Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II 2.5 TD problem z ukłdem chłodzenia.
Autor Wiadomość
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2011, 18:58   Pajero II 2.5 TD problem z ukłdem chłodzenia.

Witam to moj pierwszy post.
Chciałbym sie zapytac czy ktoś miał bolaczke z tym silnikiem dotyczaca chłodzenia ?
uklad sie zapowietrza powstaje wysokie cisnienie powietrza nie pobiera plynu z wyrownawczego i go tamtedy wypluwa. tem silnika wzrasta na wolnych obrotach a na wiekszych podczas jazdy samochod ostyga. zostala zmieniona uszczelka glowicy glowica i wiskoza. nie mam zielonego pojecia co moze byc przyczyna smaochod od tygodnia jezdzi po mechanikach i majstrach od dyszliu w lublinie i nikt nie wie co moze byc przyczyna.
Jakies pomysły mile widziane.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-10-2011, 19:30   

prosperopro napisał/a:
zostala zmieniona uszczelka glowicy glowica i wiskoza.
no to została jeszcze pompa wodna,chłodnica,termostat,korek wlewu chłodnicy. Czy jak otworzysz korek chłodnicy widać że płyn krąży? a pasek klinowy napędzający pompę jest dobrze napięty.
prosperopro napisał/a:
nie pobiera plynu z wyrownawczego i go tamtedy wypluwa
zmień korek niby drobnostka. Czy wiskoza jak silnik się zagrzeje załącza się i płyn stygnie?? Czy ogrzewanie działa poprawnie?? jesli nie to może być zapowietrzony układ.
Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2011, 19:43   

pompa wody sprawdzana termostattez wraz zkorkiem ( korki mam 2) . Jak odkrece korek na zimnym to nie widac plynu w gornym wezu gdzie powinien po scisnieciu puszczac bombelki nic sie nie dzieje jakby pusto bylo (i jest pusto). pasek klinowy dobrze naciagniety. na dosc cieplym silniku jak odrecam korek w rekawicy ochronnej to malo mi go z rak nie wyrwie takie cisnienie. sie robi (oczywiscie powietrza).

Wiskoza działa załacza sie ale ze nie ma plynu tylko powietrze to na postoju nie chlodzi silnika i temperatura rosnie. Ogrzewanie działą podczas jazdy grzeje bardzo mocno ale jak staje np na swiatlach leci zimne powietrze. - zapomnialem o tym napisac ;) probowalem odpowietrzac i wlalem 3l plynu. przjezdzilem 2 dni i znow to samo w chlodnicy pusto w wyrownawczym na maxa a zwezyka jakby zlatywal plyn na ziemie.

dzieki za szybka odpowiedz ;)

mysle ze zagoszcze tu na troche tylko z inna wersja pajero. Ten mial byc po to by przetrwac zime ;) ale fajnie sie jezdzi.
aapropo czy blokada dyfra tylnego powinna sie siewcic stale czy mrygac po zalaczeniu?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-10-2011, 20:50   

prosperopro napisał/a:
zostala zmieniona uszczelka glowicy glowica
no tak .... nalej do pełna chłodnicę i przy otwartym korku uruchom silnik-->> jesli wywali płyn to stawiał bym na 1) uszczelkę 2) głowicę. A jak wygląda olej w silniku?? czy aby nie zrobił się jak śmietana.
prosperopro napisał/a:
blokada dyfra tylnego powinna sie siewcic stale czy mrygac po zalaczeniu?
świecić się na stałe-->> a pewny jesteś że się załączyła ?? sprawdź to na śliskim ->>trawa, śnieg,błotko. Wiesz o tym że z włączoną tylną blokadą nie jeździ się po czarnych (asfalt) zakrętach->> to tak ogólnie odnośnie blokady.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-2011, 21:16   

troche mnie mnie wpakowal poprzedni wlasciciel z tym silnikiem bo bylo widocznie zalane plynem podczas jazdy probnej bo nic sie nie dzialo ale to szczegol.

Głowica i uszczelka sa nowe wiec wymienial wiskoza tez nowa wraz z korkiem od chlodnicy. sam mam nowy korek z subaru ktory pasuje bo podobna mialem sytuacje tylko ze duzy kamien mi walna w chlodnice ;P i myslalem ze to korek.
wracjac do tematu olej jest czarny jak mola ale zadnej smietany - nagaru nie ma na korku wlewu oleju czy tez odwrotnie olej nie plywa w zbiorniczku wyrownawczym. na miarce oleju tak samo czysto. Zobacze u mechanika jak bedzie wygladalo to na swiecach ale mysle ze bedzie czyto i tam.

Co do napedu sprawdzalem na podnosniku ale myslalem ze pajero troszke inny ma naped niz sobie to "wymarzylem" ;)
na 2h kreci sie jedno z 2 kol na wolnych obrotach na jedynce. po zmianie na 4h i zamknieciu na osce przedniej manualnych blokad kreci tez sie jedno kolo. po zapieciu blokady dyferencjalu dwa tylnie kreca sie w tym samym tempie. w instrukcji uzytkownika zpajero I napisane bylo ze ciagle powinno sie swiecic na pomaranczowo bo w swoim mam instrukcje ale po wlosku ;)

Wszystko sobie obczaje na sniegu ;) o blokadzie wiem wczesniej byl Jeep WG ale niestety nic po za wygladem minie nie urzeklo. obydwa dyfry mialem z LSD i na przodzie byly wytarte tarczki wiec dzialal tyl na 2 kola i przod na 1. mniej wiecej tak jak w pajero ale nie mial sztywnej blokady dyfru czyli 50:50 na kolo.
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 17-10-2011, 21:20   

prosperopro z Twoimi problemami proponuję podjechać do najlepszego mechanika od Mitsu w lubelskim: http://garaz.firmeo.biz/
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-10-2011, 22:04   

witaj
czytam co piszesz i przypomina mi to moj problem z przed roku.
plyn mi sie gotowal w chlodnicy w styczniu!!
wywalalo go przez zbiornik wyrownawczy.
no i zamiast zmieniac uszczelki i cuda wianki, wystarczylo kilka litrow octu!
kolego smiem zgadywac ze twoja chlodnica jest zawalona w duzym procencie syfem ktory usuniesz z powodzeniem octem.
ja sciagalem chlodnice do niej wlegalem goraca wode z octem zostawialem na noc i plukalem szlaufem przez dluzszy czas zeby wszystko wylecialo
tak samo mozesz weza z woda wsadzic w silnik i caly uklad chlodzenia plukac.
po takiej kuracji u siebie w pajerce nie mam juz problemow z temperatura
powodzenia!
 
 
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2011, 10:45   

nowe fakty:
W ukladzie chlodzenia jest para wodna. Twardnieja weze od chlodnicy. Nie ma spalin w ukladzie sprawdzone. Nie wiem czy to przypadkiem nie bedzie blok pekniety... Porazka
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-10-2011, 11:14   

prosperopro napisał/a:
Nie wiem czy to przypadkiem nie bedzie blok pekniety...
jesli olej czarny to stawiał bym na głowicę. Jeśli masz jakiś rachunek fakturę z warsztatu co Ci robili głowicę to reklamacja i naprawa na Ich koszt. Tak czy inaczej zmień warsztat. Jeśli nie będą chcieli rozmawiać na temat reklamacji to rzeczoznawca->> naprawa w innym warsztacie->> faktura od Nich->> z fakturą do poprzedniego warsztatu i albo zwrot kasy albo sąd->> niestety. Jak znam życie to rzadko kto bierze rachunek lub fakturę. Mnie kosztowało to wymiana silnika :twisted: na własny koszt :twisted: Popatrz na angliki i może warto kupić całego JEŻDŻĄCEGO i wymienić silnik. Może być to opłacalne.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-10-2011, 11:36   

prosperopro byłeś tam gdzie pisałem?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2011, 12:32   

andrew86 jeszcze nie bylem. Podjade jak go bedzie na chodzie. Bo zdecydowali sie jeszcze zerknac do pompy.... Zobaczymy jak to bedzie wygladalo.

Jawaldku nie ja robilem glowice wiec nie mam faktur. Kupilem go niedawno poprzedni wlasciciel nie chce odebrac tel. Ode mnie. Zobaczymy jeszcze co tam pokaze pompa bo moze byc tak ze to jeszcze przez nia jest problem. Bo dzilac dziala na 100 ale czy dobrze dziala ;P o to jest pytanie.

Mam nadzieje ze to to i bede szczesliwym posiadaczem. Narazie trzymam kciuki.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 18-10-2011, 12:38   

No to ja widzę jak on tę głowicę wymieniał skoro teraz nawet telefonu nie odbiera. Zwalaj głowicę, daj do sprawdzenia i splanowania, zmień uszczelkę.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-10-2011, 12:54   

Mi się wydaję, że poprzedni właściciel sprzedał, bo wiedział co jest i problem będzie tkwił w głowicy, bloku lub pękniętej tulei.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
prosperopro 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-2011, 13:10   

kurde moglbym napisac jakas telenovele o tym samochodzie. Ogolnie wzialem ten samochod od obcej mi osoby ale polecil mi go znajomy ktorego kolega - mechanik zna ten samochod i robil glowice. Dzisiaj od 8 jezdze za pajero. Oczywiscie pisze z tel. Ale mniejsza o to. Bylem u tego mechanika co zmienial glowice i powiedzial ze nic takiego sie nie dzialo wczesniej ani pozniej a zmienial glowice 1,5 roku temu. Mowi ze zalozyl jak ksiazka pisze i widzac ten samochod kilka razy do tego jak go kupilem, to nic sie z nim nie dzialo. Ostatnio co wymienial to wiskoze. 2 mechy temu bo sie rozleciala. Mowi ze tak to bylo wporzadku uczciwy przebieg samochod nie bral oleju nie znaczyl terenu nie puszczal brzydkich bakow. Wiec nic tylko brac. Zaproponowal ze sam moze zajrzec i wrzucil pomysl a raczej teorie z pompa wody ze ona dziala ale nie tak jak trzeba. Jak nie to nie bede sie bawil i zawioze samochod tam gdzie andrew84 podal kontakt.

A tak ogolnie kto sprzedaje sprawny samochod? ;P w dzisiejszych czasach ciezko trafic na dobry model. tak to aby niebylo widac i sprzedac ;) tak to wyglada.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-10-2011, 13:31   

Jak zmieniał wisko to znaczy, ze coś się działo z temperatura. Może za późno zmienili wisko?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.