Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g92 dla znawców silników Mitsubishi....
Autor Wiadomość
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 19-01-2010, 21:02   4g92 dla znawców silników Mitsubishi....

Witam Panowie....
Jestem na etapie modów mojego micha cao 1.6 4g92 113km seria, jest zima, i muszę już kończyć etap zbierania części,ale potrzebuję waszej pomocy. Jak wiadomo mam turbo. Chcę silnik maksymalnie wzmocnić. Też dlatego zastanawiam się nad przeróbkami silnika. Silnik ma pozostać 1.6(korpus) , chciałbym go zmodyfikować ale niestety nie znam tak z autopsji silników Mitsu(innych).
1 Pytanie: Jakie części od innych pojemności podchodzą do 4g92 ? Czy np głowica od 1.8 podejdzie do 1.6? czy ktoś próbował zakładać głowicę dohc na silnik sohc??
2 pytanie:czy do korpusu 1.6 można założyć blok z tulejami 1.8??
3 pytanie: jak wygląda sprawa wymiany wału lub samych korbowodów od 1.8, czy 2.0 do 1.6? czy może można przełożyć z całym wałem?
wiem ze 4g93 to bardzo podobne konstrukcje....
4 pytanie: czy do tego silnika podejdzie jakaś skrzynia z mocniejszym sprzęgłem od jakiegoś micha? może jakiś diesel??
Każda pomoc się przyda, pozdrawiam!!!
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2010, 21:09   

1. Tak
2. Nie rozumiem pytania :P
3. Nic z tego, 1.8 ma większy skok tłoka, więc wybije Ci głowice :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 21:52   

1: głowica od 1.8 4G93 podchodzi p&p, ale wiąże to sa sobą także zmianę aparatu zapłonowego, kółek rozrządu, samego rozrządu, a jak i aparat to i może i ecu. Jest fabryczny silnik 4G92 DOHC, więc musi się dać
2: też średnio rozumiem ;) tłoki w 1.6 i 1.8 mają taką samą średnicę, różnią się tylko skokiem (krótsze korbowody). Zasadniczo blok jest taki sam.
3. patrz wyżej. Wiem że kompatybilny jest np wał korbowy od 1.8 GDi, bo miałem go w swoim GTi, reszty nie wiem
4: u siebie mam skrzynie z GTi, ale mocniejsza nie jest, ma tylko krótsze przełożenie główne. Ale zamontowalem koło zamachowe i sprzęgło z GTi - 215 zamiast 200mm. Powinna podpasować skrzynia od 2.0 D 4D68 z Lancelota CB0, ale tu głowy nie dam
_________________
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 19-01-2010, 22:51   

Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD???
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 19-01-2010, 23:04   

pawela napisał/a:
Zasadniczo blok jest taki sam.

Wysokosc bloku nie jest inna ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-01-2010, 23:08   

kuba_195 napisał/a:
2.4 z 94
Duży silnik na 1 wałku = nie warto. Zastanów się nad swapem 4G63T.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-01-2010, 23:17   

kuba_195 napisał/a:
Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD???
londolut napisał/a:
Duży silnik na 1 wałku = nie warto

oj autoR założył głowę z DOHC i po strojeniu okolice 200KM mamy ;)
harpagan napisał/a:
Wysokosc bloku nie jest inna ?

z tego co pamiętam nie, ale jestem tylko człowiekiem :P
średnica cylindra taka sama na bank, 81mm, skok tłoka większy w 1.8, stąd pojemność
_________________
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 19-01-2010, 23:24   

2.4 l jest to gra warta swieczki sohc+ turbo, wydaje mi się że sensowne.... a jak se spasowaniem dohc na tym silniku??
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 19-01-2010, 23:36   

kuba_195 napisał/a:
jak se spasowaniem dohc na tym silniku??
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31993
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 20-01-2010, 00:42   

Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD???
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2010, 10:05   

Tak jaklondolut, napisal 4G63T i masz zajefajny silnik z duzym potencjalem.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2010, 15:43   

Silnik 1.6 dohc mial podwyzszone sprezanie wzgledem 1.6
Glowica pasuje P&P
Wlozenie walu i korb od 1.8 do bloku 1.6 spowoduje wyjscie tokow ponad blok jako ze blok w 1.8 jest wyzszy od 1.6 (sprawdzone organoleptycznie w moim przypadku- nawet wydech muszialem przespawac bo nie siegal)
Zakladanie walu o wiekszym wykorbieniu nic nie da. tylko mase problemow.

Jesli chodzi o tulejowanie bloku w kwestii jego wzmocneinia jest to wykonalne i orientowalem sie juz w 2 zakladach ze sie tego spokojnie podejma aczkolwiek nikt nie wie jak to w zyciu wyjdzie . Silniki B16 od hudziny z tulejami spokojnie 300koni znosza i nie trzaskaja.

Tloki w 1.6 i 1.8 sa takie same (przynajmniej srednica i wyglad denka) co do wysokosci i umiejscowienia trzpienia ciezko powiedziec nigdy nie porownywalem.

Dostepnosc czesci "high performance" do silnika 4g92/93 nie isnieje.
Sruby ARP nie wystepuja (poszukuje dostawcy Golden eagle moze oni maja)
uszczelki pod turbo tez to pobozne zyczenie(tylko na zamowienie) tloki do turbo ma CP i JE ale na zamowienie i koszty spore do 1.8 korby sa dostepne do 1.6 od miveca widzialem.

Reszta co tam potrzebujesz. : sprzeglo mozesz zalozyc od 1.8 kolo(mozesz dostac fidanze jak chcesz lekkie) i Exedy masz stage 1-2-3 gdzie to 3 zniesie moc ktorej nie uzyskasz na silniku.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 20-01-2010, 18:05   

1.Jeśli chodzi o uszczelki pod turbo to prawdopodobnie jutro już będą gotowe rysunki w cadzie do silnika 4g92 (tj płyta z nierdzewki pomiędzy uszczelki pod głowicę , i zaraz ruszy produkcja:) oraz rysunek i wycięcie flanszy pod wydech.
2.nie chcę zakładać wału ani niczego o innym wykorbieniu, tylko chodziło mi o założenie mocniejszych komponentów....
głowica 4g92 dohc praktycznie nie do dostania, chyba że nie umiem szukać.....

Chyba pada decyzja żeby 4g64 założyć ,tylko interesuje mnie koszt skrzyni do tego, ile itd...
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2010, 23:08   

glowica od 1.6 DOHC nie znajdziesz :) to sa takie rodzynki ze strach sie bac. JEden taki silnik jest w polsce (kolega Ufoq ma w swoim 4x4) a byl przytargany z Japonii i z tego co mi wiadomo jest to tez jedyny w europie (a przynajmniej nikt sie nie przyznaje ze ma )

Szukaj glowicy DOHC od silnika 1.8 (byly na allegro) sa P&P. Kutego walu jeszcze nei znalazlem czekam na odpoweidz od EAGL'a ile bedzie kosztowal na zamowienie.
JE odprezajace tloki do 8,5 to koszt 700$ z kompletem pierscieni. Korby kute to koszt okolo 550$.
Szukaj w Australi i Malezji tam tego troche jest.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2010, 07:28   

pawela napisał/a:
po strojeniu okolice 200KM mamy
jakiś wykres? NIe żebym nie wierzył ale chciałbym to zobaczyć.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.