Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z wyjeciem kluczyka ze stacyjki
Autor Wiadomość
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 26-08-2010, 15:54   problem z wyjeciem kluczyka ze stacyjki

Witam
Mam problem, rana pojechałem do pracy, zgasiłem samochód a tu zonk nie mogę wyjąc kluczyka!!! poszarpałem się parę minut az wkońcu wyszedł,czytałem wątki i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi,nie wiem czy to mogą zapadki się zacinać,moze psiknąć wd40, sprawdzałem na 2 kluczykach i jest to samo.Nie wiem co mam zrobic?może ktoś miał taki problem i konkretnie mi odpowie co mam zrobić?Bedę bardzo wdzięczny
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 18:36   

WD40 do stacyjki nie wpuszczaj absolutnie! Stacyjki w cari często się zacinają.

Jeżeli bezpośredno nalejesz WD40 możesz zniszczyć stacyjkę ale pokryj nim kluczyk tak by był cały w smarze i lekko nim ociekał. Wtedy włóż kluczyk, wyjmij i tak pare razy, potem popraw na nim Wd i tym razem przekrecaj do ostatniej pozycji przed zapłonem a potem wyciagaj i równierz kilka powtórzeń. Ja taka procedure wykonywałem 2 razy dziennie przez 2 dni istacyjna jak nowa.
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 18:44   

Krogoth, WD 40 nie smaruje. Przeciwnie, wymywa smar.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 26-08-2010, 20:16   

spróbuje jak mi proponujesz,może faktycznie jest tam jakiś syf,nie ma problemu z włożenioem i przekrecaniem kluczyka,tylko wyjmowanie niestety,może zapadka jakas sie wyrobiła itp rozbierał ktoś może stacyjkę i wie czy się zacinac mogą zapadki,co wogóle blokuje wyjście kluczyka?
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2010, 22:14   

Piwor napisał/a:
Krogoth, WD 40 nie smaruje. Przeciwnie, wymywa smar.


Wymywa także lepiące się syfy które mogą przeszkadzać w mechanixmie. A z tego co pamietam to WD40 jest równierz środkiem smarującym... ;)

I cytat z wikipedii:
Kod:
Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej. Materiał napędowy (pierwotnie był to lekki węglowodór; obecnie dwutlenek węgla) zapewnia ciśnienie gazu wewnątrz pojemnika i wymusza wytrysk cieczy przez dysze spryskiwacza, a następnie rozprasza się samoistnie w powietrzu.

Właściwości te sprawiają, że produkt ten ma zarówno zastosowania domowe jak i komercyjne. Są to głównie: smarowanie i rozluźnianie połączeń i zawiasów, usuwanie zabrudzeń, wykręcanie zablokowanych śrub i wkrętów oraz zapobieganie rdzy. Produkt może być także przydatny w usuwaniu wilgoci. WD-40 został po raz pierwszy zastosowany przez Convair do ochrony zewnętrznej powłoki rakiet Atlas przed rdzą i korozją[2]. Produkt stał się po raz pierwszy powszechnie dostępny w sklepach w San Diego w 1958.
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2010, 00:19   

Krogoth, używasz takich środków na co dzień?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2010, 16:02   

Szczerze to tak... Dlatego np. nie kazałem wlewać WD w stacyjkę.

Masz Piwor doswiadczenie więc się nim podziel, liczba twoich postów o czymś swiadczy. Skoro uważasz że moja rada jest błedna to wytłumacz dlaczego i podaj swoje rozwiazanie, sam bardzo chetnie poznam jakis lepszy patent. Najlepeij takie które pomija wymianę stacyjki na nową... i weź pod uwagę że nie każdy podejmie się demontażu na czynniki pierwsze.
 
 
 
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 27-08-2010, 16:35   

bardzo bym prosił o pomoc,nie chce wymieniać stacyjki,nigdy nie wiadomo na jaką się trafi,jak narazie to próbuje z tym wd 40 ale nic nie pomaga, piwor faktycznie jak wiesz co się tam dzieje to podziel się wiedza?

[ Dodano: 29-08-2010, 12:03 ]
czyszczenie nic nie pomaga,mam inne pytanie,jakbym kupił inną stacyjkę to czy nie ma problemu z przełożeniem imo?oraz czy da rade jakoś przerobic nową stacyjkę aby pasowała do starego kluczyka np poprzez spiłowanie zapadek czy coś takiegi?nie bardzo mi się widzi jazda z jescze 1 kluczykiem a przykładanie starego do imo, wymieniał ktoś stacyjkę,jest jakiś problem przy wykrecaniu itp?????

[ Dodano: 05-09-2010, 12:20 ]
Mam jeszcze jedno pytanie czy można jakoś wyciągnąć samą wkładkę ze stacyjki, sciągnełem obudowe tą górną i dolną aby sprawdzic jak tam wygląda stacyjka,jest ona przykrecona srubami samozrywającymi,wiec troszkę lipa,zastanawiam czy jest szansa wyciągnąć samą wkładkę i oddac jakiemus specowi od stacyjek zeby zobaczył co się dzieje.Jest jakoś blokowana czy co.Narazie to musiałem dorobić kluczyk, ori mitsubishi kazdy wie jakie są ,rozruszał sie cały,dorobiłem sam kluczyk i przełożyłem imo,na szczescie koszt 65 zł :)pomożcie mi z tą stacyką.
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-08-2016, 08:26   

Dołączę się do tematu ,bo mój problem polega na tym że nie mogę przekręcić kluczyka także zapasowego -zablokowana stacyjka. Moje pytanie czy można zdemontować samą wkładkę jeśli nie to jak zdemontować całą stacyjkę?
_________________
Ross
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2016, 09:36   

Poszukaj w manualu powinno być pokazane jak się dobrać do stacyjki.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-08-2016, 11:31   

Stacyjka jest pewnie przykręcona na śruby z łbami zrywnymi aby utrudnić złodziejowi złamanie blokady więc łatwo zdemontować raczej nie będzie. Samą wkładkę też da się wyjąć ale też zbyt łatwo nie będzie.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-08-2016, 11:35   

plecho1 napisał/a:
Stacyjka jest pewnie przykręcona na śruby z łbami zrywnymi aby utrudnić złodziejowi złamanie blokady więc łatwo zdemontować raczej nie będzie.

Nie wiem jak w cari ale w moim przypadku w MSS fachowiec od zamków nie miał problemu z odkręceniem, nic przy tym nie pourywał 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 22-08-2016, 14:17   

Tak śruby zabezpieczające pozrywane -trzeba rozwiercać,ale jeszcze myślę jak wyjąć samą wkładkę.Szukałem na manualu i nic nie znalazłem
_________________
Ross
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-08-2016, 17:51   

Powinien być jakiś otwór w który trzeba wsunąć odbezpieczający klucz.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-08-2016, 08:08   

ross, tydzień temu wyjmowałem wkładkę z Cari GDI z 1998 r. Więc musisz odkręcić i zdjąć te plastiki na kolumnie kierownicy i poszukać otworu (ok. 2-3 mm średnicy) przy końcu wkładki, włożyć kluczyk do stacyjki, a w otwór jakiś cienki pręcik itp. Ruszając kluczykiem próbujesz wcisnąć zabezpieczenie w otworze i stacyjka wychodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.