[EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR) |
Autor |
Wiadomość |
freeq22
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Torzym
|
Wysłany: 19-10-2012, 21:04 [EA5A/W 2.5] Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
|
|
|
Witam na forum zalogowałem się niedawno lecz przeglądam go od 4 lat. Niedawno stałem się posiadaczem Galanta 2,5 i pierwszą dziwną rzeczą było brak kontrolki check engine ale fuch-mistrz po prostu wyjął zarówke z licznika po wsadzeniu chceck engine ciągle sie pali pojechałem na diagnostyke komputerową i powiedziano mi ze to zawór recyrkulacji spalin (ok wiem co to i jak wygląda) sprawdził ciśnienie i powiedział ze membrana jest cała i ze wystarczy wymienić to coś z czerwoną kostką i moje pytanie jak to konkretnie sie nazywa ile mogło by kosztować bądz da to sie jakoś naprawić?
  |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 19-10-2012, 23:42
|
|
|
freeq22 napisał/a: | ze to zawór recyrkulacji spalin |
EGR sie to chyba nazywa.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
freeq22
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Torzym
|
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
freeq22
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 11 Skąd: Torzym
|
Wysłany: 20-10-2012, 21:11
|
|
|
Dziękuje bardzo |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 20-10-2012, 21:12
|
|
|
Bartek kilka minut szybszy...
Po mojemu to się nazywa "emission selenoid valve" |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
wyderka
Mitsumaniak

Auto: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 820 Skąd: ZPL
|
Wysłany: 20-10-2012, 23:17
|
|
|
ale tu Polska jest i się to nazywa elektrozawór |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 21-10-2012, 22:01
|
|
|
A powie mi ktoś jak egr powinien działać? Jak go można sprawdzić?
Pytam bo od pewnego czasu mam mała przypadłość. Jednego dnia samochód ciągnie jak dziki a drugiego jest ospaly. Zastanawiam się czy winny może być właśnie egr? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2012, 09:25
|
|
|
pipi_ja, wszystko masz w manualu - wystarczy poczytać
w V6 masz egr niemal na wierzchu - wymontuj, wyczyść i jeździj dalej |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-04-2013, 22:15
|
|
|
Idealny temat!
Zauważyłem, że gdy tylko musnę gaz któryś z tych 2 elektrozaworków na foto poniżej (nie pamiętam który) cyka:
Czy to normalne? Check Engine się nie świeci. Czy EGR to jest to coś na dole zdjęcia? Jak to się czyści?
Drążę temat, bo mam taki problem, że auto podczas pierwszego przyśpieszania na zimnym silniku nie tyle szarpie, co jakby traci ciąg na moment i znowu ciągnie. Przerwy są płynne, co ok. 300 obr./min. i chwilowe, ale zauważalne nawet na obrotomierzu. Czy winny może być brudny EGR? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-04-2013, 23:07
|
|
|
Hugo napisał/a: | Czy to normalne? |
Wszystko jest ok. zawór popracuje sobie kilka minut , zalezy od strategi ECU i sie wyłaczy
Dzwięk ma podobny jak pompka w akwarium |
|
|
|
 |
WreX
Mitsumaniak Igrający ze śmiercią

Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 1896 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 07-04-2013, 00:00
|
|
|
Hugo napisał/a: | Drążę temat, bo mam taki problem, że auto podczas pierwszego przyśpieszania na zimnym silniku nie tyle szarpie, co jakby traci ciąg na moment i znowu ciągnie. Przerwy są płynne, co ok. 300 obr./min. i chwilowe, ale zauważalne nawet na obrotomierzu. |
Mam to samo, tak powinno być ? |
_________________ Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ?
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-04-2013, 00:02
|
|
|
WreX napisał/a: | Mam to samo, tak powinno być ? | raczej nie - w każdym razie u mnie nie ma |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 07-04-2013, 01:00
|
|
|
EGR nie pracuje na zimnym silniku.
Jeśli się otwiera to wiedz, że z Twoim autem coś się dzieje
Hugo napisał/a: | Check Engine się nie świeci. Czy EGR to jest to coś na dole zdjęcia? Jak to się czyści? |
Tak to w prawym dolnym rogu. Jeden z tych zaworków jest o sterowania podciśnienia EGR a drugi bodajże do zasysania oparów PB ze zbiornika paliwa. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-04-2013, 01:23
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | WreX napisał/a:
Mam to samo, tak powinno być ?
raczej nie - w każdym razie u mnie nie ma |
Darek po drugim lifcie EGR i ECU współpracują inaczej , już to zauważyłem nie w pierwszym galancie . |
|
|
|
 |
|