AS&G system |
Autor |
Wiadomość |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 08-11-2011, 20:39 AS&G system
|
|
|
Ciekaw jestem Waszego zdania na temat systemu AS&G. Czy go używacie w swoim ASX? Jak go oceniacie? Osobiście sam go każdorazowo wyłączam, albo ustawiam nawiew na odparowanie szyb(AS&G nie wyłącza silnika). Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny i profilaktycznie wyłączam. |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2011, 21:23
|
|
|
Haniball napisał/a: | Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny |
A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę? |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 09-11-2011, 07:43
|
|
|
Luk napisał/a: | Haniball napisał/a: | Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny |
A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę? |
Jak jest to kiepsko działa . AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła. Na moje pytanie zadane pracownikowi ASO otrzymałem odpowiedź, iż system uznał, iż turbosprężarka jest już wychłodzona i wyłączył silnik. Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-11-2011, 11:50
|
|
|
Haniball napisał/a: | Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu. |
Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże... |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 09-11-2011, 12:37
|
|
|
krzychu napisał/a: | Haniball napisał/a: | Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu. |
Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże... |
prędkość chwilowa była Vmax ASX do tego przyśpieszanie( max but w podłodze) i hamowanie przez przepisowych kierowców Turbo pompowało aż miło. |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-11-2011, 23:07
|
|
|
Haniball napisał/a: | AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła... |
Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika ! |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 10-11-2011, 07:52
|
|
|
jan1994 napisał/a: | Haniball napisał/a: | AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła... |
Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika ! |
Dokładnie tak, faktycznie nie nie napisałem, że pojazd stał w miejscu. |
|
|
|
 |
Grzembol
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2011, 00:47
|
|
|
w zeszłym miesiącu sprzedawca w salonie Mitsubishi powiedział mi że w nowych ASXach systemu AS&G oraz HSA już nie ma, twierdząc oczywiście że to zmiana na plus. Czy też tak uważacie? Czy waszym zdaniem system AS&G jest aż tak zły. U mnie działa poprawnie poza tym że wyłącza silnik również przy temperaturze 1 C a według instrukcji system nie powinien działać przy temp poniżej 3 C. Czy ten system faktycznie powoduje że czekać nas może niedługo wymiana rozrusznika? Czy raczej to bujda.
w 2010 roku w salonach posiadanie tego systemu było ważnym i chwytliwym argumentem sprzedażowym, teraz pod koniec 2011 jego brak i wycofanie jest również argumentem sprzedażowym. A może zrezygnowano z tego systemu aby tylko zaoszczędzić na produkcji.
Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2011, 08:16
|
|
|
Grzembol napisał/a: | w zeszłym miesiącu .... |
Każdy to tłumaczy inaczej. W Polsce na pewno nie jest rozwinięty zmysł ekologiczny. Ktoś w końcu to zauważył i wywalił z oferty na nasz rynek. Wcześniej pewnie skalkulowali na całą europę gdzie ekologia jest coraz bardziej ważna.
Grzembol napisał/a: | Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach. |
Moim zdaniem po zagrzaniu silnika niech sobie działa. A na 2 pasie bym wyłączył bo ktoś pisał, że po podróży z V-MAX zaraz po zjeździe wyłączył silnik.... W mieście na ciepłym niech działa... Rozrusznikiem bym się nie przejmował, to na pewno obliczyli tak żeby działało ze 250 tys. |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-11-2011, 09:58
|
|
|
Rozrusznik i akumulator jest wzmocniony.
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.
oryginalny akumulator kosztuje coś około 1000zł, dobrze pamiętam?- pytał się ktoś? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2011, 11:59
|
|
|
Cytat: | Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.
|
To już chyba mam metodę jak to gówno zdeaktywować na stałe |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-11-2011, 12:08
|
|
|
Wedrowiec napisał/a: | To już chyba mam metodę jak to zdeaktywować na stałe |
ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 25-11-2011, 17:14
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami |
nie takie migające kontrolki nasi spece wyłączają |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-11-2011, 17:27
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać. |
A co ma jakiegoś chipa czy co? Może po prostu musi mieć parametry pod chwilowe mocne doładowywanie? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-11-2011, 17:42
|
|
|
Parametry |
|
|
|
 |
|