Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylny most-->> jakie "typy"
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 03-06-2011, 19:15   Tylny most-->> jakie "typy"

czy Mitsubishi 1995-1997 2,8 mają różne tylne mosty tzn chodzi mi o przekładnie i nie o to czy mają blokadę i jaką, a o ilość zębów na talerzu (jak by to nie brzmiało :mrgreen: )
Pytam się gdyż po przeżyciach ostatnich byłem zmuszony kupić anglika i przekładam silnik wraz ze skrzynią-->> też automat i nie chce strzelić bambola że będzie różnica między przednim a tylnym napędem. Prozaiczne pytanie :roll: ??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???

http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 03-06-2011, 22:37   

Z tego co mi wiadomo to wszystkie 2.8 niezależnie od rodzaju skrzyni mają przełożenie 4,875:1 .

Ale jak były by za wolne to mam na zbyciu mosty 4.625 :1 zostały mi po zmianie na 5,285:1.
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-06-2011, 23:01   

jawaldek napisał/a:
??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???
Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem".
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2011, 23:02   

rico.1 napisał/a:
jawaldek napisał/a:
??? aby sprawdzić trzeba rozebrać "mosty"???
Niekoniecznie, obok śrub do wlewu oleju z tyłu na środku dyfra powinny być naklejki z "jakim przełożeniem".


Po tylu latach z naklejki nie ma śladu najczęściej...
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 03-06-2011, 23:33   

Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła :mrgreen:
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2011, 23:47   

rico.1 napisał/a:
Ja ma dwa, a trzeci na trociny, to razem sześć naklejek na mostach i żadna jeszcze nie odpadła :mrgreen:


Dobrze naklejone 8) Ja mam 99r i nie ma :|
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 00:24   

A jak po naklejkach ani śladu, to koło w górę, kredę w rękę i obracać wałem, po zaznaczeniu wału i koła. Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik. :p
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-06-2011, 12:50   

AndrzejM22 napisał/a:
5,285:1.
AndrzejM22 napisał/a:
4.625 :1
AndrzejM22 napisał/a:
4,875:1
rico.1 napisał/a:
Im więcej obrotów tym dokładniejszy wynik
jeden obrót prawdopodobieństwo prawidłowego odczytu 1:100, 10 obrotów 1:10, 100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ??? bo na naklejki po błotno wodnych przejazdach to raczej nie mam co liczyć ale okaże się to,jakie przełożenie, w poniedziałek.

http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 04-06-2011, 23:18   

jawaldek napisał/a:
100 obrotów 1:1 ===>>> dobrze kombinuję ???
:mrgreen: :mrgreen: przy 100 to prawdopodobieństwo raczej spada, a to z powodu ewentualnej pomyłki w liczeniu :lol:
wystarczy 10-20 obrotów wału, np: 10 obrotów wału, a koło obróciło się niecałe dwa razy (dokładnie 1,9 obrotu) to 5,285, gdy koło zrobiło 2,05 obrotu to 4,875, a jeśli zrobiło 2,16 obrotu to 4,625, ale to ostatnie mało spotykane :p
I należy przy tym tez brać pod uwagę działanie mechanizmu różnicowego, czyli jak tylko jedno koło w powietrzu to obroty wyjdą x2
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-06-2011, 10:22   

Przełożenie mostów jest podane w komorze silnika na grodzi na aluminiowej tabliczce z danymi. Występowały różne i nikt chyba nie zna reguły wg której dzielili w fabryce. Przełożenie na tej tabliczce podane jest w postaci czterocyfrowej np. 4875.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
AndrzejM22 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 124
Skąd: Ełk -u okolice. :)
Wysłany: 05-06-2011, 21:28   

No i tu Heilsberg mówi prawdę napisane "axle ratio i 4 cyferki" . O ile nikt nie kombinował tak jak ja np. napisane na tabliczce 4625 a powinno być już 5285 ale po zmianie przełożen cyferki same sie nie przebiły :mrgreen:
_________________
Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-06-2011, 11:36   

Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-06-2011, 14:55   

Cytat:

Waldziu, a tak nawiasem to skoro mieniasz silnik i skrzynię to po co grzebać w mostach? Chyba mosty masz całe?
i widzisz człek całe życie się uczy :mrgreen: moja panika z wymianą silnika i całą otoczką z tym powiązaną spowodowała :mrgreen: wirówkę w mózgu. Jasne że jak wymieniam silnik i skrzynię to się przecież nie rusza reduktora i mostu ale o tym to musiałem naocznie się przekonać oglądając auto od dołu.

http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 06-06-2011, 15:41   

No reduktor to jednak będziesz musiał ruszyć by go odkręcić od skrzyni, o ile zostawiasz swój.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-06-2011, 16:46   

Heilsberg napisał/a:
o ile zostawiasz swój.
zostaje mój. Tak na dobrą sprawę to niezbyt dużo zostanie ze staruszka :wink: Czy turbo chłodzone wodą jest dobrym patentem??


http://mudmania4x4.com.pl/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.