Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z automatem - kickdown
Autor Wiadomość
WielkiGęgacz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 20-11-2010, 15:22   Problem z automatem - kickdown

Witam, niestety po raz kolejny proszę o Waszą pomoc.

Zauwarzyłem, że podczas wciśnięcia gazu w podłogę, skrzynia redukuje bieg na niższy i niby jest wszystko ok ... dopóki obrotomierz nie dojdzie do 3000, w tym momencie samochód zaczyna się "dławić i szarpać" (pedał non stop w podłodze) tak jak by chciał zmienić bieg na wyższy, ale nie może.
_________________
Pozdrawiam
WG
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 22-11-2010, 12:11   

Kolego. Pojedź do ASO. Niech podepną MUT III i pojedź na jazdę próbną. Założę się, że temperatura ATF w skrzyni będzie wahała się między 30 a 40 stopni. Założona przez producenta temperatura robocza ATF w skrzyni to przedział między 70 a 80 stopni. Reklamuj ten samochód.
Albo dołóż termostat. I zmień ATF na syntetyczny (nie z ASO).
Jeżeli ATF jest zaledwie letni, a nie gorący to ma zupełnie inną lepkość, a to oznacza że stawia zupełnie inny opór mechanizmom skrzyni niż to jest zaprojektowane, a także nie wypełnia/smaruje prawidłowo mechanizmów skrzyni. Dlatego na zimnym ATF zmieniąją się punkty przełączania biegów - elektronika wariuje.
NB skrzynia V4A5A jest bardzo dobra, produkcji AW (podobno należy do Toyoty) i różne jej klony pracują w Toyotach,Lexusach, Volvo itd. Brakuje jej tylko odpowiedniej temperatury ATF.
W jej poprzedniczce z kodem V4A51 był bypass układu chłodzenia w samej skrzyni. A teraz jakiś mądrala zrobił wersję oszczędnościową.
_________________
jajacek
 
 
WielkiGęgacz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 23-11-2010, 20:33   

jajacek dziękuje za rzeczową odpowiedź, na "szczęście" nie miałeś racji :D
Problem okazał się bardziej błahy niż bym podejrzewał, a mianowicie.... zapchany filtr paliwa. Po wymianie, auto ucichło, spalanie spadło z 10-12 na 8-10L - przynajmniej jak na razie, a co najważniejsze, problem, ze zmianą biegów zniknął. Autko ładnie się wkręta do 4tyś i tak jak powinno zmienia biegi bez zbędnych ceregieli :)

Tak więc jeszcze raz dziękuję za rzeczową i szybką odpowiedź.
_________________
Pozdrawiam
WG
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 26-11-2010, 10:16   

"Tylko prawda jest ciekawa."
L200 model 2006 - świetny samochód skądinąd -cierpi na szereg przypadłości mających wg mnie generalnie jedną przyczynę.
To jest samochód skonstruowany dla Azji południowo-wschodniej i Australii, przy okazji sprzedawany bez zmian konstrukcyjnych w Europie.
Stąd:
- stoi krzywo - bo na rynkach azjatyckich i w Australii stoi prawidłowo (RHD vs LHD), patrz: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ruch_lewostronny.
- nie jeździ podczas mrozów - bo układ flitrowania paliwa nie przewidywał spadku temperatury otoczenia poniżej zera,
- automatyczna skrzynia biegów zaopatrzona w dedykowany układ chłodzenia schładzana jest non stop przez chłodniczkę pozbawioną termostatu, dlatego też ASB działa w Polsce prawidłowo tylko podczas upałów. Stąd też moje zalecenia, aby sprawdzić temperaturę ATF w ASO (jeśli ktoś nie wierzy w moje słowa). Inaczej skrzynia szybko zakończy swój żywot - ale - w ramach złośliwości przedmiotów martwych już po zakończeniu gwarancji (metal drze o metal bez właścwego smarowania).
- układ chłodzenia silnika (wentylator) oparty jest o sprzęgło wiskotyczne, które kręci się non stop (raz wolniej a raz szybciej - w zależności od temperatury płynu chłodniczego) obniżając osiągi silnika i schładzając go niepotrzebnie zimą.
Lista prawdopodobnie nie jest pełna i czekam co jeszcze z L200 wyskoczy.
_________________
jajacek
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 26-11-2010, 11:03   

Święte słowa !!!!
Niedogrzany atf psuje w zimę pracę skrzyni biegów. Z termostatem lub chociaż zasłoniętą chłodnicą atf - u masz 1 litr mniejsze spalanie, ciszej w samochodzie i normalną pracę automatu ( załącza się wreszcie lock up, czyli prawie jak 5 bieg). Założenie termostatu to godzina roboty. Pozdr
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 26-11-2010, 12:08   

cieszmy sie ze chociaz dzwignia transferu jest po prawej stronie od dzwigni zmiany biegow a nie tak jak w rangerze i BT50, w nowych Elach automacik zyskal piaty bieg.
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 26-11-2010, 12:23   

namotore napisał/a:
w nowych Elach automacik zyskal piaty bieg.


