Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
sziuwaks 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Wysłany: 01-04-2010, 23:46   [2.8 TD] [2.8 TD]Ustawienie pompy wtryskowej

Witam. Po regeneracji pompy mój misiek II 2.8 TDI stracił moc i dużo palił do tego gubił olej. Więc postanowiłem w nim troszkę pogrzebać. Okazało się że na pompie są dwa znaki T i N do tego skośne zęby. Na wałku rozrządu ustawiam znak na godzinę dwunastą i nie wiem co dalej zrobić z pompą?? czy brać poprawkę na skośne zęby i na który znak ustawiać T/N ?? Ogólnie mogłem pompy nie wyciągać, lesz gubił olej bo nie wymienili oringu. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 02-04-2010, 00:37   

Znaki na pompie T/N oznaczaja Turbo i Non-Turbo. Jezeli masz Turbo ustawiasz na T.
Zeby wkladac pompe musisz ustawic kolo zamachowe na 0. Masz wciecie na kole ale tutaj masz 50% szans dobrego ustawienia. Zeby ustawic wlasciwie musisz zdjac pokrywe zaworow i na walku jest znak. Musi sie on znajdowac u gory. Po ustawieniu kola zamachowego wkladasz pompe tak zeby punkty sie zgraly. Potem mozesz ja podregulowac luzujac 2 sruby i obracajac ja.

Sciagnij sobie pdf do silnika tam masz rysunki.

Co do spalania u siebie ostatnio zmniejszylem dawke jednoczesnie szlifujac boost pina. Od dolu dostaje mniej paliwa ale jak wcisne gaz jest wiekszy kat wzrostu dawki. Jeszcze nie sprawdzilem ile pali ale chyba mniej. Na dynamice nie widac straty.
 
 
sziuwaks 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Wysłany: 02-04-2010, 10:14   

dzięki za podpowiedź. Lecę montować. Wieczorkiem napisze jak poszło.

[ Dodano: 03-04-2010, 02:39 ]
Tak więc. Nie jest to prosta sprawa ponieważ minimalny ruch wałkiem rozrządu przesuwa koło na pompie o ząb. Udało mi się za piątym podejściem. A żeby dobrać się do pompy trzeba się śrubek na kręcić. Teraz pozostaje wyregulowanie dawki paliwa, bo mulasty jest dalej. Jedna śruba z kontrą znajduje się z tyłu poniżej zielonego kapturka. Lecz jest jeszcze śruba na membranie u góry. Co ona dokładnie ustawia??? Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc.
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2010, 08:51   

Mam podobny problem. Wyjmowałem pompę w celu wymiany simmeringu na wałku npompy, wymiana się udała i mimo że zaznaczyłem zęby względem obudowy białym markerem. przy wkładaniu pompy nie dało jej się włożyć dealnie w to samo miejsce. Zęby względem znaku wchodziły albo przed albo za zrobionymi znakami. Efekt - koszmarna praca silnika, klekot, słabsza moc i dymienie. Coś poszło nie tak :cry: Czy mogło to spowodowaqć przestawienie o jedsen ząb?. Korekta ustawienia pompy praktycznie jest niemożliwa, nie ma dostępu do śruby od strony bloku silnika. Gdzie jest ten znak T N i jak poprawnie zamontować pompę.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-04-2010, 09:16   

Robert09 napisał/a:
nie ma dostępu do śruby od strony bloku silnika.
jest tylko piekielnie trudny->> jak będziesz robił sztukował nasadkę moja rada zabezpiecz nawet taśmą izolacyjną aby nie rozłączyły się podczas manipulowaniem kluczem bo jak spadnie na dół to prze......ane aby wyjać no chyba że zrobisz sam odpowiednią przedłużkę np z pręta "8"
Robert09 napisał/a:
Efekt - koszmarna praca silnika, klekot, słabsza moc i dymienie.
miałem to samo->> regulacja pompy pomogła
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-04-2010, 10:45   

Dzięki będę próbował, przy okazji zdjęcia:




tutaj są jakieś znaki:





[ Dodano: 04-04-2010, 17:29 ]
trochę poszperałem i zaczynam rozumieć o co chodzi, tylko jeśli włożę pompę w/g wszystkich znaków będzie ok?




 
 
sziuwaks 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-04-2010, 18:34   

To są właśnie te znaki a na kole zębatym masz nacięty minimalnie jeden ząbek od strony pompy jak wkładasz to ustaw na N. Kumplowi mechanik wydrukował stronkę z serwisu jak to ustawić. A na wałku rozrządu trzeba ustawić tryb od łańcucha między kropkami do góry równo. Bardzo możliwe że jak obrócisz na znak na wałku to będzie "T" na pompie. Lecz tak jak pisałem minimalny ruch na wałku to na pompie ząb w górę lub w dół.
Powodzenia

Mnie szlak trafiał ale chodzi.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 04-04-2010, 19:02   

sziuwaks napisał/a:
... Lecz jest jeszcze śruba na membranie u góry. Co ona dokładnie ustawia??? ...


Poszukaj sobie na forum VW informacji na temat LDA i boost-pina. Ta srubka na gorze pompy ogranicza dzialanie tego pina. U siebie troche przerabialem tego pina. Podszlifowalem go zeby byl bardziej stromy. Podciolem podkladke co pozwala na jego glebsze wciskanie oraz odkrecilem ta srubke zeby podniesc pina. W ten sposob na poczatku troszke dluzej jest minimalne ustawienie dawki a pozniej ze wzrostem cisnienia bardzie stromo zwieksza dawke. Mimo ze ostatnio zmniejszylem dawke (wykrecilem srube o 1/3 obrotu) dynamika auta nie spadla.

tutaj masz linka do forum
 
 
sziuwaks 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-04-2010, 19:33   

A jeszcze jedno pytanko. Czy spotkał się ktoś z czymś takim że na kole pasowym znak jest przewalony o ok 90stopni w prawo. Reszta znaków na miejscu??
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 04-04-2010, 20:41   

Jasne. U mnie kolo sie zepsulo i czesc ze znakiem mozna bylo krecic jak sie chcialo wiec i o 90 stopni dalo sie ustawic :)
 
 
sziuwaks 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 8
Skąd: Płońsk
Wysłany: 04-04-2010, 23:34   

Czaję. Ja też ustawiłem. Lecz uważam że znak by się przydał, ustawianie poszło by szybciej. A odnośnie koła drogie jest jak ... i ile będzie można jeździć na zepsutym?? Chodzi o to przesunięcie.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 05-04-2010, 00:33   

sziuwaks napisał/a:
Czaję. Ja też ustawiłem. Lecz uważam że znak by się przydał, ustawianie poszło by szybciej. A odnośnie koła drogie jest jak ... i ile będzie można jeździć na zepsutym?? Chodzi o to przesunięcie.


Jak Ci sie przesunie to nie ma jak ustawic pompy. Za swoje kolo zaplacilem cos kolo 70 funtow z przesylka z UK. Oczywiscie za nowe nie uzywke.
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-04-2010, 17:16   

Dzięki za pomoc, faktycznie pompa była przestawiona o jeden ząbek do tyłu. Teraz wszystko jestb ok. i silnik ładnie pracuje. Poniżej ustawienie znaków na kole pasowym.



tutaj znak na wałku rozrządu



wreszcie ustawienie samej pompy na T (turbo)



[ Dodano: 05-04-2010, 17:19 ]
a przy okazji może ktoś podpowie do czego służą dwa znaki na kole zębatym wałka rozrządu?

 
 
Maciejt1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: Poznan / Lodz
Wysłany: 03-05-2010, 12:35   

Witam.

Mam pytanie dotyczace srub luzujacych pompe by ja podregulowac,
jak wiadomo jedna sruba jest bardzo trudno dostepna ( ta od strony bloku silnika) Nie wiem w jaki sposob do niej dotrzec?

chcialbym sobie opoznic troche wtrysk by misiek chodzil bardziej miekko
zasadniczo wszystko jest ok, mialem regenerowana pompe i wsadzielem nowe koncowki wtryskow, mechanik ustawil mi chyba troche za duzy kat wyprzedzenia, Czy istnieje jakis inny sposob niz przesowanie pompy?

pozdrawiam
M
_________________
Maciej
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 03-05-2010, 22:24   

Dostep jest trudny ale dasz rade. Zdemontuj intercooler, filtr paliwa i nasz wtedy troche miejsca zeby rece tam zlozyc z roznymi przedluzkami. Poklej je tasma zeby ci sie nie rozpiely.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.