Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Uszczelka - spalanie
Autor Wiadomość
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 19-02-2011, 18:26   [2.8 TD] Uszczelka - spalanie

Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-02-2011, 19:25   Re: Uszczelka - spalanie

Faraonix napisał/a:
Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.

Jest teraz większa komora spalania, i mniejszy stopień sprężania.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 19-02-2011, 21:43   

Faraonix napisał/a:
13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100

:drunken: chciałbym mieć takie wyniki
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 00:36   Re: Uszczelka - spalanie

zbyszekm2 napisał/a:
Faraonix napisał/a:
Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.

Jest teraz większa komora spalania, i mniejszy stopień sprężania.


0.25mm daje taka wielka roznice ?
ciekawe jak to wplywa na zywotnosc silnika ... niby mniejsze obciazenie jak sadze

kupilem ta
pisze ze ma grubosc 1.65mm oryginal mial 2 wyciecia

[ Dodano: 20-02-2011, 00:44 ]
gołąb napisał/a:
Faraonix napisał/a:
13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100

:drunken: chciałbym mieć takie wyniki


przedtem mialem okolo: 12 trasa, i 13-13.6 miasto - skrzynia automat i delikatna jazda oczywiscie
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-02-2011, 07:35   

Uwierz mi, że nie jest tak z tymi wycięciami jak mówią niektórzy. 4 karby to nominał. Remontuje dużo silników i tak jest w 2,5, 2,8 i 3,2, ja ściągam głowice i w silniku nie rozbieranym zawsze jest uszczelka 4 karby i takie zakładam nowe. Bzdura tez jest, ze po planowaniu głowicy trzeba założyć grubszą uszczelek. grubszą uszczelkę zakłada sie po planowaniu bloku.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 11:09   

W moim byla uszczelka z 2 wycieciami, auto kupilem z przebiegiem 58tys. - import z japoni i raczej nikt tam nie grzebal. Wg. instrukcji (pdf 4M40) na stronie 53 jest napisane ze taka uszczelka ma 1.4mm a z jednym wycieciem ma 1.35mm, z czterema 1.5mm. Ja zalozylem jeszcze grubsza nic przewiduje prodecent - trudno, zmieniac raczej nie bede, nic nie cieknie - porzednie uszczelki mi przeciekaly. Chyba ze kiedys bede musial zmienic to wtedy zmienie na ciensza.
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-02-2011, 13:49   

Ja zalozylem ostatnio nowa glowice i zalozylem uszczelke gdzie nie bylo zadnego karbu, wg manuala mitsubishi bez karbu to ta sama co z jednym. I prawda jest co mowi Zbyszekm2, grubsza uszczelke zaklada sie tylko w przypadku planowania bloku, zupelnie nie mam pojecia z kad ci wszyscy mechanicy biora takie bzdury ze po planowaniu glowicy nalezy zalozyc grubsza.
Co do twojego spalania to mi sie rowniez powiekszylo, ale mysle ze powinienem ustawic pozadnie zaplon, moze rowniez wymienic wtryski na nowe. Mam tez wrazenie ze jest troche slabszy, turbo pompuje ok bo przy 3 tys jest okolo 10PSI. Cisnienie oleju rowniez mam ok bo na nagrzanym silniku przy wolnych obrotach jest 20PSI a przy wysokich na obciazeniu jest 80 i wiecej, choc nie wiem czy to dobrze bo przy okolo 80 powinien mi zadzialac baypas (moze mam cos nie tak z reduktorem cisnienia? sam nie wiem musze sie chyba temu przyjrzec)
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-02-2011, 16:32   

z tego co wiem to jest tak jak mówisz faraonix
czyli im wiecej wycięć tym grubsza uszczelka
i tak jest w każdym aucie pajero nie jest tu wyjątkiem
zaleca się stosować grubszą po każdym planowaniu głowicy :wink:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-02-2011, 17:14   

lukas 78 napisał/a:

zaleca się stosować grubszą po każdym planowaniu głowicy :wink:

W jakim celu?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-02-2011, 18:04   

każdy ze znanych mi mechaników i znajomych zakładał po planowaniu grubszą uszczelkę
a dlaczego :
-planowanie głowicy szczególnie w dieslu wpływa na komorę spalania a w szczegolności
cytuję " kiedy
w trakcie remontu głowica zostanie zbyt mocno splanowana. Żeby uniknąć zderzenia zaworów z tłokami, stosuje się specjalne, grubsze (nawet do 3 mm) uszczelki"
-grubsza uszczelka łatwiej dopasowuje się do płaszczyzny głowica-blok( czyli tak jak zrobił faraonix)

tu jest o tym trochę http://www.auto-swiat.pl/...ietypowaych-aut
nawa głowica- nominalna uszczelka
po planowaniu -grubsza

[ Dodano: 20-02-2011, 18:16 ]
faraonix możliwe ,że stąd masz większe spalanie i mniejszą moc -zmieniła się komora spalania, jest większa co za tym idzie spalanie następuje przy mniejszym ciśnieniu a to diesel liczą się ułamki :wink:
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-02-2011, 18:18   

A czy widziales kiedys na wlasne oczy glowice do silnika wysokopreznego i zwrociles uwage jak wyglada ta "komora spalania" :?:
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-02-2011, 18:27   

komora spalania-przestrzeń miedzy tłokiem a głowicą=ciśnieniu , które jest potrzebne do samozapłonu w dieslu a głowic kilka widziałem w gazecie :)
ja tam się na niczym nie znam a te auta , które naprawiałem to tak tylko na niby :lol:
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-02-2011, 18:32   

Tutaj masz przyklad glowicy do 4M40 przygotowanej do montazu
http://www.fotosik.pl/pok...4d286a27d0.html
Ja nie widze tu zadnej komory spalania, jezeli glowica zostanie splanowana nawet 3mm czego nie powinno sie robic bo nadaje sie w tym momencie tylko do smietnika, zawory nadal nie sa w pozycji kolizyjnej, tloki w maksymalnym swoim polozeniu dochodza do samej glowicy, im ta odleglosc tloka od glowicy jest mniejsz tym lepsza kompresja a co za tym idzie skuteczniejszy samozaplon. :!:
Twoj przyklad z Autoswiata dotyczy chyba silnikow benzynowych

[ Dodano: 20-02-2011, 17:34 ]
lukas 78 napisał/a:
komora spalania-przestrzeń miedzy tłokiem a głowicą=ciśnieniu , które jest potrzebne do samozapłonu w dieslu a głowic kilka widziałem w gazecie :)
ja tam się na niczym nie znam a te auta , które naprawiałem to tak tylko na niby :lol:


Zauwaz ze wtrysk w tych silnikach jest posredni czyli przez komore zawirowania a nie przez zawor dolotowy
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 20-02-2011, 18:35   

poczytaj dokładnie temat
faraonix załozył grubszą uszczelkę na oryginalną nieplanowaną głowicę i pisze ,ze mu gorzej jeździ i to jest przyczyna
 
 
hajmanek 
Forumowicz

Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 252
Skąd: gogle
Wysłany: 20-02-2011, 18:40   

Bardzo dobrze wiem co zrobil Faraonix, znam temat i sam mam podobnie pomimo tego ze zalozylem najciensza uszczelke. Tak jak pisalem przyzyna moze tkwic w ustawieniach zaplonu. Teoretycznie nic sie nie zmienilo ale warto to sprawdzic
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.