Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM
Autor Wiadomość
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2012, 22:06   Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM

Zastanawiam się nad możliwością (sporadycznego) ciągnięcia przyczepy przez Grandisa.
Mam wersję 2.4 165 KM w automacie z LPG :)

Czy macie jakieś doświadczenia/przemyślenia dotyczące powyższego?
Czy Grandisem da radę slipować łódź?

Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?

Czy to polega pod VIATOLa?

Jak myślicie?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2012, 11:22   Re: Holowanie przyczepy z jachtem GRANDISEM

magicadm napisał/a:

Łódź będzie ważyć ok 1200 kg + ok 300 kg przyczepy - co daje 1500 kg
Do 3.5 tony zostanie 300 kg zapasu. Tylko czy mocowo się to wyrobi? Automat wytrzyma?

Czy to polega pod VIATOLa?


Ja myślę, że sumuje się DMC przyczepy i samochodu a nie to ile akurat teraz waży... Dlatego często sprzedawcy przyczep oferują "dostosowanie DMC przyczepy" tak żeby wraz z konkretnym samochodem wyrobić się w 3500kg.

Ps. Rozumiem, że masz świadomość, że potrzebujesz B+E do takiego zestawu?

A co do samochodu to masz taką dane techniczną która się zwie: Maksymalna masa holowanej przyczepy i według google (nie znalazłem oficjalnych danych) to 1800kg (oczywiście z hamulcem). Więc według producenta da radę. Przy okazji taka dana jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym z tego co wiem i ta wartość powinna być większa lub równa od DMC z dowodu przyczepy...

A z punktu widzenia praktycznego po prosty i pod małe górki da radę, ale na jakiejś rampie może być problem chociażby z samą trakcją czy konwerterem w skrzyni.
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 18:59   

No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg. Może na samo wodowanie trzeba będzie się do czegoś dodatkowo uwiązać lub poprosić o pomoc jakieś prawdziwe 4x4 :)
Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych.

Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu.

Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie :)

PS
Dobry ten patent z tym 'dostosowywaniem DMC przyczepy' :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-10-2012, 19:16   

Cytat:
No właśnie obawiam się tej rampy - ostatnio obserwowałem jak Berlingo wyciągało przyczepę z motorówką - dużo lżejszą niż 1t i sporo kapcia spaliło zanim się wyciągnęło na brzeg.
Oj tam oj tam, zawsze można po hamerykańsku:

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-10-2012, 19:25   

magicadm napisał/a:

Odnośnie B+E - widziałem dwie opnie i jeszcze nie mam pewności, która jest adekwatna do wszystkich danych.


Nie wiem jakie opinie widziałeś. Ale moim zdaniem jest jedna. Na B masz 3500 + przyczepa lekka (taki typ przyczepy, a tak o której mówisz takową nie jest) w sumie 4250kg. Ewentualnie suma DMC ma być <=3500kg. Miały wejść w życie jakieś nowelizacje które umożliwiały poruszanie się zestawem do 4250kg (czyli jakieś tam ustandarzyowanie), ale podobno miały wymagać jakiegoś uproszczonego kursu czy coś.

magicadm napisał/a:
Co ciekawe: Grandis w manualu benzynowy ma maksymalną masę o 200kg mniejszą czyli 1600kg a diesel o 200 większą=2t
Czyli automat - wg producenta może więcej niż benzyniak w manualu.


No na prostym (na ile da konwerter w skrzyni) to czemu nie, ale na rampie to cienko to widzę... Ale spoko w ręcznej skrzyni spalisz sprzęgło albo opony (zależnie od umiejętności)

magicadm napisał/a:
Chyba dla testu poholuję jakieś półtora tonowe autko by sprawdzić jak i czy w ogóle to idzie :)


:shock: Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła. :finga:
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2012, 19:45   

krzychu napisał/a:
Dla urealnienia testu stań pod górę i nasyp mokrych liści pod koła

Coś czuję, że na drugiej przyczepie będę musiał targać quada - ma wyciągarkę :)

Chyba jednak trzeba będzie pożyczać coś 'sprawniejszego' na te krytyczne manewry.

Dziękuję za Wasze opinie/pomysły ;)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-10-2012, 21:41   

magicadm napisał/a:
Czy to polega pod VIATOLa?
Cytat:
Korzystanie z systemu viaTOLL jest obowiązkowe dla wszystkich pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, a także autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej, które poruszają się po drogach płatnych

DMC samocodu + DMC przyczepy z dowodów rejestracyjnych.

