uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:( |
Autor |
Wiadomość |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2006, 12:18 uszczelka pod głowicą-kolejne starcie:(
|
|
|
Witam kolegów.Pół roku temu wymianiałem uszczelke pod głowicą w swoim miśku.Jakie chwyciło mnie zdziwienie jak zobaczyłęm cieknący olej z pod głowicy w tym samym miejscu.Wymiana tamtej uszczelki była przeprowadzana jak mi się wydaje prawidłowo tzn planowanie głowicy,dokrecanie śrub tak jak mówi instrukcja servisowa i ponowne dociągniecie głowicy po przejechaniu prawie 1000km.Niewiem co o tym mysleć.Nie katuje sprzętu -śmigam raczej normalnie.Czy może miałem wyjątkowego pecha i kupiłem kiepską uszczelke(był to zamiennik ale podobno dobrej firmy-nazwy niestety niepamietam)czy może to coś poważniejszego.Olej cieknie po lewej stronie silnika w samym rogu(mechanik mówił że tam jest jakiś głowny kanał olejowy)na deser do tego wszystkiego zaczeło także ubywać oleju z uszczelniacza wału korbowego.Może koledzy mają sprawdzonych producentów części zamienych i moga mi coś polecić(orginalne cześci są drogie-sama uszczelka to niestety wydatek ponad 250 zł)
Z góry dzięki
Pozdr
D |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-11-2006, 12:46
|
|
|
Uszczelka dobrej firmy do zalozenia i sprawdz jeszcze blok silnika czy nie jest pofalowany. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
ROOB
Mitsumaniak ROOBert 01218/KMM

Auto: Galant EA5A 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 123 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 13-11-2006, 16:21
|
|
|
witam ...
cóż, i ja wymieniłem uszczelke, wyciek był dokładnie w tym samym miejscu... po 5 mscach nastąpił ponowny wyciek, to samo miejsce. uszczelka kosztowała mnie ok 150zł nie pamiętam firmy. nie był to wielki wyciekj więc zgłosiłem u mechanika i śmigałem. po ok roku pojechałem raz jeszcze. facet zapewniał mnie że głowica jest prosta i nie ma pojęcia dlaczego "poci" się. postanowiliśmy że "dociągniemy" raz jeszcze wszystkie śruby. "poszły" o 3/4 obrotu.. teraz śmigam już 2 rok i jest OK. mam nadzieje że tak już zostanie... może warto sprawdzić u Ciebie?
pozdrawiam... |
_________________ Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 |
|
|
|
 |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2006, 23:11
|
|
|
W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2006, 12:22
|
|
|
dreek napisał/a: | W sklepie zaproponowano mi uszczelki japońskiej firmy STONE lub hiszpańskiej AJUSA.Którą wybrać???Jakieś doświadczenia z tymi markami? |
w kolejności:
1. MGP
2. El-ring
3. Reinz
Ajuse kiedyś zakładałem, auto przejechało 30 tkm bez problemów, potem nie wiem, co się z nim działo. Ale słyszałem, że Ajusa się znacznie popsuła.
80% powodzenia zależy od jakości montażu (z pomiarami, oczyszczeniem, planowaniem i dopasowaniem itd. włącznie). |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-11-2006, 15:42
|
|
|
1. MGP
2. MGP
3. MGP
4. KP-Japan (wykonanie identyczne jak MGP) - dystrybutor www.hipol.pl
5. Takoma (70 000 km na gazie i 0 problemów zakładana w polowych warunkach bez planowania głowicy) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:20
|
|
|
W sklepie okazało sie że maja tylko AJUSA w innych ta sama firma lub "no name"Kupiłem hiszpana.W piątek montaż-mam nadzieje że będzie OK |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-11-2006, 23:01
|
|
|
Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 16-11-2006, 23:38
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | Panowie uszczelki tak sie pieknie rozpisujecie - to napiszcie gdzie kupic sruby do glowicy bo wg. wszelkich prawidel nalezy je wymieniac przy kazdej wymianie glowicy. Kwestja dociagania po 1000 km tez jest wazna
ale wymiana srub jest waznieejsza od planowania glowicy. | pozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić:
zawsze nowe części oznaczono literą [N] |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 16-11-2006, 23:49
|
|
|
tomusn napisał/a: | ozwolę sobie się z niewątpliwie doświadczonym kolegom nie zgodzić: |
nie tylko sobie pozwalaj tak trzeba /ja to lubie/ --ale z srubami do glowicy jest problem bo one podczas kazdej wymiany uszczelki sa bardzo obciazone /podczas dociagania/ rozomie pierwsze dwie wymiany,
sam mam ten problem -- w innych markach jest to standart i wg. ogolnych zasad mechaniki powinno je sie wymieniac razem z uszczelka, dodatkowa kwestja jest charakterystyka mechaniczna i termiczna tego elementu--- nie wystarcz rozmiar skok gwintu najlepiej ja jest to sruba dedykowana przez producenta |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-11-2006, 09:04
|
|
|
Moje zdanie jest po środku .... tomusn i wojmi1 - obaj macie rację..... Producent nie przewiduje wymiany za każdym razem, ale dużo zależy od samej konstrukcji śruby i jej sposobu dokręcania.
