Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat |
Autor |
Wiadomość |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 19:18 Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat
|
|
|
Mam mianowicie problem taki , że czasami nie moge odpalic bo przekręcając kluczyk rozrusznik sie nie odzywa . Mam taki mały trop bo mianowicie , przestał działac na liczniku wskaźnik ten od biegów , bo to automat . Czy może byc że czasami auto myśli że dzwignia od skrzyni biegów jest pozostawiona na D lub R , a w żeczywistości jest na P i przez to odłancza rozrusznik ? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:31
|
|
|
Może tak być kolego. Ale pozycjoner, a raczej jego usterka przejawiałaby się w innych sytuacjach, miałbyś problemy po uruchomieniu silnika i w czasie jazdy. Szukałbym jakiegoś przekaźnika. Komputer napewno coś podpowie. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-12-2010, 21:43 Re: Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Mam mianowicie problem taki , że czasami nie moge odpalic bo przekręcając kluczyk rozrusznik sie nie odzywa . Mam taki mały trop bo mianowicie , przestał działac na liczniku wskaźnik ten od biegów , bo to automat . Czy może byc że czasami auto myśli że dzwignia od skrzyni biegów jest pozostawiona na D lub R , a w żeczywistości jest na P i przez to odłączać rozrusznik ? |
Nie odzywa się bo musisz poprawić linkę na skrzyni biegów. W automacie jest tak, ze możesz uruchomi rozrusznik tylko na pozycji P i przy wciśniętym hamulcu. Jeśli lewarek nie jest dokładnie na pozycji P to nie uruchomisz rozrusznika. Sprawdź jak nie będziesz mógł odpalić, że wystarczy lekko poruszać dźwignia zmiany biegów i rozrusznik da się uruchomić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 13-12-2010, 22:54
|
|
|
Dokładnie jak rusze dzwignią od biegów to odpale . W jaki sposob mam poprawic tą linke ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-12-2010, 22:59
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Dokładnie jak rusze dzwignią od biegów to odpale . W jaki sposob mam poprawic tą linke ? |
Musisz wjechać na kanał i tam są regulacje na lince przy skrzyni. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:12
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Dokładnie jak rusze dzwignią od biegów to odpale . W jaki sposob mam poprawic tą linke ? |
Sprawny pozycjoner, przestawia się w konkretne pozycje , nie ma tak że jest trochę na P a trochę na R, albo P albo D. Silnik odpalisz tylko na Parkingu lub Neutralu a w niektórych autach kluczyk wyciągniesz tylko na P. Jedź na kanał, a tam odepnij dźwignię od pozycjonera. Wtedy skrajne położenie pozycjonera będzie D lub 1 lub L lub P, tylko na P powinien odpalić. Sama dźwignia nie ma wpływu na pozycję układu przełożeń, tylko pozycjoner. Może występować różnica pomiędzy położeniem pozycjonera a dźwignią wałka w sterowniku, wtedy komputer wykaże błąd i nie odpalisz silnika. Pozycjoner przestawiany ręką, bez pośrednictwa dźwigni powinien pod oporem zmieniać swoje pozycje, nie może mieć luzów, jeżeli tak się dzieje to luzy te powodują wypadanie z konkretnego położenia, wtedy pozycjoner do wymiany. Pierwszy lepszy spec od automatów to wybada. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Bushey
Mitsumaniak

Auto: Pajero II 3.0 V6 auto 1991
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Kwi 2010 Posty: 129 Skąd: UK
|
Wysłany: 21-12-2010, 23:36 Re: Problem z odpalaniem 3.0 V6 Automat
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | tylko na pozycji P i przy wciśniętym hamulcu. . |
Drobne sprostowanie: także na N i bez hamulca. Przełożenie dźwigni wymaga hamulca wciśniętego. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-12-2010, 22:18
|
|
|
Co z tą skrzynią? |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:47
|
|
|
Witam , odnawiam temat
