| [Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2012, 20:08   [Cari 1.8 GDI] Pytanie o przepustnice 1.8 gdi 125km. |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam.Dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem carismy 1.8gdi 125km. i oczywiscie na początku wyszły problemy z obrotami,wyczyściłem przepustnice było na niej sporo nagaru,po zamontowaniu z powrotem obroty wieszają sie na około 1200rpm. czasem spadną do 600. Podczas czyszczenia zauważyłem ze przepustnica jak ją otworzę i zamknę to się nie domyka muszę ją popchnąć lekko żeby się domknęła.Czy tak ma być?[/list] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Saqu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Nissan s13, BMW e39
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 71 razy
 Dołączył: 28 Mar 2009
 Posty: 2233
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2012, 20:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie powinna się zawieszać, powinna chodzić płynnie od pełnego otwarcia do zamknięcia |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-03-2012, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | a czego to może być wina?wyczyściłem ją bardzo dokładnie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lemark   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Paź 2011
 Posty: 12
 Skąd: BDG
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-03-2012, 23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | A adaptacje przepustnicy robiłeś? Jak nie to długo jeździsz już po wyczyszczeniu? Mi po odłączeniu aku i przy niskich temperaturach też kręciła koło 1200. Ale po tygodniu nauczyła się sama obrotów i jest już w miare ok. Więc jesli nie zrobiłeś adaptacji przepustnicy to przez pewien czas może tak być i powinna sie sama ustawić  . A co do tego domykania to nie wiem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2012, 18:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | po czyszczeniu przepustnicy zrobiłem około 300 kilometrów i nic się  nie poprawiło a wręcz przeciwnie doszło do tego szarpanie jak zdejmę nogę z gazu w trakcie jazdy to skacze jak kangur,próbowałem wybłyskać błędy ale żadnych nie ma.jak dalej szukać przyczyny? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Brion   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8 GDI '97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 15 Lut 2011
 Posty: 51
 Skąd: Biskupiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-03-2012, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może sprawdź też świece czy nie są zalane olejem |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-03-2012, 15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | świece są suchutkie i nowe wymieniałem w Holandii nawet nie pytajcie o cenę!!! |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-03-2012, 15:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | parys2007, który model Carismy (przepustnica z linką, elektroniczna przedlift, czy polift)? |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-03-2012, 18:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | po lift elektroniczna 125km. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-03-2012, 19:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po dopchnięciu do pozycji zamkniętej zostaje zamknięta, czy otwiera się? Czujesz mechaniczny opór w czasie przekręcania klapy, czy tylko magnetyczny?
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | parys2007   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Lut 2012
 Posty: 38
 Skąd: rotterdam
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-03-2012, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak ją delikatnie otwieram i zamykam to się do końca nie zamknie ale jak nacisnę przepustnice i puszcze to się  domknie jakby jakaś sprężynka była uszkodzona i nie dociąga jej do swojej pozycji. 
 [ Dodano: 13-03-2012, 19:19 ]
 wymieniłem przepustnice i żadnej poprawy dzieje się prawie tak samo jak na starej,proszę pomóżcie co mogę jeszcze sprawdzić?
 
 [ Dodano: 13-03-2012, 19:50 ]
 panowie a co reguluje przepustnice które czujniki?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | amfi1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 17
 Skąd: Opole Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-05-2012, 11:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam podobny problem - w 1.8 GDI 122 KM 2001 r - przepustnica nie domyka się, komputer zgłasza błąd sterowania przepustnicą (niestety nie znam kodu). Cała historia wyglądała tak: odłączyłem na noc akumulator, po podłączeniu chciałem przeprowadzić procedurę nauki obrotów; po 10 minutach pracy silnika nagle obroty skoczyły do 3 tys i włączyła się lampka CE. Kolejne odłączanie akumulatora nie pomogło. Obecnie samochód zachowuje się tak, że dopóki w trakcie jazdy nie zejdzie z obrotami do 2 tys to jest ok - da się normalnie jeździć, nie ma błędu CE. Po zejściu do 2 tys włącza się CE i przechodzi w tryb awaryjny (obcina max obroty do 2,5 - 3 tys).
 Ostatnio przepustnica naprawiana była na początku roku - odklejony magnes i po naprawie było ok (wtedy również była czyszczona).
 Po rozkręceniu przepustnicy widać, że nie domyka się - popchnięta palcem i puszczona wraca na pozycję niedomknięcia. Czy jest szansa na regenerację? Za używaną przepustnicę zaproponowano mi na szrocie prawie 1 tys zł. Czy może być to jakiś problem z jej regulacją?
 Czy szukając używanej przepustnicy na wymianę trzeba szukać takiej o identycznym symbolu EAC?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | momez   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI EXE
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Paź 2012
 Posty: 3
 Skąd: Narewka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2012, 11:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | mam przepustnice na linke, a po wyczyszczeniu niezbędna jest nauka obrotów, najlepiej po podłączeniu do kompa. osobiście zamiast kompa robie reset odłączając na noc akumulator. następnie ruszam i na każdym biegu po kolei kręcę silnik do 5-6 tys. obrotów po czym puszczam nogę z gazu i zwalniam do 1tys. obrotów. czynność należy powtarzać do skutku a przepustnice czyścić co 15000km biorąc pod uwagę że tankujemy na polskich stacjach 
 [ Dodano: 18-10-2012, 12:22 ]
 a jakie macie objawy? bo niedomykająca się przepustnica to większe obroty silnika i lekkie szarpanie. jeżeli szarpie na tyle że nazywasz to skokami kangura to możliwe że pora wyczyścić kolektor ssący i wymienić filtr powietrza
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MKonrad   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 29 Lip 2011
 Posty: 21
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2012, 01:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy niedomykająca się przepustnica = jej uszkodzenie ? 
 U mnie jest dokładnie tak. Przy wyłączonym silniku mogę domknąć ją no.palcem. ale i tak wraca do pozycji niedomkniętej.
 Carisma ma lekkie zamulenie (nieregularnie) na niskich obrotach - tak do 2,5 tys. i nie wiem co jest tego przyczyną.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | i9i   Mitsumaniak
 Szary Obywatel
 
  
 Auto: Reno
 Kraj/Country: Holland
 Pomógł: 46 razy
 Dołączył: 19 Sie 2010
 Posty: 2219
 Skąd: Kerkrade
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-11-2012, 09:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trochę inaczej: Przepustnica na linkę powinna być domknięta, gdyż tam niskimi obrotami steruje silniczek krokowy. Natomiast w przepustnicy elektronicznej nie ma krokowca i całą przepustnicą oraz zakresem obrotów steruje ECU za pomocą silniczka (siłownika) i te dwie kwestie należy rozdzielić. Co do zamuleń i szarpań to najczęstszą przyczyną jest co prawda rozregulowana bądź brudna przepustnica ale może też być syf (nagar) w kolektorze dolotowym, kanałach i w samej komorze spalania, oraz w równym stopniu problemy z pompą wysokiego ciśnienia. |  
				| _________________ Pozdrawiam
 Adrian
 
 Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |