Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
check engine
Autor Wiadomość
mheniek 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: trojmiasto
Wysłany: 12-10-2010, 22:41   check engine

Witam
Mam zalozona instalacje BRC sequent 24. Przejechalem na niej 7tys km. Jednak co jakis czas wyskakuje mi check engine.
Najpierw wyskoczyl mi po okolo 1tys blad katalizatora i 1 cylindra, auto zostalo od nowa zmapowane i starczylo to na kolejne 2tys.
Przy kolejnym check enginie i przekazaniu przeze mnie ze jest dosc duza roznica w mocy na benzynie i gazie. Auto bylo testowane w czasie jazdy z komputerem. Metoda prob i bledow obnizono sklad mieszanki o 26% i auto chodzilo jak na benzynie. Choc czasem mialo taka dziure po wcisnieciu gazu, jakby sie zaduszal, odjecie gazu pomagalo.
Tak jezdzilem przez kolejne 2 tys i bylem w miare zadowolony.
Jednak znowu pojawil sie check engine. Po zczytaniu bledu pokazalo "PO170 nieprawidlowa korekcja paliwa cylindra 1". Co ciekawe przy tym bledzie auto spalilo srednio 0,7 litra mniej niz wczesniej. Ogolnie zauwazylem zapisujac spalanie, ze pojawia sie chceck engine gdy wychodzi mi znacznie nizsze spalanie niz wczesniej.
Wiec ponownie auto zmapowano i wrocono do zwyklych ustawien.
Auto jednak chodzilo gorzej niz wczesniej. Znow sie zaduszalo czesciej.
Dodatkowo przy zimnym aucie na benzynie zaczelo szarpac, wiec wymienilem przewody WN. Jednak to zbyt duzo nie poprawilo.
Bardzo szybko na "zwyklych" ustawieniach pojawil sie check engine "421 blok cylindra 1 i dodatkowo blad zdolnosci katalizatora do nagrzewania". Blad pojawil sie gdy srednie spalanie znacznie mi wzroslo o 1,0l wiecej niz srednie.
Jestem umowiony na regulacje auta i sie zastanawiam czy nie pojsc znowu w zubozenie mieszanki. Dodam tylko ze przy korekcie mieszanki -26% mialem sytuacje ze check engine sie pojawil na 100km i potem zgasl, aby po jakims czasie znowu sie pojawic.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-10-2010, 08:28   

mheniek napisał/a:
Jestem umowiony na regulacje auta i sie zastanawiam czy nie pojsc znowu w zubozenie mieszanki.


Masz instalacje 4 generacji i nie ma sensu jakies zubazanie mieszanki bo to tylko robisz harakiri dla silnika. Ma byc ustawiona "poprawnie".

A czy instalator robil ci pomiar spalin :?:

Jak dla mnie masz zle ustawiony LGP (nieprawidlowa mieszanka) i dlatego sieje bledem sterownik silnika. Moze to byc gdzies blad po stronie sterownik lpg (jego elektroniki).
Moze tez padac cewka wtryskiwacza itd. mozna gdybac :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
zbysze1 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 97 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 29
Skąd: Slask
Wysłany: 04-02-2011, 14:57   

Od miesiaca na gazie jezdze Stag 4 , ladnei dzialalo . Po ponownej regulacji na wolnych obrotach szarpie , czasem zgasnie . Do poprawki mam jechac.
Problem w tym, ze gazownik nie slyszal aby 100 omowe 2 watowe oporniki w przewody wpinac , chyba nie wie jak to ma byc zrobione i najwazniejsze czy w ogole tak robia.
Z Staga jak wywnioskowalem z jego domyslow sa parami wyprowadzone przewody i do nich te oporniki wpiac ? Jakie to przewody bedzie wiedzial ?
 
 
mt60 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 09-04-2011, 13:52   

Witam! Mam staga 300 i nie słyszałem by ktoś coś wpinał.Masz kolego źle zmapowaną instalację- oczywiście jeśli po stronie instalacji elektrycznej samochodu wszystko jest oki
.Wejdź na forum staga -producenta i tam są specjaliści którzy pomogą.
Pozdrawiam Mirek
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-04-2011, 12:02   

zbysze1, raczej mt60, ma rację.
Mając Staga 4 nie musisz nic wpinać.
zbysze1 napisał/a:
na wolnych obrotach szarpie , czasem zgasnie . Do poprawki mam jechac


Jak masz Valteki 30 i ustawione wysokie ciśnienie to możesz mieć z tego powodu powyższe objawy.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-06-2011, 20:37   

Podepnę się pod temat.

Mam instalację sekwencyjną Stefanelli i w sumie od samego zamontowania ( 3 miesiące ) mam problem ze świecącym CE.

Po przełączeniu się na gaz, po opadnięciu na wolne obroty zapala się CE i już świece do zgaśnięcia silnika ( albo do momentu, gdy przełączę na benzynę ).

Błąd jaki wyskakuje to błąd wtryskiwaczy ( nie pamiętam niestety numeru :( )

Instalacja działa bez zarzutu po za tą świecącą się kontrolką....

