Sezon 2012 rozpoczęty i od razu "wtopa" |
Autor |
Wiadomość |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 00:24 Sezon 2012 rozpoczęty i od razu "wtopa"
|
|
|
W sobotę wybrałem sprawdzić co słychać na pobliskiej hałdzie, było ok (2 krótkie filmiki)
http://www.youtube.com/watch?v=RdY1Iwnqyy4
http://www.youtube.com/watch?v=HQb8ZV4nYmk
W drodze powrotnej postanowiłem zaliczyć pobliskie pole, niestety zalane jeszcze po zimie,
no i skończyło się 2h machaniem saperką, która to czynność nie przyniosła skutku i o mały włos nocowaniem w samochodzie gdyby nie bezinteresowna pomoc, w sumie przypadkowego offroad-owca, który przejechał kawałek drogi po nocy żeby tylko pomóc się mi wydostać z opresji.
Było by się z czego pośmiać, ale na krótko przed zatopieniem skończyła się karta SD w kamerce
Następną inwestycją w samochodzie będzie wyciągarka i od razu pytanie, kto pamięta do którego roku można było montować metalowe zderzaki ?
Sebastian |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2012, 07:30
|
|
|
Nie no super i zazdroszczę że macie gdzie jeździć . Wiosna astronomiczna zaczęła się dziś o 6:14 więc jak byś nocował w samochodzie to faktycznie witał byś wiosnę PFF napisał/a: | Następną inwestycją w samochodzie będzie wyciągarka | tyle że oglądając filmy nie za bardzo miał byś się do czego podpiąć -->> wszystko jakieś cienkie było Może Cię zainteresuje
http://youtu.be/SvJrCw0ybHg
PFF napisał/a: | kto pamięta do którego roku można było montować metalowe zderzaki ? | nie chcę Cię wprowadzać w błąd ale chyba przepis taki dotyczył ???? orurowania/klatki na kangury a na pewno musi być z homologacją. Wyciągarki to raczej nie montuje się do zderzaka. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 20-03-2012, 07:58
|
|
|
Chodzi o rury nie o zderzak ale prawie każdy zderzak ma rury. Od października 2007. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 08:32
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Chodzi o rury nie o zderzak ale prawie każdy zderzak ma rury. Od października 2007. |
no to zonk,
ale inaczej jeżeli chodzi o rury, to czy jeżeli znalazłbym metalowy zderzak pod wyciągarkę bez części rurowej nad niego wystającej to czy mógłbym takowy założyć ??
[ Dodano: 20-03-2012, 08:52 ]
jawaldek napisał/a: | Nie no super i zazdroszczę że macie gdzie jeździć . Wiosna astronomiczna zaczęła się dziś o 6:14 więc jak byś nocował w samochodzie to faktycznie witał byś wiosnę PFF napisał/a: | Następną inwestycją w samochodzie będzie wyciągarka | tyle że oglądając filmy nie za bardzo miał byś się do czego podpiąć -->> wszystko jakieś cienkie było Może Cię zainteresuje
http://youtu.be/SvJrCw0ybHg
PFF napisał/a: | kto pamięta do którego roku można było montować metalowe zderzaki ? | nie chcę Cię wprowadzać w błąd ale chyba przepis taki dotyczył ???? orurowania/klatki na kangury a na pewno musi być z homologacją. Wyciągarki to raczej nie montuje się do zderzaka. |
No chodzi mi o taki metalowy zderzak, faktycznie nie wiem jak to jest w eLce, ale w nowych wranglerach kiedyś był problem z sama płytą pod wyciągarkę, więc zamawialiśmy klientom zderzaki które były od razu z płytą. I o czymś takim myślałem.
Na tej stronie jest taki bez rur wystających, ale sam w sobie jest metalowy i tu nie wiem czy można takie montować
http://offroadsrilanka.we...ectvehicles.htm |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 10:10
|
|
|
No widziałem ją kiedyś, generalnie znalazłem jakby 2 rodzaje montażu, jeden poniżej zderzaka, dla mnie trochę lipa i drugi wyciągarka wychodzi przez dolne kratki, tyle że osobiście chciałbym samą wyciągarkę schować jak najgłębiej. Mam w sumie metr kwadratowy grubej 10 mm blachy, pomierzę może coś naszkicuje.
