Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AS&G system
Autor Wiadomość
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 08-11-2011, 20:39   AS&G system

Ciekaw jestem Waszego zdania na temat systemu AS&G. Czy go używacie w swoim ASX? Jak go oceniacie? Osobiście sam go każdorazowo wyłączam, albo ustawiam nawiew na odparowanie szyb(AS&G nie wyłącza silnika). Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny i profilaktycznie wyłączam.
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-11-2011, 21:23   

Haniball napisał/a:
Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny

A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę?
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 09-11-2011, 07:43   

Luk napisał/a:
Haniball napisał/a:
Po tym jak AS&G wyłączył mi silnik zaraz po zjeździe z autostrady, gdzie ostro grzałem, to teraz boję się o stan turbiny

A nie ma tam układu podtrzymania pracy turbiny (celem wychłodzenia) po zgaszeniu silnika??? Wiem, że takie układy montuje się do normalnych silników, dzięki temu można od razu gasić silnik, jak w wolnossących... Czy się mylę?


Jak jest to kiepsko działa :p . AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła. Na moje pytanie zadane pracownikowi ASO otrzymałem odpowiedź, iż system uznał, iż turbosprężarka jest już wychłodzona i wyłączył silnik. Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-11-2011, 11:50   

Haniball napisał/a:
Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.


Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże...
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 09-11-2011, 12:37   

krzychu napisał/a:
Haniball napisał/a:
Dodał, iż Mitsubishi tak dopracowało turbosprężarkę pod względem chłodzenia i smarowania, że znacznie skróciło to czas potrzebny do schłodzenia tego elementu.


Chyba wystarcza, żeby temperatura była poniżej 250 stopni... A do tego wystarczy lepsze chłodzenie... Na autostradzie przy 130km/h wcale to obciążenie na silniku nie jest duże...


prędkość chwilowa była Vmax ASX do tego przyśpieszanie( max but w podłodze) i hamowanie przez przepisowych kierowców :rolleyes: Turbo pompowało aż miło.
 
 
jan1994 
Mitsumaniak
02505/KMM

Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 339
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-11-2011, 23:07   

Haniball napisał/a:
AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła...

Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika !
 
 
Haniball 
Forumowicz

Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 100
Skąd: JG
Wysłany: 10-11-2011, 07:52   

jan1994 napisał/a:
Haniball napisał/a:
AS&G wyłączyło silnik po wrzuceniu luzu i puszczeniu pedału sprzęgła...

Coś nie tak - AS&G wyłącza silnik po wrzuceniu luzu, puszczeniu pedału sprzęgła i zatrzymaniu się pojazdu. Jeśli auto się toczy nawet z niewielką prędkością to AS&G nie może wyłączyć silnika !


Dokładnie tak, faktycznie nie nie napisałem, że pojazd stał w miejscu.
 
 
Grzembol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2011, 00:47   

w zeszłym miesiącu sprzedawca w salonie Mitsubishi powiedział mi że w nowych ASXach systemu AS&G oraz HSA już nie ma, twierdząc oczywiście że to zmiana na plus. Czy też tak uważacie? Czy waszym zdaniem system AS&G jest aż tak zły. U mnie działa poprawnie poza tym że wyłącza silnik również przy temperaturze 1 C a według instrukcji system nie powinien działać przy temp poniżej 3 C. Czy ten system faktycznie powoduje że czekać nas może niedługo wymiana rozrusznika? Czy raczej to bujda.
w 2010 roku w salonach posiadanie tego systemu było ważnym i chwytliwym argumentem sprzedażowym, teraz pod koniec 2011 jego brak i wycofanie jest również argumentem sprzedażowym. A może zrezygnowano z tego systemu aby tylko zaoszczędzić na produkcji.

Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-11-2011, 08:16   

Grzembol napisał/a:
w zeszłym miesiącu ....


Każdy to tłumaczy inaczej. W Polsce na pewno nie jest rozwinięty zmysł ekologiczny. Ktoś w końcu to zauważył i wywalił z oferty na nasz rynek. Wcześniej pewnie skalkulowali na całą europę gdzie ekologia jest coraz bardziej ważna.

Grzembol napisał/a:
Tak naprawdę interesuje mnie czy dla samochodu i tym samym dla mojej kieszeni będzie jednak lepiej jak po odpaleniu silnika będę zawsze ten system wyłączał, czy jednak dać mu działać tak jak go stworzono i cieszyć się z zaoszczędzonego paliwa podczas postojów na światłach.


Moim zdaniem po zagrzaniu silnika niech sobie działa. A na 2 pasie bym wyłączył bo ktoś pisał, że po podróży z V-MAX zaraz po zjeździe wyłączył silnik.... W mieście na ciepłym niech działa... Rozrusznikiem bym się nie przejmował, to na pewno obliczyli tak żeby działało ze 250 tys.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-11-2011, 09:58   

Rozrusznik i akumulator jest wzmocniony.
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.
oryginalny akumulator kosztuje coś około 1000zł, dobrze pamiętam?- pytał się ktoś?
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-11-2011, 11:59   

Cytat:
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.


To już chyba mam metodę jak to gówno zdeaktywować na stałe :D
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-11-2011, 12:08   

Wedrowiec napisał/a:
To już chyba mam metodę jak to zdeaktywować na stałe :D


ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami :mrgreen:
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 25-11-2011, 17:14   

jaceksu79 napisał/a:
ale będzie Tobie migać cały czas przed oczami


nie takie migające kontrolki nasi spece wyłączają :D
_________________

 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-11-2011, 17:27   

jaceksu79 napisał/a:
Nie można zastosować innego akumulatora jak oryginalny - system wtedy nie będzie działać.


A co ma jakiegoś chipa czy co? Może po prostu musi mieć parametry pod chwilowe mocne doładowywanie?
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 25-11-2011, 17:42   

Parametry
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.