chłodzenie silnika(wętylator) |
Autor |
Wiadomość |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 30-01-2010, 11:15 chłodzenie silnika(wętylator)
|
|
|
Witam moje pytanie jest następujące czy wentylator (chłodzenie silnika) który jest przy silniku 2,5 TDI powinien się ciągle kręcić ? czy on się jakoś sam wyłącza,
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.
W którym miejscu jest czujnik temperatury zmontowany ?
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)
to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle
Pozdrawiam wszystkich |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-01-2010, 16:41
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny. |
Wentylator jest uruchamiany przez sprzęgło wiskotyczne. Sprawdź czy na niepracującym i zimnym silniku a potem po rozgrzaniu silnika możesz obrócić wiatrak jeśli nie to masz walnięte właśnie wisko które załącza się "odczytując" temperaturę od chłodnicy.Załączone ma bardzo duże obroty. waclaw2727 napisał/a: | a temperatura silnika ciągle na minimum | waclaw2727 napisał/a: | Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci) | Ciepłe czy gorące. W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2 waclaw2727 napisał/a: | to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle |
Każdy kiedyś zaczynał a o instrukcję obsługi to raczej ciężko.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 30-01-2010, 19:06
|
|
|
jawaldek napisał/a: | waclaw2727 napisał/a: | Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny. |
Wentylator jest uruchamiany przez sprzęgło wiskotyczne. Sprawdź czy na niepracującym i zimnym silniku a potem po rozgrzaniu silnika możesz obrócić wiatrak jeśli nie to masz walnięte właśnie wisko które załącza się "odczytując" temperaturę od chłodnicy.Załączone ma bardzo duże obroty. waclaw2727 napisał/a: | a temperatura silnika ciągle na minimum | waclaw2727 napisał/a: | Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci) | Ciepłe czy gorące. W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2 waclaw2727 napisał/a: | to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle |
Każdy kiedyś zaczynał a o instrukcję obsługi to raczej ciężko.Pozdrawiam |
to znaczy na zimnym ma się kręcić ten wentylator czy nie nie rozumiem |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 30-01-2010, 19:56
|
|
|
Na zimnym powinien sie krecic luzno,jak go ruszysz reka.Jak odpalisz auto,to wentylator mimowolnie bedzie sie krecil zawsze,ale jest to krecenie nieadekwatne do obrotow silnika.,tylko takie bezwładne.Mysle ze twoje niedogrzanie miska jest spowodowane niska temperatura otoczenia,wiele aut ma tak w zimie...Mozna sprobowac oslonic chlodnice,wtedy powinno pomoc,ale znow trzeba kontrolowac temperature,aby nie przegrzac motoru...kurcze blade nie moge pisac polskich liter i litere z mam zamienione z y |
Ostatnio zmieniony przez gołąb 31-01-2010, 10:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-01-2010, 22:44
|
|
|
gołąb napisał/a: | .Mozna sprobowac oslonic chlodnice | lub wymienić termostat który będzie otwierał się przy wyższej temperaturze. Odnośnie osłon na chłodnicę to ciekawym patentem było/jest rozwiązanie w UAZ-ie ->>> żaluzja zamykająca przepływ powietrza ale jeśli zapomni się w porę otworzyć to silnik szybko się zagotuje więc proponuję zacząć od termostatu |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 31-01-2010, 06:53
|
|
|
Dzięki pomyśle o termostacie i o małym kartoniku na chłodnice
a co do czujnika to on jakimiś kabelkami prowadzi do zegara czy ?
i na 100% w wentylatorze jest ten czujnik ?(jesli dobrze zrozumiałem) |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 31-01-2010, 10:41
|
|
|
Sprzęgło wiskotyczne same w sobie jest czujnikiem...po prostu substancja w nim zawarta
pod wpływem temperatury rozszerza się i zaczyna zasprzęglać wentylator...Więc jakby czujnik czujnik temperatury który pokazuje Ci temperaturę w kabinie nie jest podpięty z wentylatorem jak to ma się w autach z wentylatorem elektrycznym....Natomiast jest to w jakiś sposób obliczone i zsynchronizowane że gdy temperatura na wskaźniku rośnie to załącza się również wentylator.
