Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] Z półsyntetyka na mineralny - zmieniać ??
Autor Wiadomość
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
  Wysłany: 28-11-2006, 00:19   [4G63] Z półsyntetyka na mineralny - zmieniać ??

Znalazłem gdzieś na forum podobny temat z tym że dotyczył on Colt'a. Mi chodzi dokładnie o Eclipse 1g z 1993 r 4G63 2,0 16V DOHC Europa. Słyszałam że w tym silniku są jakieś takie popychacze zaworów które przy zalaniu minerałem umierają. Chce zmienić na mineralny bo Misio papa 1l. półsyntetyka na 3000 km. Myśle że zmiana powinna mu lekko ograniczyć apetyt na oliwe. Pytanie a w sumie trzy :

1. Czy są jakieś przeciwskazania co do zmiany na mineralny olej - jeśli tak to jakie ???

2. Jeśli nie ma przeciwskazań to jaki mineral zalać i ile wchodzi do silnika ??

3. Oraz czy taka wymiana rzeczywiście ograniczy spalanie oleju ??

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 02-06-2007, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 16:52   

Jak łyka to napewno minerał mu nie zaszkodzi zalej GTX# Protec albo nowy mineral magnatec 15w40 oczywiście tylko castrol!
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 28-11-2006, 18:44   

ad. 2 - 4,4 lita razem z filtrem
ad. 3 - na pewno się zmniejszy jednak całkowicie problemu nie wyeliminujesz :roll:
Może jednak mały remont (uszczekla głowicy, szlif, planowanie, uszczelniacze :wink: ) Wiem ze troche daje po kieszeni (ok 700 pln) ale nie bedziesz miał zrobione :mrgreen:

Bastek napisał/a:
oczywiście tylko castrol!
a ja jestem innego zdania :arrow: Mobil1 :wink:

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Sz@kal 
Forumowicz
Młody Mitsumaniak ;)


Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 380
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 28-11-2006, 19:47   

A od mineralnego to ponoć syf się w silniku robi. Tak słyszałem :roll:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-11-2006, 20:25   

Sz@kal napisał/a:
A od mineralnego to ponoć syf się w silniku robi. Tak słyszałem :roll:

Od każdego się zrobi, jak będzie mocno przekroczona data (przebieg) wymiany.
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 23:19   

Swieta racja, jak się dba i regularnie zmienia nie ma większego znaczenia czy minerał czy syntetyk.
 
 
setko
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 00:19   

Możesz zalać śmiało minerał najlepiej castrol ale to doraźna pomoc bo jak zaoszczędzisz
100 ml. oleju to bedzie już dobrze.
Proponuje odłożyć już troche kasiory na mały remoncik silnika a zacznij od kontroli ciśnienia
na cylinderkach.
Będziesz wiedział czy wybebeszać cały silnik czy nie. :wink:
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2006, 00:44   

Dzięki wszystkim za odpo z remoncikiem się troszkę wstrzymam przebieg dopiero 148.000 km troszkę mało jak na remoncik mi się wydaje narazie spróbuje na minerał przejśc poprzedni właściciel Misia uraczył go Lotosem semi syntetyk (całe szczęście przejechał na nim tylko 8000 km) może to ten olej mu zaszodził dostanie lepsiejszy minerał może mu przejdzie :) jak nie pomoże to niestety remoncik :(
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Bastek
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 19:08   

Jak jeździł na lotosie i był jeżdżony z butem w podłodze, to nie dziwi fakt spalania oleju.
Kumpel smigał na tym lotosie Cariną e na gazie i zatarł silnk!
 
 
dziobak26
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 19:18   

Witam. Mój ma ponad 220tys.km przebiegu i jeżdzę na lotosie bo nawet nie wiedziałem jaki był wcześniej olej wlany. Chodzi cichutko i oleju nie bierze tylko częściej trzeba olej wymieniać. Pozdrawiam.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 29-11-2006, 19:44   

adaho_krak napisał/a:
przebieg dopiero 148.000 km


tyle to ma na liczniku, a naprawde moze miec 348 000 km .

jezeli auto ma nie cale 150 tys km przebiegu, i jezeli nawet bylo katowane , to nie powinno palic 3 ponad 3,3 litra od wymiany do wymiany polsyntetyku ( bo mam nadzieje,ze olej wymieniany co 10 tys km ) .

auto nawet jezeli jest butowane ( po rozgrzaniu mam nadzieje ) bedzie palic olej, bo nie ma bata zeby tak nie bylo , no ale nie az tyle .
remont nie unikniony. a w przebieg , jeszcze przy takim braniu oliwy, to sorry ale nie wierze .
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 29-11-2006, 22:03   

A denerwuje mnie wciskanie minerala przez "fachowców" klientom z samochodem przy przebiegu ok. 150 tys.
Dziś (w nowej robocie) przyszedł klient i chce olej, i ja się go pytam jaki ma, a za mną model (kolega z pracy - też nowy) zaraz: jaki przebieg - 150 tys? i od razu: mineralny!! A czy mu ginie, czy nie, to nieważne... 150 tys i szlus.
Może to było i 100 razy, ale czy jest jakieś określenie kiedy zmienić ten olej na mineralny?

Ja teraz robię remont (głowica (szlifowanie, uszczelki i uszczelniacze trzonków) pasek rozrządu, napinacz, paski klin., filtry ol. i pow., świece) i olej wlewam półsyntetyk - Lotos z pseudooszczedności, ale nawyżej mu zmienię na wiosnę jak trochę się odbiję finansowo.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2006, 23:04   

Rafal_Szczecin napisał/a:
a w przebieg , jeszcze przy takim braniu oliwy, to sorry ale nie wierze


udokumentowany auto z pewnego źródła mam briffy i książkę serwisową z niemiec :(
a ja kurcze cegłe mam pod butem takie auto staniesz pierwszy na światłach to nawet maluchy zygają a ja mam żyłkę sportowca he he

Bastek napisał/a:
Kumpel smigał na tym lotosie Cariną e na gazie i zatarł silnk!


wleje coś lepszego i zobaczymy
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 29-11-2006, 23:24   

hmmm teraz co drugie auto ma udokumentowany przebieg :P ( gdzie nie spojrzysz, tam auto ok. 13 letnie ze srednim przebiegiem 150 tys km, no i naturalnie serwisowane do roku 2005 ( jak ktos nie wierzy to polecam przejrzec allegro, teraz dla handlarza kupno ksiazki serwisowej i wbicie do niej pieczatek to maly pikus. znajomy kupil auto z "ksiazka serwisowa" a potem sie okazalo, ze najparwdopodobniej wszystkie wpisy byly "wbijane" w jednym dniu ,jedna pieczatka ... )


jezeli naprawde masz 150 tys km ,to poprostu Twoj silnik powoli mowi "papa" , i bez remontu sie nie obejdzie , a zmienianie oleju na minerala to tylko polsrodek , ktory i tak duzo nie pomoze ( czytaj : branie oleju bedzie troszke mniejsze, o ile mniejsze tego dowiesz sie po wymianie )
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-11-2006, 00:01   

Rafal_Szczecin, tego przebiegu jestem pewien bo auto kupione od niemki osobiście bez żadnych handlarzy
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.