Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Ciężko chodzący drążek skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
wooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-03-2010, 09:53   [Z34A 1.3] Ciężko chodzący drążek skrzyni biegów.

Witam !
W moim Colcie 1.3 bardzo ciężko chodzi drążek zmiany biegów. W pozycji "na luzie" bardzo ciężko wychla się na boki i ma problemy z powrotem do pozycji "na środku". Przerzucanie z dwójki na trójkę, które powinno polegać tylko na pchnięciu drążka do przodu wymaga ruchu góra-prawo-góra.

Gdzie szukać problemu ? Czy przewidziano wymianę oleju w skrzyni biegów w Colcie ?

[ Dodano: 26-03-2010, 23:06 ]
Odpowiem sobie sam. Przyczyną był zatarty wysprzęglik. Nowy oryginalny w ASO 1700 :/
 
 
Absolut_C
[Usunięty]

Wysłany: 02-05-2010, 09:23   

mam ten sam problem ze zmianą biegów od momentu zakupu (t.j 2 lata temu)
mam Colta 1.5 di d , mieszkam w Anglii i raczej nie zamierzam wymieniać tego zatartego wysprzęglnika skoro Ty zapłaciłeś 1700pln mnie by pewnie chcieli skasować 1700 gbp :p
w sumie da się z tym żyć ,kwestia przyzwyczajenia
pzdr
 
 
RgB 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 05 15 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Milanówek
Wysłany: 21-05-2010, 14:19   

mam podobny problem( powiedzmy miałem
1.5 did
wymiana oleju w skrzyni i przeczyszczenie skrzynki pomogło w pewnym stopniu. teraz z drobną pomocą wraca do pozycji środkowej a przynajmniej nie potrzeba używać wielkiej siły między przejściami z 2 na 3 i z 4 na 5 więc warto sprawdzić
 
 
tatoswinka 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 1
Skąd: Majdan Krasieniński
Wysłany: 16-05-2013, 10:25   

Witam serdecznie. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem w inny sposób jak wymiana oleju. Mam to samo w 1.5DiD. Myślę, że problem tkwi w mechanizmie samego lewarka/drążka, ale nie wiem jak się do niego dobrać.
Pozdrawiam
 
 
ravusek 
Forumowicz


Auto: Colt cz3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: OKE
Wysłany: 16-05-2013, 14:41   

Prawdopodobnie zatarł się wysprzęglik. Podjechać do warsztatu żeby przeczyścili i po problemie :)
_________________
You take care of the car, the car will take care of you.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2013, 09:09   

Ciekawe co ma wspólnego wysprzęglik ze sterowaniem wybieraków zmiany biegów, w dodatku gdy w DID mechanizm sterowania lewarka zmiany biegów oparty jest na linkach :lol:

Większy jest problem wtedy kiedy ktoś nie wie/nie potrafi jak to/tego zdiagnozować
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Kanapa 
Nowy Forumowicz


Auto: Smart Forfour Brabus czyli CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: 3city
Wysłany: 18-05-2013, 17:12   Smarowanie wybieraka

Nie wierzę, że nikt nie znacie tego rozwiązania. :shock:

http://smartklub.pl/t-skr...dzwignia-biegow

http://www.youtube.com/wa...d&v=Cc0SIm-0i2Y
_________________
Na stanie:
Smart Forfour Brabus czyli CZT na sterydach
Ex:
Smart Forfour 1.5 / CZ5 109
 
 
domingos 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 2005 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 6
Skąd: Hajnówka
Wysłany: 07-08-2013, 20:12   Re: Smarowanie wybieraka

Kanapa napisał/a:
Nie wierzę, że nikt nie znacie tego rozwiązania. :shock:

http://smartklub.pl/t-skr...dzwignia-biegow

http://www.youtube.com/wa...d&v=Cc0SIm-0i2Y

Zrobiłem według wskazówek z tym ze w cieńszym końcu zeszlifowałem rozklepanie tulejki i po jej wyjęciu przeczyszczeniu, nasmarowaniu złożyłem. Zabezpieczyłem wkrętem fi 8 i nakrętką samokontrującą. Teraz biegi 1 palcem zmieniam, dzięki wielkie.
 
