Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju koło rozrządu/pod pompą wspomagania
Autor Wiadomość
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-04-2011, 19:14   Wyciek oleju koło rozrządu/pod pompą wspomagania

Hej
Jakiś czas temu zauważyłem zabrudzenie na "rogu silnika" - tak od pompy wspomagania w dół, do łączenia z miską olejową, tak jakby po łączeniu chyba z dolna osłoną pokrywy rozrządu. Wytarłem i tyle. Profilaktycznie zajrzałem do paska rozrządu - sucho, więc stwierdziłem że to syf z ulicy. Niestety dzisiaj znowu był tam syf, ale bardziej "mokry"- tak jakby olej. Wyciek jest widoczny tylko od dołu, z góry nic nie widać. Plamy pod samochodem nie ma (staje w tym samym miejscu), po stanie oleju też ciężko stwierdzić że coś ubywa.
Jutro umawiam się do mechanika na ogląd sytuacji a Was pytam czego można się spodziewać?

edit: czy możliwy jest wyciek oleju spod pompy chłodzenia ?
 
 
pawkas 
Forumowicz

Auto: galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 31
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 14-04-2011, 22:46   

Nie spod pompy chlodzenia nie jest możliwy wyciek oleju jak juz to płyn chłodniczy ale po płynie zostaje biały osad czasami zabarwiony pod kolor płynu chlodniczego.
Wyciek może jest gdzieś spod uszczelki głowicy i przecieka jakims zakamarkiem w dół
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 15-04-2011, 12:04   

mi sie wydaje ze pompa wspomagania cieknie... Sprawdz czy nie ubywa płynu choc jak nie ma plam pod autem wyciek moze byc niezauważalny...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2011, 16:07   

Problem jest w tym że żadnego płynu nie ubywa w zauważalny sposób...

edit: tak to wygląda...

 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 17-04-2011, 18:50   

Na pewno uszczelniacz koła zębatego od rozrządu ? może uszczelka pod głowicą ? też tak miałem tyle, że z drugiej strony - leciał olej ale takim mało widocznym strumyczkiem, że się tak wyrażę ;], że nie było widać. Drugi przypadek to bardzo podobnie u Ciebie, ale wymieniłem filtr oleju i olej i przestało mi brudzić silnik - 4 dni już spokój mam, winny był filtr oleju, była nie szczelność miedzy nim, a blokiem silnika i sikało .. w prawo pod pompę wspomagania i w górę.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-04-2011, 11:49   

Cytat:

Na pewno uszczelniacz koła zębatego od rozrządu


Czy na pewno to się okaże :P
Misio już po naprawie, to jak pisze maro275 mechanik stwierdził wyciek po uszczelniaczach.
Rozrządowi i tak została tylko 10 000 do wymiany, tak więc zrobione zostało wsio.
Mam jeszcze pytanko - są jakieś środki do "umycia" silnika z oleju ? Coś co można wylać na szmatę i wyczyścić ?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 23-04-2011, 19:07   

Do mycia silników to K2 AKRA lub Activ JET lub Motorrens lub masa innych preparatów, chociaż ja tam proponuję dać to pod myjkę ciśnieniową ;p nie zachlap elektroniki i myj bloczek :)

Pozdro
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-04-2011, 13:44   

maro275 napisał/a:
hociaż ja tam proponuję dać to pod myjkę ciśnieniową

Absolutnie wykluczone ! Właśnie ze względu na możliwość zalania elektroniki/elektryki.
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 24-04-2011, 17:51   

Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki, psikasz na to pod ciśnieniem i schodzi, przecież nie zachlapie Ci elektroniki z drugiej strony silnika :)
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-04-2011, 18:52   

maro275 napisał/a:
Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki


Elektroniki nie ma, to fakt ale jakieś kable są i nie ma co ryzykować.

A co do wycieku... dalej jest :(
Widać z uszczelniaczy też ciekło, ale nie tylko. Jutro rewizyta u mechanika.
Mam jeszcze pytanka: czy olej który wycieknie na silnik dalej ma swój zapach, czy "wietrzeje". Bo po przetarciu chustką i powąchaniu nie czuć oleju.
Powoli zaczynam podejrzewać ( a raczej mam nadzieję) że to uszczelka (silikon) pomiędzy pompa wody a silnikiem, i nie wiem teraz co z paskiem rozrządu, który niedawno był zakładany. Czy w razie demontażu kazać zakładać nowy czy można zostawić obecny ?
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 25-04-2011, 19:23   

Hornet napisał/a:
maro275 napisał/a:
Kolego ale tam od spodu to nie masz elektroniki


Elektroniki nie ma, to fakt ale jakieś kable są i nie ma co ryzykować.

A co do wycieku... dalej jest :(

czy olej który wycieknie na silnik dalej ma swój zapach, czy "wietrzeje". Bo po przetarciu chustką i powąchaniu nie czuć oleju.


To chyba zależy jaki stary olej, nowy to chyba nie, ale przepalony to może trochę waniać chyba, ale na 100% nie powiem.

Cytat:

silikon


Na silikon składane było ? trochę lipa, ja tam wole zawsze uszczelkę oryginalną kupić która pasuje i na pewno będzie szczelna.


A spod głowicy nie cieknie olej ? Albo pompa wspomagania pluje może gdzieś ?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-05-2011, 18:06   

No to jestem po rewizycie - nie mogli mnie przyjąć w zeszłym tygodniu...
Opcję skąd cieknie wyglądają tak:
1. Pomiędzy pompą oleju a blokiem ( wcześniej myślałem że to pompa wody)
2. Uszczelka pod głowicą
3. pkt 1 + pkt 2
Wskazania są bardziej na uszczelkę pod głowicą, widać też delikatne ślady w innych miejscach. Póki co mech mówi że nie ma co grzebać i jeździć bacznie obserwując rozwój wypadków, z tym że należy się nastawiać na wymianę. No to na razie będę tak jeździł i odkładał kasę.

Zastanawia mnie jedno - na moje wszystko zaczęło się po wymianie oleju - jakoś w lutym. Podczas wymiany nic nie zauważyłem, wyszło potem. Ciekawe czy jakbym wymienił olej na klasę niżej ( teraz jest Lotos 5W40) to by się to przytkało na jakiś czas...
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 04-05-2011, 19:30   

Hornet napisał/a:

Zastanawia mnie jedno - na moje wszystko zaczęło się po wymianie oleju - jakoś w lutym. Podczas wymiany nic nie zauważyłem, wyszło potem. Ciekawe czy jakbym wymienił olej na klasę niżej ( teraz jest Lotos 5W40) to by się to przytkało na jakiś czas...



Kolego, jeżeli zalałeś rzadszy olej niż miałeś to może przeciekać...
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-05-2011, 20:16   

Nigdzie nie pisałem że wymieniłem olej na rzadszy... Na Lotosie 5W40 misiek śmiga już 5 rok.
 
 
maro275 
Mitsumaniak
noob

Auto: Mitsubishi Lancer GLXi 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 151
Skąd: z domu
Wysłany: 04-05-2011, 21:28   

W takim razie uszczelniacze, uszczelki mogą już przepuszczać, swoje latka już ma autko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.