Nie dał rady wjechać na podwyższenie |
Autor |
Wiadomość |
tropis
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 41 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:06 Nie dał rady wjechać na podwyższenie
|
|
|
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.
Pozdro |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:13
|
|
|
i to już może go dyskwalifikować w moich oczach a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem
a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..
Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:42
|
|
|
Lipa - CVT to nie jest przypadkiem dwusprzęgłowa skrzynia z suchymi sprzęgłami?
Legnumem podjeżdżam przodem/tyłem jak chcę na takie przeszkody z taką gracją, że kto ze mną jedzie nie może się nadziwić. Dojeżdżam, kontakt, ciut gazu i wtaczam się na krawężnik 2 km/h lekko operując gazem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 16-12-2011, 13:24
|
|
|
Nie sucha dwusprzeglowka w mitsu to SST.
CVT to bezstopniwa przekladnia cierna
http://www.google.pl/sear...iw=1280&bih=895 |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2011, 14:04
|
|
|
sampler napisał/a: | CVT to bezstopniwa przekladnia cierna |
łańcuchowa - łańcuch ma płytki na powierzchniach bocznych za pomocą których przenosi moment - ale zgadza się za pomocą tarcia. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2011, 14:07
|
|
|
Pozajączkowały mi się TLSy
Ale i tak to jakaś namiastka automatu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-12-2011, 14:34
|
|
|
A tak była zachwalana ta skrzynia bezstopniowa. Ja mam akurat do swojego garażu delikatną góreczkę. Gdyby kupił tą skrzynie to pewnie autko garażowałoby na dworze. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
xylen
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 485 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-12-2011, 14:58 Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie
|
|
|
tropis napisał/a: | Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.
Pozdro |
A po co załączyłeś 4WD? weź tam wjedź normalnie, ja wjeżdżałem normalnie pod dużo większe "górki" i nie było problemu! To niemożliwe żeby takie auto nie dało rady na takie coś się wdrapać! przecież to pikuś, każde auto takie coś pokona a misiek na bank, ja tez mam taki podjazd i taka skrzynie +2.4 ..no problem , jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..
[ Dodano: 16-12-2011, 15:02 ]
Bartek napisał/a: | Pozajączkowały mi się TLSy
Ale i tak to jakaś namiastka automatu |
Proszę Cie..namiastka automatu..jak nie miałeś tego w użyciu to daj spokój z komentarzem, poczytaj trochę o tym albo pooglądaj na YouTube ja działa CVT i potem pogadamy, chętnie wymienię poglądy, od 10 lat śmigam sensodrivem aut a od pól roku CVT. |
_________________ Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-12-2011, 15:11
|
|
|
xylen napisał/a: | jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h.. |
Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić . |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
xylen
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 485 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-12-2011, 15:12
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | i to już może go dyskwalifikować w moich oczach a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem
a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..
Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem... |
zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT..
[ Dodano: 16-12-2011, 15:18 ]
borsak1 napisał/a: | xylen napisał/a: | jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h.. |
Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić . |
napisał ze miał wsteczny i dal gazu wiec nie mógł być na neutral..a jak mu nie szlo auto to dal więcej czadu obroty pewnie były duże..wyobrażasz sobie auto żeby nie dało rady podjechać pod coś co ma 5 cm wysokości? coś musi być nie tak im to na bank nie jest wina skrzyni biegów która przez wielu specjalistów ( ja jestem tylko simple user : ) jest uważana za najlepsza w swoje klasie a przynajmniej za bardzo dobra ...
[ Dodano: 16-12-2011, 15:19 ]
tam nie ma sprzęgła... |
_________________ Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-12-2011, 15:26
|
|
|
Wiem że nie ma sprzęgła to automat ! pisałem ogólnie. Odpowiadając na pytanie NIE nie wyobrażam sobie samochodu który nie wjedzie pod takie pseudo wzniesienie. Co do twojego zachwalania CVT mnie nie ujęło przynajmniej nie na razie. Utrzymanie za wszelką cenę stałych obrotów to chyba nie jest zbyt komfortowe rozwiązanie. Każdy chwali to co ma ja wolałbym zwykły automat niestety do mojego silnika nie dawali gdy kupowałem |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2011, 15:45
|
|
|
xylen napisał/a: | zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT.. |
z wielką chęcią bym skorzystał gdyby to było trochę bliżej |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-12-2011, 16:54
|
|
|
xylen napisał/a: | jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h.. | Coś mi się zdaje że na 4WD napęd sie nie wyłącza przy 40km/godz .Jest stały z jakimś procentowym rozłożeniem na ośki. .4WD lock przy 40 /godz.się odłącza |
_________________
 |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 16-12-2011, 19:54
|
|
|
tropis napisał/a: | żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! |
a ty go przypadkiem nie wpychałeś ręcznie?
pokonywałem trochę większe krawężniki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2011, 22:33
|
|
|
Koledzy... widzę że niektórzy mogą nie brać tego poważnie, a ja wierzę...
grandvoyager-em też raz nie mogłem podjechać 2-a kołami pod krawężnik
Jeżeli ma dużo nabite w gumach i 4 koła dokładnie były podparte idealnie w tym samym momencie miał szansę rzeczywiście nie wjechać. To tak jak by pionowo starał się podnieść ponad 1500kg... |
|
|
|
 |
|