 
yarik 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CZ3 1.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 14-04-2015, 13:43   smarowanie wybieraka

Witam, mam colta 1.5 cz3 benzyna, lewarek chodzi bardzo ciezko, probowalem nasmarowac mechanizm wybieraka w skrzyni biegow, problem w tym ze nie mogę rozłączyć linek zmiany biegów od wybieraka w skrzyni , czy ktoś wie jak to zrobić i czy potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia, z góry dziękuje za pomoc http://s17.postimg.org/5tmrasxin/DSC_0618.jpg

[/list][/code][/quote]
 
 
Bialybst 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt cz 1.1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Londyn/Inowroclaw
Wysłany: 24-05-2015, 15:42   

Sorry ze odkopuje ale moze mi ktoś powiedzieć jak rozebrać drażek i ten cały element plastikowy tak zeby go nie pouszkadzać a dostać sie do wybieraka? chodzi mi o to https://www.youtube.com/watch?v=E7mTuAj1se4
 
 
jarecki01 
Nowy Forumowicz

Auto: colt z30 2007
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 7
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-09-2015, 10:42   

Linki zdejmują się tradycyjnie,podważyć i ściągnąć ze sworznia kulowego.Problem leży w tej tulejce.Należy to rozebrać,przeszlifować bolec(rurkę),potem skręcić na wyczucie śrubą m8 i nakrętka samokontrująca.Teraz biegi wchodzą jednym paluszkiem.
http://i610.photobucket.c...zpsf1zvn0j3.jpg
 
 
tymin 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 1
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 01-10-2015, 17:28   Najprostsza metoda.

Sprawdzone w moim Colcie z 2005 roku. Ciężko chodzący drążek to zatarta tulejka widoczna na zdjęciu zapożyczonym od kolegi yarik. Bez demontażu linek, rozbierania mechanizmu można temu naprawdę szybko zaradzić. W miejscu zaznaczonym kółkiem wiercimy wiertłem fi 4 mm otwór tak głęboki aby przewiercić się przez ściankę tulejki (ok 5 mm). Następnie w ten otworek wlewamy WD-40 lub jakiś inny rzadki środek smarujący (ja stosowałem olej do układów wspomagania, najtańszy polski Hipol ATF- jest rewelacyjnie penetrujący). Do dziurki aplikujemy kilka dni pod rząd po kilka kropel, przy czym im więcej jeździmy i ruszamy drążkiem zmiany biegów, tym lepiej. U mnie już po 3 dniach biegi chodziły jak w nowym aucie.
Oczywiście wszystkie pracujące dookoła elementy czyścimy i smarujemy towotem, bo to co widzę na zdjęciu, to po prostu tragedia.

 
 
digidy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: łódzkie
Wysłany: 20-12-2016, 00:00   

