Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
chłodzenie silnika(wętylator)
Autor Wiadomość
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 30-01-2010, 11:15   chłodzenie silnika(wętylator)

Witam moje pytanie jest następujące czy wentylator (chłodzenie silnika) który jest przy silniku 2,5 TDI powinien się ciągle kręcić ? czy on się jakoś sam wyłącza,
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.
W którym miejscu jest czujnik temperatury zmontowany ?
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)

to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle
Pozdrawiam wszystkich
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-01-2010, 16:41   

waclaw2727 napisał/a:
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.

Wentylator jest uruchamiany przez sprzęgło wiskotyczne. Sprawdź czy na niepracującym i zimnym silniku a potem po rozgrzaniu silnika możesz obrócić wiatrak jeśli nie to masz walnięte właśnie wisko które załącza się "odczytując" temperaturę od chłodnicy.Załączone ma bardzo duże obroty.
waclaw2727 napisał/a:
a temperatura silnika ciągle na minimum
waclaw2727 napisał/a:
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)
Ciepłe czy gorące. W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2
waclaw2727 napisał/a:
to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle

Każdy kiedyś zaczynał :wink: a o instrukcję obsługi to raczej ciężko.Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 30-01-2010, 19:06   

jawaldek napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.

Wentylator jest uruchamiany przez sprzęgło wiskotyczne. Sprawdź czy na niepracującym i zimnym silniku a potem po rozgrzaniu silnika możesz obrócić wiatrak jeśli nie to masz walnięte właśnie wisko które załącza się "odczytując" temperaturę od chłodnicy.Załączone ma bardzo duże obroty.
waclaw2727 napisał/a:
a temperatura silnika ciągle na minimum
waclaw2727 napisał/a:
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)
Ciepłe czy gorące. W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2
waclaw2727 napisał/a:
to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle

Każdy kiedyś zaczynał :wink: a o instrukcję obsługi to raczej ciężko.Pozdrawiam :)


to znaczy na zimnym ma się kręcić ten wentylator czy nie nie rozumiem
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 30-01-2010, 19:56   

Na zimnym powinien sie krecic luzno,jak go ruszysz reka.Jak odpalisz auto,to wentylator mimowolnie bedzie sie krecil zawsze,ale jest to krecenie nieadekwatne do obrotow silnika.,tylko takie bezwładne.Mysle ze twoje niedogrzanie miska jest spowodowane niska temperatura otoczenia,wiele aut ma tak w zimie...Mozna sprobowac oslonic chlodnice,wtedy powinno pomoc,ale znow trzeba kontrolowac temperature,aby nie przegrzac motoru...kurcze blade nie moge pisac polskich liter i litere z mam zamienione z y :?
Ostatnio zmieniony przez gołąb 31-01-2010, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-01-2010, 22:44   

gołąb napisał/a:
.Mozna sprobowac oslonic chlodnice
lub wymienić termostat który będzie otwierał się przy wyższej temperaturze. Odnośnie osłon na chłodnicę to ciekawym patentem było/jest rozwiązanie w UAZ-ie ->>> żaluzja zamykająca przepływ powietrza ale jeśli zapomni się w porę otworzyć to silnik szybko się zagotuje więc proponuję zacząć od termostatu
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 31-01-2010, 06:53   

Dzięki pomyśle o termostacie i o małym kartoniku na chłodnice
a co do czujnika to on jakimiś kabelkami prowadzi do zegara czy ?
i na 100% w wentylatorze jest ten czujnik ?(jesli dobrze zrozumiałem)
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 31-01-2010, 10:41   

Sprzęgło wiskotyczne same w sobie jest czujnikiem...po prostu substancja w nim zawarta
pod wpływem temperatury rozszerza się i zaczyna zasprzęglać wentylator...Więc jakby czujnik czujnik temperatury który pokazuje Ci temperaturę w kabinie nie jest podpięty z wentylatorem jak to ma się w autach z wentylatorem elektrycznym....Natomiast jest to w jakiś sposób obliczone i zsynchronizowane że gdy temperatura na wskaźniku rośnie to załącza się również wentylator.

jawaldek napisał/a:
lub wymienić termostat który będzie otwierał się przy wyższej temperaturze

Oczywiście fakt iż od tego powinieneś zacząć

jawaldek napisał/a:
Odnośnie osłon na chłodnicę to ciekawym patentem było/jest rozwiązanie w UAZ-ie ->>> żaluzja zamykająca przepływ powietrza ale jeśli zapomni się w porę otworzyć to silnik szybko się zagotuje więc proponuję zacząć od termostatu

