Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie dał rady wjechać na podwyższenie
Autor Wiadomość
tropis 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 41
Skąd: Polska
Wysłany: 16-12-2011, 11:06   Nie dał rady wjechać na podwyższenie

Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika ;)
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.

Pozdro
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-12-2011, 11:13   

i to już może go dyskwalifikować w moich oczach :mrgreen: a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem

a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..

Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2011, 11:42   

Lipa - CVT to nie jest przypadkiem dwusprzęgłowa skrzynia z suchymi sprzęgłami?

Legnumem podjeżdżam przodem/tyłem jak chcę na takie przeszkody z taką gracją, że kto ze mną jedzie nie może się nadziwić. Dojeżdżam, kontakt, ciut gazu i wtaczam się na krawężnik 2 km/h lekko operując gazem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-12-2011, 13:24   

Nie sucha dwusprzeglowka w mitsu to SST.
CVT to bezstopniwa przekladnia cierna

http://www.google.pl/sear...iw=1280&bih=895
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-12-2011, 14:04   

sampler napisał/a:
CVT to bezstopniwa przekladnia cierna

łańcuchowa - łańcuch ma płytki na powierzchniach bocznych za pomocą których przenosi moment - ale zgadza się za pomocą tarcia.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6984
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2011, 14:07   

Pozajączkowały mi się TLSy :)

Ale i tak to jakaś namiastka automatu ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-12-2011, 14:34   

A tak była zachwalana ta skrzynia bezstopniowa. Ja mam akurat do swojego garażu delikatną góreczkę. Gdyby kupił tą skrzynie to pewnie autko garażowałoby na dworze.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
xylen 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 485
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-12-2011, 14:58   Re: Nie dał rady wjechać na podwyższenie

tropis napisał/a:
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika ;)
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.

Pozdro


A po co załączyłeś 4WD? weź tam wjedź normalnie, ja wjeżdżałem normalnie pod dużo większe "górki" i nie było problemu! To niemożliwe żeby takie auto nie dało rady na takie coś się wdrapać! przecież to pikuś, każde auto takie coś pokona a misiek na bank, ja tez mam taki podjazd i taka skrzynie +2.4 ..no problem , jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..

[ Dodano: 16-12-2011, 15:02 ]
Bartek napisał/a:
Pozajączkowały mi się TLSy :)

Ale i tak to jakaś namiastka automatu ;)


Proszę Cie..namiastka automatu..jak nie miałeś tego w użyciu to daj spokój z komentarzem, poczytaj trochę o tym albo pooglądaj na YouTube ja działa CVT i potem pogadamy, chętnie wymienię poglądy, od 10 lat śmigam sensodrivem aut a od pól roku CVT.
_________________
Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-12-2011, 15:11   

xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..


Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić :) .
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
xylen 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 485
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-12-2011, 15:12   

jaceksu79 napisał/a:
i to już może go dyskwalifikować w moich oczach :mrgreen: a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem

a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..

Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem...


zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT..

[ Dodano: 16-12-2011, 15:18 ]
borsak1 napisał/a:
xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..


Zaraz zaraz jak sam napisałeś 4WD odłącza się po 40 km/h myślę że jeśli na nuetralny lub na sprzęgle doda gazu to nie ma 40 km/h, powiem więcej śmiem przypuszczać że raczej nie wdrapywał się na to "wzniesienie" z prędkością 40 km/h ale tutaj akurat mogę się mylić :) .


napisał ze miał wsteczny i dal gazu wiec nie mógł być na neutral..a jak mu nie szlo auto to dal więcej czadu obroty pewnie były duże..wyobrażasz sobie auto żeby nie dało rady podjechać pod coś co ma 5 cm wysokości? coś musi być nie tak im to na bank nie jest wina skrzyni biegów która przez wielu specjalistów ( ja jestem tylko simple user : ) jest uważana za najlepsza w swoje klasie a przynajmniej za bardzo dobra ...

[ Dodano: 16-12-2011, 15:19 ]
tam nie ma sprzęgła...
_________________
Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-12-2011, 15:26   

Wiem że nie ma sprzęgła to automat ! pisałem ogólnie. Odpowiadając na pytanie NIE nie wyobrażam sobie samochodu który nie wjedzie pod takie pseudo wzniesienie. Co do twojego zachwalania CVT mnie nie ujęło przynajmniej nie na razie. Utrzymanie za wszelką cenę stałych obrotów to chyba nie jest zbyt komfortowe rozwiązanie. Każdy chwali to co ma ja wolałbym zwykły automat niestety do mojego silnika nie dawali gdy kupowałem :(
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-12-2011, 15:45   

xylen napisał/a:
zapraszam na przejazd...pojeździmy sobie i potem przy dobrym browarku pogadamy o CVT..


z wielką chęcią bym skorzystał gdyby to było trochę bliżej :wink:
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2011, 16:54   

xylen napisał/a:
jak dodasz gazu to przecież napęd zgłupieje/odłączy się 4WD over 40km /h..
Coś mi się zdaje że na 4WD napęd sie nie wyłącza przy 40km/godz .Jest stały z jakimś procentowym rozłożeniem na ośki. .4WD lock przy 40 /godz.się odłącza :idea:
_________________

 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 16-12-2011, 19:54   

tropis napisał/a:
żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !!

a ty go przypadkiem nie wpychałeś ręcznie? :wink:
pokonywałem trochę większe krawężniki.
_________________

 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 16-12-2011, 22:33   

Koledzy... widzę że niektórzy mogą nie brać tego poważnie, a ja wierzę...
grandvoyager-em też raz nie mogłem podjechać 2-a kołami pod krawężnik :mrgreen:
Jeżeli ma dużo nabite w gumach i 4 koła dokładnie były podparte idealnie w tym samym momencie miał szansę rzeczywiście nie wjechać. To tak jak by pionowo starał się podnieść ponad 1500kg...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.