Witam wszystkich.
Wymieniłem sprzęgło przy Coltcie na SACHS Made in Germany, zapłaciłem 815zł z przesyłką. Tarcza sprzęgłowa, docisk oraz łożysko oporowe z łapą. Wsteczny już nie zgrzyta, wchodzi płynnie, lekko, bez hałasu:-). Jednak problem ciężko wchodzącej jedynki oraz trochę trójki w pewnym stopniu pozostał. Dziś czyściłem filtr powietrza i przy okazji zdjąłem obudowę filtra wraz z podstawą żeby dobrać się do linek, sądziłem, że są przytarte albo sam mechanizm przegubowy należy przesmarować. O dziwo wszystko chodziło leciutko, biegi zmieniałem wybierakiem 2palcami, łącznie z jedynką i trojką z lewarkiem w kabinie jedynka wchodzi bardzo ciężko. Zamieszczam poniżej zdjęcia abyście wiedzieli o czym mówię. U mnie ramię łączące wybierak z linką trze się o korpus skrzyni a po części śrubę dekla. Dokładniej mówiąc trze się aluminiowe kółko oznaczone na czerwono o część dekla także oznaczoną na czerwono. Szczegołnie to tarcie ma miejsce przy wbijaniu jedynki. Ramię to (mam na myśli tą blachę łączącą linkę z wybierakiem) przy zmianie biegów przód- tył (a więc np 1-2 czy 3-4 albo 5 - wsteczny na lewarku) pracuje tak jak pokazują czerwone strzałki a więc przód - tył. Przy ruchu lewarka prawo - lewo pracuje tak jak strzałki zielone a więc góra - dół na ramieniu. Sądziłem, że to tarcie występuje w każdym CZcie a tu widzę, że chyba tylko u mnie... Trochę podpiłowałem to kółko oznaczone na czerwono oraz dekiel i śrubę oznaczoną na czerwono i posmarowałem smarem grafitowym i chodzi lepiej, ale nie jestem w pełni zadowolony... Czy ktoś może mi potwierdzić, że u niego to się nie trze podczas zmiany biegów? Sądziłem, że to tarcie to cel zamierzony aby zmniejszyć siły boczne działające na wybierak, tzn poprzez dodatkowe tarcie o ten dekiel rzeczywiście ramię jest bardziej stabilne, ale to może wcale tak ma nie być tylko u mnie tak to wygląda... ale w takim razie po co jest ten wałek aluminiowy zaznaczony na czerwono, on jest zaklepany, nie okręca się podczas ruchu co też mnie dziwi jeśli to miałaby być stabilizacja... Dajcie jeszcze znać czy smarujecie element zaznaczony na pomarańczowo u mnie na zdjęciu czyli element który podnosi/opuszcza wybierak oraz pracuje dodatkowo podczas zmiany biegów bo ślizga się pomiędzy deklem a dółem ramienia (zielone kółko). Jeśli elementy czerwono mają nie zachodzić na siebie to po prostu podpiłuję 2-3mm sworzeń aluminiowy i nie będzie się tarło;-)





 
 
may0nes 
Nowy Forumowicz

Auto: Smart Forfour
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2017
Posty: 1
Skąd: W-w
Wysłany: 17-05-2017, 13:35   Re: Najprostsza metoda.

tymin napisał/a:
Ciężko chodzący drążek to zatarta tulejka widoczna na zdjęciu zapożyczonym od kolegi yarik. Bez demontażu linek, rozbierania mechanizmu można temu naprawdę szybko zaradzić. W miejscu zaznaczonym kółkiem wiercimy wiertłem fi 4 mm otwór tak głęboki aby przewiercić się przez ściankę tulejki (ok 5 mm). Następnie w ten otworek wlewamy WD-40 lub jakiś inny rzadki środek smarujący (ja stosowałem olej do układów wspomagania, najtańszy polski Hipol ATF- jest rewelacyjnie penetrujący). Do dziurki aplikujemy kilka dni pod rząd po kilka kropel, przy czym im więcej jeździmy i ruszamy drążkiem zmiany biegów, tym lepiej. U mnie już po 3 dniach biegi chodziły jak w nowym aucie.


Niestety nie mogę tego sam zdiagnozować, przesmarowałem wszystko, mechanizm wybieraka, mechanizm skrzyni, same biegi wchodza pieknie, 3-4 miód, jedyny problem ruch lewo-prawo. Czasami odbija lepiej, czasami gorzej. Piszecie o tulejce odpowiedzialnej za to, czy mówicie o tej zaznaczonej strzałka czy o tej od góry takiej "czapce" ruszajacej sie góra-dół?




Dodano: 20-05-2017, 15:24 ]
Poszperałem w necie i jest rozwiązanie, aż z Japonii
>http://minkara.carview.co...01034/note.aspx

i tłumaczenie na angielski
http://ayu452.blogspot.co...om-minkara.html
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 22-05-2017, 07:03   

Czyli coś tam trzeba nawiercać?
Daj znać i zrób jakąś fotorelacje jak możesz, czy Ci pomogło? Dziwna bardzo usterka....
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.