 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Światła, zegarek, podswietlenie , elektryka |
Autor |
Wiadomość |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 16:00 Światła, zegarek, podswietlenie , elektryka
|
|
|
Witam serdecznie. W ktoryms z tematow juz opisywalem swoje zmagania z brakiem podswietlenia zegarka i jego niemoznosc ustawienia.
( wymienilem zarowke dalej nic , kupilem zegarek to samo)
Zegarek dziala, wyswietla godzine jednak nie mozna jej ustawic ani nie ma podswietlenia.
Poza tym murgalo mi swiatelko swiatel awaryjnych oraz BRAK PODSWIETLENIA ZAPALNICZKI I POPIELNICZKI tak wiec postanowilem rozebrac konsole srodkowa i:
Zarowka od podswietlenia popielniczki byla przepalona ewidentnie.
Pobieglem do sklepu kupilem i zadowolony wkladam nowa zarowke do gniazda . Chwile swiecila i cisza - nie swieci.
Co wiecej...Posypaly sie swiatla kierunkowskazow ( wbijam kierunek i nic, cisza , oraz zgaslo mi swiatlo lewe tylne calkowicie, podswietlenie zegarow ( predkosc, komputer itd) oraz podswietlenie tablicy rej.
Moglo dojsc do jakiegos zwarcia ? Dodam ze przez nie uwage wkladalem nowa zarowke(podswietlenie popielniczki) przy zapalonych swiatlach mijania.
Co ciekawe kierunkowskazy dzialaja w momencie zamykania/otwierania z pilota.
Wiem ze jutro jestem umowiony z elektrykiem ale dajcie jaies wskazowki
POMOCYY !! |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 13-01-2012, 16:30
|
|
|
Posprawdzałeś bezpieczniki? |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 16:35
|
|
|
racenty, Szczerze nie , bo nie wiem ktore to. Jakbys mogl podaj jakies zdjecie z zaznaczonymi bezp. |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 13-01-2012, 16:46
|
|
|
Bezpieczniki z kabiny <te przy nogach kierowcy> bezpiecznik:
- nr 4 - światło cofania
- n4 9 - zapalniczka zegar
- nr 11 - immobilizer, światła awaryjne, kierunkowskazy, SRS, czujnik koła kierownicy
Skrzynka przekaźnikowa i bezpiecznikowa w komorze silnika:
3. lampka ostrzegawcza „otwartych drzwi”, zegar, lampka bagażnika, silnik anteny, radio, lampy wewnętrzne, lampki ostrzegawcze, ECU
11. reflektory, tylne światła, reostat
16. Bezpiecznik FL1 (80A) – ubezpiecza bezpieczniki FL2- FL8 oraz 1,2,3,7,8
25. przekaźnik R2 – tylne światła
Zacząłbym od tego - wszystkie te bezpieczniki są opisane w tym temacie. Nie wiem jaki masz rocznik auta |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 17:04
|
|
|
Tak wiec zszedlem jeszcze raz na dol.
Okazalo sie ze kierunkowskazy nie dzialaja w momencie gdy wlacznik swiatel awaryjnych jest odlaczony. Tak wiec kierunki juz mam.
Dalej ... swiatlo stopu w lewej tylnej lampie swieci, wsteczny swieci, mgielne swieci...brak swiatel mijania z tylu w lewej lampie, za to w prawej swieci sie caly czas swiatlo stop !
Brakuje podswietlenia zegarow , swiatla mijania w lewej tylnej lampie oraz caly czas swieci sie swiatlo stop w prawej tylnej lampie
[ Dodano: 13-01-2012, 17:05 ]
racenty, tak wiem czytalem oczywiscie temat jednak potrzebowalbym jakiegos zdjecia chociaz pogladowego.
Rok 98
[ Dodano: 13-01-2012, 17:42 ]
Ok problem stale swiecacego stopu rozwiazany - nie wiem jak ale rozwiazany - poruszalem zaroweczka.
Co do zrobienia :
Podswietlenie zegarow ( komputer , obrotomierz itd)
Swiatla postojowe ( przod lewa strona i tyl rowniez lewa strona )
Swiatla podswietlenia tablicy rej.
Dodam ze wczoraj wymienialem pozycyjne przednie ( ledy) oraz mijania - wszystko bylo ok do momentu rozebrania panelu srodkowego
Co laczy te dwa problemy ?
Znalazlem taki sam problem tutaj
http://forum.mitsumaniaki...ght=%B6wiat%B3a
Cytuje
bezpiecznik od świateł pozycyjnych lewych i zniknęło oświetlenie zegarów
Ktory to bezpiecznik ? |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-01-2012, 19:28
|
|
|
A z radiem coś robiłeś? |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 19:32
|
|
|
Naturalnie wymienialem je kilka miesiecy temu - nie miallo najmniejszego wplywu.
Dzsiaj naturalnie je rozlaczylem w momencie zdejmowania panelu srodkowego.
Jakas zaleznosc ?
Zejde na dol z radiem, podlacze i zobacze a Wy myslcie
Obstawiam bezpiecznik - ale nie mam pojecia ktory.
Dzisiaj pierwszy raz rozebralem pokrywe przy bezpiecznikach w kabinie.
Paranoja - kto to robil - zero widocznosci
[ Dodano: 13-01-2012, 19:43 ]
Radio nic nie wnosi.
Tak wiec co nie swieci / nie dziala poprawnie
+ Podswietlenie licznika
+ Podswietlenie sterowania lusterek itd ( zmiana ust. lusterka - poprawnie)
+ Podswietlenie tablicy rejestracyjnej
+ Brak swiatel postojowych prawych ( przod i tyl)
Ktory / ktore bezpieczniki ? Jesli mozliwe poprosze o konkretne wskazania
PS: Gdybym wiedzial ze tak sie porobi nie bralbym sie za ten zegarek...wrrr |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:11
|
|
|
Myślałem, że może podłączałeś jakieś inne radio i czasem przy takiej operacji jeśli ktoś nie wie który to kabel masowy, to zamiast tego kabla do radia może podłączyć kabel od sterowania podświetleniem radia. Jeśli w takim przypadku włączy światła, to właśnie z instalacją pozycyjnych zaczynają się dziać dziwne rzeczy. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:24
|
|
|
mitcari napisał/a: | Paranoja - kto to robil - zero widocznosci |
ja tam nie widzę nic do rozbierania, poza tym, że trzeba otworzyć tą puszkę z bezpiecznikami, ale to raczej nic nadzwyczajnego,
wyciągasz każdy jeden bezpiecznik po kolei i nie ma problemu z ich sprawdzeniem |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:50
|
|
|
W takim razie rozebralem to co nie trzeba:) imoze nie wiem gdzie sa bezpieczniki w kabinie.
Trzeba uzywac wkretaka ?
To jest ta konsola pod kierownica - przy ciegnie do maski ?
[ Dodano: 13-01-2012, 20:51 ]
Saqu, |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2012, 21:07
|
|
|
nie, nie, żadnych wkrętaków
puszke z bezpiecznikami masz dalej, przy pedale sprzęgła, jak położysz się barkiem na podłodze, i popatrzysz w róg na lewo od sprzęgła to zobaczysz puszkę z bezpiecznikami, z którejś strony ma taki guzik do otwierania i tam w tej puszce są |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 13-01-2012, 22:11
|
|
|
Jasny gwint...:)
Rano zobacze, co prawda jak rozkrecilem ten panel ktory jest przy ciegnie do maski widzialem jakies bezpieczniczki ale nic nie ruszalem bo wydawalo mi sie ze to przesada - bezpieczniki co jakis czas wymagaja wymiany - nie mozliwe zeby "maluszki" wepchneli to w taki sposob.
Ta puszka jest przy progu? tam jest taka jakby plastikowa otwierana "cos":) |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2012, 22:18
|
|
|
trochę bardziej w głębi, latarkę lepiej weź... przy pedale sprzęgła będziesz ją widział |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 14-01-2012, 18:10
|
|
|
Ok problem rozwiazany. Po calodziennej zabawie z konsola srodkowa, pradem itd moge powiedziec ze dolaczylem do grona osob, ktore wymienialy "tylko zaroweczki" w panelu glownym - bee nigdy wiecej:)
Z ciekawosci zalozylem czerwone i powiem ze ladnie swieci , mysllem ze bedzie rozpraszalo a jest w sam raz.
Popielniczka jest , zapalniczka jest , co prawda nie uporalem sie z mrugajacym awaryjnym - nie mam pojecia co moze byc - prad jest , mysle ze gdzies w kostce ucieka na dziurach. No ale koniec z koncem udalo sie.
Sprawa zegarka moze sie komus przyda.
Tak wiec zegarek dzialal - wyswietlal godzine jednak nie podswietlal sie i nie mozna go bylo ustawic.
Probnik w dlon i wyszlo ze prad ladnie wchodzi, idzie do zegarka i nagle przy "guziczkach" pradu nie ma . Koniec obiegu , tak wiec ani jeden guzik nie dziala, ani nie ma podswietlenia. Na moje oko sciezki wygladaly ok.
Zanioslem do elektryka - na poniedzialek mowil ze zrobi co moze:)
PS: Winowajaca tak jak myslelismy byl bezpiecznik ( swiatla , pods. zegarow itd)
Bankowo 10A , bodajże 11 pod maska.
Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie ! |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
ManiekNST
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubischi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012 Posty: 8 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 14-01-2012, 21:53
|
|
|
Witam podlaczylem nowe radio firmy Philips dzialalo miesiac czasu i na poczatku to byl zanik glosu a potem sie calkiem wylaczylo.Na poczatku mysalem ze to wina kabli ale kupilem nowe i nadal nie dziala:(.Sprawdzilem bezpieczniki i sa wszystki dobre.Po wymianie bezpiecznika 10A w kopule silnika na zimnych obrotach silnik pracuje normalnie ale przy nagrzanym oborty spadaja do 500obr/min i po pewnym czasie wracaja na 800obr/min co zrobic ?? |
|
|
|
 |
|
|