Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania
Autor Wiadomość
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 10:30   Colt CA0 1,6, 1995r - zmiana fabrycznego okablowania

Witajcie:) Mam do Was pytanie, otóż w moim autku, Mitsubishi, mam radioodtwarzacz. Niestety, gdy tylko zrobię gałkę głośności na 3/4 i więcej, odbiornik przygasa w rytm muzyki, podobno jest to spowodowane zbyt cienkimi przewodami zasilającymi radyjko, więc postanowiłem zmienić okablowanie na porządniejsze. Pytanie: jak są poprowadzone oryginalne przewody zasilające radioodbiornik? Czy poprowadzić plus bezpośrednio z aku jak stosuje się podczas podłaczania wzmacniacza :butthead: ?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2010, 11:07   

Tak. + i - od aku przez bezpiecznik 10A na kablu min 4mm kwadrat i powinien być spokój.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 11:30   

aż 4mm kw :o ?? myślałem, że LGY 2,5mm kw starczy :D a czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana :mrgreen: ??
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2010, 11:52   

leonsocio napisał/a:
czy zmiana przewodów głośnikowych na np 2,5mm kw też jest zalecana :mrgreen: ??
Kiedyś ktoś mądry w temacie car audio wypowiedział się, że w przypadku prostych instalacji, bez wzmacniaczy, subów i na podstawowych komponentach (półka budżetowa), kabel o przekroju 1,5 mm2 będzie aż nadto wystarczający. Wszystko powyżej to czysty marketing. Ale zapewne wkrótce wypowiedzą się nasi forumowi znawcy i potwierdzą lub obalą tę teorię. Sam jestem ciekaw.
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:01   

Ja pracuje w sklepie z częściami elektronicznymi i z tego co mi 'fachowcy' radzą, jeśli zastanawiasz się nad kablem np 1,5mm kw to nie zastanawiaj się i daj 2,5mm kw, nic zlego sie nie stanie :D Czy to jednak ma znaczenie to sam nie wiem.
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 12:13   

Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:19   

robertdg napisał/a:
Ma znaczenie, gdyż ładunek rozchodzi się po całym przekroju przewodu, więc jeżeli nie bedziesz miał wykorzystywać jego mocy to po co zakładac taki gruby kabel/przewód i tworzyć sobie dodatkowe straty


wiem, że ma znaczenie (im grubszy tym mniejszy opór i mniejsze spadki napieć
), ale mialem na myśli, że nie jestem pewien czy w odsłuchu mozna zauważyć różnice stosując zwykły radioodtwarzacz. Galancik max pener 8)
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 12:33   

Standardowe radio, głosniki, bez wzmacniaczy, mialem dokladnie taki sam efekt jak opisywales w 1 poscie w innym aucie, a mialem przewody zmienianae na 2.5kw, jak chcesz mozesz sprobowac wpic 4kw ale uwazam ze niewiele to da, bo jak dobrze wiesz akumulator po mocnym poborze energii zalicza spadek napieciowy i go odzyskuje, dlatego takie podmrygywanie wyswietlacza, zwlaszcza przy mocnym basie, 2.5kw dla stndardowego zestawu w zupelnosci wystarczajace
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:39   

miales ten problem już na 2,5kw czy przed wymianą :shock: ? mój znajomy ma Tigre 1,4 95' i u niego nawet na wyłączonym silniku można zrobić 3/4 skali volume i nawet nie przygasa wyświetlacz :oops:
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 12:43   

Miałem przed i mialem po, a na grubszy kabel już nie chciałem sie dalej grzebac, zreszta długość kabla ma tez znaczenie, im krotszy tym lepiej

W golfie MK4 1.6 tez było to samo, po dołozeniu wzmacniacza i tuby, po 15 min nie szło odpalić auta, zasilanie auta na standardowej instalacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:45   

wiadomo, im krótszy tym lepiej, ile może zejść kabla od aku do radyjka, nieco ponad metr plusa i masy :mrgreen:

[ Dodano: 20-02-2010, 12:49 ]
BTW, nie wiesz gdzie w CA0 jest centrala sterująca centralnym zamkiem? Przymierzam sie do instalacji sterowania z pilota :P
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 12:50   

Masy nie musisz ciagnać od aku, wystarczy ze ja przykrecisz do karoserii/stalowego stelaza deski rozdzielczej, a kabla od aku okolo 2m powinno styknac, no chyba ze go pociagnisz po najmniejszym oporze przez srodek komory silnika :D

Centralka sterownicza zamka centralnego jak sie nie myle jest gdzies w okolicach lewego słupka pod deska rozdzielcza wszystko od strony kierowcy, jak sie pobawisz w zamykanie i otwierania drzwi to powinienes wyczuc przekaznik przelaczajacy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-02-2010, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:52   

wiem, ze można masę pociągnąć z kasty, ale jak juz robić to konkretnie a podobno minus bezpośrednio z aku jest lepszy niz z blachy :mrgreen:
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-02-2010, 12:54   

leonsocio, a jakbys podpinal wzmacniacz to tez bys ciagnal bezposrednio + i - z aku przez caly samochód czy sam + tymbardziej przy standardowym zestawie nie ma to znaczenia, wazne by masa byla pewna.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-02-2010, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leonsocio 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 24
Skąd: Skórzewo k/Poznania
Wysłany: 20-02-2010, 12:56   

bez jaj, jak zakładam wzmacniacz u ludzi to nigdy nie ciągnę masy z aku, zawsze z bagażnika :twisted: w sumie masz racje, po co robić sobie dodatkową robotę, wezmę na wiosne rozbebesze Colcika i wsadzę nowe narządy :twisted:
_________________
Widok E60 oddalającego sie w tylnym lusterku - bezcenne.
tak, ten sławny leonsocio to ja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.