Ściślej rzecz ujmując zyskał pierwszy bieg. Popatrzcie na przełożenia biegów w skrzyni 4- biegowej i 5-biegowej.
W 4-biegowej są biegi 2-5. I prawdę mówiąc 1-szy bieg nie jest tu potrzebny (poza względami marketingowymi), bo rolę jedynki z powodzeniem pełni sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter momentu obrotowego).
_________________
jajacek
 
 
Witold_Rybarz 
Forumowicz
Witold Rybarz

Auto: L200 '06 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 155
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 26-11-2010, 19:24   

jajacek napisał/a:
namotore napisał/a:
w nowych Elach automacik zyskal piaty bieg.


Ściślej rzecz ujmując zyskał pierwszy bieg. Popatrzcie na przełożenia biegów w skrzyni 4- biegowej i 5-biegowej.
W 4-biegowej są biegi 2-5. I prawdę mówiąc 1-szy bieg nie jest tu potrzebny (poza względami marketingowymi), bo rolę jedynki z powodzeniem pełni sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter momentu obrotowego).

A może zmniejszyło się przełożenie całkowite wtedy był by to większy sens takie 5ki
 
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 26-11-2010, 21:42   

Witold_Rybarz napisał/a:

A może zmniejszyło się przełożenie całkowite wtedy był by to większy sens takie 5ki


W L200 model 2006 ze skrzynią 4-biegową nadbieg ma przełożenie 0,731 (manual ma 0,789 - dlatego w trasie automat powinien palić mniej od manuala), zaś przełożenie końcowe wynosi 4,1 (3,917 dla manuala). Wsteczny ma przełożenie 2,720.
W L200 model 2010 ze skrzynią 5-biegową nadbieg ma przełożenie 0,731, zaś przełożenie końcowe wynosi 3,917 (tak samo - 3,917 dla manuala). Wsteczny ma przełożenie 3,865.
Poza różnicą w przełożeniu końcowym (niewielką - poniżej 5%, co chyba przekłada się jednak niekorzystnie na spalanie i prędkość maksymalną) istotne jest - jak napisałem powyżej - że w modelu 2006 jest bieg (przełożenie 2,842), który odpowiada 2-ce w skrzyni manualnej , a w modelu 2010 są dwa biegi o przełożeniach 3,789 i 2,057.
W sumie - w codziennym użytkowaniu szosowym modelu 2010 trudna do zauważenia różnica, za to nieco lepiej i precyzyjniej w terenie.
_________________
jajacek
 
 
WielkiGęgacz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-11-2010, 13:21   

Coś faktycznie jest na rzeczy z tą skrzynią, wczoraj wróciłem z trasy 600km.
Zauważyłem, że przy stałej prędkości 100km/h, obroty silnika w różnych odcinkach czasu zmieniały się na poziomie 2000 do 2200rpm co automatycznie zwiększało hałas w samochodzie.
Zauważyłem też zależność, że jak dałem więcej gazu i pociągnąłem eLke dłużej 140km/h to po zejściu do 100km/h obroty znów stabilizowały się przez jakiś czas na poziomie 2000rpm - było ciszej i przyjemniej.

Domyślam się, że związane jest to z waszymi wskazówkami odnośnie temperatury ATF.
Auto mam po gwarancji więc reklamacja nie wchodzi w grę, a umiejętności moje w zakresie naprawy samochodów są na poziomie zerowym.
Pytanie zatem mam czy można było by stworzyć krótki How Know jak we własnym zakresie poradzić sobie z powyższym problemem.
Bo jak wiadomo popsuć można szybko i bezboleśnie, a z naprawą już tak łatwo nie jest.

[ Dodano: 27-11-2010, 17:41 ]
Poszukałem i znalazłem jajacek wielkie uznanie za cierpliwość i dociekliwość.
Przy wymianie ATF-u 60.000 na pewno wstawię termostat. w/g Twojego opisu.

Ciekawi mnie tylko jak ten termostat sprawuje się po dłuższym użytkowaniu. Czy przy cięższej pracy ATF się nie przegrzewa?

jacek z płocka do czasu wymiany przetestuję zasłonięcie chłodnicy, pytanie tylko... Gdzie ona jest? Bo już się pogubiłem...

Ps. Forum i użytkownicy zasługują na nagrodę od "Mituwisi" ;P ... Bezapelacyjnie
_________________
Pozdrawiam
WG
 
 
jacek z płocka 
Forumowicz

Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 108
Skąd: Płock
Wysłany: 27-11-2010, 17:59   

