Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM |
Autor |
Wiadomość |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2012, 22:06 Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM
|
|
|
Zastanawiam się nad możliwością (sporadycznego) ciągnięcia przyczepy przez Grandisa.
Mam wersję 2.4 165 KM w automacie z LPG
Czy macie jakieś doświadczenia/przemyślenia dotyczące powyższego?
Czy Grandisem da radę slipować łódź?
Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?
Czy to polega pod VIATOLa?
Jak myślicie? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-10-2012, 11:22 Re: Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM
|
|
|
magicadm napisał/a: |
Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?
Czy to polega pod VIATOLa?
|
Ja myślę, że sumuje się DMC przyczepy i samochodu a nie to ile akurat teraz waży... Dlatego często sprzedawcy przyczep oferują "dostosowanie DMC przyczepy" tak żeby wraz z konkretnym samochodem wyrobić się w 3500kg.
Ps. Rozumiem, że masz świadomość, że potrzebujesz B+E do takiego zestawu?
A co do samochodu to masz taką dane techniczną która się zwie: Maksymalna masa holowanej przyczepy i według google (nie znalazłem oficjalnych danych) to 1800kg (oczywiście z hamulcem). Więc według producenta da radę. Przy okazji taka dana jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym z tego co wiem i ta wartość powinna być większa lub równa od DMC z dowodu przyczepy...
A z punktu widzenia praktycznego po prosty i pod małe górki da radę, ale na jakiejś rampie może być problem chociażby z samą trakcją czy konwerterem w skrzyni. |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2012, 18:59
|
|
|
No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg. Może na samo wodowanie trzeba będzie się do czegoś dodatkowo uwiązać lub poprosić o pomoc jakieś prawdziwe 4x4
Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych.
Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu.
Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie
PS
Dobry ten patent z tym 'dostosowywaniem DMC przyczepy' |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-10-2012, 19:16
|
|
|
Cytat: | No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg. | Oj tam oj tam, zawsze można po hamerykańsku:
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-10-2012, 19:25
|
|
|
magicadm napisał/a: |
Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych. |
Nie wiem jakie opinie widziałeś. Ale moim zdaniem jest jedna. Na B masz 3500 + przyczepa lekka (taki typ przyczepy, a tak o której mówisz takową nie jest) w sumie 4250kg. Ewentualnie suma DMC ma być <=3500kg. Miały wejść w życie jakieś nowelizacje które umożliwiały poruszanie się zestawem do 4250kg (czyli jakieś tam ustandarzyowanie), ale podobno miały wymagać jakiegoś uproszczonego kursu czy coś.
magicadm napisał/a: | Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu. |
No na prostym (na ile da konwerter w skrzyni) to czemu nie, ale na rampie to cienko to widzę... Ale spoko w ręcznej skrzyni spalisz sprzęgło albo opony (zależnie od umiejętności)
magicadm napisał/a: | Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie |
Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła. |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2012, 19:45
|
|
|
krzychu napisał/a: | Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła |
Coś czuję, że na drugiej przyczepie będę musiał targać quada - ma wyciągarkę
Chyba jednak trzeba będzie pożyczać coś 'sprawniejszego' na te krytyczne manewry.
Dziękuję za Wasze opinie/pomysły |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16-10-2012, 21:41
|
|
|
magicadm napisał/a: | Czy to polega pod VIATOLa? |
Cytat: | Korzystanie z systemu viaTOLL jest obowiązkowe dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej, które poruszają się po drogach płatnych |
DMC samocodu + DMC przyczepy z dowodów rejestracyjnych.
No i B+E tak jak krzychu pisał, niestety..... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 16-10-2012, 22:15
|
|
|
krzychu napisał/a: | Na B masz 3500 + przyczepa lekka |
Cytat: | Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym; |
To tyle względem przepisów. Ale policja przymyka oko na busa z przyczepką lekką (choć nie musi to być regułą). Dodatkowo jest rubryczka dowodzie rejestracyjnym: Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem/bez hamulca (i tu też kłania się DMC bo na wagę nikt jechał nie będzie, chyba, że ITD ale u nich nie ma przymykania oka na nic). |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-10-2012, 07:25
|
|
|
i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.
Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t
Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 21-10-2012, 16:34
|
|
|
krzychu napisał/a: | A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej. |
A u nas wolna amerykanka
Tak naprawdę to busy rejestruje się na DMC 2750 kg jako osobowo-dostawcze i później demontuje tylną kanapę by paka była git.
Nie wiem na ile jest zaprojektowany konwerter i skrzynia w Grandisie ale powinny wytrzymywać długie trasy ze sporym kempingiem. Co do B+E jeśli masa własna auta w dowodzie wyniesie 1500 kg i DMC 2000kg to z przyczepką o DMC 1500 kg to na styk mieścimy się w kategorii B |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
NUFI
Forumowicz
Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 121 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2012, 07:57
|
|
|
krzychu napisał/a: | i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.
Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t
Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg. |
Dokładnie kolego tak jest jak napisałeś
Tutaj jest to opisane:
http://www.auto-swiat.pl/node/316745
Grandisem (2.0 DiD) ciagnę nieraz przyczepkę lekką (czasami chyba jest juz cięższa ) i daje radę. Można oczywiście zapomnieć o 6 biegu i czasami o 5 także - zależy od masy przyczepy, warunków itp.
Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się.
Pozdrawiam |
_________________ 2 duże Futrzaki
 |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-11-2012, 23:44
|
|
|
NUFI napisał/a: | Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się. |
Pewnie masz rację
Ale 'na szczęście' w większości portów slip i tak jest płatny - więc można dodatkowo wypożyczyć ich sprzęt - łącznie z przerzuceniem łódki na wózek slipowy bez potrzeby moczenia swojej przyczepy i fury. |
|
|
|
 |
naplusie
Nowy Forumowicz

Auto: lancer evo 8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 3 Skąd: Krakow i ok.
|
Wysłany: 31-01-2014, 11:13
|
|
|
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 31-01-2014, 16:24
|
|
|
naplusie napisał/a: | Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy | Oczywiste, że nie tylko lekką...a taką, aby suma DMC zespołu (auto + przyczepa) nie przekraczała 3, 500kg, czyli : mój grandek ma DMC 2250, to bez prawka i Viatolla moge podłączyć przyczepę do 1250 dmc. Wariant 4250 kilogramów dotyczy tylko przyczepy lekkiej do 750 kg Dmc |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-02-2014, 20:25
|
|
|
A ja chwilowo odpuściłem targanie łódki Grandisem. Waży ona prawie półtorej tony - więc wolę to zlecić 'zawodowcom' - bo koszty niewiele wyższe. |
|
|
|
 |
|