Filtr z podgrzewaczem paliwa ? |
Autor |
Wiadomość |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 08-11-2012, 21:15 Filtr z podgrzewaczem paliwa ?
|
|
|
Czy ktoś zmieniał sobie z wersji bez na wersję z podgrzewaniem obudowę filtra paliwa ? Wiem ,że grzałka działa na zasadzie rezystancji w zalezności od temperatury. Ale czy trzeba ciagnąć zasilanie czy pasuje pod instalację. Pytam bo chodzi po głowie dolozenie grzałki.
Druga sprawa czy ktoś zwrócił uwagę na różnice w uczczelnieniu samych filtrów tutaj będzie widać
http://www.biopowered.co....ica_fuel_system
u mnie był filter bez górnego uszczelnienia(zamiennik) i taki sam założylem 2 lata temu ale widzę ,że powinien być chyba inny
http://www.forum.le-pajer...hp?f=12&t=12832
zastanawiam się czy przypadkiem nie ciagnie mi syfu przez gwint
oryginalny filter który teraz zanabyłem jest z górnym uszczelnieniem
http://www.ebay.de/itm/12...984.m1497.l2649
nudzę się i stąd pedantyczne zagadki |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 08-11-2012, 23:40
|
|
|
Co prawda nie zmieniałem, ale w jednym mam podstawę z podgrzewaczem, a w drugim tradycyjną bez podgrzewacza.
W tym bez - nie widzę kostki do podłączenia ew. podgrzewacza, ale za to pompkę używam wyłącznie po otwarciu układu,
w normalnych warunkach, nawet przy zimowych rozruchach nie było potrzeby jej używania.
A w tym z podgrzewaczem - dodatkowa kostka do grzałki(przewody śmigają do sterownika),
ale przy dużych mrozach szwankuje uszczelnienie tłoczka pompki, nawet po wymianie gumek na nowe
Więc sam nie wiem które rozwiązanie jest lepsze. Niby to z podgrzewaczem powinno być lepsze.
Jak myślisz nad podgrzewaczem to sprawdź czy jest koło filtra druga kostka, prawie identyczna jak ta od czujnika wody w filtrze.
Co do filtrów, u mnie wszystkie dotąd miały i mają to wewnętrzne uszczelnienie. |
Ostatnio zmieniony przez rico.1 10-11-2012, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-11-2012, 00:16
|
|
|
u mnie wszystko gra z uszczelnieniami w obudowie filtra chciałem sobie tylko udoskonalenie zrobić
filter i tak do wymiany tym razem na ten z uszczelnieniem wiem ,że do niektorych nie pasuje ze względu na niski kołnierz pompki
najgorsze ,że robota na parkingu i w deszcz pewnie...puk puk
w Hamburgu pogoda do dooopy
ale przed zimą trzeba zmienić
dzięki Rico
sprawdze jutro te kostki bo nie pamiętam jak to szło |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 09-11-2012, 08:18
|
|
|
Podchodziłem już do tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=75736 ale bez rezultatu.
Wymiana samej podstawy filtra to bułka z masłem.
Pytanie jest czy będzie podgrzewanie paliwa działało przy tych -4 stopniach w pajero gdzie była zwykła podstawa filtra?
Na żadnym schemacie nie mogę znaleźć obwodów dogrzewania paliwa a trochę już ich przejrzałem. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-11-2012, 10:00
|
|
|
czytałem Twój temat
w nowych L200 była aukcja serwisowa i zakładali filtry z podgrzewaniem bo ponad -15 nie jeździły więc tu też się da
z tego co widziałem na zdjęciach kostka od podstawy filtra jest podwójna pewnie dwa kable to zasilanie grzałki i jeden lub dwa to czujnik temperatury i wyjście do przekaźnika lub sterownika dół z pływakiem jest taki sam
[ Dodano: 09-11-2012, 12:05 ]
przemyślałem sobie teraz i nawet jak nie mam w fabrycznej instalacji wyjścia na sterowanie podgrzewaniem to da się to zrobić na dwóch przekaźnikach
Pierwszy byłby sterowany plusem po wyjściu ze stacyjki
drugi sterowany masą po zwarciu czujnika w filtrze czyli poniżej -4 st
Po przkręceniu kluczyka załączamy pierwszy przekaźnik jednak jesli temperatura jest powyżej -4 st to grzałka nie dostaje masy z przekaźnika podpiętego pod czujnik temperatury w filtrze. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-11-2012, 12:14
|
|
|
Pytanie czy jest sens? Zamarzł ci kiedyś filtr? Bo mi jak jeżdżę Pajero jeszcze nigdy a zapalałem przy -34 nie jeden i nie dwa razy. A podgrzewacza nie mam w żadnym. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-11-2012, 14:49
|
|
|
Heilsberg pisałem ,że się nudzę ....
mi też nie zamarzło nigdy tylko lżej mu by było np -20 przepalać cieplejszą ropę
tak sobie gdybam |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 09-11-2012, 19:14
|
|
|
Myślę że ma to sens i zmniejszy prawdopodobieństwo wytrącenia parafiny w filtrze w czasie jazdy w mrozy. Stosowanie odpowiednich preparatów też jest skuteczne. Od dwu tygodni dolewam specyfik do ON przy każdym tankowaniu.
