Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła, zegarek, podswietlenie , elektryka
Autor Wiadomość
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 16:00   Światła, zegarek, podswietlenie , elektryka

Witam serdecznie. W ktoryms z tematow juz opisywalem swoje zmagania z brakiem podswietlenia zegarka i jego niemoznosc ustawienia.
( wymienilem zarowke dalej nic , kupilem zegarek to samo)
Zegarek dziala, wyswietla godzine jednak nie mozna jej ustawic ani nie ma podswietlenia.

Poza tym murgalo mi swiatelko swiatel awaryjnych oraz BRAK PODSWIETLENIA ZAPALNICZKI I POPIELNICZKI tak wiec postanowilem rozebrac konsole srodkowa i:

Zarowka od podswietlenia popielniczki byla przepalona ewidentnie.
Pobieglem do sklepu kupilem i zadowolony wkladam nowa zarowke do gniazda . Chwile swiecila i cisza - nie swieci.
Co wiecej...Posypaly sie swiatla kierunkowskazow ( wbijam kierunek i nic, cisza , oraz zgaslo mi swiatlo lewe tylne calkowicie, podswietlenie zegarow ( predkosc, komputer itd) oraz podswietlenie tablicy rej.

Moglo dojsc do jakiegos zwarcia ? Dodam ze przez nie uwage wkladalem nowa zarowke(podswietlenie popielniczki) przy zapalonych swiatlach mijania.

Co ciekawe kierunkowskazy dzialaja w momencie zamykania/otwierania z pilota.
Wiem ze jutro jestem umowiony z elektrykiem ale dajcie jaies wskazowki
POMOCYY !!
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 13-01-2012, 16:30   

Posprawdzałeś bezpieczniki?
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 16:35   

racenty, Szczerze nie , bo nie wiem ktore to. Jakbys mogl podaj jakies zdjecie z zaznaczonymi bezp.
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 13-01-2012, 16:46   

Bezpieczniki z kabiny <te przy nogach kierowcy> bezpiecznik:
- nr 4 - światło cofania
- n4 9 - zapalniczka zegar
- nr 11 - immobilizer, światła awaryjne, kierunkowskazy, SRS, czujnik koła kierownicy
Skrzynka przekaźnikowa i bezpiecznikowa w komorze silnika:
3. lampka ostrzegawcza „otwartych drzwi”, zegar, lampka bagażnika, silnik anteny, radio, lampy wewnętrzne, lampki ostrzegawcze, ECU
11. reflektory, tylne światła, reostat
16. Bezpiecznik FL1 (80A) – ubezpiecza bezpieczniki FL2- FL8 oraz 1,2,3,7,8
25. przekaźnik R2 – tylne światła

Zacząłbym od tego - wszystkie te bezpieczniki są opisane w tym temacie. Nie wiem jaki masz rocznik auta :P
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 17:04   

Tak wiec zszedlem jeszcze raz na dol.
Okazalo sie ze kierunkowskazy nie dzialaja w momencie gdy wlacznik swiatel awaryjnych jest odlaczony. Tak wiec kierunki juz mam.

Dalej ... swiatlo stopu w lewej tylnej lampie swieci, wsteczny swieci, mgielne swieci...brak swiatel mijania z tylu w lewej lampie, za to w prawej swieci sie caly czas swiatlo stop !

Brakuje podswietlenia zegarow , swiatla mijania w lewej tylnej lampie oraz caly czas swieci sie swiatlo stop w prawej tylnej lampie

[ Dodano: 13-01-2012, 17:05 ]
racenty, tak wiem czytalem oczywiscie temat jednak potrzebowalbym jakiegos zdjecia chociaz pogladowego.
Rok 98

[ Dodano: 13-01-2012, 17:42 ]
Ok problem stale swiecacego stopu rozwiazany - nie wiem jak ale rozwiazany - poruszalem zaroweczka.

Co do zrobienia :
Podswietlenie zegarow ( komputer , obrotomierz itd)
Swiatla postojowe ( przod lewa strona i tyl rowniez lewa strona )
Swiatla podswietlenia tablicy rej.

Dodam ze wczoraj wymienialem pozycyjne przednie ( ledy) oraz mijania - wszystko bylo ok do momentu rozebrania panelu srodkowego

Co laczy te dwa problemy ?


Znalazlem taki sam problem tutaj

http://forum.mitsumaniaki...ght=%B6wiat%B3a
Cytuje
bezpiecznik od świateł pozycyjnych lewych i zniknęło oświetlenie zegarów

Ktory to bezpiecznik ?
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2012, 19:28   

A z radiem coś robiłeś?
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 19:32   

Naturalnie wymienialem je kilka miesiecy temu - nie miallo najmniejszego wplywu.
Dzsiaj naturalnie je rozlaczylem w momencie zdejmowania panelu srodkowego.
Jakas zaleznosc ?
Zejde na dol z radiem, podlacze i zobacze a Wy myslcie :)
Obstawiam bezpiecznik - ale nie mam pojecia ktory.
Dzisiaj pierwszy raz rozebralem pokrywe przy bezpiecznikach w kabinie.
Paranoja - kto to robil - zero widocznosci

[ Dodano: 13-01-2012, 19:43 ]
Radio nic nie wnosi.
Tak wiec co nie swieci / nie dziala poprawnie

+ Podswietlenie licznika
+ Podswietlenie sterowania lusterek itd ( zmiana ust. lusterka - poprawnie)
+ Podswietlenie tablicy rejestracyjnej
+ Brak swiatel postojowych prawych ( przod i tyl)

Ktory / ktore bezpieczniki ? Jesli mozliwe poprosze o konkretne wskazania

PS: Gdybym wiedzial ze tak sie porobi nie bralbym sie za ten zegarek...wrrr :-X
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-01-2012, 20:11   

Myślałem, że może podłączałeś jakieś inne radio i czasem przy takiej operacji jeśli ktoś nie wie który to kabel masowy, to zamiast tego kabla do radia może podłączyć kabel od sterowania podświetleniem radia. Jeśli w takim przypadku włączy światła, to właśnie z instalacją pozycyjnych zaczynają się dziać dziwne rzeczy.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2012, 20:24   

mitcari napisał/a:
Paranoja - kto to robil - zero widocznosci


ja tam nie widzę nic do rozbierania, poza tym, że trzeba otworzyć tą puszkę z bezpiecznikami, ale to raczej nic nadzwyczajnego,

wyciągasz każdy jeden bezpiecznik po kolei i nie ma problemu z ich sprawdzeniem
 
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 20:50   

W takim razie rozebralem to co nie trzeba:) imoze nie wiem gdzie sa bezpieczniki w kabinie.
Trzeba uzywac wkretaka ?

To jest ta konsola pod kierownica - przy ciegnie do maski ?

[ Dodano: 13-01-2012, 20:51 ]
Saqu,
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2012, 21:07   

nie, nie, żadnych wkrętaków ;)

puszke z bezpiecznikami masz dalej, przy pedale sprzęgła, jak położysz się barkiem na podłodze, i popatrzysz w róg na lewo od sprzęgła to zobaczysz puszkę z bezpiecznikami, z którejś strony ma taki guzik do otwierania i tam w tej puszce są
 
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 13-01-2012, 22:11   

Jasny gwint...:)
Rano zobacze, co prawda jak rozkrecilem ten panel ktory jest przy ciegnie do maski widzialem jakies bezpieczniczki ale nic nie ruszalem bo wydawalo mi sie ze to przesada - bezpieczniki co jakis czas wymagaja wymiany - nie mozliwe zeby "maluszki" wepchneli to w taki sposob.

Ta puszka jest przy progu? tam jest taka jakby plastikowa otwierana "cos":)
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-01-2012, 22:18   

trochę bardziej w głębi, latarkę lepiej weź... przy pedale sprzęgła będziesz ją widział
 
 
 
mitcari 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 106
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 14-01-2012, 18:10   

Ok problem rozwiazany. Po calodziennej zabawie z konsola srodkowa, pradem itd moge powiedziec ze dolaczylem do grona osob, ktore wymienialy "tylko zaroweczki" w panelu glownym - bee nigdy wiecej:)

Z ciekawosci zalozylem czerwone i powiem ze ladnie swieci , mysllem ze bedzie rozpraszalo a jest w sam raz.
Popielniczka jest , zapalniczka jest , co prawda nie uporalem sie z mrugajacym awaryjnym - nie mam pojecia co moze byc - prad jest , mysle ze gdzies w kostce ucieka na dziurach. No ale koniec z koncem udalo sie.

Sprawa zegarka moze sie komus przyda.
Tak wiec zegarek dzialal - wyswietlal godzine jednak nie podswietlal sie i nie mozna go bylo ustawic.
Probnik w dlon i wyszlo ze prad ladnie wchodzi, idzie do zegarka i nagle przy "guziczkach" pradu nie ma . Koniec obiegu , tak wiec ani jeden guzik nie dziala, ani nie ma podswietlenia. Na moje oko sciezki wygladaly ok.
Zanioslem do elektryka - na poniedzialek mowil ze zrobi co moze:)

PS: Winowajaca tak jak myslelismy byl bezpiecznik ( swiatla , pods. zegarow itd)
Bankowo 10A , bodajże 11 pod maska.

Pozdrawiam i dzieki za zainteresowanie !
_________________
Jak coś się sypie, to po całości...
 
 
ManiekNST 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubischi carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 8
Skąd: bialystok
Wysłany: 14-01-2012, 21:53   

Witam podlaczylem nowe radio firmy Philips dzialalo miesiac czasu i na poczatku to byl zanik glosu a potem sie calkiem wylaczylo.Na poczatku mysalem ze to wina kabli ale kupilem nowe i nadal nie dziala:(.Sprawdzilem bezpieczniki i sa wszystki dobre.Po wymianie bezpiecznika 10A w kopule silnika na zimnych obrotach silnik pracuje normalnie ale przy nagrzanym oborty spadaja do 500obr/min i po pewnym czasie wracaja na 800obr/min co zrobic ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.