Samoistne rozłączanie się przedniego napędu |
Autor |
Wiadomość |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-12-2012, 22:55 Samoistne rozłączanie się przedniego napędu
|
|
|
tak jak w tytule co może być przyczyną samoistnego rozłączania się przedniego napędu podczas jazdy. Włączenie też jest problematyczne -skrzynia SS. Przed mrozami było OK->> czyżby gdzieś dostała się woda i blokuje prawidłowe załączenie. Można przypuszczać że woda/lód narozrabiał, ale nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów gdy silnik i oleje są rozgrzane też tak się dzieje. Gdzie szukać problemu ?? zy wymiana przednich wszystkich łożysk na pół ośkach może mieć wpływ na taki stan rzeczy?? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-12-2012, 06:47
|
|
|
Uszkodzenie jest elektryczne raczej. Bo nawet ja nie będzie w przewodach podciśnienia to automatycznie zapina się przód. Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów na prawym nadkolu wew. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 05-12-2012, 09:49
|
|
|
Ale jesteś pewien, że fizycznie rozłącza czy tylko kontrolki zaczynają mrugać? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-12-2012, 10:26
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Ale jesteś pewien, że fizycznie rozłącza czy tylko kontrolki zaczynają mrugać? | Czuć i słychać jak się rozłączają zbyszekm2 napisał/a: | Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów | czyli wystarczy ??? potraktować je elektrosolem ??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 05-12-2012, 15:07
|
|
|
żeby wykluczyć problemy z elektryką odłącz kostki od zaworków i się przejedź napęd powinien być na stałe. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-12-2012, 12:46
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów | tzn czy jest w nich prąd ?? w czasie załączenia wajchą przodu ?? lukas 78 napisał/a: | żeby wykluczyć problemy z elektryką odłącz kostki od zaworków i się przejedź napęd powinien być na stałe. | więc odłączyłem kostki (kontrolka mrugała) przy 2H nie było zapiętego przodu przy 4H zapinał się (kontrolka świeciła) ale tylko gdy samochód stał( w czasie jazdy nie mam mowy o załączeniu) i po zapięciu przód robił-- sprawdzałem na śliskim dość stromym podjeździe. Czy ew ??? za mały poziom oleju w przednim "dyfrze" może mieć na to wpływ?? ->> dawno nie sprawdzałem
Mam dawcę na części-->> zamieniłem elektrozawory to samo się dzieje |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 07-12-2012, 17:12
|
|
|
czyli rozumiem ,że po odłaczeniu kostek zaworków na 4h wszystko działa jak trzeba i się nie rozłącza ? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:04
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | czyli rozumiem ,że po odłaczeniu kostek zaworków na 4h wszystko działa jak trzeba i się nie rozłącza ? | wajcha chodzi bardzo ciężko ->> ciężko załącza się, w czasie jazdy (40km/h) to mogę zapomnieć o załączeniu "zgrzyty trybów" Jak odpuszczę gaz to z bólem załączy. Po załączeniu robi przód i np po podskoczeniu na czymś rozłącza ->> to pod górę, z góry jakoś trzyma. Miałem ostatnio wymieniane łożyska,mechanik stwierdził że przed pierścieniem segera jest luz +/- 1mm-załorzył cienką podkładkę czyli skasował ten niewielki luz osiowy-->> czy to może mieć wpływ ?? Dziwne że po odłączeniu elektrozaworów nie jest załączony/spięty przód-->> może jakaś kropla wody zamarzła ?? Amba ruski cyrk |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 07-12-2012, 20:45
|
|
|
skoro przed robotą było ok to ja bym tu szukał przyczyny
nie wiem czy tam powinien byc luz czy nie ale wiem ,że jak się ulepsza fabrykę i pasuje wszystko na oko to tak może byc jak u Ciebie.
Sam napęd ma prawo zgrzytać bo jak masz zapięty siłownik w przednim dyfrze to w trakcie jazdy obraca się wał. Normalnie przełączasz reduktor na 4 a dopiero po chwili siłownik zapina przód. Możesz sprawdzić jeszcze jak działa sam siłownik ale po mojemu źle coś poskładał. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 07-12-2012, 21:25
|
|
|
W SS przedni wał zawsze się obraca. Nie ma prawa nic zgrzytać. Zamiast odłączać elektrozawory zdejmij z nich wężyki te od góry. Wtedy przy przestawieniu wajchy na 4H musi się zapiąć na stałe. Jeśli tak się dzieje to reduktor i przedni most w porządku. Wtedy szukaj w elektryce, elektrozaworach i czujnikach. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2012, 21:53
|
|
|
jawaldek napisał/a: | Miałem ostatnio wymieniane łożyska,mechanik stwierdził że przed pierścieniem segera jest luz +/- 1mm-załorzył cienką podkładkę czyli skasował ten niewielki luz osiowy-->> czy to może mieć wpływ ?? | a o których łożyskach tu mowa? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 08-12-2012, 08:10
|
|
|
rico.1 napisał/a: | a o których łożyskach tu mowa? | wszystkie 3 ->> piasty (1 igiełkowe-może źle nazywam) i koła szt 2. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 08-12-2012, 09:51
|
|
|
jesli podłożył ci podkładkę regulujacą luz przegubu ( na schemacia A) to tak to się robi i nie ma wpływu na działanie dyfra
Heilsber pewny jesteś ,że przedni wał chodzi cały czas , bo mnie coś świta ,że przy smarowaniu krzyżaków wystarczyło uruchomić silnik żeby było podciśnienie i wał dał się obracać ręką. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 08-12-2012, 19:23
|
|
|
stamtąd mam swoje rosjanie rules |
|
|
|
 |
|