Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
14-10-2007, 23:44
pokrętło obok włącznika nawiewu
Autor Wiadomość
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 10-12-2006, 11:06   pokrętło obok włącznika nawiewu

Witam wszystkich mitsumaniaków!!!
W niedzielę stałem się szczęśliwym posiadaczem colta 1,3 89r.
W związku z tym mam parę pytań.
Pierwsze jak w temacie.
Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy?
Czy w tym modelu jest ten komputer z psującymi się kondensatorami?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tego autka!
Pozdrawiam!
rus_one
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-12-2006, 12:11   

Witaj!

Cytat:
pokrętło obok włącznika nawiewu


To nie pokrętło tylko zaślepka taka - jak by było pokrętło takie jak do dmuchawy to byłaby to klima.

rus_one napisał/a:
Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy?


Skoro jest sonda to jest to silnik gaźnikowy sterowany komputerem, który na podstawie odczytów z tej sondy steruje silnikiem.

rus_one napisał/a:
Czy w tym modelu jest ten komputer z psującymi się kondensatorami?


Skoro jest sonda to jest komputer - jak jest komputer, a auto masz z przedziału 88-94 to kondensatory trzeba zmienić.
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 10-12-2006, 12:15   

Dzięki za szybką odpowiedź!
 
 
 
michal_g84 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 76
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-12-2006, 23:55   

jeśli dobrze czytam to kolega rus_one ma Colt-a z gaźnikiem więc nie ma komputera, więc nie ma co wymieniać ;)
_________________
Carisma 1.8 GDI 98r.
Lancer 4G13 C61A 91r. LPG - SPRZEDANY!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2006, 11:04   

w Mitsu były gaźniki sterowane komputerem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-12-2006, 12:45   

Krzyzak napisał/a:
w Mitsu były gaźniki sterowane komputerem

Owszem były, ale rus_one ma z auto z roku '89 więc ma gaźnik sterowany mechanicznie.

[ Dodano: 12-12-2006, 12:48 ]
rus_one napisał/a:
Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy?

Pomyłka nie doczytałem. Kolega ma coś namieszane w silniku, bo nie powinien mieć sondy i komputera.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2006, 12:48   

bylo to napisane do tego:
michal_g84 napisał/a:
jeśli dobrze czytam to kolega rus_one ma Colt-a z gaźnikiem więc nie ma komputera, więc nie ma co wymieniać ;)


postu, z ktorego wynikalo, ze gaznik = brak ECU, co nie zawsze jest prawda
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 12-12-2006, 15:36   

Jak już pisałem jest sonda więc to raczej gaźnik sterowany komputerem.
Jak będę miał chwilę to odkręcę schowek i sprawdzę czy jest komputer,
wtedy będzie wszystko jasne...
 
 
 
Marcin Ławacz 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 AT 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2006, 22:21   

Witam! Ja mam taki sam silnik z gaźnikiem sterowanym podciśnieniami i też mam sonde lambdę - z tego co wiem to nie ma co szukać komputera, a już na pewno go nie ma za schowkiem
_________________
Colt C51A Najwierniejsze auto jakie miałem - sprzedany ze łzami w oczach
 
 
 
rami1000
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 22:27   

przy nogach pasażera po prawej stronie jak w każdym colcie z seri c5xjest komputer, trzeba odkręcić pare plastików.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 23:34   

Osłone pod chowikiem zdejmiesz i już będzie widać, jest na bocznej ściance po prawej stronie. W 1.3, 4G13, C51, wersja gaźnikowa, 8-zaworowa, 1988-1992 jest komputer czy to się komuś podoba czy nie. Inczej gdzie by była podłączona sonda? Pod lampkę ? :D Tak wymyślili Japońscy mózgowcy ;-) - moim zdaniem dobrze, ja nie mam problemów.

Niestety nie ma w tych wersjach gniazda diagnostycznego OBD I.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2006, 12:14   

bartek_nkm napisał/a:
W 1.3, 4G13, C51, wersja gaźnikowa, 8-zaworowa, 1988-1992 jest komputer czy to się komuś podoba czy nie

W każdym? To dlaczego mam odcięte kable od sondy i silnik chodzi i pali mało.
Z drugiej strony muszę odkręcić tę osłonę i zobaczyć czy komputer mam, no ale chyba nie.

[ Dodano: 14-12-2006, 12:16 ]
Aha poprzedni właściciel wymieniał cały układ wydechowy i założył go od Colta 4G15. Więc podejrzewam, że dlatego mam odcięte kable od sondy i jest mi ona niepotrzebna.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2006, 17:00   

Hugo napisał/a:
silnik chodzi i pali mało
Najwidoczniej sonda nie jest niezbędna do działania, albo ktoś zmostkował przewód od niej do masy i wszystko.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-12-2006, 10:03   

bartek_nkm napisał/a:
albo ktoś zmostkował przewód od niej do masy

Nie. Oba przewody wiszą i żaden nie jest nigdzie podłączony. Wydaje mi się, że były Colty C51A 1.3 8V bez sondy i ECU. I ja takiego mam. W sumie to będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mnie utwierdzi w tym przekonaniu.
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2006, 18:52   

Mam identycznego Colta jak Ty i masz to samo co ja. Nie ma innej możliwości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.