Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5xx] Poduszki silnika
Autor Wiadomość
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 02-12-2009, 19:13   [E5xx] Poduszki silnika

Mobile długo myślałem nad tym co może być przyczyną drgań przy dodawaniu gazu przy prędkości od 80 do 100 km/h i zauważyłem dzisiaj że poduszka odchodząca od tylnej strony skrzyni biegów jest uszkodzona.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak fachowo nazywa się ta poduszka(może też przybliżoną jej cenę) oraz czy udałoby mi się ją samemu wymienić na domowym kanale?

Ja wyobrażam sobie to tak że trzeba podeprzeć silnik i wymieniać.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź:)
_________________
Emil
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-01-2010, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2009, 22:29   

Sądzę, że nazywa się ją "poduszka skrzyni biegów tylna".
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2009, 23:44   

Japaneze posiada same wkłady do tej poduszki , sa wiele tansze i równiez dobre :wink: wymiana najlepiej w warunkach warszatowych wskazana prasa hydrauliczna by wszystko ładnie wyprasowac i wprasowac na nowo :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2009, 10:50   

Emil, ale nie wydaje mi się aby ta poduszka była przyczyną Twoich problemów. Prędzej półosie...
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 03-12-2009, 14:35   

Sprawdzałem miesiąc temu czy jest jakiś luz na półosiach i nie było. Zawieszenie było na szarpakach 3 razy i dopiero wczoraj zauważyłem tę poduszkę.
Mam nadzieje że się mylisz "Owczar" (byłoby dla mnie taniej)
_________________
Emil
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2009, 14:41   

Emil, luz luzem, ale czy element wyważający nie odpadł. Na półosi powinien być taki element metalowo gumowy. Takie objawy o których piszesz występują właśnie przy uszkodzeniu przegubu lub uszkodzeniu tego elementu. Mój brat w mondeo zmieniał koła, opony, wymieniał amortyzatory, a okazało się, że to wina półosi. Zresztą jest już troszkę na ten temat na forum.

[ Dodano: 03-12-2009, 14:44 ]


Elementy na środku półosi...

[ Dodano: 03-12-2009, 14:45 ]
A poduszkę tak czy inaczej powinieneś wymienić.
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 04-12-2009, 15:08   

Poduszka zamówiona ale do przodu:)
Bawiłem się wczoraj z mechanikiem i doszliśmy do wniosku, że poduszka tylna skrzyni biegów działa OK, ale zerwana jest z przodu. Jutro będzie nowa i okaże się co jest przyczyną tego "bicia".
Podejżewam poduszkę z tego względu, że "bicie" to nie przenosi się na kierownicę a bardzo je czuć pod pedałem gazu, ale to tylko gdybanie okaże się jak wymienię.
_________________
Emil
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2009, 16:23   

Emil napisał/a:
zerwana jest z przodu
Z moich obserwacji wynika, że to dość częste zjawisko.
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 09-12-2009, 18:03   

Poduszka po wyjęciu okazała się jeszcze dobra.
Dzisiaj dowiedziałem się że krótsza półoś w skrzyni manualnej i automatycznej nie jest identyczna.
Mam w taki razie pytanie czy dłuższa półoś jest identyczna w skrzyni manualnej i automatycznej?

[ Dodano: 09-12-2009, 18:28 ]
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czy przegub wewnętrzny powinien być sztywno przytwierdzony do skrzyni biegów, czy też powinien mieć luz?
Bo u mnie ma luz.
_________________
Emil
Ostatnio zmieniony przez Emil 08-02-2010, 23:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
umberlee 
Forumowicz


Auto: Cs9W 2005r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 56
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2009, 00:14   

cześć,
ja aktualnie jestem w trakcie dokonywania swapa z automatu na manual i wiem że półosie różnią się gdyż musiałem je specjalnie domawiać ;) To samo jest z rozrusznikiem, w automatach jest "krótszy"
Pozdrawiam 8)
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 12-01-2010, 18:25   

Koledzy podłączę się pod temat...czy może ktoś wyjaśnić czym tak dokładnie różnią się półosie z automatu od manuala? Ja borykam się z drganiami przy E55A...też po swapie z a/t na m/t.
Będę wymieniał felgi i opony w najbliższym czasie to zobaczymy. A drgania u mnie zaczynają się od około 90/100 i największy rezonans mam przy 140:/ Nie idzie jechać po prostu...
Myślicie że tarcze też coś mają do rzeczy skoro drgania zaczynają się tylko od danej prędkości? Przy ostrzejszym hamowaniu nie zauważyłem tych drgań.

A co do rozrusznika to pasuje od Lantry II chyba do roku 96. W zasadzie kupiłem na Allegro niby sprawny a nie łapał...po rozbebeszeniu obu okazało się że tylko głowicami się różnią...w automacie jest przesunięta cewka i bendiks do tyłu. Tak więc wszystkie wnętrzności z automatu, a głowica z Lantry, złożyłem i wrzuca ładnie do dziś:)
 
 
 
Emil 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 29
Skąd: podlaskie
Wysłany: 31-01-2010, 15:27   

Dzwoniłem po całej polsce (tzn numery które udało mi się odnaleźć) i szukałem półosi do skrzyni automatycznej do 2.0 V6 92-96rok i ku mojemu zaskoczeniu nikt nie posiada takiej.
Gdy tylko uda mi się znaleźć miejsce na wymontowanie półosi zrobię zdięcia i postaram się opisać moją półoś i jak by ktoś opisał ze skrzyni manualnej to byśmy poznali tą różnicę.

[ Dodano: 08-02-2010, 23:28 ]
Przegub na półosi długiej był wyrobiony a ja mając dośc szukania zrobiłem po swojemu :biggrin:
w jednym miejscu łożysko wyrobiło dołek w przegubie no to spawarką elektryczną po dołku i pilniczkiem spiłowałem aby wyrównc i nie ma luzu a dla spokoju wyjąłem krótką półoś i zamieniłem przeguby wewnętrzne tak aby nacisk podczas jazdy do przodu nie był na łataną dziurę. Jak nie pomoże to poszukam identycznego przegubu bo jak wspomniałem półosi nie znalazłem.
A nie jest dla mnie zrozumiałe dlaczego Japończycy wymyślali różne półosie do każdego z rodzai samochodów.

[ Dodano: 09-02-2010, 00:07 ]









[ Dodano: 12-02-2010, 22:14 ]
A na koniec mojego wywodu dodam, że przed złożeniem na wszelki wypadek dałem dla staruszka moje tarcze hamulcowe aby sprawdził na tokarce i okazało się, że nie były zwichrowane ale jedna z nich zachowywała się jak stół wibracyjny. Okazało się, że nie była okrągła ale takie jajko i od razu wada została naprawiona :mrgreen:
Dzisiaj cisnąłem w pedał do 130km/h i wszystko ok :D
Wniosek z tego taki, że jeżeli bicie powróci to będzie to wina przegubu(spaw się wyrobił) a jak nie to stawiałbym na te jajowate tarcze.
PS. Domowe sposoby naprawy są najskuteczniejsze :mrgreen:
_________________
Emil
 
 
 
norbereto 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-01-2011, 16:27   

Witam dołączę się do tematu , mam od pewnego czasu problem z drganiem na kierownicy .
Objawy są następujące , na wolnych obrotach a szczególnie teraz przy niskich temperaturach rzuca kierownica tzn drży ...
Gdy obroty samochodu wejdą na większe obroty kierownica w miarę stabilizuje się i da się prowadzić niestety po przekroczeniu setki problem znów się pojawia , pytanie czy to będą poduszki ?
_________________
backstroke lover always hidin' 'neath the covers
till I talked to your daddy, he say
he said "you ain't seen nothin' till you're down on a muffin
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-01-2011, 17:03   

u mnie w dieslu był ten sam problem co opisujesz i powodem była poduszka a raczej jest bo dalej jej nie wymieniłem od ładnych 3 lat już teraz potrafi szarpać całym autem na wolnych
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
norbereto 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 TD e57a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-01-2011, 20:36   

3 lata to jest troszkę :) , ja już nie dam rady jeździć w takich warunkach . Dzięki Wyszyc za odpowiedz
_________________
backstroke lover always hidin' 'neath the covers
till I talked to your daddy, he say
he said "you ain't seen nothin' till you're down on a muffin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.