Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:(
Autor Wiadomość
dreek
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 12:18   uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:(

Witam kolegów.Pół roku temu wymianiałem uszczelke pod głowicą w swoim miśku.Jakie chwyciło mnie zdziwienie jak zobaczyłęm cieknący olej z pod głowicy w tym samym miejscu.Wymiana tamtej uszczelki była przeprowadzana jak mi się wydaje prawidłowo tzn planowanie głowicy,dokrecanie śrub tak jak mówi instrukcja servisowa i ponowne dociągniecie głowicy po przejechaniu prawie 1000km.Niewiem co o tym mysleć.Nie katuje sprzętu -śmigam raczej normalnie.Czy może miałem wyjątkowego pecha i kupiłem kiepską uszczelke(był to zamiennik ale podobno dobrej firmy-nazwy niestety niepamietam)czy może to coś poważniejszego.Olej cieknie po lewej stronie silnika w samym rogu(mechanik mówił że tam jest jakiś głowny kanał olejowy)na deser do tego wszystkiego zaczeło także ubywać oleju z uszczelniacza wału korbowego.Może koledzy mają sprawdzonych producentów części zamienych i moga mi coś polecić(orginalne cześci są drogie-sama uszczelka to niestety wydatek ponad 250 zł)
Z góry dzięki
Pozdr
D
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-11-2006, 12:46   

Uszczelka dobrej firmy do zalozenia i sprawdz jeszcze blok silnika czy nie jest pofalowany.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
ROOB 
Mitsumaniak
ROOBert 01218/KMM


Auto: Galant EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 123
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-11-2006, 16:21   

witam ...
cóż, i ja wymieniłem uszczelke, wyciek był dokładnie w tym samym miejscu... po 5 mscach nastąpił ponowny wyciek, to samo miejsce. uszczelka kosztowała mnie ok 150zł nie pamiętam firmy. nie był to wielki wyciekj więc zgłosiłem u mechanika i śmigałem. po ok roku pojechałem raz jeszcze. facet zapewniał mnie że głowica jest prosta i nie ma pojęcia dlaczego "poci" się. postanowiliśmy że "dociągniemy" raz jeszcze wszystkie śruby. "poszły" o 3/4 obrotu.. teraz śmigam już 2 rok i jest OK. mam nadzieje że tak już zostanie... może warto sprawdzić u Ciebie?
pozdrawiam...
_________________
Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 
 
dreek
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2006, 23:11   

W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-11-2006, 12:22   

dreek napisał/a:
W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami?

w kolejności:
1. MGP
2. El-ring
3. Reinz

Ajuse kiedyś zakładałem, auto przejechało 30 tkm bez problemów, potem nie wiem, co się z nim działo. Ale słyszałem, że Ajusa się znacznie popsuła.
80% powodzenia zależy od jakości montażu (z pomiarami, oczyszczeniem, planowaniem i dopasowaniem itd. włącznie).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-11-2006, 15:42   

1. MGP
2. MGP
3. MGP
4. KP-Japan (wykonanie identyczne jak MGP) - dystrybutor www.hipol.pl
5. Takoma (70 000 km na gazie i 0 problemów zakładana w polowych warunkach bez planowania głowicy)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dreek
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2006, 20:20   

W sklepie okazało sie że maja tylko AJUSA w innych ta sama firma lub "no name"Kupiłem hiszpana.W piątek montaż-mam nadzieje że będzie OK
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-11-2006, 23:01   

Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-11-2006, 23:38   

wojmi1 napisał/a:
Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy.
pozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić:

zawsze nowe części oznaczono literą [N]
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 16-11-2006, 23:49   

tomusn napisał/a:
ozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić:

nie tylko sobie pozwalaj tak trzeba /ja to lubie/ --ale z srubami do glowicy jest problem bo one podczas kazdej wymiany uszczelki sa bardzo obciazone /podczas dociagania/ rozomie pierwsze dwie wymiany,
sam mam ten problem -- w innych markach jest to standart i wg. ogolnych zasad mechaniki powinno je sie wymieniac razem z uszczelka, dodatkowa kwestja jest charakterystyka mechaniczna i termiczna tego elementu--- nie wystarcz rozmiar skok gwintu najlepiej ja jest to sruba dedykowana przez producenta
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-11-2006, 09:04   

