Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:16 |
Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h? |
Autor |
Wiadomość |
R2D2
Nowy Forumowicz R2D2
Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 28 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18-06-2010, 09:46 Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
|
|
|
Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda? |
_________________ R2D2 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 18-06-2010, 10:18 Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
|
|
|
R2D2 napisał/a: | Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda? |
W takim razie ten sprzedawca wie o tym aucie. Napęd 4x4 jest dołączany elektronicznie w ustawieniu 4WD-Auto i 4WD-Lock, kiedy okoliczności tego wymagają. Różnica polega na tym że przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto. Powyżej 70-80 km/h ustawienie 4WD-Lock przestawia automatycznie się w tryb 4WD-Auto celem nieprzegrzania układu napędowego auta. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
R2D2
Nowy Forumowicz R2D2
Auto: Galant V6 EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 28 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18-06-2010, 10:36
|
|
|
No i mam fachowe wytłumaczenie. Dzięki. |
_________________ R2D2 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 20-06-2010, 20:33
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | przy załączeniu 4WD-Lock 50% więcej napędu jest przenoszone na tył niż w przypadku ustawienia 4WD-Auto |
Można by jeszcze dodać,że jest dodawane nie tylko więcej(niektóre źródła podają że 1,5x) ale i szybciej niż w przypadku 4WD-Auto |
|
|
|
 |
cardorosso
Forumowicz tektura i dykta

Auto: Out
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 93 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-06-2010, 02:06 Re: Czy napęd 4WD zostaje odłączony powyżej 40 km/h?
|
|
|
R2D2 napisał/a: | Razem ze znajomym zamierzamy kupić outII. Na jednej z jazd próbnych pracownik salonu powiedział nam, że stały napęd 4WD jest odłączany powyżej 40km/h. Czy to prawda? | nie róbcie sobie tego |
|
|
|
 |
Bart007
Mitsumaniak

Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 142 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2010, 22:20
|
|
|
Hmm... rozmawiałem niedawno z kimś, kto przymierzał się do zakupu Outlandera II (okolice Lublina) i jemu również dealer powiedział o tym rzekomym rozłączaniu przy 40 km/h. MMC mogłoby lepiej zadbać o szkolenie personelu |
_________________ pozdrawiam - Bartek |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 26-06-2010, 11:24
|
|
|
skąd masz te dane że przy 70-80 (powinna to być wartość sztywna), przewertowałem trochę wujka google i wszędzie pojawia się 40km/h |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-09-2010, 13:09
|
|
|
Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś.
tak mnie poinformowano ostatnio w serwisie przy okazji innej kwestii. |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-09-2010, 13:22
|
|
|
tommay napisał/a: | Outlander ma we wszystkich trzech pozycjach napęd na 4 koła, różnica międz trybami 2WD, 4WD i LOCK polega wyłącznie na procentowym rozłożeniu napędu między przednią a tylną oś. |
To włącz sobie tryb 2WD i spróbuj ruszyć zimą na oblodzonej nawierzchni Ciekawe czy poczujesz napęd na 4 koła? Gwarantuję ci że będzie tylko mielił w miejscu przednimi kołami..... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-09-2010, 16:49
|
|
|
he he.. widocznie procentowe rozłożenie napędu w tym momencie wynosi 0% tył / 100% przód...
próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację... |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 03-09-2010, 17:10
|
|
|
tommay napisał/a: | próbuję zrozumieć przedstawiciela serwisu który podał tak mądrą myśl. Uważam, że nadal ma rację... |
To poproś go żeby zerknąłł do książki obsługi Outlandera i przeczytał rozdział o ustawieniach trybów napędu. Niektórzy pracownicy ASO są naprawdę zabawni |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tommay
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0DiD Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-09-2010, 10:43
|
|
|
w zasadzie każdy samochód ma napęd na 4 koła, tylko że w większości przypadków jest to właśnie proporcja 0/100. he he |
_________________ OUTLANDER - rządzi !!!
 |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-09-2010, 13:53
|
|
|
Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 04-09-2010, 14:28
|
|
|
lexus napisał/a: | Nie chcę się za bardzo mądrzyć ale pan z aso miał TROCHĘ racji z tego względu że po ustawieniu gały 2wd minimalną część napędu jest podawana na tylnę koła być może jest to tylko jakieś samoistne tarcie napędu ALE w instrukcji jest napisanę że nie można go holować nawet na wózku tylko na lawecie. |
lexus, bez urazy, ale to wszystko pisze właśnie w instrukcji. Konstrukcja w O2 jest właśnie taka, że nie masz fizycznego rozdzielenie przodu od tyłu, jedynie łopatki w sprzęgle odsuwają się na tle daleko, że nie mają istotnego wpływu. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 04-09-2010, 16:03
|
|
|
Wiele razy próbowałem wyjechać zimą z ośnieżonego miejsca parkingowego czy też pod lekkie wznieśnienie na włączonym 2WD: kaszlak stał w miejscu i mielił jak szalony w miejscu przednimi kołami. Jak tyo włączyłem 4WD od razu wyjchał bez najmniejszego zająknięcia. 2WD znaczy napęd na 1 oś i nic innego. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|