Silnik 2.5 |
Autor |
Wiadomość |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 14-03-2011, 23:21 Silnik 2.5
|
|
|
Witam wszystkich. Mam problem z moim miśkiem padł silnik a mianowicie napinaczka paska rozrządu staneła pasek przeskoczył tłoki walneły w zawory efekt końcowy:pękł wałek rozrządu głowica na 3 tłokach popękała tłoki w strzępach tuleje posznitowane ogólnie mówiąc silnik do wymiany.
Mam Pajero 2 z 93roku 2.5l
Panowie czy ktoś wie czy będzie pasował jakiś inny np. 2.8 z pajero lub 2.5 z pajero sport z lat 2000-2005 lub coś innego co by pasowało.
Prosiłbym o podpowiedź. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-03-2011, 23:38
|
|
|
2,8 nie będzie pasował. Musisz mieć silnik 2,5 td z roczników 91-97, w których była zamontowana pompa na linkę. Nic innego nie kombinuj bo za dużo przerobem będzie.
To, że pękł wałek to nic strasznego, trzeba obadać czy nie pokrzywiły się prowadnice zaworowe, jeśli nie to głowice da się użyć jeszcze. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 15-03-2011, 01:33
|
|
|
Tak jak Zbyszek pisze trza taki sam, sprobuj poszukac bez osprzetu bo takowy juz masz i moze bedzie taniej |
|
|
|
 |
mirek001
Nowy Forumowicz
Auto: Delica 2.8 automat 2006r.
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 28 Skąd: Bristol
|
Wysłany: 15-03-2011, 16:03
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi coś trzeba wykombinować. |
|
|
|
 |
hajmanek
Forumowicz
Auto: shogun 2,8 tdi gls
Kraj/Country: UK
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 252 Skąd: gogle
|
Wysłany: 15-03-2011, 16:44
|
|
|
Szczerze to widzialem gdzies na ebayu osobny blok z cylindrami i glowice uzywana, bedziesz mial nizsze koszta |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 15-03-2011, 18:12
|
|
|
W irlandii silniki to koszt kolo 500-700 euro, nowa kompletna glowica z anglii to kolo 400 euro. Nie wiem ile uzywany silnik w anglii.
Zadzwon sobie tu skoro jestes z anglii http://www.car-transplants.co.uk/
To jest dosc duzy szrot na ktorym pracowalem i mielismy na stanie duzo silnikow. Chlopaki napewno wysylaja kurierem. Na ebayu tez sprzedaja. |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 10-06-2011, 20:10
|
|
|
Odświeżam temat bo właśnie pękł mi pasek w 2.5 td (99KM) ...i szukam nowego silnika. Od wymiany zrobiłem 44.000km dlatego jestem szczerze zdziwiony...
Będe wdzięczny za jakiś namiar na silnik w dobrym stanie, chciałbym nie starszy niż moje auto - czyli 96r. |
Ostatnio zmieniony przez maur 10-06-2011, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-06-2011, 20:19
|
|
|
maur napisał/a: | Odświeżam temat bo właśnie pekł mi pasek w 2.5 td (99KM) ...i szukam nowego silnika. Od wymiany zrobiłem 44.000km dlatego jestem szczerze zdziwiony...
Będe wdzięczny za jakiś namiar na silnik w dobrym stanie, chciałbym nie starszy niż moje auto - czyli 96r. |
Pękł bo może były przyczyny?
Zatarł się wałek rozrządu. urwał się popychacz, nie napina dostatecznie napinacz. A najczęściej mechanicy nie wymieniają paska balansowego, on pęka i podchodzi pod pasek rozrządu a ten spada, albo zrywa się. T oczywiście możliwości.
Silniki jakie mam sprawdzę w poniedziałek. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
GIO4x4RUS
Forumowicz
Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 62 Skąd: malbork
|
Wysłany: 10-06-2011, 21:31
|
|
|
Przewaznie problem pochodzi od walkow balansujacych!Pasek tych walkow jest w sriodku paska rozdzadu.....((((Sam przezylem urwanie tego paska i remont silnika((((
W Rosji duzo ludi poprostu nie zakladaja tego paska(lub wymienija go co 30tys.km przy dobrym stanie walkow)i nie narazaja sie na dodatkowe klopoty!!!Same walki wymyszlili japonczyki dla zmniejszenia wibracji silnika,ale to taki "bajer",ktorego prawie nie czuc)))) |
_________________ Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 |
|
|
|
 |
maur
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 2.5 TD SS 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 16 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 10-06-2011, 22:23
|
|
|
Nie wiem jaka była przyczyna że pasek się zerwał tak szybko - jutro dowiem się od mechanika jak zrobi "sekcję":P Gdy kupiłem to auto, niecałe 2 lata temu, zmieniałem cały rozrząd (dostałem jako zwrot dwie rolki i dwa paski), robił mi to znajomy mechanik - nie ma tu miejsca na jakąś spiskową teorię:) Będe ustalał napewno, co to za pasek - tak z ciekawości..Czekam więc Zbyszek, co mi zaproponujesz:) |
|
|
|
 |
GIO4x4RUS
Forumowicz
Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 62 Skąd: malbork
|
Wysłany: 11-06-2011, 08:44
|
|
|
Powtarzam-pasek balansujacy trzeba wymieniac czesciej-co 30tys!I przy tym sprawdzac stan tych walkow(moga byc wyrobione!) i wymieniac uszczelniacze!Piersze orginalne paski moga i 200tys.wytrzymac,a wymienione-jusz loterja(((mozno kupic nowy pasek,ktory lezal na polce niewiadomo ile lat i stracil swoje wlasciwosci.... |
_________________ Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-06-2011, 12:44
|
|
|
Pasek na balansach i na rozrządzie wymienia sie co 90 tys. i spoko wytrzymuje tyle. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
GIO4x4RUS
Forumowicz
Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 62 Skąd: malbork
|
Wysłany: 11-06-2011, 15:24
|
|
|
90tys??? W serwisie daja na tyle gwarancje?
60tys-normalnie...dla paska rozrzada,i faktem jest to,ze pasek walkow balansujacych bardzo czesto peka po 30tys!!! |
_________________ Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 12-06-2011, 10:30
|
|
|
a co powiesz na to że w renówkach serwisowo jest 120 tyś lub 5 lat
co do przebiegu na pasku to jest chyba tak jak pisze zbyszekm2
w moim w kwitach serwisowych chyba tak miał |
|
|
|
 |
GIO4x4RUS
Forumowicz
Auto: MMC DELICA(Space Gear4x4)2.8td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 62 Skąd: malbork
|
Wysłany: 12-06-2011, 15:06
|
|
|
Nikogo do nieczego nie namawiam!
Lukasz 78...co Mitsu ma wspolnigo z Renault?Ile maja lat Pajero II? |
_________________ Przed wlączeniem 4x4 wląc mózg!
MMC Delica,95r,2.8td,long,manual,SS,LSD _______________________
Sorry za moja polszczyzne...
 |
|
|
|
 |
|