Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
15-10-2007, 02:25
syf w silniku
Autor Wiadomość
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2006, 20:58   syf w silniku

sprawdzałem sobie luzy zaworowe i po zdjęciu pokrywy zaworów no i zobaczyłem że głowica jest pełna jakiegoś syfu, prawdopodobnie to resztki z wypalonego oleju. Jest to coś w stylu modeliny, może nie do końca. czy ktoś spodkał coś takiego. Podobno najlepiej żeby to wyczyścić wlać do silnika zamiast oleju nafte i odpalić silnik na jakąś godzinkie, ale nie wiem na ile ten sposób daje efekty i czy wogóle je daje. więc może ktoś wie jak to "posprzątać"
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 16:34   

ten syf to najprawdopodobniej skutek stosowania zlej jakosc oleju.spotkalem sie z zeskrobywaniem takiego osadu, wlasciciel przez kilka lat wlewal olej z beczki w "jakimś" serwisie-jak widac oszustwo wszech obecne i zlej jakosci olej doprowadzil do takiego stanu (obroty szalaly, silnik sie grzał).

pozdrawiam :)
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 18:26   

nie wiem co lali poprzednicy, ale czym to wyczyścić
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 20:32   

nei wiem, nie wiem..nie znam metod czyszczenia bez rozebrania..wg mnie to najlepszy i najpewniejszy sposob a jakies nafty czy inne plyny zamiast oleju to szalenstwo...pozdrawiam
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 20:49   

Koledzy wystarczy zalewać Castrola obojętnie którego - syf jest na 100% w silniku (oczywiście po pewnym przebiegu). Odradzam wszystkim oleje firmy Castrol, są bardzo drogie a jakość ich jest bardzo niska. Castrol skupuje od różnych producentów tanie oleje i sprzedaje je jako swoje.
Oglądałem dwa Colty CJ: jeden z 1997 r, drugi z 1999 r. przebiegi około 160 tyś, jeździły od początku na Castrolu. Po odkręceniu korków wleu oleju jest syf (czarna smolista maź). W tym pierwszym pierścienie olejowe są do roboty (są zapieczone), drugi już zaczyna kopcić.
Moją opinię na temat Castrola podziela również kolega, który miał dużo do czynienia z olejami - pracował w serwisie Boscha. On poleca: Shell, Mobil, Elf.

Ja niestety nie wiem jak się czyści silnik z tego syfu :(
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2006, 21:32   

a ja polecam jeszcze lotos-czysciutko jak na hirurgii ;) daje rade
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-09-2006, 22:02   

Colto napisał/a:
On poleca: Shell, Mobil, Elf.


Hehe tak się składa tylko to lałem :wink:
Kupiłem na Elfie, sam też raz zalałem, potem kilka razy mobil a teraz shell
W silniku czyściutko.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-09-2006, 22:39   

A to ciekawe co mówisz bo w Corsie lałem przez 8 lat Castrol Magnatec 5w40 i jakoś odrobiny błota w silniku nie miałem a i jak ostatnio uszczelniacze wymieniałem to i mechanik dokładnie pooglądał wnętrze silnika i czyściutki był. Nie mówiąc o tym że solidnie odemnie dostawała w piec bo mam ciężką nogę ale fakt że miała wszystko co trzeba. Przy sprzedaży zaś nabywca posprawdzał wszystko a nawet do kompa podpiął i pomierzył co się da - wyniki jak dla rocznego silnika po dotarciu.

IMHO jak masz błoto w silniku to pewnie ci z układu chłodzenia albo z wydechu przedmuchy szły i zemulgowało olej albo hgw co lałeś (z beczki?) zamiast z jednorazowego opakowania
lub też ktos już próbował reanimować silnik jakimś pasqctfem co to sie je wlewa w olej.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-09-2006, 10:14   

OJjjjjj... widzę że "opinie" są jak w słynnym cytacie....

Nie wiem skąd masz takie informacje że Castrol skupuje oleje i sprzedaje jako swoje... nie wiem wogóle jak mozna narzekać na Castrola, inni na Mobila, inni jeszcze na jakies inne badziewie... - widoma sprawa jak ktoś nie wymienia regularnie oleju to nawet jak nalejesz olejową mieszankę NASA z dwusiarczkiem molibdenu itd + Motul na dobre krążenie to syf będzie w silniku jak sie patrzy... i świety nie pomoże....

Wymieniajcie regularnie oleje z filtrami to nie będziecie mieli syfu w silniku....


