Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Modernizacja wydechu w CBO 4G92
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 29-06-2010, 08:43   Modernizacja wydechu w CBO 4G92

Jako ze nie znalazlem satysfakcjonujacej mnie odpowiedzi w temacie modu wydechu w 1,6 postanowilem zalozyc temat.

Pytanie jest proste co zrobic aby odetkac wydech i sprawic zeby auto troche lepiej sie odpychalo i czy w ogole jakakolwiek modernizacja wydechu moze przyniesc pozytywne efekty ?

opcji jest kilka

wspawanie rurki w miejsce kata
wspawanie strumienicy w miejsce kata
wspawanie tlumika przelotowego w miejsce kata
zmiana srednicy rur od kata do tlumika koncowego na 2,12"
zmiana tlumika koncowego na ten z silnika 1,8

ktore z ww polaczyc aby uzyskac pozadany efekt ? dolot i silnik jest nieruszony i robiony nie bedzie,
wiem ze mitsu to nie honda ale w ex hondzie zmiana wydechu lacznie z kolektorem na 2,25" na dwoch przelotach przynioslo 14 km
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2010, 12:44   

Przeprojektowanie całego układu wydechowego, no chyba, że chcesz to zrobić kosztem ekonomicznym
puntspusy napisał/a:
wspawanie rurki w miejsce kata
auto będzie glosniejsze, może efekt Placebo uzyskasz
puntspusy napisał/a:
wspawanie strumienicy w miejsce kata
znam tylko jedno auto, któremu ten zabieg pomół i nie był to japończyk, reszta to takie mierskie efektry.
puntspusy napisał/a:
wspawanie tlumika przelotowego w miejsce kata
już troszkę lepiej, ale pasowałoby to połaczyć z
puntspusy napisał/a:
zmiana srednicy rur od kata do tlumika koncowego na 2,12"
zmiana tlumika koncowego na ten z silnika 1,8
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 29-06-2010, 14:18   

o takiej opcji mysle, ale chetnie dowiedzialbym sie czy ktos juz to zrobil,
mysle o wersji eco bo niema sensu ladowac w to kwasowki w eltecu czy mg motorsport
jesli efekt mialby byc mizerny,
wzialbym zwykle czarne rury za 50zl za metr i pospawal od przelotowego (tego zamiast kata) do koncowego i ewentualnie zmienil koncowy na ten od 1,8
ale tak jak mowie czy ktos w ogole to robil czy wszyscy filozofuja i teoretyzuja
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2010, 14:40   

robertdg napisał/a:
puntspusy napisał/a:
wspawanie rurki w miejsce kata
auto będzie glosniejsze, może efekt Placebo uzyskasz

Nie zgodzę się. :) Wielu z nas nie jest świadomych tego, że katalizator się już "kończy" co skutkuje gorszymi osiągami. Wstawiając "przelotówkę" ciągle mamy te same osiągi, stąd ogólna opinia, że usuwając katalizator zyskujemy kilka koni mechanicznych. Na prawdę my ich nie zyskujemy... my je ODzyskujemy. ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-06-2010, 15:22   

enanthate, nie musisz się godzić, porównywałeś kiedyś głośność auta z i bez katalizatora :?: Katalizator zawsze można sprawdzić czy nie jest przytkany, przytopiony, oberwany, etc., jednakże już wtedy odczuwalna jest spora różnica w dynamice auta, a raczej jej spadku, w niektórych przyadkach potrafi nawet wyskoczyć CE
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-06-2010, 15:29   

puntspusy, na pelnym przelocie (rura od plecionki do konca), roznica jest i to spora.
Pytanie tylko czy to nie bylo tylko "wrazenie", bo halas przerazliwy.
Bede hamowal na tym wydechu wiec niedlugo powinno byc porownanie.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 29-06-2010, 19:44   

jaka srednice zastosowales i czym zakonczyles ?
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2010, 19:46   

robertdg napisał/a:
enanthate, nie musisz się godzić, porównywałeś kiedyś głośność auta z i bez katalizatora :?: Katalizator zawsze można sprawdzić czy nie jest przytkany, przytopiony, oberwany, etc., jednakże już wtedy odczuwalna jest spora różnica w dynamice auta, a raczej jej spadku, w niektórych przyadkach potrafi nawet wyskoczyć CE

Mam Carismę 1.6 99KM 1240kg, w której wywaliłem katalizator i Carismę 1.6 103KM 1170kg z katalizatorem. Różnica duża na korzyść zawodnika bez katalizatora. Szybciej wkręca się na obroty, lepiej przyśpiesza. Czy jest głośniejsza? Tak, niewiele, ale TYLKO w zakresie obrotów 2500-3500rpm - lecz prawdę mówiąc jest to przyjemny dźwięk.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 29-06-2010, 19:50   

Mnie co do wydechu w 4G92 zastanawia jedno. Otóż średnica rur środkowych i tych za plecionką wynosi około 50mm, natomiast średnica rur tłumika oryginalnego - z dopasowaną do reszty flanszą wynosi około 40mm...Czy w takim razie tu nie jest w oryginale wąskie gardło wydechu? Nie licząc katalizatora oczywiście-tu już mam tłumik przelotowy w jego miejsce (o nieco większej średnicy - 55mm).
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 29-06-2010, 20:00   

puntspusy napisał/a:
jaka srednice zastosowales i czym zakonczyles ?