To również święta racja miałem kiedyś hondę z podobnym problemem-zasłoniłem chłodnicę no i pomogło..było super ciepło w aucie.Któregoś dnia bardzo się spieszyłem więc jadę ogniem,na dworze znacznie się ociepliło-nagle patrzę,a kontrolka temp. sięga zenitu-i dlatego ja zrobisz coś takiego to radzę obserwować wskaźniki 8)szczególnie jak na dworze się ociepli,co w dzisiejszych czasach jest możliwe z dnia na dzień :rolleyes:
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 31-01-2010, 13:20   

Dzięki za taką odpowiedz już wiem co będę robił jak się troszkę lepiej poczuje pozdrawiam jeszcze raz Dzięki
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 31-01-2010, 23:07   Re: chłodzenie silnika(wętylator)

waclaw2727 napisał/a:
Witam moje pytanie jest następujące czy wentylator (chłodzenie silnika) który jest przy silniku 2,5 TDI powinien się ciągle kręcić ? czy on się jakoś sam wyłącza,
Po uruchomieniu silnika ciągle się kręci a temperatura silnika ciągle na minimum co robić gdzie szukać przyczyny.
W którym miejscu jest czujnik temperatury zmontowany ?
Nie nagrzewania się silnika (ciepła powietrze z dmuchawy do kabiny leci)

to moje pierwsze kroki z Miśkiem więc jeszcze nie wiem co jest dobrze a co źle
Pozdrawiam wszystkich

Po pierwsze masz do wymiany termostat, a jeżeli chodzi o wiatrak to więcej jak pewne że masz pęknięta blaszkę w bimetalu przy wiskozie dlatego cały czas masz huragan przy silniku. Pozostaje wymiana całego sprzęgła albo próba zlutowania pęknięcia, trzeba tylko lut wzmocnić jakimś stalowym drutem bo inaczej pęknie, ja użyłem dwóch drucików zrobionych ze struny od gitary i na razie działa. :wink:
 
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 06-02-2010, 08:09   

wszystko się wyjaśniło
Mianowicie wentylator chłodzi (działa poprawnie) wskaźnik temperatury też działa po prostu za chłodno było na dworze i nie miał czasu się na grzać za mała odległość aby osiągną temperaturę wczoraj zasłoniłem lekko chłodnice kartonem i wyjechałem na małą wycieczkę temperatura wzrosła gdy utknąłem w zaspie a że opony są szosowe w dodatku prawie łyse to troszkę zajęło abym wyjechał więc miałem okazje zobaczyć jak temperatura rośnie ale tylko troszkę nawet nie do połowy wskaźnika, zobaczę jak będzie działał w upalne dni ale już bez kartonika :)
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2010, 09:28   

Czyli wszystko jasne a i w
waclaw2727 napisał/a:
jak będzie działał w upalne dni
będzie dobrze bo tak jak napisałem wcześniej "W Miśku żony (też 2,5) temperatura na wskaźniku oscyluje na 1/4 dopiero jak dostanie w "kość" temperatura na 1/2"
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 22-11-2010, 18:35   

Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 22-11-2010, 18:50   

Whitie napisał/a:
Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury?
No wygląda na to ze wskaźnik może szwankować albo coś z zasilaniem tablicy jest nie tak. Dobrze by było gdybyś przewód od czujnika zwarł z masą wówczas wskaźnik powinien o ile się nie mylę pokazywać zimny silnik. Trzeba po prostu zanim pójdziesz na całość i wymienisz cały silnik sprawdzić instalację. Sam wskaźnik jest montowany do tylnej płyty tablicy śrubkami i w tym miejscu może dojść do zaśniedzenia połączenia co może powodować błędne wykazania wskaźnika temperatury. Rozbieraj tablicę o ile się nie okaże wcześniej że czujnik temperatury nie jest wadliwy... :arrow:
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 22-11-2010, 19:21   

Whitie napisał/a:
Ja natomiast wymieniłem już wszystko co było można. Chłodnicę, termostat, wiskozę, tylko czujnik został. Termostat otwiera, chłodzenie jest, wiskoza się spina ok. Natomiast wskazówka od temperatury cały czas jest 2 mm pod czerwonym. Kupiłem czujnik ale okazało się, że na tym nowym cały czas pokazuje max tzn ponad czerwone nawet. Co jeszcze może być powodem takiego zachowania wskazówki od temperatury?

Podłącz jakiś zewnętrzny termometr temperatury, żeby wiedzieć jaka jest rzeczywista tem. silnika. Później zajmiemy się wskaźnikiem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 27-06-2012, 21:03   

Cześć Panie
:)
Ze 2 lata mnie nie było.... było w międzyczasie Terrano II a teraz stanęło na Parchu K.
Temperatura silnika była ok. Po prostu ten wskaźnik był walnięty.

poczułem się w obowiązku wyjaśnić po 2 latach :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.