Dałbym to wyciąć wodą tylko nie wiem kto mi dognie taką grubą z frontu żeby było mocowanie rolek.
Ale pomyślę, może już w sobotę się za to zabiorę. Spróbować nie zaszkodzi.
No i oczywiście kotwica by się przydała, tam gdzie utknąłem nie było drzewa pod które mógłbym się podpiąć w promieniu 500m. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2012, 10:25
|
|
|
PFF, wstrzymaj sie jeszcze ze 2 miesiace. Na stronie P.O.C. w tym temacie bedzie opisane jak poradzic sobie z problemem wincha i fabrycznym zderzakiem.
http://www.pajero.org.pl/...um_pi1[tid]=614 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2012, 12:21
|
|
|
PFF napisał/a: | Mam w sumie metr kwadratowy grubej 10 mm blachy, pomierzę może coś naszkicuje. | + wyciągarka... oj będzie to duży ciężar.
Przyjrzyj się http://youtu.be/BlqyYihnu30 może Ci coś to podpowie. Z tego co pamiętam to miał bardzo do przodu wysuniętą wyciągarkę.
PFF czy aby na pewno będzie Ci potrzebna wyciągarka mocowana na stałe ??? Jeśli jeździsz dużo w teren to tak,jeśli sporadycznie to rozważ ewentualność zakupu kirfora + linę na przedłużkę + zblocze dla podwojenia siły uciągu. Nie wyciąga to tak szybko jak elektryczna ale czasami wystarczy metr do przodu lub tyłu i jesteś z opresji uratowany. Jedyna wtedy przeróbka to solidne zaczepy w samochodzie no i...... obecność drugiej osoby
Czasami wystarczy zwykły pas mocujący ściągacz do ładunku np: http://logistyka.biz.pl/z...y-sciagacze.htm
Tylko jeden warunek-->> musisz mieć do czego zaczepić drugi koniec więc rada moja -->> nigdy sam w teren
[ Dodano: 20-03-2012, 12:23 ]
Gene napisał/a: | wstrzymaj sie jeszcze ze 2 miesiace. | to tak jak by ktoś Tobie postawił coś dobrego do jedzenia za szybą i powiedział poczekaj aż szklarz przyjdzie i wyjmie szybę Ja bym nie wytrzymał zbił bym szybę |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 12:57
|
|
|
Dzięki za linka, poczytałem z uśmiecham, bo zaraz jak kupiłem eLe to też chciałem budować skorupę mieszkalna na pakę i parę innych drobiazgów pokazanych w tym wątku, jednak mój budżet mnie ogranicza jak dotąd dość skutecznie.
Ta płyta pod wyciągarkę wychodzi właśnie chyba pod zderzakiem, a bynajmniej taką o podobnym kształcie widziałem (wylot między przednią osłona podwozia a zderzakiem).
Będę odwiedzać wątek jak nie uradzę nic, a jak mi się uda to podzielę się fotkami.
[ Dodano: 20-03-2012, 13:28 ]
jawaldek napisał/a: | + wyciągarka... oj będzie to duży ciężar.
Przyjrzyj się http://youtu.be/BlqyYihnu30 może Ci coś to podpowie. Z tego co pamiętam to miał bardzo do przodu wysuniętą wyciągarkę.
PFF czy aby na pewno będzie Ci potrzebna wyciągarka mocowana na stałe ??? Jeśli jeździsz dużo w teren to tak,jeśli sporadycznie to rozważ ewentualność zakupu kirfora + linę na przedłużkę + zblocze dla podwojenia siły uciągu. Nie wyciąga to tak szybko jak elektryczna ale czasami wystarczy metr do przodu lub tyłu i jesteś z opresji uratowany. Jedyna wtedy przeróbka to solidne zaczepy w samochodzie no i...... obecność drugiej osoby
Czasami wystarczy zwykły pas mocujący ściągacz do ładunku np: http://logistyka.biz.pl/z...y-sciagacze.htm
Tylko jeden warunek-->> musisz mieć do czego zaczepić drugi koniec więc rada moja -->> nigdy sam w teren |
Wiem i gdzieś dalej się nie wybieram, utknąłem ok. 1km od domu, więc po 2h bezowocnego podkopywania zadzwoniłem po pomoc, ale jak na złość żadnej koparki ani traktora w okolicy nie było,
i faktycznie taki "rugcug" by mi pomógł pod warunkiem posiadania kotwicy, nawet takiej domowej.
