Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 GDI] Brak przedniedo napedu 4H
Autor Wiadomość
suczi85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 benz 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
  Wysłany: 09-11-2012, 20:43   [1.8 GDI] Brak przedniedo napedu 4H

Witam to moj pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc. Troche szukalem na forum ale nie moglem dokladnie znalezc takiego samego problemu. Otóż niedawno kupilem pinina 3d 1.8 GDI z SS i mam taki problem. Nie dziala przedni naped szosowy 4H, przelaczajac na niego kontrolki sie zapalaja tak jak powinny. Blokada miedzyosiowa i z redukcja dzialaja ok, zapinaja sie i rozpinaja. przedni naped po zalaczeniu tez sie swieci , nie mruga, ale chcac ruszyc np pod mala gorke na mokrej trawie przednie kola stoja w miejscu a sam tyl ciagnie. Teraz moje pytanie czy to jest wina elektryki tych elektrozaworkow czy cos powazniejszego w przednim moscie. Dodam ze po kupnie nie zmienialem jeszcze oleju w dyfrach moze to jest tego wina? Jeszcze jedno pytanie czy na blokadzie miedzyosiowej moge w zimie jezdzic po drodze takiej 'roznej' tzn sniegu, blocie posniegowym i troche czarnym tak zeby byla wlaczona non stop zeby nie przelaczac za kazdym razem jak sie nawierzchnia zmieni Licze na jakies wskazowki bo zima juz nadchodzi a pajero specjalnie na snieg kupione :) Pozdrawiam
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2012, 17:53   

Na śnieg wystarczy ci 4H. Blokada między osiowa przyda się do kopania po bezdrożach ale nie na asfalcie. Co do twojej usterki. Po zapięciu przedniego mostu czujesz większy opór gdy ruszasz autkiem?? Szum z przedniego mechanizmu?? Jeśli nie to obawiam się że trzeba będzie zdemontować mechanizm "wolnego koła" w przednim moście i sprawdzić co się dzieje. Zobacz też czy węże podciśnieniowe wchodzące do przedniego mostu są całe i nie popękane.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-11-2012, 14:16   

Poczytaj sobie jak działa SS4. Czy przód się załącza dowiesz się podnosząc samochód na podnośniku i po prostu włączając 4H (oczywiście cały samochód w górze). Na asfalcie i śniegu jak pisał kolega nie musisz (na asfalcie nei możesz) włączać blokady. Jeżeli rzeczywiście 4H się nie załącza a 4Hl tak to znaczy że samo "freewheel" czyli wolne koło - sprzęgło po lewej stronie samochodu obok przedniego dyfra - załącza napęd i uszkodzony może być przewód dla tego trybu - elektryczny, bo hydrauliczny o ile kojarzę jest jeden (mogę się mylić). Uwaga - przedni wał będzie się kręcił zawsze nawet na 2H. Zużyta może być też wiskoza - pininowy centralny mechanizm różnicowy - bo w opcji 4HL 4LL jest "spięta" na stałe blokadą kłową (dlatego działają Ci te tryby) a w 4H dozuje (ściskając się i rozprężając) moc przekazywaną na przód.
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 12-11-2012, 17:14   

suczi85 napisał/a:
ale chcac ruszyc np pod mala gorke na mokrej trawie przednie kola stoja w miejscu a sam tyl ciagnie.
przy 4H rozkład mocy wygląda tak 33% przód 67% tył. Jak załączysz miedzy-osiowy czyli 4HL rozkład mocy jest 50:50. Najlepszym sprawdzeniem jest metoda opisana przez mstrucz Jeśli nie masz blokad mechanizmu różnicowego/mostów to zarówno tylne jak i przednie koła będą obracały się tylko po jednym kole prawe lub lewe.
Witaj na forum :)
Tak organoleptycznie to jak włączysz 4H silnik wykonuje większa pracę jest to odczuwalne na prędkości jak i na obrotach. Przy SS możesz robić to podczas jazdy według mnie bezpieczna prędkość załączania przodu to do 60km/h -->> w instrukcji piszą inaczej ale nie jest to przecież samochód prosto z pod igły :wink:
Możesz to sprawdzić jadąc od Sącza na Tęgoborze :mrgreen: górka i serpentyny akuratne :rolleyes: do takiego testu :mrgreen:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
suczi85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 benz 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12-11-2012, 22:42   

