Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Samoistne rozłączanie się przedniego napędu
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 04-12-2012, 22:55   Samoistne rozłączanie się przedniego napędu

tak jak w tytule co może być przyczyną samoistnego rozłączania się przedniego napędu podczas jazdy. Włączenie też jest problematyczne -skrzynia SS. Przed mrozami było OK->> czyżby gdzieś dostała się woda i blokuje prawidłowe załączenie. Można przypuszczać że woda/lód narozrabiał, ale nawet po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów gdy silnik i oleje są rozgrzane też tak się dzieje. Gdzie szukać problemu ?? zy wymiana przednich wszystkich łożysk na pół ośkach może mieć wpływ na taki stan rzeczy??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-12-2012, 06:47   

Uszkodzenie jest elektryczne raczej. Bo nawet ja nie będzie w przewodach podciśnienia to automatycznie zapina się przód. Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów na prawym nadkolu wew.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 05-12-2012, 09:49   

Ale jesteś pewien, że fizycznie rozłącza czy tylko kontrolki zaczynają mrugać?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-12-2012, 10:26   

Heilsberg napisał/a:
Ale jesteś pewien, że fizycznie rozłącza czy tylko kontrolki zaczynają mrugać?
Czuć i słychać jak się rozłączają :(
zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów
czyli wystarczy ??? potraktować je elektrosolem ???
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 05-12-2012, 15:07   

żeby wykluczyć problemy z elektryką odłącz kostki od zaworków i się przejedź napęd powinien być na stałe.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-12-2012, 12:46   

zbyszekm2 napisał/a:
Sprawdź czy coś nie dzieje się z kostkami przy elektrozaworach od napędów
tzn czy jest w nich prąd ?? w czasie załączenia wajchą przodu ??
lukas 78 napisał/a:
żeby wykluczyć problemy z elektryką odłącz kostki od zaworków i się przejedź napęd powinien być na stałe.
więc odłączyłem kostki (kontrolka mrugała) przy 2H nie było zapiętego przodu przy 4H zapinał się (kontrolka świeciła) ale tylko gdy samochód stał( w czasie jazdy nie mam mowy o załączeniu) i po zapięciu przód robił-- sprawdzałem na śliskim dość stromym podjeździe. Czy ew ??? za mały poziom oleju w przednim "dyfrze" może mieć na to wpływ?? ->> dawno nie sprawdzałem :oops:
Mam dawcę na części-->> zamieniłem elektrozawory to samo się dzieje :rolleyes:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-12-2012, 17:12   

czyli rozumiem ,że po odłaczeniu kostek zaworków na 4h wszystko działa jak trzeba i się nie rozłącza ?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 07-12-2012, 20:04   

lukas 78 napisał/a:
czyli rozumiem ,że po odłaczeniu kostek zaworków na 4h wszystko działa jak trzeba i się nie rozłącza ?
wajcha chodzi bardzo ciężko ->> ciężko załącza się, w czasie jazdy (40km/h) to mogę zapomnieć o załączeniu "zgrzyty trybów" Jak odpuszczę gaz to z bólem załączy. Po załączeniu robi przód i np po podskoczeniu na czymś rozłącza ->> to pod górę, z góry jakoś trzyma. Miałem ostatnio wymieniane łożyska,mechanik stwierdził że przed pierścieniem segera jest luz +/- 1mm-załorzył cienką podkładkę czyli skasował ten niewielki luz osiowy-->> czy to może mieć wpływ ?? Dziwne że po odłączeniu elektrozaworów nie jest załączony/spięty przód-->> może jakaś kropla wody zamarzła ?? Amba ruski cyrk :evil:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 07-12-2012, 20:45   

skoro przed robotą było ok to ja bym tu szukał przyczyny
nie wiem czy tam powinien byc luz czy nie ale wiem ,że jak się ulepsza fabrykę i pasuje wszystko na oko to tak może byc jak u Ciebie.
Sam napęd ma prawo zgrzytać bo jak masz zapięty siłownik w przednim dyfrze to w trakcie jazdy obraca się wał. Normalnie przełączasz reduktor na 4 a dopiero po chwili siłownik zapina przód. Możesz sprawdzić jeszcze jak działa sam siłownik ale po mojemu źle coś poskładał.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 07-12-2012, 21:25   

W SS przedni wał zawsze się obraca. Nie ma prawa nic zgrzytać. Zamiast odłączać elektrozawory zdejmij z nich wężyki te od góry. Wtedy przy przestawieniu wajchy na 4H musi się zapiąć na stałe. Jeśli tak się dzieje to reduktor i przedni most w porządku. Wtedy szukaj w elektryce, elektrozaworach i czujnikach.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-12-2012, 21:53   

jawaldek napisał/a:
Miałem ostatnio wymieniane łożyska,mechanik stwierdził że przed pierścieniem segera jest luz +/- 1mm-załorzył cienką podkładkę czyli skasował ten niewielki luz osiowy-->> czy to może mieć wpływ ??
a o których łożyskach tu mowa?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2012, 08:10   

rico.1 napisał/a:
a o których łożyskach tu mowa?
wszystkie 3 ->> piasty (1 igiełkowe-może źle nazywam) i koła szt 2.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-12-2012, 09:51   

jesli podłożył ci podkładkę regulujacą luz przegubu ( na schemacia A) to tak to się robi i nie ma wpływu na działanie dyfra

Heilsber pewny jesteś ,że przedni wał chodzi cały czas , bo mnie coś świta ,że przy smarowaniu krzyżaków wystarczyło uruchomić silnik żeby było podciśnienie i wał dał się obracać ręką.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 08-12-2012, 17:15   

lukas 78 a czy masz może taki fajny schemat przedniego dyfra :mrgreen: ?? Pomogło by mi to zrozumieć pewne zachowania mojego Miska. Czy do elektrozaworów jest podłączony jakiś sterownik ?? gdzie go ew szukać ?

Szukajcie a znajdziecie :D znalazłem schemat i jak i gdzie rurki doprowadzone :D

http://mitsubishi-motors....D120%26page%3D1

http://mitsubishi-motors....D140%26page%3D3
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
lukas 78 
Forumowicz


Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 814
Skąd: Szepietowo/Hamburg
Wysłany: 08-12-2012, 19:23   

stamtąd mam swoje rosjanie rules :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.