Co do przypadłości kolegi i tej "modeliny" pod pokrywą hmm.... ja bym powiedzia że masz z adużo wilgoci w komorze korbowej... a skąd wilgoć??? padnięta uszczelka po głowicą... ale nie wiem - nie wiedziałem - wiec tylko domniemam... posprawdzaj wszystko - wymień olej - i kontroluj czy pod korkiem nie zbiera Ci sie biało-szara maź w nie odpowiednich ilościach...

Nie wolno odpalić silnika na nafcie - to zabujstwo dla panewk, popychaczy itd... jak oczyścić.... wymień olej z dwa razy po przebiegu 5000km i będzie ok - a do tego użyć możesz Lotos Semi-syntetyk - bardzo ładnie płucze..


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 25-09-2006, 14:17   

co do castrola to b.duza przesad :mrgreen: a. NAFTA zniszczy ci uszczelnienia gumowe. Jezeli tego syfu jest tak duzo
to mozna uzyc specjalnej pluczki do silnika np automotive dynamics <pre-lube servis> przed wymiana oleju 5 km jazdy i silnik czysty/oczywiscie wymieniasz olej po puczce/
inna metoda jezeli jezdzisz na mineralnym do lej 0.75 do 1l oleju syntetyk odpal na 10km jazdy i wymien
dobrze jest dac czysty filter /aby wylapac syfki
co do przyczyny to jaki przebieg na tym oleju wymiana uszczelki brzmi bardzo rozsadnie bo moze byc peknieta glowica inna sprawa jezeli auto b dlugo stalo olej lapie wilgoc i po nagrzaniu tworzy sie emulsja
/standart w d. fiacie na korku jesien zima /
pllotka mowi o gestnieniu oleju tzn scinaniu sie w galarete jezeli w paliwie jest dodatek acetonu
radze wypukac pierw i obserwowac
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2006, 15:36   

Ja nie polecam żadnego płukania silnika, bo go tak wypłuczesz, że na olej nie wyrobisz. W 90% takie osady przyklejają się do uszczelek i w jakiś sposób je uszczelniają, A jak już to najlepsze płukanie silnika to zmienić olej i filtr zrobić 1000km i znowu zrobić wymianę, powtórzyć to do momentu az olej będzie czysty i po problemie. Tak już na marginesie wszelkie osady zbirają się w misce olejowej także zdejmij ją i wyczyść.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 25-09-2006, 19:44   

Kostuch - grubo sie mylisz.... osady nie zbierają sie głównie w misce olejowej - a to np: z tego względu że jest chłodzona na bierąco... cieńka blaszka... Osady zbierająsie najbardziej pod pokrywą klawiatury i w górnych częściach bloku silnika - tam gdzie olej nie jest rozbryzgiwany przez wirujące części......

Wymiana co 1000km moim zdaniem będzie marnotrastwem...

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2006, 19:56   

Może z tym tysiącem to przesadziłem, ale napewno żadnych środków to bym nie stosował, a co do Castrola to nie wiem dlaczego narzekacie bardzo dobry olej tylko fakt jest taki ze bardzo szybko się wypala ale on już taki jest, a modelina powstaje ze słabego oleju jak olej zrobi ci się czarny jak smoła po 3 tyś km to jest lipa, a tak się najczęściej dzieje jak kupujesz olej z beczki, w beczkach jest najgorszej jakości olej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-09-2006, 22:00   

Mineralny - nawet b. drogi robi się smołowaty już po 1-2 tkm.
Castrola jak zalałem, to mi go wciągnął 0.5l na 10 tkm - po zmianie (znów) na Mobil (oba 10W40) branie oleju ustało.
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2006, 23:15   

gdyby była to uszczelka pod głowicą czy wilgoć syf wyglądałby inaczej, co dziwne mam w garażu drugi zapasowy silnik i też jest w nim syf tylko w nieznacznych ilościach. Co do oleju to tylko mobil 15w/40 i wymieniany z filtrem co 15 tysięy, ale syf był widoczny pod korkiem jak go kupiłem, tylko niegdy nie było potrzeby zwalenia pokrywy i nie wiedziałem że aż tyle. Po tym jak go kupiłem były co prawda problemy bo strasznie wył na zimnym silniku co się okazało na serwisie takim syfem obklejony był smok i to pompa olejowa hałasowała. chyba najleprzym rozwiązaniem przy wymianie oleju wxiąć bęzyne zwalić mise i pokrywe i myć aż będzie czyste. Ktos podpowiadał mi żeby wlać olej syntetyczny ale z tego co wiem to lubi rozszczelniać starsze silniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.