Tylny most-->> jakie "typy" |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-06-2011, 19:15 Tylny most-->> jakie "typy"
|
|
|
czy Mitsubishi 1995-1997 2,8 mają różne tylne mosty tzn chodzi mi o przekładnie i nie o to czy mają blokadę i jaką, a o ilość zębów na talerzu (jak by to nie brzmiało )
Pytam się gdyż po przeżyciach ostatnich byłem zmuszony kupić anglika i przekładam silnik wraz ze skrzynią-->> też automat i nie chce strzelić bambola że będzie różnica między przednim a tylnym napędem. Prozaiczne pytanie ??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 03-06-2011, 22:37
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to wszystkie 2.8 niezależnie od rodzaju skrzyni mają przełożenie 4,875:1 .
Ale jak były by za wolne to mam na zbyciu mosty 4.625 :1 zostały mi po zmianie na 5,285:1. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 23:01
|
|
|
jawaldek napisał/a: | ??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"??? | Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem". |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2011, 23:02
|
|
|
rico.1 napisał/a: | jawaldek napisał/a: | ??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"??? | Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem". |
Po tylu latach z naklejki nie ma śladu najczęściej... |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 03-06-2011, 23:33
|
|
|
Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2011, 23:47
|
|
|
rico.1 napisał/a: | Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła |
Dobrze naklejone Ja mam 99r i nie ma |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 00:24
|
|
|
A jak po naklejkach ani śladu, to koło w górę, kredę w rękę i obracać wałem, po zaznaczeniu wału i koła. Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-06-2011, 12:50
|
|
|
AndrzejM22 napisał/a: | 5,285:1. |
AndrzejM22 napisał/a: | 4.625 :1 |
AndrzejM22 napisał/a: | 4,875:1 |
rico.1 napisał/a: | Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik | jeden obrót prawdopodobieństwo prawidłowego odczytu 1:100, 10 obrotów 1:10, 100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ??? bo na naklejki po błotno wodnych przejazdach to raczej nie mam co liczyć ale okaże się to,jakie przełożenie, w poniedziałek.
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2011, 23:18
|
|
|
jawaldek napisał/a: | 100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ??? | przy 100 to prawdopodobieństwo raczej spada, a to z powodu ewentualnej pomyłki w liczeniu
wystarczy 10-20 obrotów wału, np: 10 obrotów wału, a koło obróciło się niecałe dwa razy (dokładnie 1,9 obrotu) to 5,285, gdy koło zrobiło 2,05 obrotu to 4,875, a jeśli zrobiło 2,16 obrotu to 4,625, ale to ostatnie mało spotykane
I należy przy tym tez brać pod uwagę działanie mechanizmu różnicowego, czyli jak tylko jedno koło w powietrzu to obroty wyjdą x2 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-06-2011, 10:22
|
|
|
Przełożenie mostów jest podane w komorze silnika na grodzi na aluminiowej tabliczce z danymi. Występowały różne i nikt chyba nie zna reguły wg której dzielili w fabryce. Przełożenie na tej tabliczce podane jest w postaci czterocyfrowej np. 4875. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:28
|
|
|
No i tu Heilsberg mówi prawdę napisane "axle ratio i 4 cyferki" . O ile nikt nie kombinował tak jak ja np. napisane na tabliczce 4625 a powinno być już 5285 ale po zmianie przełożen cyferki same sie nie przebiły |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-06-2011, 11:36
|
|
|
Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-06-2011, 14:55
|
|
|
Cytat: |
Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe? | i widzisz człek całe życie się uczy moja panika z wymianą silnika i całą otoczką z tym powiązaną spowodowała wirówkę w mózgu. Jasne że jak wymieniam silnik i skrzynię to się przecież nie rusza reduktora i mostu ale o tym to musiałem naocznie się przekonać oglądając auto od dołu.
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 06-06-2011, 15:41
|
|
|
No reduktor to jednak będziesz musiał ruszyć by go odkręcić od skrzyni, o ile zostawiasz swój. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-06-2011, 16:46
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | o ile zostawiasz swój. | zostaje mój. Tak na dobrą sprawę to niezbyt dużo zostanie ze staruszka Czy turbo chłodzone wodą jest dobrym patentem??
http://mudmania4x4.com.pl/ |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|