Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:16
Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
Autor Wiadomość
R2D2 
Nowy Forumowicz
R2D2

Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 18-06-2010, 09:46   Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?

Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?
_________________
R2D2
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 18-06-2010, 10:18   Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?

R2D2 napisał/a:
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?

W takim razie ten sprzedawca :butthead: wie o tym aucie. Napęd 4x4 jest dołączany elektronicznie w ustawieniu 4WD-Auto i 4WD-Lock, kiedy okoliczności tego wymagają. Różnica polega na tym że przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto. Powyżej 70-80 km/h ustawienie 4WD-Lock przestawia automatycznie się w tryb 4WD-Auto celem nieprzegrzania układu napędowego auta.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
R2D2 
Nowy Forumowicz
R2D2

Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 28
Skąd: Głogów
Wysłany: 18-06-2010, 10:36   

No i mam fachowe wytłumaczenie. Dzięki.
_________________
R2D2
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 20-06-2010, 20:33   

mitsu00 napisał/a:
przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto

Można by jeszcze dodać,że jest dodawane nie tylko więcej(niektóre źródła podają że 1,5x) ale i szybciej niż w przypadku 4WD-Auto :D
 
 
 
cardorosso 
Forumowicz
tektura i dykta


Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 93
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-06-2010, 02:06   Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?

R2D2 napisał/a:
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda?
nie róbcie sobie tego ;)
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2010, 22:20   

Hmm... rozmawiałem niedawno z kimś, kto przymierzał się do zakupu Outlandera II (okolice Lublina) i jemu również dealer powiedział o tym rzekomym rozłączaniu przy 40 km/h. MMC mogłoby lepiej zadbać o szkolenie personelu :)
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
tomek.rzepek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 239
Skąd: polska
Wysłany: 26-06-2010, 11:24   

skąd masz te dane że przy 70-80 (powinna to być wartość sztywna), przewertowałem trochę wujka google i wszędzie pojawia się 40km/h
_________________
Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-09-2010, 13:09   

Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.

tak mnie poinformowano ostatnio w serwisie przy okazji innej kwestii.
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-09-2010, 13:22   

tommay napisał/a:
Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.

To włącz sobie tryb 2WD i spróbuj ruszyć zimą na oblodzonej nawierzchni :twisted: Ciekawe czy poczujesz napęd na 4 koła? Gwarantuję ci że będzie tylko mielił w miejscu przednimi kołami.....
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-09-2010, 16:49   

he he.. widocznie procentowe rozłożenie napędu w tym momencie wynosi 0% tył / 100% przód...

próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację...
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 03-09-2010, 17:10   

tommay napisał/a:
próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację...

To poproś go żeby zerknąłł do książki obsługi Outlandera :D i przeczytał rozdział o ustawieniach trybów napędu. Niektórzy pracownicy ASO są naprawdę zabawni :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tommay 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-09-2010, 10:43   

w zasadzie każdy samochód ma napęd na 4 koła, tylko że w większości przypadków jest to właśnie proporcja 0/100. he he
_________________
OUTLANDER - rządzi !!!
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-09-2010, 13:53   

Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie.
_________________

 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 04-09-2010, 14:28   

lexus napisał/a:
Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie.


lexus, bez urazy, ale to wszystko pisze właśnie w instrukcji. Konstrukcja w O2 jest właśnie taka, że nie masz fizycznego rozdzielenie przodu od tyłu, jedynie łopatki w sprzęgle odsuwają się na tle daleko, że nie mają istotnego wpływu.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-09-2010, 16:03   

Wiele razy próbowałem wyjechać zimą z ośnieżonego miejsca parkingowego czy też pod lekkie wznieśnienie na włączonym 2WD: kaszlak stał w miejscu i mielił jak szalony w miejscu przednimi kołami. Jak tyo włączyłem 4WD od razu wyjchał bez najmniejszego zająknięcia. 2WD znaczy napęd na 1 oś i nic innego.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.