BIODIESEL Z BLISKIEJ DO DID-a ??? |
Autor |
Wiadomość |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 12-10-2011, 06:44 BIODIESEL Z BLISKIEJ DO DID-a ???
|
|
|
Ropka coraz droższa to się zastanawiam jak popmpowtryski zareagują na BIO z Bliskiej.
Czy ktoś zalewa swojego Miśka tym EKO ? Czy może mieszać ze zwykłym ON (tylko w jakich proporcjach?) |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 12-10-2011, 15:23
|
|
|
Nic się nie stanie jak zalejesz. Będzie jedynie puszczać trochę niebiesko-szarym dymkiem, oraz z tyłu będzie intensywnieć zapach pieczonych placków i tyle. |
|
|
|
 |
mis_smis
Mitsumaniak

Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 178 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 13-10-2011, 09:04
|
|
|
kolego ja nie polecałbym bio to raczej do ursusa i do starych klekotów oszczędzisz niewiele a za dalaeko na tym nie pojedziesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-10-2011, 09:12
|
|
|
Sory za OT ale ostatnio w pimp my ride odnawiali fajnego chevroleta impala ss i wstawili tam pokazowo silnik na bio-dizla, 7 litrów pojemności i kompresor. Silnik miał 800KM i 3,5 s do 100 km/h, na 1/4 mili objechał lambo gallardo. Przy tym spalanie przy normalnej jeździe 10l/100km. Jeśli to paliwo jest tylko do ursusa i starych klekotów to ja chcę jeździć takim ursusem
http://www.xzibitcentral....th-day-special/ |
|
|
|
 |
mis_smis
Mitsumaniak

Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 178 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 13-10-2011, 12:08
|
|
|
kolego podjedź na stację i zapytaj pracownika czy da ci gwarancje że na tym paliwie możesz bezpiecznie jeździć samochodem z nowoczesnymi systemami wtrysku paliwa ja się nie sprzeczam tylko nie polecam może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie |
_________________
 |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 13-10-2011, 12:44
|
|
|
Orlen gwarancji nie da i odsyłają do producenta. W ASO Pan powiedział że dodatek biokomponentu do ON powyżej 5% nie jest zalecany.Ale przecież od nowego roku prawie każdy ON będzie B7 czyli będzie miał 7% biokomponentów. Można też zauważyc że w Grandkach przy wlewie i w książce pojazdu nie ma zakazu BIO jak to jest w innych autach.
Może lepiej zainstalować wtrysk LPG do dolotu wtedy spalanie miniejsze i plus 20 % mocy i momentu.
http://www.car-gaz.pl/index.php?id=251 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-10-2011, 19:21
|
|
|
mis_smis, czy uważasz, że Twój diesel jest nowoczesnym silnikiem z nowoczesnym systemem wtrysku?
[ Dodano: 13-10-2011, 19:24 ]
jako ułatwienie Twojej odpowiedzi podpowiem, że pompo-wtryski stosowano już 14 lat temu - a wiesz co oznacza 14 lat w motoryzacji? |
|
|
|
 |
mis_smis
Mitsumaniak

Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 178 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 13-10-2011, 21:35
|
|
|
Kolego nie łap mnie za słowa to, że były znane już kilka ładnych lat temu wiem ale mimo wszystko dziękuję za przypomnienie zawsze uważałem że forum jest skarbnicą wiedzy . Kolego ja porównuję nasz system wtrysku paliwa z ursusem i starymi klekotami (patrz post wyżej)- i myślę że jest w porównaniu do nich nowoczesny. Ponadto temat tyczy się z tego co pamiętam paliwa EKO z bliskiej??. Kolego jeździłem już nie jednym dieslem i powiem ci tylko jedno dwa razy zdarzyło mi się nie dojechać do domu samochodem i dwukrotnie spowodowane to było kiepskim paliwem. (Raz pompa, raz pompo-wtrysk uszkodzenia potwierdzone przez mech - po zmianie stacji zero problemów) od tego czasu nie tankuję już żadnych wynalazków i mam spokój. Wiec skoro wiesz lepiej próbowałeś i nic się nie dzieje lej kolego eko i czekaj mrozów pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 13-10-2011, 22:03
|
|
|
nigdzie nie napisałem, że w mrozy eko jest ok.
czym się różni pompowtrysk od pompy tradycyjnej? - niczym. Zwykły wtryskiwacz, zawierający jedną sekcję pompy wtryskowej i elektromagnetyczny regulator. Ot tyle. No dobra - daje 200MPa( w tradycyjnym układzie wtryskowym jest to niemożliwe z powodu sprężystości przewodów wysokiego ciśnienia- commonrail ma w miarę stałe ciśnienie i dlatego daje się osiągnąć wysokie ciśnienia) - ale w tym przypadku bio akurat to lubi
[ Dodano: 13-10-2011, 22:07 ]
i aby być ściśle w temacie - jeżeli masz zdrowe końcówki wtrysków ( nie leją ) w silniku na pompowtryskach nie zrobisz krzywdy BIO
No w jednym przypadku - BIO chłonie wodę jak gąbka plus do tego czas leżakowania daje kwasy organiczne. A te z kolei mogą powodować korozję układu paliwowego - dlatego Bio nie polecam przechowywać w garażu bo straci na wartości |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-10-2011, 10:45
|
|
|
Czy stary diesel, czy nowy, to się to zupełnie nie opłaca. Już kiedyś testowałem. Auto jest słabsze i pali 1-1,5l więcej, więc oszczędność jest żadna, a w dodatku mocy mniej. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-10-2011, 09:22
|
|
|
ja w swoim nie odczuwam mniej mocy i więcej spalania (?) |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-10-2011, 09:34
|
|
|
Fizyki nie oszukasz. Bioster z bliskiej ma niższą kaloryczność. Chcąc jechać szybciej musi spalić więcej. Przy ekonomicznej jeździe może nie odczuwa się różnicy, ale przy ciśnięciu owszem, nawet dużą. Zresztą mierzyłem go do setki i było chyba z 0,6s różnicy wtedy. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-10-2011, 23:58
|
|
|
Owczar napisał/a: | ... Zresztą mierzyłem go do setki i było chyba z 0,6s różnicy wtedy. |
Wybacz, ale pozostawię to już bez komentarza... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-10-2011, 00:08
|
|
|
No wybacz, jeśli dla Ciebie to żadna różnica.. Ale sądząc po Twoim spalaniu to rzeczywiście osiągi auta są sprawą drugorzędną Te 0,6 sek przekłada się jeszcze bardziej na elastyczność w innym zakresie prędkości. Testy wykonywane na tym samym odcinku drogi, w tych samych warunkach, za pomocą tempes GTX. Pomiar powtarzany.
Moje argumenty nie mają podstaw w opinii szwagra kolegi. Jeździłem, sprawdziłem, przetestowałem i wyciągnąłem wnioski. Reasumując: nie polecam. Wyższe spalanie, gorsze osiągi auta. Nawet przymykając oko na gorsze osiągi auta, to spalanie o 1litr wyższe to już znacząca różnica, która sprawia, że stosowanie biodiesla jest nieopłacalne. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-10-2011, 00:12
|
|
|
Owczar napisał/a: | No wybacz, jeśli dla Ciebie to żadna różnica.. . |
nie w tym rzecz jeśli nie zrozumiałeś- kim Ty jesteś?
Peter Solberg, Tomasz Czopik czy może Kajetan Kajetanowicz że potrafisz z powtarzalną dokładnością co do 0,1sekundy ocenić przyśpieszenie swojego auta. Ja bym tak nie umiał....
[ Dodano: 19-10-2011, 00:18 ]
PS. a co do opłacalności - PKS Białystok jeździ na bio wszystkimi swoimi autobusami.
Jakoś to im się opłaca (?) |
|
|
|
 |
|