Jak mogę sobie z tym poradzić ??
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 27-06-2011, 15:21   

Kamir,

miałem ten sam objaw w moim starym Colcie. Wg mnie spowodowane jest to tym, że na wolnych obrotach komputer sprawdza czy wtryskiwacze na pewno działają żeby w razie czego autko nie zgasło. Wiadomo że na lpg wtryskiwacze nie działają dlatego komputer zwraca błąd. Po, nawet chwilowym, przełączeniu się na benzynę komputer dostaje info od wtryskiwaczy i błąd znika.

Instalatorzy LPG wmontowywują w system emulator wtryskiwaczy który właśnie na wolnych obrotach oszukuje komputer, tzn wysyła im fałszywe impulsy o pracy wtryskiwaczy benzynowych. W Twoim (oraz w moim) przypadku albo emulatora nie ma albo jest nieprawidłowo dobrany stąd świecący się Check.
 
 
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-06-2011, 18:52   

emilok, Dzięki za info, czyli jechać tam, gdzie mi zamontowali gaz i niech dokładają na własny kosz emulator skoro instalacja na gwarancji, mam rację ?? ;)
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 29-06-2011, 12:04   

Kamir,
ja bym tak właśnie zrobił, podjechał tam gdzie był gaz montowany i powiedział o świecącej kontrolce CE. Poczekał na ich reakcje, jak są kumaci to powinni w mig domyślić się dlaczego na wolnych to się pokazuje, jeśli nie to będziesz musiał ich nakierować. Nie wiem tylko czy takie emulatory są w cenie instalacji czy nie ponieważ samemu nie instalowałem jeszcze LPG.
 
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-06-2011, 14:34   

jak na benzynie nie świeci - to znaczy że z układem wtryskowym jest wszystko ok. pojechać, ale się nie wkurzać, jak nie dadzą rady to nie kombinować. niech się pali - komu to szkodzi?
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-06-2011, 15:02   

Mnie to przeszkadza jak jadę. Po przełączeniu na benzynę kontrolka natychmiast gaśnie. Samochód był podpinany pod komputer i był tylko błąd wtryskiwaczy. Podjadę, może dadzą radę a jak nie oni to znam jeszcze inny dobry zakład, gdzie montują instalacje to do nich podjadę.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 05-09-2011, 21:08   

Na zapalający się CE na wolnych obrotach pomaga emulator, mam taki w przy instalacji STAG 4. http://www.autogaz.olsztyn.pl/emulator-stag-eu4/ Problem tkwi w oporności wtryskiwaczy.

Wpływ może mieć też 'leniwa' sonda lambda, bynajmniej tak twierdzi gazownik. Możliwe że ma racje bo po założeniu nowej NGK check zapala sie sporadycznie ale jednak się zapala i wnerwia oko. Nie wiem do końca czy to było przyczyną bo w podobnym czasie wymieniałem łącznik elastyczny wydechu i to też mogło mieć jakiś wpływ, po tym zabiegu ustabilizowały się wolne obroty(może nie są całkowicie stabilne ale na Pb jest duuużo lepiej).

Na benzynie autko śmiga świetnie na LPG jest różnie, najgorzej jeżeli temperatura na dworze jest wysoka i jest bardzo duża wilgotność wtedy auto nie wkręca się płynnie na obroty tylko dostaje jakby czkawki i 'jakoś' jedzie.

Czasami na LPG auto jedzie tak samo jak na benzynie ale tylko czasami.

Instalacja trochę kosztowała i myślałem że będzie wszystko śmigało jak należy ale tak nie jest.

Ogólnie jedyny plus LPG to spalanie 10l/100km.
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 25-09-2011, 09:10   

W moim MSR zaraz po zakupie stwierdziłem że kontrolka check engine jest odłączona- powód- świeci na gazie (błąd wtrysków) Miałem kupować emulator i wymienić, ale poczytałem i wyszło że nie ma sensu. Gazownicy-monterzy zakładają 100 omowe emulatory przeznaczone do niemieckich padaczek, a misiek na nim zgłasza błąd. Przelutowałem oporniki w emulatorze na 56 omowe (takie ktoś na elektrodzie podawał że mają być) i check sporadycznie sie zaświeca. Może trzeba by oporność lepiej dobrać, ale nie chce mi się już bawić.
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
zmichna 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 1
Skąd: rzeszów
Wysłany: 05-08-2014, 19:45   

potrzebuję pilnej pomocy - w outlanderze 1 2,0/136km wyskakuje mi CE z błędami PO170 i PO125 z góry serdecznie dziękuję
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-08-2014, 22:24   

P0170 to albo uszkodzona sonda albo wina złej regulacji LPG albo jakaś nieszczelność w dolocie.
Jeśli błędy skasowane to warto by pojeździć na samej benzynie i sprawdzić czy znów się pojawi. Jeśli na benzynie sie nie pojawi a później na gazie tak to raczej wina złej regulacji lub jest jakiś problem z LPG, albo z wtryskami albo z reduktorem co powinno wykazać podłączenie LPG pod komputer.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.