No i B+E tak jak krzychu pisał, niestety..... :(
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 16-10-2012, 22:15   

krzychu napisał/a:
Na B masz 3500 + przyczepa lekka

Cytat:
Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
kategorii B:
a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b) pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym;


To tyle względem przepisów. Ale policja przymyka oko na busa z przyczepką lekką (choć nie musi to być regułą). Dodatkowo jest rubryczka dowodzie rejestracyjnym: Maksymalny ciężar przyczepy z hamulcem/bez hamulca (i tu też kłania się DMC bo na wagę nikt jechał nie będzie, chyba, że ITD ale u nich nie ma przymykania oka na nic).
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-10-2012, 07:25   

i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t

Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 21-10-2012, 16:34   

krzychu napisał/a:
A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

A u nas wolna amerykanka

Tak naprawdę to busy rejestruje się na DMC 2750 kg jako osobowo-dostawcze i później demontuje tylną kanapę by paka była git.
Nie wiem na ile jest zaprojektowany konwerter i skrzynia w Grandisie ale powinny wytrzymywać długie trasy ze sporym kempingiem. Co do B+E jeśli masa własna auta w dowodzie wyniesie 1500 kg i DMC 2000kg to z przyczepką o DMC 1500 kg to na styk mieścimy się w kategorii B
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2012, 07:57   

krzychu napisał/a:
i9i ale z tego co podałeś nie wynika, że możesz mieć samochód o DMC 3,5t i zapiąć do tego przyczepę lekką <750kg. A tak można na podstawie Konwencji Wiedeńskiej.

Czyli możesz jechać na B:
- samochód o DMC MAX 3,5t + przyczepa lekka (w skrajności 4250kg)
- suma DMC samochodu i DMC przyczepy jest mniejsza lub równa 3,5t

Nie wiem na jakim etapie jest ustawa która ma umożliwić poruszanie się zespołem o sumie DMC 4250kg.


Dokładnie kolego tak jest jak napisałeś :)
Tutaj jest to opisane:
http://www.auto-swiat.pl/node/316745

Grandisem (2.0 DiD) ciagnę nieraz przyczepkę lekką (czasami chyba jest juz cięższa :) ) i daje radę. Można oczywiście zapomnieć o 6 biegu i czasami o 5 także - zależy od masy przyczepy, warunków itp.
Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się.

Pozdrawiam
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2012, 23:44   

NUFI napisał/a:
Automat jest na pewno lepszy do ciągania niż manual ale Grandis do wodowania łodzi nie nadaje się.

Pewnie masz rację :)
Ale 'na szczęście' w większości portów slip i tak jest płatny - więc można dodatkowo wypożyczyć ich sprzęt - łącznie z przerzuceniem łódki na wózek slipowy bez potrzeby moczenia swojej przyczepy i fury.
 
 
naplusie 
Nowy Forumowicz


Auto: lancer evo 8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Krakow i ok.
Wysłany: 31-01-2014, 11:13   

Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 31-01-2014, 16:24   

naplusie napisał/a:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami przy spełnieniu odpowiednich warunków możemy ciągnąć nie tylko przyczepę lekką, ale również takie których dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg.
Po pierwsze masa dopuszczalna masa całkowita nie może przekroczyć 4250 kg z czego 3500 kg to masa samochodu i 750 kg przyczepy. Uważać należy jeszcze na to że jeśli przyczepa pozbawiona jest hamulców to jej masa nie może przekroczyc 1/2 masy własnej pojazdu ciągnącego. holowanie przyczepy - kompendium wiedzy
Oczywiste, że nie tylko lekką...a taką, aby suma DMC zespołu (auto + przyczepa) nie przekraczała 3, 500kg, czyli : mój grandek ma DMC 2250, to bez prawka i Viatolla moge podłączyć przyczepę do 1250 dmc. Wariant 4250 kilogramów dotyczy tylko przyczepy lekkiej do 750 kg Dmc
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
magicadm 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 101
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-02-2014, 20:25   

A ja chwilowo odpuściłem targanie łódki Grandisem. Waży ona prawie półtorej tony - więc wolę to zlecić 'zawodowcom' - bo koszty niewiele wyższe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.