Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
snorkel
Autor Wiadomość
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 05-03-2010, 09:35   snorkel

Szukałem na forum gdzieś sposobu montażu snorkela ale nie mogę odnależć, pytanie kieruje do osób które u siebie montowały takowe ulepszenie i mam pytanie czy trzeba sciągać błotnik czy wystarczy kierunek i nadkole może ktoś pomoże jakieś fotki zapoda
z góry dziekuje

[ Dodano: 05-03-2010, 19:04 ]
można zamknąć temat dobrałem się już do tego
 
 
Gobio 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Polski Radom
Wysłany: 09-03-2010, 11:57   

To kolego napisz coś więcej aby dla potomnych było. Może masz jakieś fotki.
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 09-03-2010, 14:25   

Montaż snorkel'a firmy Safari lub jej wiernych kopii o zapachu miski ryżu:))
1. Ściągamy przednie prawe koło, aby był lepszy dostep do nadkola
2. Następnie ściągamy nadkole (nie mylić z całym błotnikiem)
3. Po dokładny odrysowaniu szablony (w przypadku kopii Safari zróbcie własny szablon)
punktem odniesienia niech będzie rowek (przetłoczenie) na błotniku i snorkerze (jeżeli ładnie spasujecie to przetłoczenie w snorkelu do przetłoczenia w błotniku nic nie będzie świstało podczas jazdy a walory techniczne i wizualne to już szczegół.
najpierw wywierćcie otwór główny(od wlotu powietrza) (osobiście robiłem go nożycami do blach trapezowych) w błotniku aby dopasować ładnie cały snorkel. Jestem zdania że lepiej pięć razy przymierzyć niż raz spie.....
4. Następnie wierćimy otwory do mocowania snorkela tylko te na błotnku możemy wywierćić tylko 5 sztuk z 6, ponieważ dużo pojarek jest bogatej opcji tzn posiada spryskiwacze świateł przednich od której zbiorniczek będzie nam bardzo przeszkadzał w zamontowaniu 6 śruby tej po środku co jedna jest. Jeżeli ktoś chce tą śrube zamontować to niezbędne jest wtedy ściągnięcie błotnika ponieważ zbiorniczek jest montowany najpierw a póżniej błotnik a przez to bez demontażu błotnika nie idzie zdemontować zbiorniczka.
5. Następnie przykręcamy snorkela (uprzednio demontując antene od radia aby móc dokręcić dwie śruby) później przykręcamy blaszkę do snorkela która jest do montażu śrub na słupku przy przedniej szybie zaznaczamy gdzie ta blaszka będzie, demontujemy snorkela wiercimy otwoory na słupku montujemy blaszkę na słupku montujemy snorkela na błotniku oraz na sałupku i tu możliwe dwie opcje fabryczna podana przez producenta snorkela (nie polecam) i druga bardziej jednolita. Tak czy owak musimy najpierw zdemontować dolot stalowy w błotniku wewnętrznym. Jeżeli wybierzemy pierwszą opcję (z silikonem :doubt: ) to powinniśmy do błotnika wewnętrznego dokręcić wlot staslowy dodany do snorkela w zestawie. następnie pozakładać gumę, opaski poskręcać. Następnie zostaje tylko wkleić na silikon rurę z filtra do stalowego dolotu w błotniku (i ten moment dolotu bardzo mi się nie podobał). No i w sumie gotowe i tylko czy aż sprawdzić szczelność układu :roll:
I druga opcja bardziej (według mnie) "szczelna" należy do tego dokupić około 40 cm węża do powietrza lub wody od ciężarówek o średnicy 80mm i z 20cm o średnicy 60mm. Chyba że ma ktoś taką redukcję jest potrzebne 75mm na snorkela i na filtr 62mm. ja zrobiłenm tak powiększyłem w błotniku wewnętrznym otwór, tak aby wszedł mi wąż 80mm założyłem ten wąż na snorkela i opaską od tira (bardzo grube na śrube 10) zacisnąłem drugi koniec węza trafi już bezpośrednio do filtra powietrza na który uprzednio założyłem wąż 60mm(jako redukcje) skręcić i gotowe (no w dwu opcjach założyć nadkole i koło). Niepowiem że też mi się to zbyt niepodoba szczelne jest choć ta redukcja troche mi nie leży jak by ktoś miał jakiś pomysł lub ulepszenie to proszę napisać
jutro postaram się wkleić parę fotek ale tylko filtra i całego komina nie mam niestety fotek z montażu
 
 
Gobio 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: Polski Radom
Wysłany: 10-03-2010, 10:42   

No kolego chwała Ci za to :supz: . Na pewno komuś pomożesz. Napisz jeszcze jaki typ puszki od filtra posiadasz(jajowaty czy okrągły) i wstaw fotki.
 
 
jaculo 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2010, 17:25   Re: snorkel

jabol66 napisał/a:
Szukałem na forum gdzieś sposobu montażu snorkela ale nie mogę odnależć, pytanie kieruje do osób które u siebie montowały takowe ulepszenie i mam pytanie czy trzeba sciągać błotnik czy wystarczy kierunek i nadkole może ktoś pomoże jakieś fotki zapoda
z góry dziekuje

[ Dodano: 05-03-2010, 19:04 ]
można zamknąć temat dobrałem się już do tego


Sory - a co to jest ten snorkel..? do czego służy.. prosze się nie śmiać, ja pytam serio, bo jestem bardzo ciekaw co to jest..
dzieki ..
_________________
jaculo
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2010, 17:45   Re: snorkel

jaculo napisał/a:
jabol66 napisał/a:
Szukałem na forum gdzieś sposobu montażu snorkela ale nie mogę odnależć, pytanie kieruje do osób które u siebie montowały takowe ulepszenie i mam pytanie czy trzeba sciągać błotnik czy wystarczy kierunek i nadkole może ktoś pomoże jakieś fotki zapoda
z góry dziekuje

[ Dodano: 05-03-2010, 19:04 ]
można zamknąć temat dobrałem się już do tego


Sory - a co to jest ten snorkel..? do czego służy.. prosze się nie śmiać, ja pytam serio, bo jestem bardzo ciekaw co to jest..
dzieki ..


http://www.landklinika.pl...d=113&Itemid=29
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 15-03-2010, 19:34   

tak wygląda zewnątrz

a tak przy puszce
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 15-03-2010, 22:06   

jabol66 napisał/a:
powiększyłem w błotniku wewnętrznym otwór, tak aby wszedł mi wąż 80mm
Ekstra to opisałeś dla potomnych. Jedna moja sugestia odnośnie przejścia węża przez błotnik->> na zdjęciu widać że czymś posmarowałeś ale czy zabezpieczyłeś blachę tak aby w wyniku drgań karoseria nie przecięła gumy?? jakiś dystans lub coś podobne??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 16-03-2010, 09:04   

dziurę powiększyłem nożycami do blachy póżniej przeszlifowałem frezem aby nie było ostre(chociaż blacha w pajerce jest gruba) i zamalowałem hameraidem co by nie gniło. Wąż jest zbrojony drutem stalowym więc nie powinno go przeciąć.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-03-2010, 12:33   

jabol66 napisał/a:
Wąż jest zbrojony drutem stalowym więc nie powinno go przeciąć.
nie chodzi tu o przecięcie dosłowne tylko o niewielki otwór przez który może woda być zassana. Jako przykład-nie w temacie ale... ->> nie w tym miejscu co powinna być rurka gumowa od przelewu zbiorniczka od chłodnicy dotykała do aluminiowego przewodu klimatyzacji efekt->> przetarty przewód aluminiowy i wyciek gazu->> a tylko swobodnie dotykała. Ja bym założył jakiś dystans albo mocno silikonem pokrył miejsce przejścia.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-03-2010, 12:44   

a znalazl juz ktos patent na snoorkla do Pajero II po lifcie (tzn classic z poszerzanymi blotnikami)?
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
jabol66 
Forumowicz

Auto: PII 2,8 3,0 3,5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 206
Skąd: EZD zduńska wola
Wysłany: 17-03-2010, 13:53   

jawaldek napisał/a:
jabol66 napisał/a:
Wąż jest zbrojony drutem stalowym więc nie powinno go przeciąć.
nie chodzi tu o przecięcie dosłowne tylko o niewielki otwór przez który może woda być zassana. Jako przykład-nie w temacie ale... ->> nie w tym miejscu co powinna być rurka gumowa od przelewu zbiorniczka od chłodnicy dotykała do aluminiowego przewodu klimatyzacji efekt->> przetarty przewód aluminiowy i wyciek gazu->> a tylko swobodnie dotykała. Ja bym założył jakiś dystans albo mocno silikonem pokrył miejsce przejścia.
_________________

wąż zbrojony drutem pomoże w tym aby się też nie przetarło bo zbrojenie jest na zewnętrznej stronie a w środku jest jeszcze podwójny wkład gumowy, więc nie powinno, specjalnie też oszlifowałem blache, ale strzeżonego.........
Murzyn napisał/a:
a znalazl juz ktos patent na snoorkla do Pajero II po lifcie (tzn classic z poszerzanymi blotnikami)?

a spróbuj zaadoptować z pajero III bo to w miare podobne błotniki są.... może a nóż
 
 
Murzyn 
Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-03-2010, 14:31   

dzis podzwonilem po firmach i niby sa do zdobycia ori do PII Classic, ale na wszelki wypadek podjade autem i przymierze. Tanio moze specjalnie nie jest, ale co ori dedykowane pod dany model i silnik to ori

Jak nie podpasi to moze dobry pomysl z tym pIII
_________________
autobus, zielony po bezdrozach mego miasta mknie...
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-03-2010, 06:43   

Airtec do K94
Relacja nie calkiem skonczona ale mysle, ze takze da poglad na sprawe montazu.
Nie jestem pewny czy snorkel od V60/70 bedzie do II-ki pasowal. Byc moze z zewnatrz krzywizna slupka bedzie odpowiadac ksztaltowi "rury" ale wewnatrz sytuacja wyglada znacznie gorzej.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 18-03-2010, 16:39   

Zastanawiam się nad snorkelem ale własnej produkcji, z rury kwasowej 0,8 - 1,0 mm. Ciekawszy byłby profil prostokątny ale nigdzie nie mogę narazie namierzyć sprzedawcy takich jakie by mi pasowały.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.