I właśnie takiego wystawania wyciągarki chciałbym uniknąć.
Weekend niebawem, więc będę móżdżyć.
Na marginesie myślałem że fabryczne przednie haki są dość mocne, w sobotę bez problemu się spisały.
Ale przy okazji kombinowania z płytą pomyślę nad dodatkowymi
jawaldek napisał/a: | Gene napisał/a:
wstrzymaj sie jeszcze ze 2 miesiace.
to tak jak by ktoś Tobie postawił coś dobrego do jedzenia za szybą i powiedział poczekaj aż szklarz przyjdzie i wyjmie szybę Ja bym nie wytrzymał zbił bym szybę |
Dokładnie coś w ten deseń |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-03-2012, 13:36
|
|
|
PFF rozsadne podejscie. Slawek posiada spore doswiadczenie, modernizowal starsza generacje i teraz kompleksowo dozbraja nowy model. Wazne jest w tym jego podejscie. Niczego nie pozostawi przypadkowi. Nic nie zostanie przerobione bez wnikliwego przemyslenia. Generalnie zachecam do sledzenia tematu a nawet do scislejszych relacji. Nieoficjalnie wiem, ze prezentacja wersji wyprawowej Moby Dick'a odbedzie sie na zlocie P.O.C. w maju. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2012, 13:44
|
|
|
Gene napisał/a: | Slawek posiada spore doswiadczenie, modernizowal starsza generacje i teraz kompleksowo dozbraja nowy model. Wazne jest w tym jego podejscie. Niczego nie pozostawi przypadkowi. Nic nie zostanie przerobione bez wnikliwego przemyslenia. | no faktycznie prawdą jest to widziałem i zazdrościłem . PFF napisał/a: | bo zaraz jak kupiłem eLe to też chciałem budować skorupę mieszkalna na pakę i parę innych drobiazgów pokazanych w tym wątku, jednak mój budżet mnie ogranicza jak dotąd dość skutecznie. | co prawda nie Elka ale może coś podpatrzysz https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/ModyfikacjeTurystyczneSamochoduMitsubishiPajero28TDI1995LongByWaldek
i jeszcze
http://youtu.be/8XNr2kBPnj0
i parę jeszcze innych przeróbek czysto do turystycznego zastosowania, ale to jak zrobi się już ciepło
Wszystko wykonane we własnym zakresie a warsztatem jest tylna ładunkowa część Miśka i ławka obok samochodu. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 13:48
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Gene napisał/a: | Slawek posiada spore doswiadczenie, modernizowal starsza generacje i teraz kompleksowo dozbraja nowy model. Wazne jest w tym jego podejscie. Niczego nie pozostawi przypadkowi. Nic nie zostanie przerobione bez wnikliwego przemyslenia. | no faktycznie prawdą jest to widziałem i zazdrościłem . PFF napisał/a: | bo zaraz jak kupiłem eLe to też chciałem budować skorupę mieszkalna na pakę i parę innych drobiazgów pokazanych w tym wątku, jednak mój budżet mnie ogranicza jak dotąd dość skutecznie. | co prawda nie Elka ale może coś podpatrzysz https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/ModyfikacjeTurystyczneSamochoduMitsubishiPajero28TDI1995LongByWaldek
i jeszcze
http://youtu.be/8XNr2kBPnj0
i parę jeszcze innych przeróbek czysto do turystycznego zastosowania, ale to jak zrobi się już ciepło
Wszystko wykonane we własnym zakresie a warsztatem jest tylna ładunkowa część Miśka i ławka obok samochodu. |
Wiem wiem ogladam (mam subskrybcje na Y.T.)
