| 
		Nissan 200sx s13 SR20DET | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kosa771  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Częstochowa/Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 16:10   Nissan 200sx s13 SR20DET
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zanim założę temat z moim Galantem pochwalę się moją zabaweczką i najukochańszą perełką. Nissan 200sx s13 - moje spełnienie marzeń. Fura kupiona 4.10.2010 w słabym stanie. Silnik wyremontowałem ale Utratny rozprzedawał swój projekt i wziąłem od niego SRa. Blacharsko w stanie średnim ale na szczęście nie był bity. Przez zimę nastąpił swap, wleciał poliuretan, gwint i rozpórki. W międzyczasie zdecydowałem się na kompletne wybebeszanie wnętrza samochodu i klatkę bezpieczeństwa. Aktualny setup i zdjęcia:
 
 
MARKA: Nissan 
 
 
MODEL: 200sx S13, 1991 rok 
 
 
SILNIK: 
 
  SR20DET rozebrany do ostatniej śrubki i odbudowany 
 
 - panewki ACL Race
 
 - pierścienie NPR 
 
 - szpilki ARP
 
 - uszczelka metalowa Cosworth 
 
 - turbo Garrett T28
 
 - bov Bailey
 
 - intercooler gruby chińczyk
 
 - chłodnica gruby chińczyk 
 
 
UKłAD DOLOTOWY: 
 
 -  BMC Carbon Box
 
 
UKŁAD WYDECHOWY: 
 
 - 3 cale cat back, turbo elbow, i downpipe
 
 
ELEKTRONIKA:  
 
 - wskazniki AutoGauge : Boost, temp.i ciśnienie oleju 
 
 - EBC Blitz
 
 
UKŁAD NAPĘDOWY: 
 
 - szpera zacieśniona z s14 - około 75 %
 
 - felgi Rota p45r 9x17 
 
 - sprzęgło Exedy 
 
 
ZAWIESZENIE: 
 
 - gwint XYZ 
 
 - górna i dolna rozpórka przód, dolna tył.
 
 - regulowane wachacze i drążki K-sport
 
 - kompletny zółty poliuretan Bikopur
 
 - grubsze stabilizatory Whiteline
 
 
UKŁAD HAMULCOWY: 
 
 - swap piast z s14 po kompletnej odbudowie
 
 
BODY KIT: 
 
 - maska i klapa z laminatu, szyby z tyłu z poliwęglanu reszta stock przedlift
 
 
ŚRODEK:
 
 - fotele Mirco z logo ARG Performance
 
 - 3" 4 pkt Takata style
 
 - deska we floku
 
 - naba momo
 
 - kierownica zamszowa
 
 - kompletna klatka bezpieczeństwa
 
 
CAR AUDIO 
 
 - brak  
 
 
PLANY: 
 
 - W zimę rozbiorę środek, zerwę maty wygłuszające do końca i pomaluję na biało, klatkę w róż
 
 - Zmienić turbo na jakieś większe, nie mogę się zdecydować na jakie.
 
 - Być może kucizna ale na razie chcę ogarnąć to co mam
 
 - Dobić do ok 450KM
 
 - Nauczyć się jeździć tak, żeby o kwestie finansowe martwili się sponsorzy   
 
Specyfikacja zimowa:
 
 
 
 
 
 
 
Klatka:
 
 
 
 
 
Na poprzednich felgach:
 
 
 
 
 
I specyfikacja aktualna:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Więcej ładnych zdjęć: http://argperformance.pl/..._-_sr20_det_p58
 
 
Po budowie klatki nadszedł czas na kompletną blacharkę. Od spodu auto wygląda dobrze, dlatego zostało tylko zakonserwowane, natomiast wymiany wymagały progi i lewe tylne nadkole. Zostało to zrobione od podstaw. Na to trafił piękny(moim zdaniem) fiolet z perłą. Po złożeniu zaczeło mi czegoś brakować, stąd pomysł na stickers bomb. Składa się on z 600 stickerów na masce samochodu, ok 100 na klatce i ok 50 na tylnej ramce tablicy rejestracyjnej.
 
 
Enjoy! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 BeNeK  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 16:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fajne autko    Znane mi z turbo kilersów i jdmoption albo pasword-a . Świetna s13-tka! | 
             
						
				_________________ “Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
 
ś.p. Colin McRae | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 white90  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Eclipse 2G 96 i 99 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 17:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Fajna sprawa   
 
moj kumpel ma S13 dosyc ladna tylko jedyny minus tamtej to CA18DET     
 
SR20DET jest bardzo dobrym rozwiazaniem do tego samochodu
 
lepsze juz tylko moze byc RB25DET albo 1JZ-GTE    | 
             
						
				_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
 
Skyline R33 sedan
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 18:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               śliczny po prostu    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 white90  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Eclipse 2G 96 i 99 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 21:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zmien przedni zderzak na polift bedzie kozak    | 
             