jawaldek napisał/a: | lub wymienić termostat który będzie otwierał się przy wyższej temperaturze |
Oczywiście fakt iż od tego powinieneś zacząć
jawaldek napisał/a: | Odnośnie osłon na chłodnicę to ciekawym patentem było/jest rozwiązanie w UAZ-ie ->>> żaluzja zamykająca przepływ powietrza ale jeśli zapomni się w porę otworzyć to silnik szybko się zagotuje więc proponuję zacząć od termostatu |
To również święta racja miałem kiedyś hondę z podobnym problemem-zasłoniłem chłodnicę no i pomogło..było super ciepło w aucie.Któregoś dnia bardzo się spieszyłem więc jadę ogniem,na dworze znacznie się ociepliło-nagle patrzę,a kontrolka temp. sięga zenitu-i dlatego ja zrobisz coś takiego to radzę obserwować wskaźniki 8)szczególnie jak na dworze się ociepli,co w dzisiejszych czasach jest możliwe z dnia na dzień |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 31-01-2010, 13:20
|
|
|
Dzięki za taką odpowiedz już wiem co będę robił jak się troszkę lepiej poczuje pozdrawiam jeszcze raz Dzięki |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 31-01-2010, 23:07 Re: chłodzenie silnika(wętylator)
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | Witam moje pytanie jest następujące czy wentylator (chłodzenie silnika) który jest przy silniku 2,5 TDI powinien się ciągle kręcić ? czy on się jakoś sam wyłącza,
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.
W którym miejscu jest czujnik temperatury zmontowany ?
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)
to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle
Pozdrawiam wszystkich |
Po pierwsze masz do wymiany termostat, a jeżeli chodzi o wiatrak to więcej jak pewne że masz pęknięta blaszkę w bimetalu przy wiskozie dlatego cały czas masz huragan przy silniku. Pozostaje wymiana całego sprzęgła albo próba zlutowania pęknięcia, trzeba tylko lut wzmocnić jakimś stalowym drutem bo inaczej pęknie, ja użyłem dwóch drucików zrobionych ze struny od gitary i na razie działa. |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 06-02-2010, 08:09
|
|
|
wszystko się wyjaśniło
Mianowicie wentylator chłodzi (działa poprawnie) wskaźnik temperatury też działa po prostu za chłodno było na dworze i nie miał czasu się na grzać za mała odległość aby osiągną temperaturę wczoraj zasłoniłem lekko chłodnice kartonem i wyjechałem na małą wycieczkę temperatura wzrosła gdy utknąłem w zaspie a że opony są szosowe w dodatku prawie łyse to troszkę zajęło abym wyjechał więc miałem okazje zobaczyć jak temperatura rośnie ale tylko troszkę nawet nie do połowy wskaźnika, zobaczę jak będzie działał w upalne dni ale już bez kartonika |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2010, 09:28
|
|
|
Czyli wszystko jasne a i w waclaw2727 napisał/a: | jak będzie działał w upalne dni | będzie dobrze bo tak jak napisałem wcześniej "W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2" |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 22-11-2010, 18:35
|
|
|
Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury? |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 22-11-2010, 18:50
|
|
|
Whitie napisał/a: | Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury? | No wygląda na to ze wskaźnik może szwankować albo coś z zasilaniem tablicy jest nie tak. Dobrze by było gdybyś przewód od czujnika zwarł z masą wówczas wskaźnik powinien o ile się nie mylę pokazywać zimny silnik. Trzeba po prostu zanim pójdziesz na całość i wymienisz cały silnik sprawdzić instalację. Sam wskaźnik jest montowany do tylnej płyty tablicy śrubkami i w tym miejscu może dojść do zaśniedzenia połączenia co może powodować błędne wykazania wskaźnika temperatury. Rozbieraj tablicę o ile się nie okaże wcześniej że czujnik temperatury nie jest wadliwy... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 22-11-2010, 19:21
|
|
|
Whitie napisał/a: | Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury? |
Podłącz jakiś zewnętrzny termometr temperatury, żeby wiedzieć jaka jest rzeczywista tem. silnika. Później zajmiemy się wskaźnikiem. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Whitie
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa/Targówek
|
Wysłany: 27-06-2012, 21:03
|
|
|
Cześć Panie
Ze 2 lata mnie nie było.... było w międzyczasie Terrano II a teraz stanęło na Parchu K.
Temperatura silnika była ok. Po prostu ten wskaźnik był walnięty.
poczułem się w obowiązku wyjaśnić po 2 latach |
|
|
|
 |
|