Po prostu masz wahania temp. atf u i raz ci się załącza lock up (spadają obroty silnika, jest ciszej, mniej pali ) spada obciążenie skrzyni biegów - stygnie atf, poniżej chyba 70 st. C elektronika wyłącza lock up i obroty silnika wzrastają i reszta też. Jak ostro jedziesz to nawet w zimę atf podgrzewa się pow. 70 st. i lock znów się załącza, ale często na krótko, bo znów - szybka jazda mocne chłodzenie chłodniczki atf -u. I tak w kółko. Ja tak miałem przez 2 lata. Denerwujące szarpnięcia przy przy wyłączaniu lock up np. na autostradach przy np. 140 km/h, albo przy minus 10 i delikatnej jeździe w ogóle się nie załączał, a samochód palił 11-12 litrów. W lecie najlepiej wyczuć ten lock up, kiedy bez obciążenia lekko muskając gaz jedziesz już rozgrzanym samochodem powyżej 70 km/h. Następuje jakby mechaniczne zblokowanie skrzyni biegów. Potrafi tak jechać np. 80 km/h a obroty silnika około 1300. No i pokazuje wtedy zużycie 8 litrów. Serwisy np. warszawskie nie znają w ogóle takiego pojęcia jak lock up. Załóż termostat lub chociaż przysłoń chłodniczkę, a zobaczysz różnicę. Jajacek na dyrektora technicznego od automatów w Mituwisi. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 27-11-2010, 18:08 ]
Chłodnica atf u to ta mała czarna w prawym dolnym rogu jak patrzysz z przodu przez kratkę. Szmaciarską metodą możesz od dołu wsunąć jakąś np. plastikową osłonkę, która zasłoni chłodniczkę. Efekt jest odczuwalny po przejechaniu już 4-6 km. Elektronika już może zapiąć skrzynię na najniższe obroty.
 
 
WielkiGęgacz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 07' 2,5 DID 136Km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 22
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 27-11-2010, 18:36   

Właśnie miałem kasować swój ostatni post w tym wątku. Przeczytałem cały wątek jajacka na w/w temat i wiem już w czym problem.
Od teraz wszelkie pytania przenoszę do w/w wątku, a na pewno będzie ich sporo :D

Jeszcze raz gratuluję i dziękuję za rzeczową i wyczerpującą pomoc.
_________________
Pozdrawiam
WG
 
 
alarmik
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2010, 19:18   atomat z termostatem

w Piątek na własne życzenie wmontowałem w aso MITSU termostat na obiegu ATF i mam narazie pozytywne wrażenie po przejechaniu 250 km
nie szarpie już przy stałej jeździe przy 80-90 km/h co wcześniej się zdarzało
start od 0 do 140km/h płynny i bez odczuwalnych przejść przy zmianie biegów oraz szybszy start z miejsca. Mam podjechać na tygodniu na kontrole temperatury ATF przy rozgrzanym silniku Ps Mój termostat montaż płatny.
 
 
Tenere 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 Hp 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2010, 14:47   

Ja borykam się z dziwnymi szarpnięciami, które zdarzają się najczęściej przy 30 km/h (przy większych też) - raczej gdy skrzynia jest już dobrze rozgrzana. Kiedy wlokę się w korku i delikatnie muskam pedał gazu, od czasu do czasu coś walnie w napędzie - jakby coś się w skrzyni odkleiło, zrobiło obrót i nagle się zblokowało. Takie walnięcie odczuwalne w nogach, siedzeniu i plecach. Powyższe zjawisko nie występuje przy zdecydowanym operowaniu gazem. To zdarza się tylko przy muskaniu gazu i przy bardzo niskich obrotach - niewiele ponad 1 tysiąc. Najczęściej gdy wlokę się za nauką jazdy lub snuję się w sznurze aut. ASO wie o sprawie, ale jak dotąd nic nie wymyślili. Poza tym automat zmienia dobrze, żadnych zastrzeżeń. Może macie jakieś pomysły? Liczę na Ciebie jaacek :)
 
 
jajacek 
Forumowicz

Auto: L200 2006 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 33
Skąd: spod Wrocławia
Wysłany: 30-11-2010, 10:19   

[quote="Tenere"]gdy skrzynia jest już dobrze rozgrzana [quote]

W L200 model 2006 bez modyfikacji skrzynia nigdy nie jest rozgrzana (z wyjątkiem temperatury powietrza powyżej 30 stopni).
V4A5A jest klonem bardzo dobrej skrzyni biegów. Żaden z użytkowników L200 model 2006 nie ma takiego przebiegu, aby skrzynia zaczęła niedomagać z powodu zużycia.

Miałem problem podobny do Twojego. Szarpnięcia i stuki podczas jazdy w korku.
Wyobraź sobie wnętrze skrzyni wypełnione płynem o konsystencji stopionego asfaltu (trochę przesadzam, ale tylko trochę). Taki płyn z powodu lepkości przekraczającej założone przez konstruktora skrzyni normy nigdy nie wypełni wszystkich przestrzeni wewnątrz skrzyni, nie przesmaruje wszystkich mechanizmów. Stąd przy gwałtownym przełączaniu biegów (przez skrzynię, nie przez kierowcę) następuje uderzenie metalu o metal bez łagodzącego udziału ATF.
Jeżeli nie chcesz grzebać w samochodzie, to spróbuj wymienić ATF na syntetyczny (kieruj się jak najniższą temperaturą krzepnięcia/blokady zimnego filtra). Ale to będzie - wg mnie - tylko półśrodek.
_________________
jajacek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.