No wiec wlasnie wrocilem z garazu no i tak: Po podniesieniu calego auta wlaczajac naped 4H i pierwszy bieg przednie kolo zrobilo pare obrotow i stanelo. Na zapalonym silniku na luzie krecac jednym przednim kolem drugie sie kreci w druga strone.. ok. Natomiast gdy wrzuce bieg krece przednim w kierunku jazdy do przodu drugie stoi gdy krece w kierunku jazdy do tylu drugie kreci sie odwrotnie (czyli do przodu). troche namieszalem ale chyba tak nie powinno byc. Patrzylem tez na wezyki ktore dochodza do przedniego mostu, tylko w jednym jest podcisnienie najprawdopodobnie jest to ten ktory idzie z czujnika, elektrozaworku z niebieska kropka ( nie wiem wlasnie co to dokladnie jest ) obok jest drugi co ma zolta kropke tez z wezykami moze one cos sie zawiesily moze mozna je jakos sprawdzic? oby nie trzeba bylo sciagac mostu bo to juz troche wiecej kasy bedzie kosztowac. Dzieki za wasze sugestie pozdrawiam :)
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-11-2012, 07:52   

Wjedź na podnośnik z załączonym 4H (nie załączaj dopiero na podnośniku). Po podniesieniu kręcisz tylnym kołem np. lewym. Przednie koło przeciwległe powinno również się kręcić. Czy na biegu, czy luzem nie ma znaczenia, bo skrzynka rozdzielcza to coś niezależnego od skrzyni biegów.
_________________

 
 
suczi85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 benz 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-11-2012, 10:41   

Tak też zrobiłem wczoraj. Silnik zapalony był i przednie koło sie nie kręciło kręcąc tylnym. Zastanawia mnie też brak podciśnienia w pozostałych wezykach
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-11-2012, 14:11   

No to za wiele już wirtualnie się nie dowiesz. Jeżeli na podnośniku przy 4HL przód się kręci z tyłem, to znaczy, że zarówno przedni dyfer (Pinin nie ma mostu, tylko IFS) jak i przykręcone do niego wolne koło (sprzegło załączające 4x4) są sprawne i wina leży jak pisałem po stronie przewodów hydraulicznych lub samego "reduktora" który może być uszkodzony np. poprzez ciagnięcie na wózku z uniesionym przodem auta w trybie 4H (na taką awarię stawiam). Przy np. zerwanym łańcuchu w skrzynce rozdzielczej w ogóle nie miałbys 4x4, również, ale to poznać po tym , że można by przy załączonym przodzie swobodnie kręcić w obie strony przednim wałem. Cały srodkowy mechanizm różnicowy (czyli skrzynkę rozdzielczą) kupisz względnie tanio używaną na alle , jest dokręcana do skrzyni biegów. Względnie to znaczy jakieś 700 - 900. Wymiana jest prostsza niż przedniego dyfra, więc powinna być tańsza.
Na pewno auto musi obejrzeć mechanik, który wie jak działa SS4.
_________________

 
 
suczi85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 benz 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13-11-2012, 20:50   

troche nie rozumie jednej rzeczy, jezeli wal przedni kreci sie caly czas to w takim razie cos musi zalaczac przedni naped ( te przewody podcisnieniowe zalaczaja ten mechanizm z lewej strony dyfra ktory z kolei zalacza naped. tak ja rozumie) wiec czy skrzynka razdzielcza obok skrzyni biegow na pewno jest zepsuta skoro napedza wal?
 
 
sq9mcs 
Forumowicz

Auto: Pinin 2.0 GDI, Pathfinder R51
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-11-2012, 09:22   

Jeśli łańcuch w skrzyni rozdzielczej nie jest zerwany to obydwa wały kręcą się cały czas. Nawet jeśli masz włączone 2H. Jeśli byłby zerwany to przedni wał nie kręciłby się wcale.

Po przełączeniu na 4H mechanizm wolnego koła sprzęga wał z przednią osią (mówiąc kolokwialnie) i wtedy silnik napędza 4 koła. Samochód wykorzystuje do tego podciśnienie które doprowadzone jest do przedniego dyfra (zobaczysz taką małą pompkę).