Teraz mam problem taki że muszę długo kręcic rozrusznikiem aby odpalic. Jak rano dopalam to odpala wręcz znakomicie . Pojade 1 km do sklepu i pod sklepem po 5 min musze go długo kręcic . Jak odpale zgasze odrazu i odpale ponownie to odpala dobrze . Ostatnio coś tak mi się wydaje że pompa paliwa głośno chodzi ale to moim zdaniem chyba za dużego wpływu nie ma ( chyba ) . Możecie mi coś zasugerowac co sprawdzic albo ewentualnie wymienic ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-01-2011, 20:38
|
|
|
Może coś z silnikiem krokowym? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 03-01-2011, 21:40
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Witam , odnawiam temat
Teraz mam problem taki że muszę długo kręcic rozrusznikiem aby odpalic. Jak rano dopalam to odpala wręcz znakomicie . Pojade 1 km do sklepu i pod sklepem po 5 min musze go długo kręcic . Jak odpale zgasze odrazu i odpale ponownie to odpala dobrze . Ostatnio coś tak mi się wydaje że pompa paliwa głośno chodzi ale to moim zdaniem chyba za dużego wpływu nie ma ( chyba ) . Możecie mi coś zasugerowac co sprawdzic albo ewentualnie wymienic ? | Na początek filtr paliwa jak nie mieniałeś jeszcze...trochę pomoże jak zawalony. Ja też mam taki objaw i do końca jeszcze nie rozgryzłem tego problemu. Czasami pomaga przekręcenie kluczyka na zapłon i odczekanie chwilę tak ok.10s na coś w rodzaju uzbrojenia się silnika...krokowy itp , ale to nie zawsze działa. Niezawodnym jest odpalanie na dwa razy...za pierwszym krótko i za drugim już załapie normalnie. Krokowy o ile stabilnie utrzymuje obroty jałowe silnika to jest ok. Może to też być kończąca się pompa paliwa trzeba by było sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym. Dla mnie osobiście nie ma to aż tak dużego znaczenia bo mam instalację LPG na gazie ciepły łapie normalnie, a zimny zaskakuje bez problemu na Bp.:arrow: |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 04-01-2011, 09:03
|
|
|
Z tym silnikiem krokowym to chyba raczej nie , bo on odpowiada tylko za utrzymywanie wolnych obrotów , a mi nie chce odpalac . |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 04-01-2011, 22:47
|
|
|
Janek__22 napisał/a: | Z tym silnikiem krokowym to chyba raczej nie , bo on odpowiada tylko za utrzymywanie wolnych obrotów , a mi nie chce odpalac . | Nie tylko reguluje wolne obroty ale też po włączeniu zapłonu przyjmuje odpowiednią pozycję dając w ten sposób odpowiednią ilość powietrza potrzebną do uruchomienia silnika dlatego do odpalenia nie używasz pedału gazu. Prawidłowe zachowanie silnika ma polegać na tym że obroty po załapaniu powinny podskoczyć aby po korekcji silnikiem krokowym po chwili spaść i w jak najkrótszym czasie ustabilizować się do wartości w tym przypadku ok 750 +/-50...
Silnik krokowy pełni rolę podobną do automatycznego pedału gazu i do pewnego wychylenia przepustnicy (czujnik TPS) to on właśnie rządzi silnikiem... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-01-2011, 09:20
|
|
|
1405 napisał/a: | Janek__22 napisał/a: | Z tym silnikiem krokowym to chyba raczej nie , bo on odpowiada tylko za utrzymywanie wolnych obrotów , a mi nie chce odpalac . | Nie tylko reguluje wolne obroty ale też po włączeniu zapłonu przyjmuje odpowiednią pozycję dając w ten sposób odpowiednią ilość powietrza potrzebną do uruchomienia silnika dlatego do odpalenia nie używasz pedału gazu. Prawidłowe zachowanie silnika ma polegać na tym że obroty po załapaniu powinny podskoczyć aby po korekcji silnikiem krokowym po chwili spaść i w jak najkrótszym czasie ustabilizować się do wartości w tym przypadku ok 750 +/-50...
Silnik krokowy pełni rolę podobną do automatycznego pedału gazu i do pewnego wychylenia przepustnicy (czujnik TPS) to on właśnie rządzi silnikiem... |
Dobrze prawi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Janek__22
Forumowicz
Auto: Pajero 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 52 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-01-2011, 10:00
|
|
|
A wiecie może jak ustawic tą linke od skrzyni co jest podłączona do przepustnicy , tak żeby skrzynia przy mniejszych obrotach zmieniała biegi , bo coś takiego podobno można zrobic ? |
|
|
|
 |
|