ja myslałem jednak o czyms takim, to jedna ze stron nad którą troche czasu
http://fareforwardtravell...two-the-design/ |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 20-03-2012, 16:33
|
|
|
Jaki widzisz problem? Tniesz zderzak, zakładasz płytę i wincha z syntetykiem i gotowe. Nie musisz łączyć zakładania wyciągarki ze zmianą zderzaka na stalowy. A sam winch z syntetykiem nie będzie ważył dużo. Zderzak jest zdecydowanie cięższy niż winch. A druga sprawa, że zderzak bez rur możesz założyć. Tylko problem będzie z kupieniem bo chyba tylko ARB i AFN robią bez rur a to tanie nie jest.
Sławek na początku też będzie miał wincha i oryginalny pocięty zderzak. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-03-2012, 21:17
|
|
|
ciekawa konstrukcja tylko czy aby będzie wytrzymała na trudy jazdy->> bo nie ma żadnego zdjęcia z realizacji i jak ewentualnie wyglądałaby sprawa przeglądów rejestracyjnych. I diabeł tkwi w szczegółach a tych nie widać. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
PFF
Mitsumaniak
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 87 Skąd: Ruda
|
Wysłany: 20-03-2012, 23:45
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Jaki widzisz problem? Tniesz zderzak, zakładasz płytę i wincha z syntetykiem i gotowe. Nie musisz łączyć zakładania wyciągarki ze zmianą zderzaka na stalowy. A sam winch z syntetykiem nie będzie ważył dużo. Zderzak jest zdecydowanie cięższy niż winch. A druga sprawa, że zderzak bez rur możesz założyć. Tylko problem będzie z kupieniem bo chyba tylko ARB i AFN robią bez rur a to tanie nie jest.
Sławek na początku też będzie miał wincha i oryginalny pocięty zderzak. |
Nie widzę problemu i wiem że nie muszę łączyć montażu wyciągarki z montażem zderzaka, ale nie do końca podoba mi się jak wystaje poza fabryczny, a w przypadku metalowego nie ma tego problemu jest ładnie w nim schowana, o innych właściwościach takiego zderzaka pewnie nie muszę ci pisać.
ARB nie ma homologacji EU, wiec myślę że pierwszy przejazd np przez Austrię i po ptokach.
Nie wiem jak AFN, na ich stronie jest coś o EU, ale nie wiem do którego produktu się dokładnie odnosi.
A jest to w tej chwili duży problem na zachodzie bo nawet produkcje Gelendy przerwano, wprawdzie na chwile bo modernizują między innymi zderzak żeby spełniał nowe normy ochrony pieszych.
[ Dodano: 21-03-2012, 00:23 ]
jawaldek napisał/a: | ciekawa konstrukcja tylko czy aby będzie wytrzymała na trudy jazdy->> bo nie ma żadnego zdjęcia z realizacji i jak ewentualnie wyglądałaby sprawa przeglądów rejestracyjnych. I diabeł tkwi w szczegółach a tych nie widać. |
W sieci jest tego mnóstwo, począwszy od wschodnich sąsiadów a skończywszy na dzikim zachodzie
stron z homemade-ami tez jest kilka, ta to tylko przykład
też zastanawiałem się jak przeglądami i ewentualną homologacją,
w przypadku takiej dokładanej na pakę pickup-a myślę że traktuje się to jak przewożony towar na pace,
w przypadku stałej zabudowy można próbować homologacji indywidualnej , coś jak homologacja SAMa, ale to już trochę zachodu.
Chociaż z drugiej strony nie pamiętam żeby oryginalne zabudowy na pakę miały homologacje, generalnie temat rzeka, chyba na zupełnie nowy wątek.
I jeszcze co do terenu to moim zdaniem najlepsze ale i niestety najmniej komfortowe są popup-y, są niewiele wyższe od fullboxów
http://www.youtube.com/watch?v=nTZ2-o5kmKE
nie wiem tylko czy jest rozmiar na małą miśkową pake |
|
|
|
 |
|