Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem
Autor Wiadomość
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 11-10-2012, 16:44   [2.5 TD] Wymiana rozrządu i problem

Witajcie otóż zabrałem się za miśka przyszła kolej na uszczelke pod pokrywą zaworów przy okazji okazało się że pękł pasek przy rozrządzie. tak więc i tak i tak muszę rozrząd wymienić z tym że mam problem z odkręceniem dolnego koła pasowego w jaki sposób wy go odkręcaliście?? bo bez ściągniecia jego nie zdejme dolnej osłony rozrządu :/ Silnik to 2.5diesel.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź bo dziś to mi juz nerwy puszczały przez to....
 
 
Eskapada 
Forumowicz

Auto: Pajero L040
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-10-2012, 17:47   

Kluczem pneumatycznym tak powinno się to robić....

Można założyć duży klucz zaprzeć o glebę i przekręcić kluczyk w stacyjce

:mrgreen:

Można wyjąc rozrusznik zablokować wieniec i dużym kluczem próbować odkręcić

:roll:

Wymiana rozrządu w warsztacie, który jest na takie przypadki przygotowany kosztuje około 300 -400 zł obyś oszczędzając te 400 zł nie narobił sobie większych strat , uszkodzony winiec, uszkodzone koło pasowe, nakrętka a nie daj boże wał :roll:
 
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 11-10-2012, 17:58   

Właśnie problem w tym że pneumatem nie idzie :/ o sposobach z rozrusznikiem już słyszałem i odrazu z nich zrezygnowałem, a teraz kurcze nie mam nawet jak zataszczyć auta do warsztatu ani czym, myślałem że jest jakiś hmm Łatwy sposób ale chyba jednak zaczekam aż będzie możliwość holowania i zataszczę go do warsztatu

Generalnie pęknięty był 2 pasek ten dalej i czy można bez niego jeździć?? gdzieś czytałem że ludzie tak robią ale czy to prawda i faktycznie nie ma w tedy skutków ubocznych dla silnika??

Dzieki eskapada za pomoc :)
 
 
pawel80 
Forumowicz

Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 144
Skąd: racibórz
Wysłany: 12-10-2012, 13:28   

było to tak załuz klucz na srube i uderz go z młota
:) i tak aż puści albo ramie i gwałt tez się męczyłem ale poszło :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2012, 14:18   

od spodu na skrzyni masz blaszkę na kilka śrub - odkręć ją, włóż na wieniec zamachu imbus 5, który zaprze się o blok i odrkęcisz
bez balansu można jeździć - ale nie wiem, jakie mogą być następstwa - ja nie próbowałem
widziałem też przypadek, że ten pasek wpadł pod pasek główny i spowodował przestawienie (a czasem ścięcie czujnika wału) i spore koszty w postaci remontu...
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-10-2012, 18:08   

ludzie jeżdżą bez tego paska ale jak jest i działa to ja bym zostawił na miejscu
 
 
Robert09 
Forumowicz


Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 117
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-10-2012, 19:20   

mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale
_________________
...że boki zrywać
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-10-2012, 20:14   

podstawowy błąd Twój i innych ..."przecież się nic nie stanie nawet jak pęknie "
ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu bo inaczej bęc ....:wink:
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 12-10-2012, 21:10   

no właśnie mój się zerwał i mam problem żeby go kurcze teraz wyciągnać :/i nie wiem czy taszczyć auto do mechanika i niech wymienia pasek od rozrządu i napinacze czy jak się uda go wyciągnać to zostawić tak jak jest??
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 12-10-2012, 21:24   

a wiesz kiedy mialeś zmieniany pasek rozrządu ....
ja bym zmienił teraz obydwa koszt nie jest duży
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2012, 21:33   

lukas 78 napisał/a:
ten pasek się wymienia razem z paskiem rozrządu
szczególnie, że kosztuje 20 zł za porządny zamiennik (Mitsuboshi lub Sun)
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 13-10-2012, 00:50   

Zablokuj wieniec, jak Krzyzak pisze, to niezawodny sposób na koło, a wałki balansów sprawdź - czy nie mają za dużych luzów, oporów, simeringi - jak jest w porządku, to nie kombinuj z balansami i wymień kpl. pasków + napinacze - nie oszczędzaj na niczym , bo potem możesz pluć sobie w gębę tak samo jak cała reszta, co oszczędziła na jednym napinaczu, albo dała do mechanika który pierwszy raz coś takiego widział i wymienił tylko pasek rozrządu.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-10-2012, 09:36   

Robert09 napisał/a:
mnie pasek od balansu urwał świeżo zmieniony pasek rozrządu, co było dalej lepiej nie pisać. Gdybym wiedział wcześniej albo bym go zmienił albo nie zakładał wcale

Przyczyna może być wyciek oleju na pasek. Nie dostatecznie napięty napinacz albo coś się dzieje z wałkami balansowymi.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Firek 
Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lip 2012
Posty: 38
Skąd: łeba
Wysłany: 13-10-2012, 19:01   

A niech mi ktoś powie który z tych kompletów od Zbyszka będzie najlepszy bo rozbieżność cenowa jest, a w poprzednim aucie zdarzyło mi się tak że droższe rzeczy padały szybciej od tych tańszych :/ i mam dylemat....
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 13-10-2012, 20:21   

kup paski mitsuboshi i rolki GMB nic lepszego nie znajdziesz
całośc to koszt 200-250 zł w detalu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.