Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr z podgrzewaczem paliwa ?
Autor Wiadomość
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-11-2012, 21:15   Filtr z podgrzewaczem paliwa ?

Czy ktoś zmieniał sobie z wersji bez na wersję z podgrzewaniem obudowę filtra paliwa ? Wiem ,że grzałka działa na zasadzie rezystancji w zalezności od temperatury. Ale czy trzeba ciagnąć zasilanie czy pasuje pod instalację. Pytam bo chodzi po głowie dolozenie grzałki.
Druga sprawa czy ktoś zwrócił uwagę na różnice w uczczelnieniu samych filtrów tutaj będzie widać
http://www.biopowered.co....ica_fuel_system
u mnie był filter bez górnego uszczelnienia(zamiennik) i taki sam założylem 2 lata temu ale widzę ,że powinien być chyba inny
http://www.forum.le-pajer...hp?f=12&t=12832
zastanawiam się czy przypadkiem nie ciagnie mi syfu przez gwint
oryginalny filter który teraz zanabyłem jest z górnym uszczelnieniem
http://www.ebay.de/itm/12...984.m1497.l2649
nudzę się i stąd pedantyczne zagadki :wink:
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 08-11-2012, 23:40   

Co prawda nie zmieniałem, ale w jednym mam podstawę z podgrzewaczem, a w drugim tradycyjną bez podgrzewacza.
W tym bez - nie widzę kostki do podłączenia ew. podgrzewacza, ale za to pompkę używam wyłącznie po otwarciu układu,
w normalnych warunkach, nawet przy zimowych rozruchach nie było potrzeby jej używania.
A w tym z podgrzewaczem - dodatkowa kostka do grzałki(przewody śmigają do sterownika),
ale przy dużych mrozach szwankuje uszczelnienie tłoczka pompki, nawet po wymianie gumek na nowe :|
Więc sam nie wiem które rozwiązanie jest lepsze. Niby to z podgrzewaczem powinno być lepsze.
Jak myślisz nad podgrzewaczem to sprawdź czy jest koło filtra druga kostka, prawie identyczna jak ta od czujnika wody w filtrze.
Co do filtrów, u mnie wszystkie dotąd miały i mają to wewnętrzne uszczelnienie.
Ostatnio zmieniony przez rico.1 10-11-2012, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-11-2012, 00:16   

u mnie wszystko gra z uszczelnieniami w obudowie filtra chciałem sobie tylko udoskonalenie zrobić :wink:
filter i tak do wymiany tym razem na ten z uszczelnieniem wiem ,że do niektorych nie pasuje ze względu na niski kołnierz pompki
najgorsze ,że robota na parkingu i w deszcz pewnie...puk puk
w Hamburgu pogoda do dooopy
ale przed zimą trzeba zmienić
dzięki Rico :wink:
sprawdze jutro te kostki bo nie pamiętam jak to szło
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 09-11-2012, 08:18   

Podchodziłem już do tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75736 ale bez rezultatu.
Wymiana samej podstawy filtra to bułka z masłem.
Pytanie jest czy będzie podgrzewanie paliwa działało przy tych -4 stopniach w pajero gdzie była zwykła podstawa filtra?
Na żadnym schemacie nie mogę znaleźć obwodów dogrzewania paliwa a trochę już ich przejrzałem. :|
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-11-2012, 10:00   

czytałem Twój temat
w nowych L200 była aukcja serwisowa i zakładali filtry z podgrzewaniem bo ponad -15 nie jeździły więc tu też się da
z tego co widziałem na zdjęciach kostka od podstawy filtra jest podwójna pewnie dwa kable to zasilanie grzałki i jeden lub dwa to czujnik temperatury i wyjście do przekaźnika lub sterownika dół z pływakiem jest taki sam

[ Dodano: 09-11-2012, 12:05 ]
przemyślałem sobie teraz i nawet jak nie mam w fabrycznej instalacji wyjścia na sterowanie podgrzewaniem to da się to zrobić na dwóch przekaźnikach
Pierwszy byłby sterowany plusem po wyjściu ze stacyjki
drugi sterowany masą po zwarciu czujnika w filtrze czyli poniżej -4 st
Po przkręceniu kluczyka załączamy pierwszy przekaźnik jednak jesli temperatura jest powyżej -4 st to grzałka nie dostaje masy z przekaźnika podpiętego pod czujnik temperatury w filtrze.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-11-2012, 12:14   

Pytanie czy jest sens? Zamarzł ci kiedyś filtr? Bo mi jak jeżdżę Pajero jeszcze nigdy a zapalałem przy -34 nie jeden i nie dwa razy. A podgrzewacza nie mam w żadnym.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-11-2012, 14:49   

Heilsberg pisałem ,że się nudzę .... :wink:
mi też nie zamarzło nigdy tylko lżej mu by było np -20 przepalać cieplejszą ropę
tak sobie gdybam :lol:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 09-11-2012, 19:14   

Myślę że ma to sens i zmniejszy prawdopodobieństwo wytrącenia parafiny w filtrze w czasie jazdy w mrozy. Stosowanie odpowiednich preparatów też jest skuteczne. Od dwu tygodni dolewam specyfik do ON przy każdym tankowaniu.

W podstawie zastosowany jest termostat PTC w zamrażarce (ok -15°) :) miał ok 830Ω (żółte przewody od strony podstawy) a w temperaturze zewnętrznej jakieś +10°C. Nie mam odpowiedniego narzędzia do pomiaru temperatury ale nawet dokładność +/- 5° wystarczy.
Element grzejny ma 1,5Ω.

Można zastosować moduł elektronicznego regulatora temperatury :idea: jeżeli nie da się wykorzystać fabrycznego układu.
Nie ma też danych jakim napięciem jest sterowany element grzejny. :?:
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-11-2012, 20:21   

Dolewanie już od 2 tygodni preparatu do ropy to chyba gruba przesada.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 09-11-2012, 21:32   

zgadza się, z tymi dodatkami trzeba uważać niejeden juz pompę i wtryski posadził :wink:
znalazlem trochę opisów tego podgrzewania czujnik termiczny ma przejscie przy -4 st
a grzałka na 99 % ma napięcie 12v
może Rico nam zmierzy jak będą mrozy i jak mu się zechce :wink:
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 09-11-2012, 23:43   

Dodaje od kilku lat do paliwa od jesieni Diesel Skydd Black Arrow Depresator i nie ma problemów z układem paliwowym.

Oryginalne rozwiązanie Mitsubishi włączające w Pajero dogrzewanie poniżej -4°C jest optymalne gdyż podobno paliwo letnie wytrąca parafinę poniżej -5°C.
Dlatego ideałem byłoby zastosować oryginalny sterownik-moduł.
Termistor podstawy przy ok 26°C ma 13,7 kΩ.
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 00:15   

działanie włącznika termicznego wedlug manuala jest takie:
do -4 st brak przejscia
poniżej -4 jest przejście
nic oprócz przekaźników do tego nie trzeba
 
 
Mirek1275 
Forumowicz
Mirek1275


Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 142
Skąd: Świdwin
Wysłany: 10-11-2012, 00:35   

lukas 78 napisał/a:
działanie włącznika termicznego wedlug manuala jest takie:
do -4 st brak przejscia
poniżej -4 jest przejście
nic oprócz przekaźników do tego nie trzeba


Co do manuala to się zgadzam ale sam termistor zamontowany w podstawie nie może chyba bezpośrednio sterować przekaźnikiem?
Gdybyśmy zlokalizowali mityczny ;) oryginalny moduł-sterownik to byłoby po sprawie :)
_________________
Jest dobrze :)
 
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 10-11-2012, 01:08   

według mnie to nie jest termistor tylko włącznik bimetaliczny... z tego co widzę jak go sprawdzić
da się go zastosować do sterowania przekaźnikiem tak jak włącznik wentylatora chłodnicy
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 10-11-2012, 01:17   

Więc na mrozy nie musimy czekać... :mrgreen:
Prawdę mówiąc poprzedniej zimy też troche z tym walczyłem, bo uznałem że te -4 to trochę za nisko, miałem już chęci zatrudnić typową podstawę VW z podgrzewaczem, ale jakoś czasu zabrakło.
Co do temperatury załączania to odrobinę wyższa byłaby chyba lepsza, bo wytrącanie się parafiny to jedna sprawa, a większa gęstość paliwa przy której pompa i wtryski muszą pracować to druga, a ma duży wpływ na zużycie paliwa.
Zresztą przy dużych mrozach grzałka fabryczna nie nadąża jeśli mamy pełny bak - to kolejny argument.
Niestety te miśki nie mają podwójnego obiegu paliwa, więc jeśli na oryg. układzie z grzałką to grzanie ustawilbym w okolicach +5

[ Dodano: 10-11-2012, 01:21 ]
Mirek1275 napisał/a:
Gdybyśmy zlokalizowali mityczny oryginalny moduł-sterownik to byłoby po sprawie
w sterowniku grzania świec, na progu pasażera
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.