest uszkodzona.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak fachowo nazywa się ta poduszka(może też przybliżoną jej cenę) oraz czy udałoby mi się ją samemu wymienić na domowym kanale?
Ja wyobrażam sobie to tak że trzeba podeprzeć silnik i wymieniać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź:) |
_________________ Emil |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-01-2010, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2009, 22:29
|
|
|
Sądzę, że nazywa się ją "poduszka skrzyni biegów tylna". |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-12-2009, 23:44
|
|
|
Japaneze posiada same wkłady do tej poduszki , sa wiele tansze i równiez dobre wymiana najlepiej w warunkach warszatowych wskazana prasa hydrauliczna by wszystko ładnie wyprasowac i wprasowac na nowo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2009, 10:50
|
|
|
Emil, ale nie wydaje mi się aby ta poduszka była przyczyną Twoich problemów. Prędzej półosie... |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 03-12-2009, 14:35
|
|
|
Sprawdzałem miesiąc temu czy jest jakiś luz na półosiach i nie było. Zawieszenie było na szarpakach 3 razy i dopiero wczoraj zauważyłem tę poduszkę.
Mam nadzieje że się mylisz "Owczar" (byłoby dla mnie taniej) |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2009, 14:41
|
|
|
Emil, luz luzem, ale czy element wyważający nie odpadł. Na półosi powinien być taki element metalowo gumowy. Takie objawy o których piszesz występują właśnie przy uszkodzeniu przegubu lub uszkodzeniu tego elementu. Mój brat w mondeo zmieniał koła, opony, wymieniał amortyzatory, a okazało się, że to wina półosi. Zresztą jest już troszkę na ten temat na forum.
[ Dodano: 03-12-2009, 14:44 ]
Elementy na środku półosi...
[ Dodano: 03-12-2009, 14:45 ]
A poduszkę tak czy inaczej powinieneś wymienić. |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 04-12-2009, 15:08
|
|
|
Poduszka zamówiona ale do przodu:)
Bawiłem się wczoraj z mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że poduszka tylna skrzyni biegów działa OK, ale zerwana jest z przodu. Jutro będzie nowa i okaże się co jest przyczyną tego "bicia".
Podejżewam poduszkę z tego względu, że "bicie" to nie przenosi się na kierownicę a bardzo je czuć pod pedałem gazu, ale to tylko gdybanie okaże się jak wymienię. |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2009, 16:23
|
|
|
Emil napisał/a: | zerwana jest z przodu | Z moich obserwacji wynika, że to dość częste zjawisko. |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 09-12-2009, 18:03
|
|
|
Poduszka po wyjęciu okazała się jeszcze dobra.
Dzisiaj dowiedziałem się że krótsza półoś w skrzyni manualnej i automatycznej nie jest identyczna.
Mam w taki razie pytanie czy dłuższa półoś jest identyczna w skrzyni manualnej i automatycznej?
[ Dodano: 09-12-2009, 18:28 ]
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy przegub wewnętrzny powinien być sztywno przytwierdzony do skrzyni biegów, czy też powinien mieć luz?
Bo u mnie ma luz. |
_________________ Emil |
Ostatnio zmieniony przez Emil 08-02-2010, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
umberlee
Forumowicz

Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-12-2009, 00:14
|
|
|
cześć,
ja aktualnie jestem w trakcie dokonywania swapa z automatu na manual i wiem że półosie różnią się gdyż musiałem je specjalnie domawiać To samo jest z rozrusznikiem, w automatach jest "krótszy"
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:25
|
|
|
Koledzy podłączę się pod temat...czy może ktoś wyjaśnić czym tak dokładnie różnią się półosie z automatu od manuala? Ja borykam się z drganiami przy E55A...też po swapie z a/t na m/t.
Będę wymieniał felgi i opony w najbliższym czasie to zobaczymy. A drgania u mnie zaczynają się od około 90/100 i największy rezonans mam przy 140:/ Nie idzie jechać po prostu...
Myślicie że tarcze też coś mają do rzeczy skoro drgania zaczynają się tylko od danej prędkości? Przy ostrzejszym hamowaniu nie zauważyłem tych drgań.
A co do rozrusznika to pasuje od Lantry II chyba do roku 96. W zasadzie kupiłem na Allegro niby sprawny a nie łapał...po rozbebeszeniu obu okazało się że tylko głowicami się różnią...w automacie jest przesunięta cewka i bendiks do tyłu. Tak więc wszystkie wnętrzności z automatu, a głowica z Lantry, złożyłem i wrzuca ładnie do dziś:) |
|
|
|
 |
Emil
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 29 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 31-01-2010, 15:27
|
|
|
Dzwoniłem po całej polsce (tzn numery które udało mi się odnaleźć) i szukałem półosi do skrzyni automatycznej do 2.0 V6 92-96rok i ku mojemu zaskoczeniu nikt nie posiada takiej.
Gdy tylko uda mi się znaleźć miejsce na wymontowanie półosi zrobię zdięcia i postaram się opisać moją półoś i jak by ktoś opisał ze skrzyni manualnej to byśmy poznali tą różnicę.
[ Dodano: 08-02-2010, 23:28 ]
Przegub na półosi długiej był wyrobiony a ja mając dośc szukania zrobiłem po swojemu
w jednym miejscu łożysko wyrobiło dołek w przegubie no to spawarką elektryczną po dołku i pilniczkiem spiłowałem aby wyrównc i nie ma luzu a dla spokoju wyjąłem krótką półoś i zamieniłem przeguby wewnętrzne tak aby nacisk podczas jazdy do przodu nie był na łataną dziurę. Jak nie pomoże to poszukam identycznego przegubu bo jak wspomniałem półosi nie znalazłem.
A nie jest dla mnie zrozumiałe dlaczego Japończycy wymyślali różne półosie do każdego z rodzai samochodów.
[ Dodano: 09-02-2010, 00:07 ]
[ Dodano: 12-02-2010, 22:14 ]
A na koniec mojego wywodu dodam, że przed złożeniem na wszelki wypadek dałem dla staruszka moje tarcze hamulcowe aby sprawdził na tokarce i okazało się, że nie były zwichrowane ale jedna z nich zachowywała się jak stół wibracyjny. Okazało się, że nie była okrągła ale takie jajko i od razu wada została naprawiona
Dzisiaj cisnąłem w pedał do 130km/h i wszystko ok
Wniosek z tego taki, że jeżeli bicie powróci to będzie to wina przegubu(spaw się wyrobił) a jak nie to stawiałbym na te jajowate tarcze.
PS. Domowe sposoby naprawy są najskuteczniejsze |
_________________ Emil |
|
|
|
 |
norbereto
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-01-2011, 16:27
|
|
|
Witam dołączę się do tematu , mam od pewnego czasu problem z drganiem na kierownicy .
Objawy są następujące , na wolnych obrotach a szczególnie teraz przy niskich temperaturach rzuca kierownica tzn drży ...
Gdy obroty samochodu wejdą na większe obroty kierownica w miarę stabilizuje się i da się prowadzić niestety po przekroczeniu setki problem znów się pojawia , pytanie czy to będą poduszki ? |
_________________ backstroke lover always hidin' 'neath the covers
till I talked to your daddy, he say
he said "you ain't seen nothin' till you're down on a muffin |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2011, 17:03
|
|
|
u mnie w dieslu był ten sam problem co opisujesz i powodem była poduszka a raczej jest bo dalej jej nie wymieniłem od ładnych 3 lat już teraz potrafi szarpać całym autem na wolnych |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
norbereto
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-01-2011, 20:36
|
|
|
3 lata to jest troszkę , ja już nie dam rady jeździć w takich warunkach . Dzięki Wyszyc za odpowiedz |
_________________ backstroke lover always hidin' 'neath the covers
till I talked to your daddy, he say
he said "you ain't seen nothin' till you're down on a muffin |
|
|
|
 |
|