						
				_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
 
Skyline R33 sedan
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Jogurt  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: CA4A & EA5W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 21:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kapitalna fura. na ile byś ją wycenił tak jak teraz stoji ? | 
             
						
				_________________ CA0
 
Galant II | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-02-2012, 23:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | sticekry na minus jak dla mnie... pozatym gratuluje auta, extra jest. | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kosa771  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Częstochowa/Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 04:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | lepsze juz tylko moze byc RB25DET albo 1JZ-GTE  | 	  
 
 
Z tym się kompletnie nie zgodzę. Jest przesąd, że RB jest ponad SR. Jeśli chodzi o wytrzymałość to może i jest bardziej wytrzymały. Jeśli patrzymy z perspektywy Polaka, który jednak patrzy na to czy wleje do pełna i pojeździ na torze cztery godziny mając SRa 500-konnego czy wleje do pełna i pojeździ dwie godziny mając 500-konnego RBka wybór dla mnie jest jasny. Jeździłem Skyline'm -wiem co mówię   
 
 	  | Cytat: | 	 		  | sticekry na minus jak dla mnie.. | 	  
 
Kwestia gustu. Dla mnie to jest super sprawa, aczkolwiek maska ze stickerami będzie tylko na tor, kupuję teraz maskę z węgla i ona będzie na wystawy i ewentyalne pokazanie się na mieście.  	  | Jogurt napisał/a: | 	 		  | na ile byś ją wycenił tak jak teraz stoji ? | 	  
 
Z mojej perspektywy? Bezcenna - jak to zawsze odpowiadam w takiej sytuacji - Nysa ma u mnie dożywocie.    Jeśli patrząc tylko na kwit - około 60 000 musiałbym wziąc - nie zarabiając na  tym. Dodam tylko, że jest to auto przygotowane do driftu, na najlepszych częściach ale jednak to jest dopiero połowa drogi do profesjonalnego bokolotu.
 
 	  | white90 napisał/a: | 	 		  zmien przedni zderzak na polift bedzie kozak    | 	  
 
Zdecydowanie bardziej podoba mi się przedliftowy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wszyc  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: ------> 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 10:51   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  Zdecydowanie bardziej podoba mi się przedliftowy    | 	  
 
 
Same polifty wszędzie a tu przynajmniej jakieś urozmaicenie    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
 
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
 
Mitsubishi Galant E88A '93
 
Mitsubishi Eclipse D22A '92
 
Honda CB500 PC32 '97
 
 
By mjsystem;
 
 
papamitsu napisał/a:	
 
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
 
 
 mjsystem: Czyli dookoła rdza.     | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xluki  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mercedes SLK 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 11:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Super furka... najbardziej spodobały mi się aluski     | 
             
						
				_________________ 02483/KMM
 
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
 
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
 
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
 
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
 
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 19:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | kosa771 napisał/a: | 	 		  
 
SILNIK:
 
SR20DET rozebrany do ostatniej śrubki i odbudowany
 
- panewki ACL Race
 
- pierścienie NPR
 
- szpilki ARP
 
- uszczelka metalowa Cosworth
 
- turbo Garrett T28
 
- bov Bailey
 
- intercooler gruby chińczyk
 
- chłodnica gruby chińczyk  | 	  
 
pytanie skoro był taki remont to czy załozyłes nadwymiarowe tłoki / choc zmierzyłes cylindry badz honowałes cylindry ????
 
 
Przeczytałem dokładnie teraz, specyfikacja szczególnie zawieszenia imponujaca.     | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Saqu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Nissan s13, BMW e39 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | rosomak1983, to chyba jakiś żarci co? z tym mierzeniem itp. przecież jak ktoś to rozbiera, wymienia itp. to jasna sprawa że musi wiedzieć co kupić a nie "o jakaś promka na panewki to kupie", tylko z głową to... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 20:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Saqu, ja nie mówie o panewkach... tylko o cylindrach. | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Saqu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Nissan s13, BMW e39 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 21:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | rosomak1983, a mi chodziło ogólnie o remont. się robi to się sprawdza a nie na czuja zakłada wszystko. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rosomak1983  		  
		 
         Mitsumaniak werbalny terrorysta
  
  
                  Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2012, 22:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               spoko, przeciez ot nie chodzi o krytyke, ja chyle czoła przed kolega i jestem pod wrazeniem, jedynie spytałem bo zadnej wzmianki o tłokach nowych czy cokolwiek o cylindrach.
 
No chyba ze w planach jest i tak kucie wiec tymczasowe rozwiazanie??? 
 
To tylko pytanie, nic wiecej. Na zhonowanym cylindrze pierscienie docieraja sie i układaja o wiele lepiej choc nie zawsze to jest konieczne. I przy takim remoncie kompleksowym to dziwi mnie bo przeciez byłby silnik niemal jak newka... | 
             
						
				_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
 
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
 
-Nie synku.... to Diesel.....   
 
Life is 2 short to drive boring cars   
 
6 bolt only... 
 
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |