| [Cari 1,8 GDI] stukanie pod deską rozdzielczą | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | miiirek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Paź 2011
 Posty: 14
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-10-2011, 10:56   [Cari 1,8 GDI] stukanie pod deską rozdzielczą |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Carismy 1,8 GDI. Samochód ma dziwną przypadłość. Po przekręceniu pokrętła w pozycji - "nawiew na szyby", w kabinie rozlega się dziwny rytmiczny, dość głośny stukot pod deską rozdzielczą w okolicy tablicy przyrządów. Stukot nie ustaje nawet po wyłączeniu dmuchawy. Trzeba ustawić pokrętło w innej pozycji i wszystko ustępuje. Co to może być i jak się pozbyć tej dość nieprzyjemnej dolegliwości, zwłaszcza w okresie, kiedy szyby parują.
 Dziekuję za każdą radę.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wernerus78   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 28 Paź 2011
 Posty: 13
 Skąd: Iława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2011, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam to samo, podobno to jakieś cięgło od silniczka ustawiania nawiewu, wiem że część tych rzeczy od nawiewu jest za schowkiem,a część za środkową konsolą, ale gdzie akurat te odpowiedzialne za ustawienie klapki nawiewu na szyby to nie wiem. Też bym był wdzięczny za pomoc w tej gestii   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | racenty   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Sie 2011
 Posty: 203
 Skąd: W-wo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2011, 16:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | To i ja się dołączę, u mnie dochodzą często stuki z okolicy prawego górnego nawiewu jakby za poduszka pasażera. Wydaje mi się ze to jest luz na "tunelu" nawiewu ale nie wiem jak się do tego dobra.. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2011, 17:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co to moze byc gdy uruchomie silnik i pracuje na ssaniu stojąc przodem do samochodu po lewej stronie słychac odgłosy takiego świergotania .Prosze o sugestie. |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fenix872   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 07 Lis 2010
 Posty: 146
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2011, 18:34 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | tadek55 napisał/a: |  	  | Co to moze byc gdy uruchomie silnik i pracuje na ssaniu stojąc przodem do samochodu po lewej stronie słychac odgłosy takiego świergotania .Prosze o sugestie. | 
 
 pasek klinowy?
 |  
				| _________________ Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadek55   Mitsumaniak
 
 Auto: Carisma 1.8 GLX
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 15 Mar 2009
 Posty: 272
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-10-2011, 18:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | to znaczy za luzny czy do wymiany, robiąc rozrząd wymieniłem też paski zrobione 49 tyś. |  
				| _________________ Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200 Wilkasy 2010
   Drużynowy mistrz turnieju Trambambuła Wawrzkowizna 2011
   Mistrz w konkursie Toczenia Opony od L-200
 Pogorzelica 2015
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2011, 11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | A sprawdzić nie łaska? A my wróżki? 	  | tadek55 napisał/a: |  	  | to znaczy za luzny czy do wymiany | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wernerus78   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 28 Paź 2011
 Posty: 13
 Skąd: Iława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-10-2011, 13:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę że wątek odbiega od tematu. Czy ktoś kiedyś reaktywował te klapki od nawiewu szyb i mógłby się podzielić swoją wiedzą w tym zakresie??   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miiirek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Paź 2011
 Posty: 14
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2011, 09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie... hałas paska, a nawiewów to dwie zupełnie inne sprawy.... Co do stuków, na razie udało mi się ustalić, że ustawienia nawiewów w Carismie (przynajmniej w tym modelu, który mam) są automatyczne, a nie mechaniczne. Silniczek który tym steruje, nie przełącza nawiewu na same szyby i cały czas coś przeskakuje. Niestety na razie mam dwie opinie - jedna: da się to naprawić, ponieważ "coś" przeskakuje (jakieś trybiki, które po rozkręceniu deski rozdzielczej da się ułożyć), druga (bardziej pesymistyczna) - trzeba wymienić cały silnik sterujący zmianą kierunku nawiewów...
 Podobno takie same problemy mają właściciele niektórych "renówek"....
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Budrys   Forumowicz
 
  
 Auto: Astra H
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Lis 2008
 Posty: 390
 Skąd: Best
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-11-2011, 22:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy ta klapka co Wam przeskakuje może się zawiesić ? Mam bardzo słaby nawiew na szybę, dużo słabszy niż z byle kratek, Na 4 łopatki ledwo coś czuć. By skutecznie odmroźić szybę trzeba wszystko pozamykać ręcznie, co całkiem nie pasuje do klimatronika i bardzo denerwuje. A w zimie to jest porażka. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miiirek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Paź 2011
 Posty: 14
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-11-2011, 09:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam dokadnie taki sam problem. Po prostu nawiew nie jest przełączany na szybę. Jedynym wyjściem jest ustawienie nawiewu na nogi plus na szyby i pozamykanie wszystkich klapek. Mimo wszystko odszranianie trwa bardzo długo. Zwłaszcza przy wilgotnym powietrzu na zewnątrz. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wernerus78   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: CarismaII 1.8 GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 28 Paź 2011
 Posty: 13
 Skąd: Iława
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-11-2011, 14:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zauważyłem u siebie że po kilkudziesięciu sekundach uporczywego stukania w podszybiu efekt ten mija, a nawiew działa. Czy zatem jest to jakiś sterownik czy też silniczek? A może silniczek  nie ma siły przerzucić klapki na kanałach nawiewu, albo ona o coś haczy?? Przydałby się schemat nawiewu bo tak to nie wiadomo z której strony się do tego zabrać, a rozebranie całej deski nie ma celu dla jednego nawiewu. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | janitor   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 21 Maj 2010
 Posty: 38
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-07-2013, 21:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pozwolę sobie odgrzebać dość stary temat ponieważ i w mojej Carismie wystąpił ten sam problem z nawiewem. Przy włączonym kierunku nawiewu tylko na szybę, z okolicy deski rozdzielczej słychać miarowy trzask jak gdyby coś nie mogło zatrybić. W pierwszej chwili myślałem nawet, że to jakieś zwarcie i przeskakuje iskra  Czy koledzy uporali się z tym problem? Jak się do tego zabrać? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2013, 02:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rytmiczny trzask może pochodzić od silniczka sterującego klapa nawiewy, ten znajduje sie za konsolą centralną po stronie kierowcy |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | janitor   Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 16V
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 21 Maj 2010
 Posty: 38
 Skąd: Stalowa Wola
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-07-2013, 22:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki robertdg , dokładnie tak jak pisałeś, winny okazał sie silniczek od sterowania klapą nawiewu. Na jednym z trybów wyłamały się dwa zęby, przestawiłem go tak, że przechodzi cały cykl z pominięciem tego miejsca i wszystko działa OK. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |