Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe wału korbowego - pomocy!
Autor Wiadomość
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 13-07-2012, 12:14   Koło pasowe wału korbowego - pomocy!

Witam Wszystkich,
ostatnio miałem problemy z paskami a przyczyną okazało się koło pasowe wału. Wczoraj rozpadło się na dwie części :( Czy ma ktoś takie koło?
Sigma '92 12v
 
 
rupert70 
Mitsumaniak


Auto: Sigma F07W A/T 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 218
Skąd: Chełm / Dorohusk
Wysłany: 13-07-2012, 16:55   

Przerabiałem ten sam problem ze 2 lata temu :| .
Musisz podzwonić po szrotach które maja Sigmy na części i pytać.Nie zawsze mają , gdyż towar chodliwy :wink: .Z czasem każdy go przerabia , taki urok tego koła :roll: .Tanie też nie są niestety.
_________________
Rzeczywistość powoduje u mnie zadziwienie.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 13-07-2012, 19:29   

Jako że masz 12V próbuj też od Sonaty 3.0V6 z lat 89-98. Może nawet oryginał do dostania w rozsądnej cenie w ASO Hyundai.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-08-2012, 16:49   

mam takie :) - oddam w dobre ręce ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-09-2012, 20:10   

Oddaj uszkodzone koło do tokarza, niech wywali gumę, a w to miejsce dotoczy dystans z metalu. Potem koniecznie trzeba to wyważyć. Robiłem coś takiego w Galancie i działało. Koszt 50 zł.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 12-09-2012, 20:24   

Guma musi być po to by nie przenosić drgań z elementów ruchomych osprzętu / alternator , kompresor klimy ... / na wał korbowy . Gdyby można by było założyć tam koło bez gumy zapewne przy produkcji inżynierowie by na to wpadli /ekonomia/ jednak guma tam po cos jest :finga: Znaczy się musieli rozpatrzyć wersię bez gumy i z gumą .Z gumą zaczeli produkować więc wszelkie zamienniki i dotaczanki na dłuższą metę czyli ok.200 tys.km mogły by się nie sprawdzić a Sigmy z roczników 92-95 własnie przekroczyły ten przebieg / grubo / i koła pasowe a właściwie owa ciekawa guma zaczyna się sypać
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-09-2012, 20:40   

Zbyszek, teoretycznie masz rację, a praktycznie życzę sukcesów w zakupie nowego koła. Wiem bo to przerabiałem. Nowe kosztowało ok 900 zł a drugie używane z gumą za 300 zł rozsypało się po kolejnym 1000 km. Wiesz każdy stara się na czymś zaoszczędzić jeden na kole drugi na zawieszeniu trzeci na wycieraczkach.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-09-2012, 22:15   

Jakby pasowało np z galanta e33 to ja mam kilka :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-09-2012, 22:38   

A może ktoś przetestuje www.tedgum.pl - koła mają i do 12V i do 24V - tanio to nie jest, ale teoretycznie powinno styknąć. Pytanie na ile? ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
t0m3k 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 956
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-09-2012, 22:43   

ej... o jakiej gumie wy mówicie? :)
_________________

Moja Mitsubishi Sigma 3.0 V6
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-09-2012, 22:46   

a ja mam aluminiowe - i jeździ super - moim zdaniem to over engineering jest - serio - ważne żeby wyważone było i tyle.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-09-2012, 23:12   

O takiej którą widac tutaj pomiędzy częsciami koła



Ja powiem tak - możliwe że to jest over-engineering - ale Miśki jeżdżą.

A dzisiaj mamy "underengineering" i takie kwiatuszki jak legendarne 2.0 TDI gdzie się wycierają zębatki pompy



czy 1.4 TSI z sypiącym się układem korbowym.
Tak - jestem tendencyjny i uczulony na dziadostwo, propagandę i fałsz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 12-09-2012, 23:23   

Moje rozwiązanie też się sprawdzało i prawdopodobnie sprawdza, choć straciłem Gala z oczu.
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 13-09-2012, 01:37   

Ja jestem w trakcie przerabiania problemów z kołem pasowym - ja się jednak będę skłaniał w kierunku nawulkanizowania koła pasowego na nowo. Tak jak pisał Zbyszek - gdyby można było to konstruktorzy by takie montowali fabrycznie - skoro jest tam tłumik drgań to znaczy że ma być i wstawianie tam metalowych wstawek i zaspawanie zalatuje Cytrynem i Gumiakiem i prędzej czy później jakieś skutki się pojawią
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 13-09-2012, 06:55   

Nikt nie pisał o spawaniu, był bym daleki od tego. Każdy zrobi jak uważa. Wybrałem takie rozwiązanie, działało przez 50kkm i było tanie w związku z tym piszę o nim. Także myślę że nie ma co demonizować i krytykować.

ps. Jestem ciekaw czy forumowi teoretycy też są tak bezkompromisowi w życiu jak na forum?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.