W podstawie zastosowany jest termostat PTC w zamrażarce (ok -15°) miał ok 830Ω (żółte przewody od strony podstawy) a w temperaturze zewnętrznej jakieś +10°C. Nie mam odpowiedniego narzędzia do pomiaru temperatury ale nawet dokładność +/- 5° wystarczy.
Element grzejny ma 1,5Ω.
Można zastosować moduł elektronicznego regulatora temperatury jeżeli nie da się wykorzystać fabrycznego układu.
Nie ma też danych jakim napięciem jest sterowany element grzejny. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 09-11-2012, 20:21
|
|
|
Dolewanie już od 2 tygodni preparatu do ropy to chyba gruba przesada. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 09-11-2012, 21:32
|
|
|
zgadza się, z tymi dodatkami trzeba uważać niejeden juz pompę i wtryski posadził
znalazlem trochę opisów tego podgrzewania czujnik termiczny ma przejscie przy -4 st
a grzałka na 99 % ma napięcie 12v
może Rico nam zmierzy jak będą mrozy i jak mu się zechce |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 09-11-2012, 23:43
|
|
|
Dodaje od kilku lat do paliwa od jesieni Diesel Skydd Black Arrow Depresator i nie ma problemów z układem paliwowym.
Oryginalne rozwiązanie Mitsubishi włączające w Pajero dogrzewanie poniżej -4°C jest optymalne gdyż podobno paliwo letnie wytrąca parafinę poniżej -5°C.
Dlatego ideałem byłoby zastosować oryginalny sterownik-moduł.
Termistor podstawy przy ok 26°C ma 13,7 kΩ. |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-11-2012, 00:15
|
|
|
działanie włącznika termicznego wedlug manuala jest takie:
do -4 st brak przejscia
poniżej -4 jest przejście
nic oprócz przekaźników do tego nie trzeba |
|
|
|
 |
Mirek1275
Forumowicz Mirek1275

Auto: PajeroII Long 2.8SS Kitaro'96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 142 Skąd: Świdwin
|
Wysłany: 10-11-2012, 00:35
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | działanie włącznika termicznego wedlug manuala jest takie:
do -4 st brak przejscia
poniżej -4 jest przejście
nic oprócz przekaźników do tego nie trzeba |
Co do manuala to się zgadzam ale sam termistor zamontowany w podstawie nie może chyba bezpośrednio sterować przekaźnikiem?
Gdybyśmy zlokalizowali mityczny oryginalny moduł-sterownik to byłoby po sprawie |
_________________ Jest dobrze |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 10-11-2012, 01:08
|
|
|
według mnie to nie jest termistor tylko włącznik bimetaliczny... z tego co widzę jak go sprawdzić
da się go zastosować do sterowania przekaźnikiem tak jak włącznik wentylatora chłodnicy |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2012, 01:17
|
|
|
Więc na mrozy nie musimy czekać...
Prawdę mówiąc poprzedniej zimy też troche z tym walczyłem, bo uznałem że te -4 to trochę za nisko, miałem już chęci zatrudnić typową podstawę VW z podgrzewaczem, ale jakoś czasu zabrakło.
Co do temperatury załączania to odrobinę wyższa byłaby chyba lepsza, bo wytrącanie się parafiny to jedna sprawa, a większa gęstość paliwa przy której pompa i wtryski muszą pracować to druga, a ma duży wpływ na zużycie paliwa.
Zresztą przy dużych mrozach grzałka fabryczna nie nadąża jeśli mamy pełny bak - to kolejny argument.
Niestety te miśki nie mają podwójnego obiegu paliwa, więc jeśli na oryg. układzie z grzałką to grzanie ustawilbym w okolicach +5
[ Dodano: 10-11-2012, 01:21 ]
Mirek1275 napisał/a: | Gdybyśmy zlokalizowali mityczny oryginalny moduł-sterownik to byłoby po sprawie | w sterowniku grzania świec, na progu pasażera |
|
|
|
 |
|