Z misiowej praktyki:
W 4g13 12v śruba fi 9.5 mm dociągana momentem 72 Nm płynie niesamowicie - nowe również i mimo szczerych chęci nie da się wykorzystać śrub ponownie.
W 4g63 SOHC śruba fi 11,5 mm dociągana momentem 109 Nm nie pomyśli nawet o popłynięciu przy n-tej wymianie - miałem w rękach śruby, które jakiś palant dokręcił momentem 150 Nm - fabryczne wymiary, dokręcone na 109 Nm trzyma do dziś......
Ważna jest również wymiana śrub w przypadku dokręcania nie na moment, a na kąty (np. 4g64 GDi - 80 Nm, luz, 24 Nm, 90 stopni, 90 stopni), bo w takim przypadku płynięcie jest szczegółowo obliczone przez producenta dla nowych śrub - używane zachowają się inaczej - ruletka, czy będzie dobrze |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 17-11-2006, 12:53
|
|
|
Bartek, Poruszylem ten problem - bo kiedys uszczelka po glowice --to sie zakladalo jaka byla /byle byla/ a i ze srubami byl problem /nie bylo srub . Przy ogolnym braku wyboru co do uszczelek /nawet sie wycinalo/ jedynie nowe sruby byly w stanie zagwarantowac efekt. Czesto na forum czytamy o problemach
z uszczelkami - a raczej zalozeniem i szczelnoscia =publika skupia sie na marce uszczelek planowaniu glowicy gdy czesto sruby po paru manewrach to zlom przeciagniete itp klucze dynamometryczne to nie wzorce i idealy no a magicy |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
dreek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2006, 15:40
|
|
|
śruby kupiłem w sklepie z cześciami 50 zł za kpl.Producent AJUSA |
|
|
|
 |
hałwa [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 11:48
|
|
|
witam wszystkich pisalem juz wczesniej o moim problemie ale nic narazie nie wskuralem moze wy mi pomozecie:)jakies 3msc temu wymienialem uszczelke pod glowica i przejechalem 600km i juz wtedy zauwazylem ze w tym samym miejscu lekko przecieka to jest z lewej strony jak sie patrzy na silnik ponoc jakis kanal cisnieniowy tam jest, tydzien temu wstawilem miska na wymiane hamulcow do mechanika i poprosilem go aby jeszcze dociagnal glowice.dzis przejechalem sie i widze ze leci tak samo jak przed wymiana uszczelki.napiszcie mi co robic bo zaczyna mnie to juz wkurzac |
|
|
|
 |
kudos [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 13:21
|
|
|
i ja rowniez doczekalem sie wymiany uszczelki pod glowica , bo strasznie mi zalewa. Wiec dzisiaj zeby mniej wiecej dowiedziec sie co i jak udalem sie do mechanika. Jakie bylo moje zdziwienie gdy za wymiane uszczelki (z planowaniem glowicy) + pasek rozrzadu i balansu zaspiewal mi 1000 zł , to chyba jakies nieporozumienie skad on ce ceny bierze. W przyszlym tygodniu pojezdze po innych warsztatach i sie zorientuje , chyba ze drodzy koledzy mozecie mi kogos polecic z okolic , mieszkam w Tychach . Jeszcze takie pytanie czy ta wymiana jest az tak trudna i pracochlonna ?? |
|
|
|
 |
|