Nie dał rady wjechać na podwyższenie |
Autor |
Wiadomość |
tropis
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 MIVEC CVT
Kraj/Country: Polska
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:06 Nie dał rady wjechać na podwyższenie
|
|
|
Witam
Z uwagi na to, iż planuje dłuższy wyjazd (bez auta) dziś rano przygotowywałem parking dla Outlandera 2.4 MIVEC CVT. Polegało to na ułożeniu na trawniku kostki kamiennej tylko w miejscach postoju kół (co by się przez zimę nie zapadł za bardzo w podłożu i nie zniszczył trawnika
I teraz uwaga: wjeżdżałem na te kostki na wstecznym (skrzynia auto.) i w momencie kiedy wszystkie cztery koła równocześnie dotknęły kostek zacząłem dodawać gazu, żeby miał siłę się na nie wdrapać (wysokość max 5cm) i ..... się nie wdrapał !! Wcisnąłem gaz do połowy a on stał. Musiałem podjechać trochę do przodu i z lekkiego rozpędu na wstecznym "wskoczyć" na kostkę.
Nie znam się za bardzo na napędach, silnikach i technice ale tego się nie spodziewałem. Liczyłem, że podjedzie bez problemu.
Możecie mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje ?? Miałem załączony 4WD ale chyba nie jest to istotne.
Pozdro |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:13
|
|
|
i to już może go dyskwalifikować w moich oczach a szkoda, bo to był jedyny OII którego jeszcze akceptowałem
a co do tego podjazdu to chodzi o sprawność sprzęgła hydrokinetycznego - jego sprawność rośnie ze wzrostem prędkości ... na postoju ma najmniejszą. Gdybyś trochę jeszcze potrzymał na gazie to byś zagotował pewnie hydraulikę w skrzyni..
Ale ogólnie lipnie - bo ja swoim mercedesowskim automatem wyciągałem 2,5 tonową łajbę z wody po slipie ale z dość sporym nachyleniem... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6984 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2011, 11:42
|
|
|
Lipa - CVT to nie jest przypadkiem dwusprzęgłowa skrzynia z suchymi sprzęgłami?