50mm srednicy wywnetrznej (tak jak seria)
Cytat:
(rura od plecionki do konca)
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 29-06-2010, 20:54   

odgrzebujac archiwum swoich wypowiedzi odkrylem ze 4 lata temu zadalem podobne pytanie odnosnie modernizacji wydechu wtedy odpowiedzi byly podobne ale bardziej enigmatyczne i zniechecajace, w kazdym badz razie po 4 latach nikt nie znalazl zlotego srodka wyznaczajac droge dla reszty fanatykow modow na kazda kieszen ? troche to przygnebiajace
mkm jesli dobrze zrozumialem pelny przelot to rura do samego konca niezakonczona tlumikiem ? o zesz w morde, poszedles hardcorowo
mnie interesuje zloty srodek pomiedzy poprawieniem osiagow ( jesli to mozliwe ) a codziennym uzytkowaniem tak aby lba nie urywalo
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-06-2010, 00:31   

puntspusy napisał/a:
odgrzebujac archiwum swoich wypowiedzi odkrylem ze 4 lata temu zadalem podobne pytanie odnosnie modernizacji wydechu wtedy odpowiedzi byly podobne ale bardziej enigmatyczne i zniechecajace, w kazdym badz razie po 4 latach nikt nie znalazl zlotego srodka wyznaczajac droge dla reszty fanatykow modow na kazda kieszen ? troche to przygnebiajace


Jest to przygnebiajace i zniechecajace...
Oryginalny wydech jest niestety optymalny dla Miska – stąd problemy w modyfikacjach.
Ja sprawdzalem nastepujace kombinacje:
Sam „krotki sportowy” koncowy , „krotki” z katalizatorem, sam katalizator , sama rura o roznych dlugosciach, rozszczelnienie (duze wiertło) przed plecionka, rozszczelnienie za plecionka, rozszczelnianie rury srodkowej (tu byl najwiekszy spadek mocy :mrgreen: ), rozszczelnienie „na kolanku” przed koncowym, przebicie komor w ori koncowym ( w roznych konfiguracjach).
Po tych testach moge smialo napisac, ze potencjal jest, ale wydobyc go ciezko.
Kazda zmiana „czesciowa” to „cos za cos”, a wiekszosc to niestety całkowita porazka.
Albo gora, albo dol, a jak juz jest prawie ok to sie okazuje, ze kolektor łapie chore temperatury...
Kolektor wydechowy to osobna bajka.

Te, ktore sa dostepne sa mega drogie, a ich dzialanie niepotwierdzone, wiec pozostaje pytanie czy jest sens ryzykowac?
Malo kto ryzykuje/ryzykował wiec nawet nie ma jak sprawdzic... nie tylko u nas, zeby bylo weselej.
Np. ten na zdjeciu. Kosztuje prawie 600Euro, a jest „prawie” wierną kopia oryginalu tyle ze material inny.
Ma nawet plecionke

Te na pierscieniu zamiast plecionek maja juz ceny idace w tysiace w twardej walucie, wiec z prostych przyczyn odpadaja.
4G92 bardzo prosto jest „przydławic” wiec kolektor musiałby byc naprawde „tip-top”, a takiego (nawet w tych kosmicznych cenach) do 4G92 nie ma...

Wg. mnie „zlotym srodkiem” bedzie delikatna poprawa fabryki.
Od plecionki zadbac o polaczenia i giecia rur. (jak ktos ma zalozone „rzemioslo” to poprawa od razu bedzie odczuwalna)
Załozyc katalizator o wiekszym przeplywie (wg. mnie katalizator jest konieczny) i zakonczyc to tlumikiem o dlugosci 18cali z dwoma wyjsciami.
Do tego nowa sonda lambda i powinno sie zrobic „odczuwalnie”pod noga, uszy przezyja i bedzie w zgodzie z przepisami norm halasu.
Jak dodatkowo mialyby dojsc jakies inne modyfikacje (nawet glupi stozek), to mozna myslec o wiekszej srednicy rur-im wiecej modyfikacji- tym srednica wieksza (od wyjscia z plecionki).
Jak mialoby to isc do serii to zostawiałbym ori srednice.

puntspusy napisał/a:
mkm jesli dobrze zrozumialem pelny przelot to rura do samego konca niezakonczona tlumikiem ? o zesz w morde, poszedles hardcorowo

Najwiekszy hardcore był na polmetrowej rurze bezposrednio za dwururka (w pomieszczeniu zamknietym poziom bólu przekroczony :mrgreen: ).
Im dluzsza tym ciszej (o ile wogole mozna to nazwac „ciszej”) :wink:
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 30-06-2010, 07:22   

wiec reasumujac jesli w ogole podejme sie tego low budzetowego modu to w miejsce kata dam duzy tlumik przelotowy potem rurki o srednicy oryginalnej i ewentualnie tlumik koncowy, choc moze u mnie niekoniecznie bo mam juz oryginalnego sebringa z rfn-u ktory ladnie mruczy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2010, 10:34   

A ja wiem, kto mógłby zrobic kolektor wydechowy, za przystępna kwotę, ot choćby jak ten wyglądający na zdjęciu id mkm, trzaby jedynie dostarczyć ori kolektor na wzór, łacznie z kawałkiem rury wygiętej pod silnikiem, dochodzącej do kata.

puntspusy, myślałeś o wykonaniu tego wszystkiego z nierdzewki :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 30-06-2010, 11:18   

e tam z nierdzewki, niechce inwestowac w cos co moze okazac sie tylko i wylacznie strata kasy, kupilbym czarne rury 2" tlumik przelotowy awg i dal pospawac szwagrowi :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.