Jak najlepiej sprawdzić czy podciśnienie działa?. Wsadź kogoś do samochodu, uruchom silnik, połóż się pod autkiem. I w momencie gdy napęd zostanie przełączony na 4H zobacz czy "pompka" przy przednim dyfrze wysuwa trzpień. Po przełączeniu na 2H powinna go wsuwać. Jeśli nie to albo elektryka od pompy ciśnieniowej albo wężyk (miejmy nadzieję żę nie sama pompa).

Jest jeszcze jeden element który odpowiada za przełączenie na 4H w skrzyni rozdzielczej. Jaki tego jeszcze nie wiem. Sam borykam się z rozpinaniem napędu z 4H na 2H bo u mnie raz działa od razu a raz nie. Z 2H na 4H działa od razu. Ktoś może podpowie co to może być.
 
 
mstrucz 
Forumowicz


Auto: Pinin 1,8 MPI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 272
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-11-2012, 08:22   

Przedni wał kręci się zawsze dlatego, że centralnym mechanizmem róznicowym w SS4 Pinina jest sprzegło wiskotyczne (VCU). Jego działanie polega na płynnym przekazywaniu mocy na przód względem tyłu. Nigdy do końca się nie rozłącza dlatego nawet na 2H kręci wałem. Kiedy włącza się blokadę to wtedy całe to sprzegło jest sciskane na mocno poprzez blokadę kłową - dlatego wtedy wał przedni kręci się dokładnie tak samo jak tylny niezależnie od warunków. Najczęstszą awarią tego elementu jest po prostu zużycie tego sprzegła spowodowane brakiem lub niewłąściwym olejem, zbytnim katowaniem auta, lub ciągnięciem go w trybie 4H (własciwie nie powinno się tego robić nigdy) na wózku z uniesioną jedną osią. Czyli tak naprawdę moc auta zawsze jest przekazywana na przedni wał, a to czy jest ona przekazywana dalej na koła zależy właśnie od sprzęgła w przednim mechaniźmie czyli wolnym kole. Dlatego jeżeli 4HL działa a 4H nie to zakładam, że po prostu wiskoza ma już tak duży luz, że poza kręceniem na luźno wałem w pozycji 2H nie ma siły na "napędzanie" przednich kół. Jeszcze uwaga - europejski MPI ze stałym napędem na żwirze czy śniegu od ostrego startu zabuksuje przodem i tyłem od razu, wersja z SS4 niekoniecznie - tam przód mimo wszystko dostaje mocy po chwili. Jest to spowodowane tym, że wersja FULL4WD ma zarówno wiskozę - do utrzymywania mocy 50:50 (w SS4 od 33 do 50% dla przodu) jak i planetarny centralny dyfer (rozwiązanie jak w PIII).
_________________

 
 
suczi85 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 benz 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15-11-2012, 20:39   

Dzieki za tak dokladne wytlumaczenie zasady dzialania napedu SS4 :) Jednak kolega mstrucz mial racje uszkodzony jest raczej reduktor. kiedys nie dopatrzylem dokladnie ale teraz po powrocie z garazu juz wiem ze przedni wal sie nie kreci przy 4H. Teraz pytanie czy jest sens to jakos naprawiac , regenerowac czy lepiej kupic uzywke na allegro.? znalazlem takie cos http://moto.allegro.pl/re...2730555755.html tylko wlasnie od 2.0 GDI, nie wiecie podejdzie do 1.8? i jak z wymiana zrobi to w domowych warunkach bez jakichś specjalistycznych narzedzi?
 
 
Filipos123 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 4
Skąd: Gostyń
Wysłany: 19-03-2013, 19:20   

koledzy mam ten sam problem w kumpla aucie też pinin gdy zmieni na 4h przedni wał się nie kręci. Czy to oznacza że reduktor jest do wymiany czy przedni dyfer..?
_________________
Filip
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2013, 10:57   

No to jeszcze raz schemat:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2013, 11:07   

Waldemordzie w Pininach nie ma klasycznej skrzyni Super Select takiej jak w V20/40.
Tam wystepuje model SS4-i ze sprzeglem lepkosciowym (post wyzej). Uwierz mi, ze spokojnie mozna dopiac przod jadac te 90 km/h a o rozlaczenie w ogole bym sie nie martwil. Za to blokowac i odblokowywac juz proponuje stojac.
:wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.