Przekładka silnika z Sigmy do Eclipse |
Autor |
Wiadomość |
packman13
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 71 Skąd: Chynów
|
Wysłany: 12-01-2011, 23:23 Przekładka silnika z Sigmy do Eclipse
|
|
|
Witam. Mój znajomy chcę przełożyć silnik z Sigmy 3.0l 8 zaworowy do Eclipse 1 mechanicznie nie ma z tym problemu bo sam sobie poradzi ale potrzebuje kogoś kto mu pomoże z przerobieniem elektryki bo na tym się nie zna. Chodzi o osobę która najlepiej już coś takiego robiła lub zna doskonale oba samochody. Dodam że mój znajomy jest z okolic Warszawy. Jeśli na tym forum znalazła by się osoba która chciała by się czegoś takiego podjąć to proszę do mnie pisać.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-01-2011, 08:03
|
|
|
Ja nie pomogę ale jak już skończy to namów go na jakąś prezentację bo osobiście nie wierzę w powodzenie takiej modyfikacji, o jej sensowności już nie wspomnę. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-01-2011, 11:29
|
|
|
Wg. mnie mechanicznie jest najwięcej problemów, bo elektrycznie jest to jak najbardziej do ogarnięcia. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-01-2011, 00:46
|
|
|
ja zrobię - robiłem kombi12v na 24v i działa
[ Dodano: 14-01-2011, 00:47 ]
wogóle polecam 24v - duużo fajniejszy silnik i tyle samo roboty |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-01-2011, 01:16
|
|
|
Już za późno ;>.
Pozatym podobno miałeś iść spać... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-01-2011, 10:33
|
|
|
co za późno? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 18-01-2011, 14:25
|
|
|
Jak tam z przekładką do eclipsa 6g72 ? Wnioskuję że chodzi o 24 V bo 12V to nie opłaca się wkładać...seryjnie jest tam ok.150 koni więc 20 koni nie robi różnicy bo silnik od sigmy cięższy...Zatem waga samochodu na podzespołach rośnie kilka razy /silnik,skrzynka,półosie napędowe itp,itd .Ciekawy jestem |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-01-2011, 15:15
|
|
|
To jest 12V, ale znowu nie przesadzajmy ze wzrostem masy, poza tym jednak co 6 cylindrów to 6 i jednak trochę więcej momentu (250 vs 175 (?) więc zawsze coś. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 19-01-2011, 15:08
|
|
|
Tak, ale jednak przód samochodu będzie cięższy - myślę że na samym silniku i skrzyni to jakieś 20 kg. - jak będzie ze sterownością ? - chłodznicę też trzeba gdzieś upchnąć a ta od sigmy raczej nie podejdzie więc zostaje 3000Gt o ile przypasuje .Jeżeli nie wymienisz to prawdopodobnie będzie przegrzewać silnik.Nie nadarmo ktos myślał że 2 Gsi tam wystarczy .Zauważ że w ogłoszeniach jest mnóstwo samochodów tak swapowanych za grosze - a to co jest zrobione dobrze i przemyślane to trochę kosztuje .Gdzieś widziałem bmw e-30 /cabrio/ z V12 -300KM /automat /- da się więc wszystko upchać ale samochód z 87 roku kosztował ok.30 tys.zł. Facet pomyślał o tarczach hamulcowych jak i całym układzie - Odpowiednim chłodzeniu tego silnika i wzmocnieniu podłużnic oraz innych elementów.To kosztuje dużo kasy i wyrzeczeń ...a potem i tak coś nie zagra - i samochód zostaje sprzedany ....Ale projekt ciekawy |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 19-01-2011, 17:12
|
|
|
Ja tylko konsultuje w kwestiach elektrycznych. Elektrycznie nie ma najmniejszych problemów. A to czy jest sens się bawić w swap i ile to wymaga czasu to już musi właściciel ocenić. On tylko na razie chciał wiedzieć czy znajdzie się ktoś kto ogarnie elektrykę zanim zacznie się bawić w takie coś. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 19-01-2011, 22:26
|
|
|
Jest ryzyko, jest zabawa. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-01-2011, 06:46
|
|
|
a ktoś poruszył temat tego że w eclipse skrzynia jest na jednej łapie a silnik na 3 łapach a w sigmie chyba na 3 łapach jest skrzynia a silnik na jednej co nie tak jak w galancie? |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3552 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-01-2011, 08:17
|
|
|
Silnik w Sigmie opiera się na trzech poduszkach. A skrzynia na jednej.
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 20-01-2011, 15:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-01-2011, 08:44
|
|
|
łoo czyli inaczej niż w galancie E5, EA dobrze wiedzieć |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-01-2011, 08:54
|
|
|
Wszyc, bo E5, EA są niepoprawne politycznie ;p |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|