Moje zdanie jest po środku ;) .... tomusn i wojmi1 - obaj macie rację..... Producent nie przewiduje wymiany za każdym razem, ale dużo zależy od samej konstrukcji śruby i jej sposobu dokręcania.

Z misiowej praktyki:

W 4g13 12v śruba fi 9.5 mm dociągana momentem 72 Nm płynie niesamowicie - nowe również i mimo szczerych chęci nie da się wykorzystać śrub ponownie.

W 4g63 SOHC śruba fi 11,5 mm dociągana momentem 109 Nm nie pomyśli nawet o popłynięciu przy n-tej wymianie - miałem w rękach śruby, które jakiś palant dokręcił momentem 150 Nm - fabryczne wymiary, dokręcone na 109 Nm trzyma do dziś......

Ważna jest również wymiana śrub w przypadku dokręcania nie na moment, a na kąty (np. 4g64 GDi - 80 Nm, luz, 24 Nm, 90 stopni, 90 stopni), bo w takim przypadku płynięcie jest szczegółowo obliczone przez producenta dla nowych śrub - używane zachowają się inaczej - ruletka, czy będzie dobrze ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 17-11-2006, 12:53   

Bartek, Poruszylem ten problem - bo kiedys uszczelka po glowice --to sie zakladalo jaka byla /byle byla/ a i ze srubami byl problem /nie bylo srub . Przy ogolnym braku wyboru co do uszczelek /nawet sie wycinalo/ jedynie nowe sruby byly w stanie zagwarantowac efekt. Czesto na forum czytamy o problemach
z uszczelkami - a raczej zalozeniem i szczelnoscia =publika skupia sie na marce uszczelek planowaniu glowicy gdy czesto sruby po paru manewrach to zlom przeciagniete itp klucze dynamometryczne to nie wzorce i idealy no a magicy
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
dreek
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2006, 15:40   

śruby kupiłem w sklepie z cześciami 50 zł za kpl.Producent AJUSA
 
 
hałwa
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2008, 11:48   

witam wszystkich pisalem juz wczesniej o moim problemie ale nic narazie nie wskuralem moze wy mi pomozecie:)jakies 3msc temu wymienialem uszczelke pod glowica i przejechalem 600km i juz wtedy zauwazylem ze w tym samym miejscu lekko przecieka to jest z lewej strony jak sie patrzy na silnik ponoc jakis kanal cisnieniowy tam jest, tydzien temu wstawilem miska na wymiane hamulcow do mechanika i poprosilem go aby jeszcze dociagnal glowice.dzis przejechalem sie i widze ze leci tak samo jak przed wymiana uszczelki.napiszcie mi co robic bo zaczyna mnie to juz wkurzac :evil:
 
 
kudos
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 13:21   

i ja rowniez doczekalem sie wymiany uszczelki pod glowica , bo strasznie mi zalewa. Wiec dzisiaj zeby mniej wiecej dowiedziec sie co i jak udalem sie do mechanika. Jakie bylo moje zdziwienie gdy za wymiane uszczelki (z planowaniem glowicy) + pasek rozrzadu i balansu zaspiewal mi 1000 zł , to chyba jakies nieporozumienie skad on ce ceny bierze. W przyszlym tygodniu pojezdze po innych warsztatach i sie zorientuje , chyba ze drodzy koledzy mozecie mi kogos polecic z okolic , mieszkam w Tychach . Jeszcze takie pytanie czy ta wymiana jest az tak trudna i pracochlonna ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.