 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania |
Autor |
Wiadomość |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 10:30 Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania
|
|
|
Witajcie:) Mam do Was pytanie, otóż w moim autku, Mitsubishi, mam radioodtwarzacz. Niestety, gdy tylko zrobię gałkę głośności na 3/4 i więcej, odbiornik przygasa w rytm muzyki, podobno jest to spowodowane zbyt cienkimi przewodami zasilającymi radyjko, więc postanowiłem zmienić okablowanie na porządniejsze. Pytanie: jak są poprowadzone oryginalne przewody zasilające radioodbiornik? Czy poprowadzić plus bezpośrednio z aku jak stosuje się podczas podłaczania wzmacniacza ? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2010, 11:07
|
|
|
Tak. + i - od aku przez bezpiecznik 10A na kablu min 4mm kwadrat i powinien być spokój. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 11:30
|
|
|
aż 4mm kw ?? myślałem, że LGY 2,5mm kw starczy a czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana ?? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2010, 11:52
|
|
|
leonsocio napisał/a: | czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana ?? | Kiedyś ktoś mądry w temacie car audio wypowiedział się, że w przypadku prostych instalacji, bez wzmacniaczy, subów i na podstawowych komponentach (półka budżetowa), kabel o przekroju 1,5 mm2 będzie aż nadto wystarczający. Wszystko powyżej to czysty marketing. Ale zapewne wkrótce wypowiedzą się nasi forumowi znawcy i potwierdzą lub obalą tę teorię. Sam jestem ciekaw. |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:01
|
|
|
Ja pracuje w sklepie z częściami elektronicznymi i z tego co mi 'fachowcy' radzą, jeśli zastanawiasz się nad kablem np 1,5mm kw to nie zastanawiaj się i daj 2,5mm kw, nic zlego sie nie stanie Czy to jednak ma znaczenie to sam nie wiem. |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:13
|
|
|
Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:19
|
|
|
robertdg napisał/a: | Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty |
wiem, że ma znaczenie (im grubszy tym mniejszy opór i mniejsze spadki napieć
), ale mialem na myśli, że nie jestem pewien czy w odsłuchu mozna zauważyć różnice stosując zwykły radioodtwarzacz. Galancik max pener |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:33
|
|
|
Standardowe radio, głosniki, bez wzmacniaczy, mialem dokladnie taki sam efekt jak opisywales w 1 poscie w innym aucie, a mialem przewody zmienianae na 2.5kw, jak chcesz mozesz sprobowac wpic 4kw ale uwazam ze niewiele to da, bo jak dobrze wiesz akumulator po mocnym poborze energii zalicza spadek napieciowy i go odzyskuje, dlatego takie podmrygywanie wyswietlacza, zwlaszcza przy mocnym basie, 2.5kw dla stndardowego zestawu w zupelnosci wystarczajace |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:39
|
|
|
miales ten problem już na 2,5kw czy przed wymianą ? mój znajomy ma Tigre 1,4 95' i u niego nawet na wyłączonym silniku można zrobić 3/4 skali volume i nawet nie przygasa wyświetlacz |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:43
|
|
|
Miałem przed i mialem po, a na grubszy kabel już nie chciałem sie dalej grzebac, zreszta długość kabla ma tez znaczenie, im krotszy tym lepiej
W golfie MK4 1.6 tez było to samo, po dołozeniu wzmacniacza i tuby, po 15 min nie szło odpalić auta, zasilanie auta na standardowej instalacji |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:45
|
|
|
wiadomo, im krótszy tym lepiej, ile może zejść kabla od aku do radyjka, nieco ponad metr plusa i masy
[ Dodano: 20-02-2010, 12:49 ]
BTW, nie wiesz gdzie w CA0 jest centrala sterująca centralnym zamkiem? Przymierzam sie do instalacji sterowania z pilota |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:50
|
|
|
Masy nie musisz ciagnać od aku, wystarczy ze ja przykrecisz do karoserii/stalowego stelaza deski rozdzielczej, a kabla od aku okolo 2m powinno styknac, no chyba ze go pociagnisz po najmniejszym oporze przez srodek komory silnika
Centralka sterownicza zamka centralnego jak sie nie myle jest gdzies w okolicach lewego słupka pod deska rozdzielcza wszystko od strony kierowcy, jak sie pobawisz w zamykanie i otwierania drzwi to powinienes wyczuc przekaznik przelaczajacy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-02-2010, 12:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:52
|
|
|
wiem, ze można masę pociągnąć z kasty, ale jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:54
|
|
|
leonsocio, a jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-02-2010, 13:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
leonsocio
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 24 Skąd: Skórzewo k/Poznania
|
Wysłany: 20-02-2010, 12:56
|
|
|
bez jaj, jak zakładam wzmacniacz u ludzi to nigdy nie ciągnę masy z aku, zawsze z bagażnika w sumie masz racje, po co robić sobie dodatkową robotę, wezmę na wiosne rozbebesze Colcika i wsadzę nowe narządy |
_________________ Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja. |
|
|
|
 |
|
|