Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie chcial przelaczyć się na LPG
Autor Wiadomość
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 16-01-2012, 13:33   nie chcial przelaczyć się na LPG

Cześć.
mam MSS 1.2 z 2001 z instalacją LPG I generacji w spadku- niefajnie. Dziś zaskoczył mnie tym, że nie chciał się przełączyć na gaz z automatu- pojechałem do gazownika, który wymieniał mi parownik i sterowanie- nic nie stwierdził- wymienił tylko bezpiecznik i powiedział, że nic tu nie zrobi....Pojechałem do drugiego, który nie miał czasu, ale... auto normalnie ( automatycznie) przełączyło się na gaz. Jeśli mieliście podobne doświadczenia napiszcie co to może/ mogło być. Z góry dziękuję
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-01-2012, 13:40   

Jeśli da się ręcznie przełączyć, to może być wina przełącznika.
 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 16-01-2012, 13:46   

plecho1 napisał/a:
Jeśli da się ręcznie przełączyć, to może być wina przełącznika.

Ale czy to normalne że za chwilę przełączał się bez problemu? Pytam, bo czasem żona bierze auto i co tu mówić, wk...i się jak jej się nie uda przełączyć. Rozumiem , że mowisz o przełączniku tym w kabinie, z diodami
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-01-2012, 13:52   

Ten przełącznik zawiera elektronikę i jest regulowany np. przy jakich obrotach silnika ma przełączyć na gaz więc może to być wina tego przełącznika lub połączenia go z instalacją auta.
Gazownik powinien to stwierdzić, u ojca była podobna sytuacja i wymiana na nowy pomogła.
 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 16-01-2012, 14:02   

Droga sprawa taki przełącznik- pytam, bo ostatnimi czasy trochę zainwestowałem w auto i środki pomału się kończą- mam przełącznik BRC
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-01-2012, 14:04   

http://moto.allegro.pl/li...&category=18855

Jakiej firmy to będzie przełącznik to przy instalacji 1g raczej nie ma znaczenia.
 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 16-01-2012, 14:08   

No to zdaje się mam jasność. dzięki sedeczne :idea:
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-01-2012, 14:19   

Nie ma za co :)
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 17-01-2012, 18:08   

miałem to samo w Colcie, przełącznik akurat był autronic, ale mniejsza o to
instalacja była 2 gen
a powód okazał się bardzo prosty i w sumie nigdy bym na to nie wpadł - akumulator był padnięty, nie dawał wystarczająco dużo prądu
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 18-01-2012, 07:41   

Wczoraj byłem u dobrego gazownika- to już trzeci. Ten, po dłuższym przeglądzie sytuacji, stwierdził agonię komputera sterującego ( ta mała puszka pod maską ). Polecił wymianę instalacji, sam komputer kosztowałby ok 500 pln, nowa instalka 2800 BRC sequent. Przybity tym niusem pojechałem do domu, gaz raz się załącza , raz nie- wówczas przełączam go manualnie.
Pytanie do użytkowników: jaką instalkę polecacie- mam wybór BRC lub elpigaz- ta druga tańsza
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2012, 07:49   

Więc jak masz komputer i silniczek krokowy na przewodzie od parownika zamiast śruby, to masz 2g.
 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 18-01-2012, 08:12   

Pewnie masz rację- ja dojść nie mogę- pogubiłem się całkiem i liczę kasę na nową instalkę. Gazownik twierdzi, ze stara ( prawda) i nieodpowiednia do silnika
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2012, 08:34   

To nie do końca prawda, kiedyś w autach tylko takie montowano i auta jeździły. Przy takiej instalacji ważne aby dbać o instalację wysokiego napięcia, świece, przewody i kopułkę z palcem rozdzielacza, jeśli są, należy wymieniać regularnie gdyż zużyte te części mogą powodować strzelania. Ja w Maździe 626 1.8 z 95 roku nie narzekałem na nic i teść też nie miał żadnych problemów.
Ale wybór należy do ciebie, jeśli będziesz jednak zakładał, to poleca Staga 300 lub LPGTecha, to praktycznie ta sama firma. Staga ma szwagier w Vectrze B 1.8 od 5 - 6 lat i nie miał z nią żadnych problemów a ja około miesiąca temu założyłem LPGTecha i też jak narazie sprawuje się ok. Za instalkę zapłaciłem 2000tys.
 
 
kristos76 
Forumowicz


Auto: mitsubishi space star 1.3 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 54
Skąd: okolice Ustki
Wysłany: 18-01-2012, 08:47   

Znów masz rację. Auto kupiłem z instalacją, która ma osiem lat- serwisowana była przez pierwsze dwa. wymieniłem już parownik ( na szczęście zapłacił komis ), świece i przymierzałem się do kabli- niestety wystąpił opisywany tu problem. Poszukam monterów polecanych przez ciebie instalacji, bo sam nie wiem ile jeszcze kasy musiałbym włożyć w tę i tak już starą. We wcześniejszej vectrze a 1.6 miałem zwykłą instalkę i hulała- tu zagadka. Wychodzi na to, ze lepiej kupić auto i samemu jej zagazować- wówczas mam pewność- mądry polak po szkodzie
_________________
Żeby drzewa, z których zrobią nasze trumny rosły jak najdłużej
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-01-2012, 09:01   

Jeśli chodzi o 2g, to ta instalacja jest bardzo prosta, główne elementy, to parownik, komputer i silniczek krokowy. Jeśli te elementy są sprawne i instalacja jest właściwie zamontowana i skalibrowana, to nie będzie z nią problemów.
Jeśli będziesz montował nową instalację, to się zorientuj ile lat jest jeszcze ważna legalizacja twojej butli. Jeśli by została razem z przewodami, to o tyle taniej wyszedł by cię gaz. Sama butla to chyba z 300zł.
Jeśli będziesz szukał gazownika, to weź też pod uwagę długość kolejki, czym dłuższa tym lepiej :)
Główny problem, jaki możesz mieć z powodu 2G, to jeśli strzeli. Przy wystrzale może rozerwać elementy z tworzywa lub uszkodzić może przepływomierz powietrza. W sumie tylko przez to zdecydowałem się na sekwencję ale cały czas rozważałem też @G.
Osobiście, jak już tyle zrobiłeś przy tej instalacji, doprowadził bym ją do porządku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.