Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne bicie przy hamowaniu i przy80 km/h tarcze do wymiany?
Autor Wiadomość
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 20-03-2012, 10:00   Dziwne bicie przy hamowaniu i przy80 km/h tarcze do wymiany?

Moja Sigma ma dziwne bicie przy hamowaniu jak by koło było kwadratowe i to samo mam przy 80 km/h , zawsze przy hamowaniu bije, tarcze chyba kwalifikują się do wymiany i teraz pytanie jakie tarcze kupić i gdzie , ewentualnie czy ktoś może załatwić z forum dobrej firmy tarcze, mikody odpadają :)
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-03-2012, 11:14   

Poszukaj na forum - jak na razie to nie znaleźliśmy godnych uwagi tarcz (Wojtek walczy od 2008 roku, ja się poddałem). Być może coś fajnego uda się dopasować od 3000GT, ale tutaj trzeba by uderzyć za oceanem bo w Europie wybór raczej marny.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-03-2012, 13:39   

A ja z mikody jestem zadowolony ....cena /jakość :mrgreen:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-03-2012, 15:24   

Przed wymianą tarcz warto sprawdzić również piasty, tak dla świętego spokoju. Osobiście zaczynam odkładać talony na tarcze firmy DBA.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 20-03-2012, 19:34   

ATE to toczenia się nadają, jak się zagrzeją to już nie :D
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-03-2012, 19:58   

Wiecie,zeby wszystko ładnie działało to wszystko musi ładnie współgrac jednak przestańcie się oszukiwać że 20 letnia sigma będzie się zatrzymywać jak nowe auto tej klasy :lol: Nie ma co przesadzać , trzeba by wymienić wszystko na nowoczesne włącznie z zaciskami na te tarcze

Ile kosztują te tarcze dba ?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 20-03-2012, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-03-2012, 20:12   

Nikt chyba się nie oszukuje, ale piszemy o biciu podczas hamowania, a nie o skuteczności hamulców w Sigmie.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-03-2012, 20:23   

No jakoś nie zauważyłem i nie doczytałem w naszych postach " o biciu " :mrgreen:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 20-03-2012, 20:35   

zasadniczo nikt nie narzeka, tylko dzili się spostrzeżeniami :o

Zbyszku, moja ma 17 lat :mrgreen: , nie jest nawet pełnoletnia
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-03-2012, 20:55   

U mnie jak tarcze się wyjezdziły to przy mocnym hamowaniu z ok. 160 km/h do 140 km/h potrafiło tak bić że trzeba było dobrze kiere trzymać ale gdy hamowałem delikatnie to było ok. Gdy zrzuciliśmy tarcze na pomiar to po pierwsze były tak zjechane ze sam się zdziwiłem że nie pękły . Po wymianie tarczek z przodu i ogarnięciu całego układu hamulcowego bicia nie zauważyłem nawet przy gwałtownym hamowaniu jednak zauważyłem ze tarcze z przodu bardziej scierają się niz te ori z tyłu , wnioskuję że za jakieś dwa lata znowu wymienię tarcze :doubt:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 20-03-2012, 21:46   

Słyszałem np ze nawiercane mikody lubią pękać , a jak z normalnymi ? co polecicie bo coś muszę kupić , ale zeby to hamowało i co poczynić dodatkowo żeby zniwelować bicie ? :(
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 20-03-2012, 22:47   

Ja bym drążył temat jak dopasować hamulce z 3000gt vr4, bo z tego co kojarzę to w 3000gt SL jest takie same zaciski jak w Sigmie ( o ile czegoś nie pokręciłem). Wydaję mi się że zamienniki produkowane do Sigmy są bardzo marnej jakości. Zarówno w mojej pierwszej Sigmie tarcze hamulce za 250 zł (już nie pamiętam jakiej firmy) padły momentalnie, w nowej też mam prawie nowe hamulce i też mają już lekkie bicie.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-03-2012, 08:30   

mazda10000 napisał/a:
Wydaję mi się że zamienniki produkowane do Sigmy są bardzo marnej jakości


Zgadza się, wszystkie zamienniki ogólnodostępne (Mikody-nawiercane, JC, Brembo-Allegro, ATE i tym podobne w cenie nie przekraczającej 350zł za komplet) po rozgrzaniu zaczynają się krzywić. Wyjść z tej sytuacji jest kilka:

- olewasz sprawę i jeździsz na tych co masz (kwestia przyzwyczajenia, ludzie tak robią),
- kupujesz tani zamiennik i zaczynasz jeździć jak emeryt (ecodriving),
- ryzykujesz i kupujesz tarcze za ponad tysiaka na jedną ośkę :twisted: + klocki itp. (efekt nieznany prawdopodobnie pozytywny)

mazda10000 napisał/a:
Ja bym drążył temat jak dopasować hamulce z 3000gt vr4


Moim zdaniem zbyt wiele różnic, piasta, zwrotnica, półosie, amortyzatory, felgi(pewnie minimum 17")

GóR3K napisał/a:
i to samo mam przy 80 km/h


Przy takim objawie wina wcale nie musi leżeć po stronie krzywych tarcz. Przyczyn może być kilka, od problemów z kołami i oponami (wyważenie itp.) po luzy na przegubach półosi.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 21-03-2012, 10:56   

Być może o tym pisałem ale od Santa Fe pasują tarcze z zaciskami do Sigmy ( oczywiście wszystko słyszałem i nie daję głowy że to info jest prawdziwe) Tam tarcze mają 296 mm. Bądź co bądź Santa fe to kawał auta więc bądź co bądź może z jakością było by lepiej. Rozmawiałem o tym problemie z Januszem_58, on twierdzi że ma tarcze Black Diamond'a i po 2kkm też się pofalowały... Trochę to irytujące. W wakację się zajmę tematem Santa Fe.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 21-03-2012, 11:02   

Słyszałem np ze nawiercane mikody lubią pękać , a jak z normalnymi ?

Widzisz ,jak nie spróbujesz to nie zobaczysz - jak w 2007 roku kupywałem sigmę to też mi odradzali a jak kupiłem to mówili żebym sprzedał ....
Każda tarcza hamulcowa ,którą przegrzejesz prawdopodebnie się zwichruje - i kazda tarcza ,która ma 3/4 życia za sobą - po prostu podszedłem do tego tak :kupiłem mikodę bo ma mi posłużyć na 3 lata czyli jakieś 50 tys.km - gdy zacznie bić to ją wymienię i tyle - gładkie są za 200zł. w komplecie - co to za pieniądz na 3 lata jazdy ?

A przyczyn jak wojtek napisał , jest wiele i wcale nie muszą to być tarcze hamulcowe
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.